dszyszko Zgłoś #661 Napisano 21 Maja 2014 Chcialbym wyrazic swoja kwestie w powyzszym temacie. Po zakupie B6 trzy lata temu, silnik BMP 140KM, rocznik 2008, z obawy o problem z pompa oleju zakupilem oryginalny zabierak w salonie VW za okolo 14PLN, zdjalem miske i wymienilem go. Zabawa trwala moze z 1,5 godziny, powiem szczerze zabierak, ktory wyjalem z samochodu byl prawie nienaruszony (co to znaczy: lekko swiecace krawedzie na "imbusie", po prostu, od zwyklego kontaktu dwoch elementow, pomimo tego, ze samochod mial przejechane 210 tysiecy). Ciezko stwierdzic, czy na "starym imbusie" moglbym wiecej przejechac, bym polemizowal i nie wiem od czego to moze byc uzaleznione, powyzsze zuzycie. moze dla swietego spokoju warto to wymienic i miec spokoj na nastepne 200k, duzo roboty nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #662 Napisano 21 Maja 2014 No tak wymiana imbusa a co z kwestią wyrobione go gniazda ? Wystarczy wymiana imbusa , raczej nie a żeby wymienić wszystko to dużo roboty ? Jak to się kasowo przedstawia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #663 Napisano 21 Maja 2014 No tak wymiana imbusa a co z kwestią wyrobione go gniazda ? Wystarczy wymiana imbusa , raczej nie a żeby wymienić wszystko to dużo roboty ? Jak to się kasowo przedstawia ? mysle ze jak w odpowiednim czasie wymieni sie sam wybierak to i gniazdo sie nie wyrobi, bo nie ma jak. Gniazdo wyrabia sie dlatego, poniewaz wybierak jest na tyle luzny ze z czasem wyrabia gniazdo, natomiast jezeli wybierak bedzie w odpowiednim czasie wymieniony i w miare ciasno siedzial w gniezdzie to i problemu powyzszego nie bedzie. Obecnie samochod (moj) ma ponad 270tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #664 Napisano 21 Maja 2014 Czyli wymianę zbierak a trzeba przy kupnie auta wkalkulowac w kosztorys , obowiązkowa jak wymiana rozrządu Jak to wychodzi cenowo u mechanika robocizna bo koszt imbusa niewielki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #665 Napisano 21 Maja 2014 Czyli wymianę zbierak a trzeba przy kupnie auta wkalkulowac w kosztorys , obowiązkowa jak wymiana rozrządu Jak to wychodzi cenowo u mechanika robocizna bo koszt imbusa niewielki Kwestia rozrzadu, pytanie czy masz udokumentowana wczesniejsza wymiane to i wtedy nie potrzeba wymieniac. Natomiast co do wymiany zabieraka, mozna to zrobic samemu, jezeli potrafisz, zadnej filozofii nie ma, ani nie wymagane specjalistyczne narzedzia, jedyne co potrzeba to specjalny silikon do uszczelnienia miski olejowej przy montazu, mozna bez problemu kupic w serwisie VW za nie wielka kase. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #666 Napisano 21 Maja 2014 Jak to wychodzi cenowo u mechanika robocizna Cena za robociznę wynosi około 250zł. Ale tak jak Daniel napisał jeśli potrafisz to sam możesz wymieniać to żadna filozofia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #667 Napisano 21 Maja 2014 A czy ktoś z was wymienia uszczelkę od miski po jej wyciągnięciu bo tak czytam czytam posty odnośnie zabieraka i nigdzie nie widziałem aby ktoś napisał na jej temat Pytam tylko takz ciekawości zapewne w większości przypadków mechanior zalepił michę na silikon albo zostawił starą uszczelkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #668 Napisano 21 Maja 2014 Tak jak jest juz napisane wyzej, miska jest na silikon a nie na uszczelke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #669 Napisano 21 Maja 2014 Tak jak jest juz napisane wyzej, miska jest na silikon a nie na uszczelke. Oj Panie nie do końca moja była ściągana i piekna uszczeleczka przy niej była. Dlatego zamawiali mi nową bo się mnie pytali czy dajemy na silikon czy na nową uszczelkę wiem że koszt w aso ori 207,00 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #670 Napisano 21 Maja 2014 U mnie składali na silikon i z tego co pamiętam to skrobali z miski stary. Nie dam ręki uciąć że wcześniej nikt tam nie zaglądał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #671 Napisano 21 Maja 2014 Oj Panie nie do końca moja była ściągana i piekna uszczeleczka przy niej była. Czy tylko ja mam wrażenie, że jako jedyny w tym gronie masz silnik 2.0 TFSI tj. benzynowy, a tam wg. ETKI jest uszczelka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #672 Napisano 21 Maja 2014 Czy tylko ja mam wrażenie, że jako jedyny w tym gronie masz silnik 2.0 TFSI tj. benzynowy, a tam wg. ETKI jest uszczelka... Miał wcześniej tdi to chyba o tym mówi. Chyba że do benzynki też dali ten zajebisty napęd pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #673 Napisano 21 Maja 2014 Oj Panie nie do końca moja była ściągana i piekna uszczeleczka przy niej była. Dlatego zamawiali mi nową bo się mnie pytali czy dajemy na silikon czy na nową uszczelkę wiem że koszt w aso ori 207,00 zł W silniku BMP, rocznikach 2008 nie bylo zadnej uszczelki, tylko i wylacznie klej/uszczelniacz silikonowy do miski olejowej, numer D 176 501 A1, koszt salonowy 72,35PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #674 Napisano 21 Maja 2014 Czy tylko ja mam wrażenie, że jako jedyny w tym gronie masz silnik 2.0 TFSI tj. benzynowy, a tam wg. ETKI jest uszczelka... A to możliwe, że tak jest jak piszesz Dlatego napisałem że pytamz ciekawości. - - - - - aktualizacja - - - - - Miał wcześniej tdi to chyba o tym mówi. Wczesniej miałem BXE 1.9 więc nie zawracałem sobie tym głowy Ogólnie tak jak napisałemz apytałemz ciekawości sorka za zamieszanie w temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #675 Napisano 21 Maja 2014 I jeszcze ostatnie pytanie przyjmując najgorsza wersje ze oprócz zbieraka wyrobione jest gniazdo to demontaż wszystkiego z czym się wiąże ? Dostęp jest poprzez dekiel misy oleju czy trzeba robić gruntowny remont ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #676 Napisano 21 Maja 2014 miska w dół, i tam widać przykręcony moduł wałków wyrównoważających, moduł odkręcasz od bloku, wyjmujesz na stół, rozkręcasz moduł, podmieniasz wałek wyrownoważający, skręcasz moduł, przykręcasz do bloku, zakłądasz miskę oleju - to tak w skrócie, wszystko jest napisane w tym wątku, przeczytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s1bart1 Zgłoś #677 Napisano 5 Czerwca 2014 A ja mam takie pytanie: ile najechaliście na regenerowanych wałkach z firm TMA Service lub Futurum (Rumia) ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #678 Napisano 5 Czerwca 2014 ja mam kolo 35 tys. najechane narazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwe Zgłoś #679 Napisano 7 Czerwca 2014 Powiedzcie dobrzy ludzie, czy w Passacie BMP z 2007 zeby zdjac miske olejowa trzeba wyjmowac silnik ze wzgledu na jakies sruby od strony skrzyni/sprzegla? Straszy mnie tak mechanik - co oczywiscie wiaze sie z kosztami x3... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s1bart1 Zgłoś #680 Napisano 7 Czerwca 2014 (edytowane) Powiedzcie dobrzy ludzie, czy w Passacie BMP z 2007 zeby zdjac miske olejowa trzeba wyjmowac silnik ze wzgledu na jakies sruby od strony skrzyni/sprzegla? Straszy mnie tak mechanik - co oczywiscie wiaze sie z kosztami x3... Dzisiaj u siebie ściągałem miskę w BMP ,silnika ani skrzyni biegów nie trzeba wyciągać , owszem jest problem z dwiema śrubami m6 ,bo są lekko pod kątem ,schowane między skrzynią a silnikiem ,ale idzie je odkręcić tylko trzeba trochę dobrych chęci A oto efekty po demontażu miski : Teraz zostało tylko zamówić zregenerowany wałeczek i montaż z powrotem do autka P.S. Aby uniknąć pytań:"dlaczego na jednym ze zdjęć nie widać kołyski zawieszenia ?" odpowiadam ,że została zdemontowana do demontażu skrzyni biegów (wymiana kpl. sprzęgła). Przy demontażu miski olejowej skrzynia biegów była zamontowana Edytowane 7 Czerwca 2014 przez s1bart1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach