Skocz do zawartości
soften

Silnik AFN zawór N75 i N18 brak mocy błąd 00575

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam pytanie...

Czy zawór N75 ( z białą główką przy turbie) powinien cykać czy nie?

Sprawdziłem, że po włączeniu zapłonu robi jedno cyknięcie czyli chyba działa...

Ale czy podczas pracy silnika powinien cały czas cykać?

Dodam, że u kolegi co ma silnik 90 koni zaworek od turbiny jest trochę innych kształtów ale na wolnych obrotach cyka jak maszyna do szycia u krawcowej. A u mnie nic!

No i drugie pytanie: czy powinno być słychać sprawną turbinę, tzn. cichy świst przy dodawaniu gazu?

U mnie nie słychać turbiny, a jest po regeneracji (czyli sprawna- zero syfów i zapieczeń kierownic i łopatek), błędów nie ma, dawka paliwa na pompie super jak trzeba, zmieniony choć bez potrzeby czujnik temperatury wody co podaje info do ECU, termostat jest OK, nie mam do czego się przyczepić jeśli chodzi o błędy bo ich nie ma, a auto pali trochę za dużo. W trasie przy spokojnej jeździe (90-100km/h) pokazuje 5,5-5,7 A w mieście 9,5-10l/100. Masakra wcześniej miałem o wiele mniejsze wartości i co najważniejsze finansowo przy dystrybutorze było lepiej. A zaczął więcej palić od momentu gdy pękła mi krótka guma łącząca EGR z rurą od IC. Czy na większe spalanie może mieć wpływ zawór N75? I czemu turbiny nie słychać? Auto wziąłem na trasę i ognia na każdym biegu i żadnych szarpań czy zamuleń, wszystko wydaje się być ok. Czy może zawór N75 nie steruje jak trzeba turbiną i ECU nadrabia paliwem? Ale nie kopci? Proszę o jakieś porady...

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem błąd 0575 turbo przeczyszczone 3 dni temu i niete auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie dzisiaj wystąpił zanik turbo. TZN. Samochód jedzie jak muł. Nie dymi nic go nie odcina w tryb awaryjny nic nie szarpie. Normalnie pali ale nie załącza się turbo i jest strasznie wołowaty. O co kaman?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek1986

Witam wiem że to stary temat ale nie znalazłem nic nowszego w tej tematyce, a mam dość dziwny problem a mianowicie zawór n18 w moim pasku jest cały w oleju. Wyczyściłem go już raz i od nowa to samo więc moje pytanie jest takie skąd ten olej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Aby nie zakładać kolejnego wątku dotyczącego braku mocy w tym modelu to opiszę swój problem tutaj. Otóż przy moim passku afn problem polega na tym, że przy wysokich obrotach 3000-4000 auto zachowuje się jakby mu ecu paliwo odcinalo, po chwili znów ciągnie..Do prędkości 150km/h baaardzo długo musi sie rozpędzać.

Błędów brak. Kierownice po czyszczeniu. Wężyki podciśnieniowe i elektrozawory sprawdzone-zresztą logi dynamiczne 03 i 11 zrobione i wszystko w normie poza właśnie w 3 grupie odczyt przepływu masy powietrza. Otóż przy pełnym obciażeniu wartość wymagana 850mg a rzeczywista zaledwie 650mg. Przepływka podmieniona z dwóch innych afn-ów, u których wszystko jest ok. Gdzie zatem jeszcze szukać przyczyny tego zamulacza..?

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nastawnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Aby nie zakładać kolejnego wątku dotyczącego braku mocy w tym modelu to opiszę swój problem tutaj. Otóż przy moim passku afn problem polega na tym, że przy wysokich obrotach 3000-4000 auto zachowuje się jakby mu ecu paliwo odcinalo, po chwili znów ciągnie..Do prędkości 150km/h baaardzo długo musi sie rozpędzać.

Błędów brak. Kierownice po czyszczeniu. Wężyki podciśnieniowe i elektrozawory sprawdzone-zresztą logi dynamiczne 03 i 11 zrobione i wszystko w normie poza właśnie w 3 grupie odczyt przepływu masy powietrza. Otóż przy pełnym obciażeniu wartość wymagana 850mg a rzeczywista zaledwie 650mg. Przepływka podmieniona z dwóch innych afn-ów, u których wszystko jest ok. Gdzie zatem jeszcze szukać przyczyny tego zamulacza..?

pozdrawiam.

 

Wczoraj mieliśmy ten sam problem w ibizie Asv. Przeplywka pokazywała 650mg i nie chciała jechać. Po wymianie filtra powietrza i wyszyszczeniu przeplywki 850mg ale dalej to nie było to. Po zalozeniu z mojego AHU o dokładnie takich samym numerze było 1100mg i moc powróciła.

Kolega kupił używaną i lata, tylko 2 razy wymieniał bo sprzedali padniete.

 

Sprawdź jeszcze egr czy nie przepuszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR pracuje tak jak powinien - zresztą na próbę też go na chwile zaślepiłem. Przepływki, które podmienaiałem były 100% sprawne gdyż wyciągałem je z jeżdżących afn-ów. Jedna była idento jak moja bosch, a druga była mercedesa i też nici.... Kolego ziaaiz mówisz, że wina może leżeć po stronie nastawnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podobny problem auto sie wkreca na obroty super problem z odcieciem wystepuje dopiero po ok 50-60 km. Zgaszenie auta pomaga moc wraca.Bład to zbyt duze cisnienie w dolocie tylko czemu odcina dopiero po takim dystansie.Turbo bez zmiennej geometrii zaworek n75 nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

po powrocie z serwisu zauważyłem, że jeden przewód od N75 (diesel) jest niepodłączony (trzeci dolny przewód).

 

DSC_0203-2.jpg

 

Gdzie on powinien być podłączony i jakie są konsekwencje jego niepodłączenia? Czy mogę to zrobić bez wizyty w serwisie?

dzięki!

Edytowane przez Tomisio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

Podłącze się pod temat otoz mam problem ze swoim Paskiem AFN a mianowicie jadac tydzien temu za granice napotkal mnie problem a konkretniej auto do 2500 obrotow ciagnie super potem na chwile tak jakby jechalo bez turbo i od około 3200 obr zaczyna znowu ciągnac . Auto mam od niedawna i podobno jakis zaworek był wymieniany ale niewiem czy napewno , dodam ze auto nawet dymka nie pusci . I moje pytanie jest tego typu czy moge spowrotem wracac około 1300 KM do domu i czy nic sie nie stanie? bo tutaj nawet dostepu nie mam do zadnego komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności