lobuzbodzio Zgłoś #1041 Napisano 15 Listopada 2015 Z góry przepraszam że tutaj piszę ale na seacie bardzo mało porad, wcześniej miałem Paska i wiem iż tu kopalnia wiedzy jest. Czy ktoś może mi polecić warsztat w okolicy Oławy woj. Dolnośląskie na wykonanie wymiana pompy od 1.9 Auto Alhambra 2007 silnik BRT 8V 140km mokry DPF VIN VSSZZZ7MZ7V512721 Ewentualnie jakiś link do manuala jak samemu to zrobić lub ewe. czy tylko sam zabierak wystarczy wymienić oczywiście z oceną gniazda rzecz jasna jak zabierak zajechany to gniazdo pewnie na bank również (tu też przydał by się manual). Mało jest tu info na temat silników BRT jak coś przegapiłem przepraszam. Przelatane mam 183tys auto świeżo przywiezione i chciałbym uniknąć wpadki tym bardziej że żona wozi się autem często a jak to kobieta pewnie nie zwróci uwagi na kontrolkę i będzie duży problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedal Zgłoś #1042 Napisano 17 Listopada 2015 Ja w swoim BMR wymieniłem moduł napędzany zębami na polecane rozwiązanie z pompą 1.9. Zrobiłem pierwsze 1000 km i jestem zadowolony, nie czuję żadnego mrowiena silnik pracuje podobnie jak wcześniej z tą małą różnica że mam wrażenie jakby był trochę mocniejszy. Pewnie to tylko wrażenie - w końcu pakowałem do bagażnika te blisko 10 kg wnętrzności silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #1043 Napisano 18 Listopada 2015 Ja w swoim BMR wymieniłem moduł napędzany zębami na polecane rozwiązanie z pompą 1.9. Zrobiłem pierwsze 1000 km i jestem zadowolony, nie czuję żadnego mrowiena silnik pracuje podobnie jak wcześniej z tą małą różnica że mam wrażenie jakby był trochę mocniejszy. Pewnie to tylko wrażenie - w końcu pakowałem do bagażnika te blisko 10 kg wnętrzności silnika. Czyli zmiana na plus? Zastanawiałem się po naszej rozmowie czy dobrze Ci doradziłem z tą zmianą na pompę 1.9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #1044 Napisano 19 Listopada 2015 Co do zabieraka to pozwólcie, że się wypowiem. W poprzednim pasku z silnikiem BMR raz wymieniałem ołówek w ramach akcji serwisowej przy przebiegu ok.130kkm a później profilaktycznie przy ok.200kkm wystarczyło go tylko włożyć drugą stroną bo i tak nie pracuje całą swoją długością. I wszystko było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #1045 Napisano 19 Listopada 2015 Pięknie, ale ja osobiście bym o tym nie pisał. Bo osoby, które wyjmą obrobiony zabierak i go przełożą, narażają się na podobne uszkodzenie ale ze strony samej pompy oleju (tam też jest "gniazdo" sześciokątne) oraz to nie eliminuje problemu wyrobionego gniazda w wałku wyrównoważającym - jeśli jest wyrobiony, to taka operacja (przekładka na drugą stronę) tylko przyspieszy jego zużycie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #1046 Napisano 19 Listopada 2015 Ja oczywiście miałem świadomość tego co robię a ponieważ gniazdo nie było aż tak bardzo wyrobione co może świadczyć tylko o złej jakości materiału z jakiego wykonany jest "ołówek". Nawet podczas akcji serwisowej nie wymieniali gniazda tylko sam wałek. Przy sprzedaży samochodu lojalnie uprzedziłem nabywce o tej sytuacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #1047 Napisano 19 Listopada 2015 Przekładać wałek o 180*? Koszt nowego w granicach 20zł. I tak trzeba wyjąć i tak. Więc ryzykowanie większego uszkodzenia za 20zł to dla mnie jakieś nieporozumienie. Ale każdy działa według swoich zasad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #1048 Napisano 19 Listopada 2015 Więc ryzykowanie większego uszkodzenia za 20zł to dla mnie jakieś nieporozumienie. Ale to naprawdę nie było podyktowane względami oszczędnościowymi. Po prostu była zdjęta miska bo pojawił się niewielki wyciek i przy tej okazji zerknąłem na wałek . A, że już był wyjęty a do serwisu na pieszo było trochę za daleko ( zresztą był na moje oko na 5-) to go tylko obróciłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #1049 Napisano 19 Listopada 2015 To też jest zawsze jakiś test Ale warto mieć przy sobie w razie następnej okazji do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1050 Napisano 20 Listopada 2015 Faktycznie zabierak musiał być w dobrym stanie skoro wszystko jest O.K. Znałem przypadek w którym mechanik zrobił taki jak to nazywacie test z przełożeniem o 180 stopni zabieraka i szybko się to zakończyło wyrobieniem gniazda. Na dłuższą metę nic to nie daje tylko pogarsza stan gniazda zabieraka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #1051 Napisano 21 Listopada 2015 Co do zabieraka to pozwólcie, że się wypowiem. W poprzednim pasku z silnikiem BMR raz wymieniałem ołówek w ramach akcji serwisowej przy przebiegu ok.130kkm a później profilaktycznie przy ok.200kkm wystarczyło go tylko włożyć drugą stroną bo i tak nie pracuje całą swoją długością. I wszystko było ok. Ja mam też BMR z 2007 i o żadnej akcji nie slyszałem, mam 280 tkm i jeszcze miski nie otwierałem. Są jakieś oznaki, że cos sie dzieje? Jakiś dzwięk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #1052 Napisano 21 Listopada 2015 akcja była na koła zębate napędu (przed wałkami) dla konkretnych numerów i ludzie pewnie to mylą z napędem ale w wałku. jedyną oznaką będzie gong i czerwona konewka na FIS. co dalej to wiesz. ja na twoim miejscu bym zajrzał, swój zrobiłem po ok 190kkm, teraz 270kkm przekroczone, i powiem że nadawał się do dalszej jazdy, ale jak rozebrałem to zrobiłem wałek w rumii, żeby znów nie otwierać za wymianę oleju czy 2 bo szkoda czasu i roboty. ja robię praktycznie same trasy, a podczas częstego odpalania zabierak i gniazdo zużywa się najwięcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamos87 Zgłoś #1053 Napisano 22 Listopada 2015 Witam.. Orientujecie sie czy ktos w zachodniopomorskim jest godny polecenia do wymiany pompy z 1.9? Ewentualnie czy ktos robil taki zabieg w tym rejonie? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #1054 Napisano 22 Listopada 2015 Ja mam też BMR z 2007 i o żadnej akcji nie slyszałem, Jeśli masz samochód od nowości i nie miałeś przeprowadzanej akcji serwisowej to warto było by sprawdzić na stronie: http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/VolkswagenService/rechte_marginalspalte/abfrage_feldmassnahmen.html czy Ci przysługuje. Jeśli jesteś drugim właścicielem to być może akcja była w Twoim samochodzie przeprowadzona i dlatego na stronie nie wyświetlają się żadne akcje do przeprowadzenia. Wówczas powinieneś mieć wlepę w bagażniku świadczącą o przeprowadzonej akcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #1055 Napisano 22 Listopada 2015 Witam Ja swoja pompe wyslalem do firmy Futurum miesci sie w rumi chyba. Pasek mial przebieg 239 oryginalne kupilem go 2mc temu i postanowilem zajrzeć do pompy i okazało sie ze lada chwila wybierak by sie obrócił. Wyslalem tam wstawili wiekszy wybierak pusemna grawancja na 3lata bez limitu km wszystko smiga Równo cena 599zL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #1056 Napisano 26 Listopada 2015 Kolego, Jaki koszt miałeś wymiany tej pompy z firmy z Rumi. Ja miałem podobnie ale wymieniłem na 1.9 TDI, i jestem bardzo zadowolony, a o wybieraku nie myślę bo go nie ma. Zmiana na 1.9 TDI na nowej pompie wychodzi do 2000 zł, a na używanej do 1500 zł liczę z olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #1057 Napisano 26 Listopada 2015 Kolego, Jaki koszt miałeś wymiany tej pompy z firmy z Rumi. Ja miałem podobnie ale wymieniłem na 1.9 TDI, i jestem bardzo zadowolony, a o wybieraku nie myślę bo go nie ma. Zmiana na 1.9 TDI na nowej pompie wychodzi do 2000 zł, a na używanej do 1500 zł liczę z olejem. Drogo ... Zestaw niezbędnych części wychodzi max 600-700 zł w tym pierdoły poza pompą i uspokajaczem olej uz allegro kupujesz Taki zabieg to max 1000 zl chyba że jeszcze rozrząd robiłeś to by się zgadzało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #1058 Napisano 26 Listopada 2015 Robilem rozrzad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #1059 Napisano 26 Listopada 2015 Ja zaplacilem 600zl za walek i wyjecie i wlozenie pompy 100zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamos87 Zgłoś #1060 Napisano 27 Listopada 2015 Ja zaplacilem 600zl za walek i wyjecie i wlozenie pompy 100zl kurcze tez chcialbym zazegnac ten wybierak i wsadzic rozwiazanie z 1.9 bo miesiac temu mialem juz wydatek turbiny na nową ( nie jestem zwolennikiem regeneracji ani uzywek) moglbys podpowiedziec co doklandie potrzeba do tej przemiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach