Skocz do zawartości
Gość romper22

Jak naprawić nawiew?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość romper22

Witam. Man taki problem, że na początku zepsuł się nawiew na szybę (tak jakby się zapchał), później całkowicie przestał działać wentylator, choć czasem jak ustawię siłę nadmuchu między II a III to się załącza ale czasem pochodzi a czasem nie. Rozebrałem pulpit tzn. tunel środkowy i konsolę środkową, wyciągnąłem panel sterowania nawiewem, ogrzewaniem i odkręciłem dolną półkę po stronie pasażera żeby dostać się do wentylatora. Oprócz wymiany lub naprawy panelu sterowania nawiewem (jest uszkodzona zębatka przy sterowaniu strefami nawiewu, przeskakuję) to nie wiem jak mam się zabrać za sprawdzenie tych kanałów nawiewu na szybę, nie chcę rozbierać w ciemno pół auta, chyba, że jest to konieczne. Prosiłbym o jakieś pomocne instrukcję jak naprawić ten nawiew bo ciągłe jeżdżenie zaparowanym autem jest meczące. Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dzisiaj to przerabialem. Napisze ci jak ja to zrobilem. Wymienialem caly panel bo zabki trzymajace pancerz do linek sie wykruszyly. Przejzyj sie jak pracuja ramiona od regulatora strefami i tak posteruj linkami aby bylk ten uklad. Wlacz nawiew i sprawdz czy wieje tak jak powinny wskazywac linki. W ten sposob dowiesz sie czy linki pracuja i przelaczaja strefy. Mi tak sie udalo ustawic nadmuch. Chociaz wymiana samego panelu to byla dla mnie karamustafa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rada w przypadku ciężko chodzącego pokrętła (szyba-boki-nogi) to NIC NA SIŁĘ. To tak dla potomnych, którym na razie wszystko działa elegancko. Na siłę i lecą plastykowe zębatki od mechanizmu - Jak u Ciebie (wtedy szrot, koszt 50 dych i masa nerwów) lub wyskakują z bolców linki i koszmarne robótki z wymianą mechanizmu i montowaniem do niego linek gwarantowane. A co do samego sprawdzenia to wystarczy jak pobawisz się tymi linkami i szybko załapiesz w jakiej pozycji ma być która linka. A szczegóły tutaj:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5790

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3949

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może wiecie czy panel sterowania nawiewem z B3 będzie pasował do B4?

Chodzi o panele bez klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam również podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać.

 

U mnie to ciekawie wygląda

Pokrętło od ustawiania siły nawiewu działa normalnie na pozycji 1,2 i 3 ale żeby ustawić na siłę 4 to trzeba pokrętło dać w pozycji między 3 a 4 - dokładnie pomiędzy oboma cyferkami. Gdy przekręcisz całkiem na 4 to siła nawiewu spada o jedno oczki czyli na 3.

 

Pokrętło od temperatury nawiewu działa bez zarzutu.

 

Pokrętło "szyba-nogi-głowa" też śmiesznie działa.

Tzn każda pozycją niby działa tzn mam nawiew i na szybę i na nogi i na nogi i głowę ale jest małe ale.

 

Pokrętło nie da się przekręcić całkiem do pozycji "szyba" tylko staje w pół drogi i tyle. Inne pozycje działają normalnie. Na każdą można ustawić ale wydaje mi się że nawiew jest ciut słabszy przez to.

 

Mógłby ktoś poradzić co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pokrętło od ustawiania siły nawiewu

Musisz zdjąć panel, wyciągnąć pokrętło (na wcisk) i podgiąć blaszkę która łączy górny zacisk z dolnymi. Uwaga bo to dziadostwo jest dość słabe.

Pokrętło nie da się przekręcić całkiem do pozycji "szyba" tylko staje w pół drogi i tyle.

U mnie czasem się tak dzieje, wystarczy że wrzucę nawiew na klatę, przejadę po dziurach i coś się odblokowuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś grzebał przy linkach za pokrętłami.

Jak są za bardzo naciągnięte to występuje taki efekt (przerabiałem to jak montowałem to badziewie:mad:) odpowiadają za to linki skrajne o ile dobrze pamiętam :)

Na linkach są niby oznaczenia miejsca zaczepienia (kolorowe paski) ale tak naprawdę to nie to miejsce

Edytowane przez maniusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pokrętło nie da się przekręcić całkiem do pozycji "szyba" tylko staje w pół drogi i tyle. Inne pozycje działają normalnie. Na każdą można ustawić ale wydaje mi się że nawiew jest ciut słabszy przez to.

Ja miałem tak, jak zamontowałem radio. Jakiś kabel był tam w tych kółkach zębatych z tyłu za panelem nawiewu i jak przekręcałem pokrętło to wciągało go między kółka i blokował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra uporałem się z tymi ograniczeniami :)

Pokrętła chodzą już normalnie a przyczyną był jakiś element plastikowy który tam wpadł i blokował na tych zębatkach.

 

Nawiewy działają dobrze poza jednym - tym na nogi

Dmucha powietrze ale bardzo słabo

Dziwne bo jak dam na "nogi, głowa" to już jest lepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może wiecie czy panel sterowania nawiewem z B3 będzie pasował do B4?

Chodzi o panele bez klimy.

 

Tak, mechanizmy pokręteł są takie same, maskownice tez pasują tylko róznią sie minimalnie sposobem wykonania napisów. Mam oba panel u siebie i moge przesłać fotki jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, mechanizmy pokręteł są takie same, maskownice tez pasują tylko róznią sie minimalnie sposobem wykonania napisów. Mam oba panel u siebie i moge przesłać fotki jak trzeba.

 

Dzięki ale już nie trzeba :D

Juz wymieniłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyłączę się do tematu.

U mnie spalił się 6 bezpiecznik od dmuchawy, wymieniłem- ok wszystko działa elegancko na 4 biegu, przełączam na 0 i przepala się znowu bezpiecznik.

Czy będzie do wymiany panel sterujący? Bo to pewnie tam gdzieś robi się zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnoszę... Naprawdę nikt nie wie co to może być ?

Dmuchawa nie działa na żadnym biegu, na każdym wywala mi już teraz bezpiecznik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podnoszę... Naprawdę nikt nie wie co to może być ?

Dmuchawa nie działa na żadnym biegu, na każdym wywala mi już teraz bezpiecznik...

 

Może to opornica jest winna, ja miałem tak jak Ty, a jakiś czas potem przestało wywalać bezpiecznik, ale wentylator działał już tylko na 4 biegu. musiałem kupić nową opornicę, podoginać blaszki (styki) w pokrętle i przesmarować tuleje w silniku wentylatora i od tego czasu (jakieś 2 lata) wszystko działa bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobiłem i wszystko wróciło do normy! :)

dzięki Robert, masz piwo i punkcik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam takie pytanie pokręło on siły nawiewu działa tylko 4 bieg ale i tak nie dmucha z taka siła jak powienien a reszta nie działa wogóle licze na jakaś podpowiedz i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja mam pytanko ,choc nie przeszkadza mi to to jak ustawie nawiew na szybe to dmucha lekko na szybe i "na Twarz" jak ustawie na nogi,dmucha lekko na nie i na maxa na Twarz... czy tak powinno byc? czy nie powinno przypadkiem dmuchac tylko na szybe jak na nia ustawie itd.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ak ustawie na nogi,dmucha lekko na nie i na maxa na Twar

Pourywane masz mocowania linek przy pokrętałach albo źle wyregulowane, w pozycji na szybę i nogi delikatnie może dmuchać z kratek ale nie tak jak jest u Ciebie.

TO sobie poczytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem taki problem nawiew działał tylko na czwartym ustawieniu no i w końcu stało sie z pokrętła regulacji buchnął dym i całą wentylację szlag trafił a było to na autostradzie w Szwecji .Podczas wymiany trzeba zwrucić uwagę o podrawidłowe ustawienie linek i ich naciąg jeżeli się tego nie dopilnuje to póżniej sa takie efekty jak opisujecie ja tak miałem i musiałem wszystko jeszcze raz rozbierać poza tym pancerze linek muszą dyć prawidłowo zamocowane spinkami bo inaczej linka nie będzie prawdłowo otwierać poszczegółnych ustawień nawiewu i reszę tek jak doradza robert no i powinno być już ok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie ja mam takie pytanie pokręło on siły nawiewu działa tylko 4 bieg

szukajka ---> rezystor dmuchawy

 

To i ja mam pytanko ,choc nie przeszkadza mi to to jak ustawie nawiew na szybe to dmucha lekko na szybe i "na Twarz" jak ustawie na nogi,dmucha lekko na nie i na maxa na Twarz... czy tak powinno byc?
Pourywane masz mocowania linek

Tutaj się z Tobą Włodek nie zgodzę, bo:

tak powinno byc
:ok:

 

Nigdy nie dmucha w 100% tam gdzie ustawimy, nawet w "WKŁ" jest to opisane o ile dobrze pamiętam ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności