Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem który lepszy. Ale cytowane przez Ciebie zdanie z aukcji jest całkowicie bez sensu. Dlaczego hartowanie powierzchniowe miałoby prowadzić do pękania zabieraków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę uważać na pseudo naprawiaczy którzy wciskają tulejki aby umieścić 10 cm zabierak z serwisu.Link do aukcji powyżej.

Rozwalona jest już A6 przez tą firmę.wszystko opisane na forum a4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też czytając ten cytat miałem mieszane uczucia. Chodziło raczej o hartowanie powierzchniowe, ale dlaczego miałoby powodować pękanie szerszego zabieraka? Gdyby to ori zabieraki były hartowane, to jeszcze bym zrozumiał, ale tak to bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedzą co piszą-chodzi im o hartowany oryginalny zabierak który stosują(on faktycznie jest tylko powierzchownie hartowany ale w środku zastosowana jest "glina", która się tak szybko wyrabia).Jeszcze raz przestrzegam przed wciskanymi tulejkami!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Wczoraj odstawiłem swojego Paska na wymianę pompy oleju - profilaktycznie bez awarii. Mam przebieg 234 tys.km i już od jakiegoś czasu po przeczytaniu całego tego wątku zaświecała mi się kontrolka w głowie żeby przerobić ten temat. Miałem wysyłać moduł do Tomka , ale mój mechanik namówił mnie na zamontowanie pompy oleju od silnika 1,9 i pozbycie się modułu. Kupiłem komplet na allegro i wymieniamy. Prawdopodobnie jutro będę odbierał. Jak tylko zacznę jeździć po wymianie zaraz podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami.

---------------------------- dodałem 10-02-2015------------------------------------------------------

Już jeżdżę. Jest super. Wieczorem po małej trasie napiszę coś więcej.

Edytowane przez Japass57

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy profilaktyczna wymiana tego imbusa tyczy się też silników 2.0 tdi cr??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie mozesz zobaczyc jak wyglada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju jest wymieniona na taką od silnika 1.9 TDI. Silnik chodzi dobrze , nie zauważyłem dodatkowych wibracji jak piszą niektórzy forumowicze. Żona stwierdziła nawet, że w samochodzie jest trochę ciszej-subiektywne odczucie. Jestem zadowolony z podjętej decyzji.

Zacznę od tego że po zdemontowaniu miski olejowej okazało się , że napęd modułu wałków wyrównoważających był napędzany kołami zębatymi , a sprawdzając po numerze VIN wszędzie mi pokazywało , że powinien być na łańcuch ?

Używaną pompę olejową z 1.9 TDI kupiłem na allegro wraz z nowymi kołami zębatymi, łańcuszkiem i napinaczem za 730 zł z wysyłką. Wymiana pompy u mechanika kosztowała też 730 zł - z tym, że w tej cenie był simering na wał , nowy olej i fitr oleju do silnika. Nie robiłem nic z rozrządem chociaż został do tej operacji rozebrany bo miałem po wymianie przejechane 34 tys. km. Pasek i rolki były super. Ale jak komuś niedużo brakuje do wymiany rozrządu to polecam zrobić tą operację za jednym podejściem bo kosztować będą tylko części. Tak więc koszt całej operacji to 1460 zł. i mam nadzieję, że jeżeli chodzi o napęd pompy oleju nic złego mnie nie spotka. Sinik ma przejechane 234 tys. km i słynny imbus napędzający pompę olejową był w stanie agonalnym. Uff !!! udało się zrobić wymianę pompy przed awarią smarowania silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Poleci ktoś jakiś dobry warsztat w okolicach Sosnowca do usunięcia tej usterki? :)

Pozdrawiam!

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Aha, na szczęście jeszcze nic złego się nie stało, wolę dmuchać na zimne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem 45 stron. Z waszych opisów wynika że w silnikach 2.0 TDI CR CBAB nie występuje problem z zużyciem imbusa. Chociaż są filmiki na youtube. :hmmNikt z was nie wyciągnął z CBAB zużytego imbusa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystepuje.

 

Nie zauważyłem masowych wpisów, jakie występują w przypadku TDI PD. Nawet pisałem do ludzi z CBAB. Sprawdzano w kilku i przy 200 tys. imbus był cały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz bylo wczesniej mowione problem wystepuje w kazdym CR wyprodukowanym przed pazdziernikiem 2010, w tych modelach stosowano zabierak 77mm, dopiero pozniej zaczeto stosowac zabierak 100mm. Mozliwe ze CBAB o ktorych mowisz maja juz poprawiony modul i zabierak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zauważyłem masowych wpisów, jakie występują w przypadku TDI PD. Nawet pisałem do ludzi z CBAB. Sprawdzano w kilku i przy 200 tys. imbus był cały.

 

Na forum Audi chyba A4 klub były już 3 przypadki CR'a z padniętym imbusem ale musiałbyś poszukać bo już nie pamiętam dokładnie

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CBAB z imbusami 7cm to pewnie to samo co w PD. Te z imbusami 10cm - jest lepiej, przed 300k nie ma co zaglądać raczej pewnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w CR tak imbusy nie dostają po tyłku jak w PD ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To stwierdzenie daje dużo do myślenia...Jak będziesz widział dół silnika jednego i drugiego to proszę napisz jaką widzisz różnicę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daje daje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale w CR tak imbusy nie dostają po tyłku jak w PD ;)

Dlaczego? Pytam, bo mam CR z 09.2009 /przebieg 205tys.km/, więc mam imbus 7mm tak jak w PD. Za jakieś 30tys.km. chcę robić rozrząd i wtedy do niego zaglądnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dół jest taki sam, ale - Ciśnienie wtrysku w PD 2000 - 2200 bar,krótki czas podania jednorazowej (niedzielonej) dawki paliwa i szybkie narastanie ciśnienia nad tłokiem podczas samozapłonu paliwa.

CR - ciśnienie wtrysku max 1600 bar, dawka dzielona - wtrysk wstępny, główny, powtrysk ciśnienie narasta łagodniej. Wszystko to powoduje że układ korbowy nie dostaje tak mocno po d...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności