Skocz do zawartości
Gość romper22

Jak naprawić nawiew?

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Też chciałem się podpiąć pod temat, mam Paska B3 z nie działającą klimą, ale nie w tym problem. Niezależnie od temperatury na zewnątrz z nawiewu ciągle leci ciepłe powietrze :-(

Grzeje jak porąbany, przy upałach w ogóle nie korzystam z nawiewu. Jak myślicie co może być przyczyną?

 

Pozdrawiam,

zacięta klapa lub silniczek od regulacji temp lub czujniki temp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MnieNieZnaojim
Witam również podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać.

 

U mnie to ciekawie wygląda

Pokrętło od ustawiania siły nawiewu działa normalnie na pozycji 1,2 i 3 ale żeby ustawić na siłę 4 to trzeba pokrętło dać w pozycji między 3 a 4 - dokładnie pomiędzy oboma cyferkami. Gdy przekręcisz całkiem na 4 to siła nawiewu spada o jedno oczki czyli na 3.

 

Pokrętło od temperatury nawiewu działa bez zarzutu.

 

Pokrętło "szyba-nogi-głowa" też śmiesznie działa.

Tzn każda pozycją niby działa tzn mam nawiew i na szybę i na nogi i na nogi i głowę ale jest małe ale.

 

Pokrętło nie da się przekręcić całkiem do pozycji "szyba" tylko staje w pół drogi i tyle. Inne pozycje działają normalnie. Na każdą można ustawić ale wydaje mi się że nawiew jest ciut słabszy przez to.

 

Mógłby ktoś poradzić co to może być ?

 

o masakra mam to samo !!! dokładnie to samo wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o masakra mam to samo !!! dokładnie to samo wszystko

Zatem poczytaj trochę a nie klepiesz posta bez sensu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MnieNieZnaojim

post był po to żeby uświadomić mu że nie jest sam z tym problemem i owszem poczytałem i jestem w połowie rozwiązania problemu. ps Twój post też jest bez sensu bo nic nie wnosi nie prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
post był po to żeby uświadomić mu że nie jest sam z tym problemem

Po trzech latach od zamieszczenia posta... nie wiem czy ktos pamieta co klepał trzy lata temu.

Zadaj konkretne pytanie lub podziel się własnymi spostrzeżeniami lub doświadczeniami a ktoś może odpowie lub podrzuci jakiś link.

Wiem ze wyszukiwarka jest toporna (polskie znaki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema.

Panowie mam następujący problem: wczoraj pokrętło od temperatury sie przyblokowało i miało taki tam z 2 cm zakres, że się ruszało normalnie. Dzisiaj pewien inteligentny osobnik na siłę chciał przekręcić na gorące i tak od tamtej pory chodzi luźno czyli coś tam się urwało, złamało... Może ktoś konkretnie rzucić poradą na co zwrócić uwagę na pierwszy ogień? Rano wstaję zdemontuje środkowy panel aby wyjąć to ustrojstwo i chciałbym wiedzieć na co patrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chciałbym wiedzieć na co patrzeć.

1wi3.jpg

Prawdopodobnie masz już urwane mocowanie niebieskiej linki...

Jest na forum jak to chałupniczo naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocowania linek całe, cięgło się rusza, wygląda na to, że coś pod tym kółkiem zębatym nie trybi.Jak cięgło wezmę na max temperaturę to pokrętło cofa ale w odwrotną stronę nie działa. To jest rozbieralne? Żeby wyjąć panel to chyba trzeba poodczepiać linki, duże problemy są żeby to później poskładac do kupy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MnieNieZnaojim

zdjęcie jest ok choć ja mam 3 pokrętła bo jedno po lewej służy to obiegu zamkniętego i otwartego (z tym to wogóle dziwne rozwiązanie)

przykładowe foto

 

10178571_2_644x461_pokretla-sterowanie-nawiewem-vw-passat-b3-zdjecia_rev001.jpg

 

możliwe też że problem może być głębiej na drugim końcu linki wtedy musisz dodatkowo ściągnąć także dolną półkę z prawej strony.

u mnie jest problem z tym pokrętłem od wskazań gdzie ma wiać i przeskakuje w momencie "nogi - korpus" też zapewne mam coś ułamane przy trybie zębatym

odczep z zatrzasków linki i delikatnie podważ od dołu zaokrąglone jej końcówki zdejmij i obejrzyj tryby z dogodniejszej pozycji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie załącza się tylko 3 i 4 bieg, cała reszta temp i rodzaj nawiewu śmigają, natomiast 1 i 2 zdechły. Sprawdzałem miernikiem nie przewodzą prądu. Rezystor przewodzi czy mogło paść coś w panelu bo nie wiem czy mam kupować inny czy cos grzebać jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MnieNieZnaojim

a czytałeś wcześniejsze posty dotyczące podginania blaszek żeby wszystko stykało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie. Zmieniłem bezpiecznik termiczny, ale brak poprawy. Co odkryłem to to, że gdy zmieniam położenie pokrętła z 1-4 to na wtyczce tej podłączanej do rezystora jest obwód w każdym innym miejscu, więc to znaczy ze przełącznik przy panelu jest ok. Wniosek nasuwa się jeden: rezystor do wymiany. I tak własnie czekam na "nowy" używany:) Jeśli ktoś szuka problemu niezbędny w tym wypadku jest mierniczek. Sprawdzałem również rezystor na początku i dwa druciki nie zamykają obwodu, czyli coś tam w środku musiało walnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem, ze wogole nawiew mi nie dziala, wentylator dziala bo podlaczylem na krotko i smiga. A gdy krece pokretlem od regulacji sily nawiewu to nic, zero reakcji, co moze byc tego przyczyna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź miernik, pomierz opornice i kable od nawiewu czy na poszczególnych biegach jest napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak nie bedzie napiecia? To co wtedy?

Bo na chwile obecna nie dziala mi na zadnym biegu nawet na 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie bedzie obwodu na poszczególnych biegach przy wtyczce to znaczy, że kombinuj z panelem. Ale raczej na 99% opornica. Wyjmij opornicę i miernikiem dostaw przed i za bezpiecznikiem termicznym. Tak wykluczysz czy poszedł bezpiecznik. Jeśli jest obwód to bezpiecznik jest ok. Potem dostawiasz przed bezpiecznikiem i lecisz do poszczególnych drucików. Obwód ma być na wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podobny problem jak u wszystkich wentylator chodzi tylko na 4 awaria nastąpiła powiedzmy dwa tygodnie po wymiany nagrzewnicy (nie zdążyłem się nacieszyć ciepłym powietrzem) , pierwsze co to wymiana bezpiecznika , potem próba z rezystorem (spięcie na krótko drutem) - tego nie polecam nikomu - oczywiście zadziałało ale mało co nie spaliłem auta , podjechałem kupić używany rezystor no i po godzinie 50zł w plecy bo ten znowu się spalił , nie wiem już co robić , i gdzie szukać przyczyny że panuje tam tak duża temperatura że pali te rezystory :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MichałekOi!
Musisz zdjąć panel, wyciągnąć pokrętło (na wcisk) i podgiąć blaszkę która łączy górny zacisk z dolnymi. Uwaga bo to dziadostwo jest dość słabe.

 

 

właśnie już to wyrwałem i jak to z powrotem zamontować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Ja troszkę nie w temacie ponieważ posiadam B4 z klimatronic i mam następujący problem. Obszukałem forum, zle nic nie znalazłem w tym temacie dlatego dołączyłem się tutaj. Nie działał mi nawiew na szybę przednią oraz na nogi. Dmuchał tylko na głowę i to głównie bokami a środkiem nie za mocno. Nie zastanawiając się rozkręciłem całą deskę rozdzielczą ponieważ myślałem, że to gabka na klapach całkiem sie skończyła i czy klapa zamknięta czy otwarta i tak nie steruje nawiewem a okaząło się że gąbki całe a passat rozkręcony w garażu. Wiecie jaka może być przyczyna tej awarii? Dodam jeszcze, że działa klima o i bieg zamknięty, nie ma równiez poroblemu z nastawem temperatury. POMOCY !!!!! Do niedzieli musze to zrobić bo konczy mi sie urlop. Z góry dzięki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czerwony przycisk od zwiększania temperatury i off, trzymasz jednocześnie przy wyłączonym zapłonie. Przekręcasz zapłon, tak żeby się kontrolki zaświeciły i climatronic robi samodiagnozę... czerwonym przyciskiem zmieniasz kody, przepisujesz i wklejasz tu na forum...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności