Gość romper22 Zgłoś #1 Napisano 3 Stycznia 2009 Witam. Man taki problem, że na początku zepsuł się nawiew na szybę (tak jakby się zapchał), później całkowicie przestał działać wentylator, choć czasem jak ustawię siłę nadmuchu między II a III to się załącza ale czasem pochodzi a czasem nie. Rozebrałem pulpit tzn. tunel środkowy i konsolę środkową, wyciągnąłem panel sterowania nawiewem, ogrzewaniem i odkręciłem dolną półkę po stronie pasażera żeby dostać się do wentylatora. Oprócz wymiany lub naprawy panelu sterowania nawiewem (jest uszkodzona zębatka przy sterowaniu strefami nawiewu, przeskakuję) to nie wiem jak mam się zabrać za sprawdzenie tych kanałów nawiewu na szybę, nie chcę rozbierać w ciemno pół auta, chyba, że jest to konieczne. Prosiłbym o jakieś pomocne instrukcję jak naprawić ten nawiew bo ciągłe jeżdżenie zaparowanym autem jest meczące. Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvin Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2009 Wlasnie dzisiaj to przerabialem. Napisze ci jak ja to zrobilem. Wymienialem caly panel bo zabki trzymajace pancerz do linek sie wykruszyly. Przejzyj sie jak pracuja ramiona od regulatora strefami i tak posteruj linkami aby bylk ten uklad. Wlacz nawiew i sprawdz czy wieje tak jak powinny wskazywac linki. W ten sposob dowiesz sie czy linki pracuja i przelaczaja strefy. Mi tak sie udalo ustawic nadmuch. Chociaz wymiana samego panelu to byla dla mnie karamustafa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2009 Pierwsza rada w przypadku ciężko chodzącego pokrętła (szyba-boki-nogi) to NIC NA SIŁĘ. To tak dla potomnych, którym na razie wszystko działa elegancko. Na siłę i lecą plastykowe zębatki od mechanizmu - Jak u Ciebie (wtedy szrot, koszt 50 dych i masa nerwów) lub wyskakują z bolców linki i koszmarne robótki z wymianą mechanizmu i montowaniem do niego linek gwarantowane. A co do samego sprawdzenia to wystarczy jak pobawisz się tymi linkami i szybko załapiesz w jakiej pozycji ma być która linka. A szczegóły tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5790 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3949 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
taison28 Zgłoś #4 Napisano 23 Września 2009 Czy może wiecie czy panel sterowania nawiewem z B3 będzie pasował do B4? Chodzi o panele bez klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #5 Napisano 24 Września 2009 Witam również podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać. U mnie to ciekawie wygląda Pokrętło od ustawiania siły nawiewu działa normalnie na pozycji 1,2 i 3 ale żeby ustawić na siłę 4 to trzeba pokrętło dać w pozycji między 3 a 4 - dokładnie pomiędzy oboma cyferkami. Gdy przekręcisz całkiem na 4 to siła nawiewu spada o jedno oczki czyli na 3. Pokrętło od temperatury nawiewu działa bez zarzutu. Pokrętło "szyba-nogi-głowa" też śmiesznie działa. Tzn każda pozycją niby działa tzn mam nawiew i na szybę i na nogi i na nogi i głowę ale jest małe ale. Pokrętło nie da się przekręcić całkiem do pozycji "szyba" tylko staje w pół drogi i tyle. Inne pozycje działają normalnie. Na każdą można ustawić ale wydaje mi się że nawiew jest ciut słabszy przez to. Mógłby ktoś poradzić co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 24 Września 2009 Pokrętło od ustawiania siły nawiewu Musisz zdjąć panel, wyciągnąć pokrętło (na wcisk) i podgiąć blaszkę która łączy górny zacisk z dolnymi. Uwaga bo to dziadostwo jest dość słabe. Pokrętło nie da się przekręcić całkiem do pozycji "szyba" tylko staje w pół drogi i tyle. U mnie czasem się tak dzieje, wystarczy że wrzucę nawiew na klatę, przejadę po dziurach i coś się odblokowuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2009 (edytowane) może ktoś grzebał przy linkach za pokrętłami. Jak są za bardzo naciągnięte to występuje taki efekt (przerabiałem to jak montowałem to badziewie:mad:) odpowiadają za to linki skrajne o ile dobrze pamiętam Na linkach są niby oznaczenia miejsca zaczepienia (kolorowe paski) ale tak naprawdę to nie to miejsce Edytowane 25 Września 2009 przez maniusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #8 Napisano 26 Września 2009 Pokrętło nie da się przekręcić całkiem do pozycji "szyba" tylko staje w pół drogi i tyle. Inne pozycje działają normalnie. Na każdą można ustawić ale wydaje mi się że nawiew jest ciut słabszy przez to. Ja miałem tak, jak zamontowałem radio. Jakiś kabel był tam w tych kółkach zębatych z tyłu za panelem nawiewu i jak przekręcałem pokrętło to wciągało go między kółka i blokował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #9 Napisano 26 Września 2009 dobra uporałem się z tymi ograniczeniami Pokrętła chodzą już normalnie a przyczyną był jakiś element plastikowy który tam wpadł i blokował na tych zębatkach. Nawiewy działają dobrze poza jednym - tym na nogi Dmucha powietrze ale bardzo słabo Dziwne bo jak dam na "nogi, głowa" to już jest lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konig Zgłoś #10 Napisano 27 Września 2009 Czy może wiecie czy panel sterowania nawiewem z B3 będzie pasował do B4?Chodzi o panele bez klimy. Tak, mechanizmy pokręteł są takie same, maskownice tez pasują tylko róznią sie minimalnie sposobem wykonania napisów. Mam oba panel u siebie i moge przesłać fotki jak trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
taison28 Zgłoś #11 Napisano 29 Września 2009 Tak, mechanizmy pokręteł są takie same, maskownice tez pasują tylko róznią sie minimalnie sposobem wykonania napisów. Mam oba panel u siebie i moge przesłać fotki jak trzeba. Dzięki ale już nie trzeba Juz wymieniłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #12 Napisano 13 Października 2009 Witam. Przyłączę się do tematu. U mnie spalił się 6 bezpiecznik od dmuchawy, wymieniłem- ok wszystko działa elegancko na 4 biegu, przełączam na 0 i przepala się znowu bezpiecznik. Czy będzie do wymiany panel sterujący? Bo to pewnie tam gdzieś robi się zwarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #13 Napisano 15 Października 2009 Podnoszę... Naprawdę nikt nie wie co to może być ? Dmuchawa nie działa na żadnym biegu, na każdym wywala mi już teraz bezpiecznik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robuś Zgłoś #14 Napisano 15 Października 2009 Podnoszę... Naprawdę nikt nie wie co to może być ?Dmuchawa nie działa na żadnym biegu, na każdym wywala mi już teraz bezpiecznik... Może to opornica jest winna, ja miałem tak jak Ty, a jakiś czas potem przestało wywalać bezpiecznik, ale wentylator działał już tylko na 4 biegu. musiałem kupić nową opornicę, podoginać blaszki (styki) w pokrętle i przesmarować tuleje w silniku wentylatora i od tego czasu (jakieś 2 lata) wszystko działa bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #15 Napisano 17 Października 2009 Tak też zrobiłem i wszystko wróciło do normy! dzięki Robert, masz piwo i punkcik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamfor200 Zgłoś #16 Napisano 17 Grudnia 2009 panowie ja mam takie pytanie pokręło on siły nawiewu działa tylko 4 bieg ale i tak nie dmucha z taka siła jak powienien a reszta nie działa wogóle licze na jakaś podpowiedz i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #17 Napisano 17 Grudnia 2009 To i ja mam pytanko ,choc nie przeszkadza mi to to jak ustawie nawiew na szybe to dmucha lekko na szybe i "na Twarz" jak ustawie na nogi,dmucha lekko na nie i na maxa na Twarz... czy tak powinno byc? czy nie powinno przypadkiem dmuchac tylko na szybe jak na nia ustawie itd.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 17 Grudnia 2009 ak ustawie na nogi,dmucha lekko na nie i na maxa na Twar Pourywane masz mocowania linek przy pokrętałach albo źle wyregulowane, w pozycji na szybę i nogi delikatnie może dmuchać z kratek ale nie tak jak jest u Ciebie. TO sobie poczytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
japsion Zgłoś #19 Napisano 18 Grudnia 2009 ja też miałem taki problem nawiew działał tylko na czwartym ustawieniu no i w końcu stało sie z pokrętła regulacji buchnął dym i całą wentylację szlag trafił a było to na autostradzie w Szwecji .Podczas wymiany trzeba zwrucić uwagę o podrawidłowe ustawienie linek i ich naciąg jeżeli się tego nie dopilnuje to póżniej sa takie efekty jak opisujecie ja tak miałem i musiałem wszystko jeszcze raz rozbierać poza tym pancerze linek muszą dyć prawidłowo zamocowane spinkami bo inaczej linka nie będzie prawdłowo otwierać poszczegółnych ustawień nawiewu i reszę tek jak doradza robert no i powinno być już ok . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #20 Napisano 18 Grudnia 2009 panowie ja mam takie pytanie pokręło on siły nawiewu działa tylko 4 bieg szukajka -- rezystor dmuchawy To i ja mam pytanko ,choc nie przeszkadza mi to to jak ustawie nawiew na szybe to dmucha lekko na szybe i "na Twarz" jak ustawie na nogi,dmucha lekko na nie i na maxa na Twarz... czy tak powinno byc? Pourywane masz mocowania linek Tutaj się z Tobą Włodek nie zgodzę, bo: tak powinno byc Nigdy nie dmucha w 100% tam gdzie ustawimy, nawet w "WKŁ" jest to opisane o ile dobrze pamiętam ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach