peter2906 Zgłoś #281 Napisano 31 Maja 2013 (edytowane) Ehh... zapaliła mi się dzisiaj czerwona kontrolka oleju i komunikat o braku ciśnienia oleju ... Poczytałem ten temat i mam ostrego pietra .. Teraz się zastanawiam czy kupować samemu zabierak i próbować to zrobić czy oddać gdzieś do warsztatu. Tutaj pojawia się moja prośba i pytanie o warsztat w okolicach Dąbrowy Górniczej , Sosnowca , Zawiercia ew. Katowic , gdzie się znają na rzeczy i ogarną mi ten problem po przyzwoitych kosztach.Będę wdzięczny za wszelkie info bo jestem uziemiony.. bez auta jak bez nóg Nie do końca wiem czy chcąc wymienić sam zabierak muszę uważać na wspomniane w temacie ustawienia tłoków , wałków itp. czy można go wyjąć bez większych problemów po zdemontowaniu miski ... ?? Edytowane 31 Maja 2013 przez peter2906 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #282 Napisano 31 Maja 2013 jak cyt. ,,zapaliła mi się dzisiaj czerwona kontrolka oleju i komunikat o braku ciśnienia oleju,, to za późno na wymiane samego zabieraka szukaj fachowca co ci to ogarnie nic nie piszesz co zrobiłes po zaświeceniu sie tego komunikatu czy zgasiłes silnik czy jechałes dalej bo mogłes nawet silnik skończyć lub turbine w najlepszym wypadku sama pompa oleju do roboty !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #283 Napisano 31 Maja 2013 czy zgasiłes silnik czy jechałes dalej bo mogłes nawet silnik skończyć lub turbine w najlepszym wypadku sama pompa oleju do roboty !!! No niestety przejechałem kilka km dzielących mnie od domu . W tym czasie nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów w pracy silnika ani nie słyszałem żadnych niepokojących dżwięków. Czy coś ucierpiało więcej np.turbina to się okaże ... Na razie chcę przywrócić ciśnienie oleju w silniku wiec co jeszcze prócz zabieraka miałbym wymieniać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janusz B6 Zgłoś #284 Napisano 31 Maja 2013 a czy zanim zapaliła sie kontrolka ciśnienia było czuć że silnik inaczej pracuje pytam dlatego że chciałbym zapobiec podobnej sytuacji tylko pytanie do kolegów po czym poznać że czas na wymiane tego zabieraka czy jest to do wyczucia że już się wyrobił jakie odgłosy to wydaje itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #285 Napisano 31 Maja 2013 a czy zanim zapaliła sie kontrolka ciśnienia było czuć że silnik inaczej pracuje No właśnie nie ... wszystko pracowało bez żadnych niepokojących objawów ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #286 Napisano 31 Maja 2013 Tutaj pojawia się moja prośba i pytanie o warsztat w okolicach Dąbrowy Górniczej , Sosnowca , Zawiercia ew. Katowic , gdzie się znają na rzeczy i ogarną mi ten problem po przyzwoitych kosztach.Będę wdzięczny za wszelkie info bo jestem uziemiony.. zerknij na tego linka : http://forum.vw-passat.pl/threads/110271-POLECAM-Mechanik-warsztat-adresy-kontakty-telefony , wszystko co potrzebujesz tam znajdziesz , polecam pozycję nr 2 - Automax . Zadzwoń do nich jutro zagadaj o tym co się stało , może tragedii nie będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #287 Napisano 31 Maja 2013 3. Od roku około 2009 napęd jest pozbawiony większych wad i nie wymaga interwencji, są koła zębate i zabierak długi 100 mm. Wszystkie inne auta 2.0 TDI mają wadliwe elementy napędu pompy oleju. Problem dotyczy VW oraz zapewne wszystkich pobocznych marek, oraz producentów kupujących złomowate TDI od VW. zmiana nastąpiła w 04.11.2011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakofoniks Zgłoś #288 Napisano 1 Czerwca 2013 No właśnie nie ... wszystko pracowało bez żadnych niepokojących objawów ... Jaki masz przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #289 Napisano 1 Czerwca 2013 Jaki masz przebieg? 220 tys. Niestety po fakcie przeczytalem ten temat i teraz wiem ze z takim przebiegiem istnialo duze ryzyko takiej awarii ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #290 Napisano 1 Czerwca 2013 No niestety przejechałem kilka km dzielących mnie od domu . W tym czasie nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów w pracy silnika ani nie słyszałem żadnych niepokojących dżwięków. Czy coś ucierpiało więcej np.turbina to się okaże ... Na razie chcę przywrócić ciśnienie oleju w silniku wiec co jeszcze prócz zabieraka miałbym wymieniać ? o człowieku...to było bardzo nie rozwazne z Twojej strony. turbina napewno Ci się rozleci nie mówiąc o tym że przypiłowałeś panewki na wale..gratulacje : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #291 Napisano 1 Czerwca 2013 o człowieku...to było bardzo nie rozwazne z Twojej strony. turbina napewno Ci się rozleci nie mówiąc o tym że przypiłowałeś panewki na wale..gratulacje : ) Ja natomiast gratuluje daru jasnowidzenia :-) nie myslales o zrobieniu kariery w tym kierunku?? cos w stylu "wrozbita Maciej"?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janusz B6 Zgłoś #292 Napisano 1 Czerwca 2013 czyli nie ma jakis typowych objawów tego że sie wyrobił zabierak? ja mam na zegarku 100tysi pod warunkiem że to jest prawda kontrolka mi gaśnie jeszcze na rozruszniku ale to bez znaczenia podejrzewam bo na chłopski rozum nawet wytarty zabierak w momencie jak jeszcze nie przeskakuje to i tak kręci pompą tak jak trzeba więc chyba nie ma innego sposobu jak tylko weryfikacja przez zdemontowanie tego podzespołu albo sie myle prosze o komentarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #293 Napisano 1 Czerwca 2013 Nie mylisz się Januszu. Ja bym przy najbliższej wymianie oleju wymienił i zabierak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #294 Napisano 1 Czerwca 2013 Ja natomiast gratuluje daru jasnowidzenia :-) nie myslales o zrobieniu kariery w tym kierunku?? cos w stylu "wrozbita Maciej"?? widzę że podchodzisz z żartem do sytuacji ; ) zatem dobrze...ja tylko ostrzegałem, a przypomnisz sobie moje słowa może nie dziś nie jutro ale w przyszłości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janusz B6 Zgłoś #295 Napisano 1 Czerwca 2013 przy następnej wymianie oleju jak do tego czasu będę jeszcze w posiadaniu tego samochodu to z pewnością tam zaglądnę ale jeszcze mam pytanie czy myslicie że np częstość wymiany oleju i jego jakość ma wpływ na zużycie tego podzespołu bo ja myślę że tak bo wedlug mnie rozruch np.w zimie przy niskich tęperaturach wpłynie na to że gęstrzy olej stawia opór napędu pompy itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #296 Napisano 1 Czerwca 2013 widzę że podchodzisz z żartem do sytuacji ; ) zatem dobrze...ja tylko ostrzegałem, a przypomnisz sobie moje słowa może nie dziś nie jutro ale w przyszłości. To nie chodzi o żarty cz tym podobne rzeczy kolego , bo wcale do śmiechu mi nie jest ....Ja odezwałem się w temacie bo oczekuję konkretnej pomocy odnośnie zaistniałej awarii... a komentarze jak Twój powyższy niczego do tematu pomocnego nie wnoszą a tyle że to było nierozważne z mojej strony to i ja wiem ... Dalej uważam że bez oględzin nikt nie jest w stanie powiedzieć co jest uszkodzone a co nie ... Możesz mi wierzyć że w "przyszłości" wspomnianej przez Ciebie opiszę co się konkretnie stało ... ale nie będę wyprzedzał faktów jak Ty Wojciechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #297 Napisano 1 Czerwca 2013 Panowie ratujcie szukałem wszędzie ale nikt mi nie podpowiedział. Chodzi o brak ciśnienia oleju w moim pasku wałek był robiony 13 tysięcy temu i wszystko hulało aż do środy kiedy gong zniszczył moje samopoczucie, natychmiast zaholowałem paska do warsztatu miska w dół moduł odkręcony i nic zabierak ciasno siedzi zero oznak zużycia. Wyczyściliśmy smok nowy olej silikon miska filterek i na wszelki wypadek nowy czujnik ciśnienia. Zapaliłem auto podłączyliśmy vaga i na wolnych obrotach cisza zero błędów natomiast jak dodam gazu to gong i zwarcie czujnika do masy co to może być ?????:noniebardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #298 Napisano 1 Czerwca 2013 gong i zwarcie czujnika do masy co to może być ????? wygląda że usterka elektryczna-albo czujnik walnięty (nowy nie zawsze znaczy dobry) sprawdź jeszcze kable do czujnika czy gdzieś nie przetarte,przy dodawaniu gazu silnik lekko pracuje i może gdzieś zwiera. kod błędu z vcds napisz to coś bliżej powie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #299 Napisano 2 Czerwca 2013 Znalazłem w historii napraw coś takiego : Może ktoś po tych niezrozumiałych dla mnie kodach-cyferkach będzie wiedział co mniej więcej było wtedy robione w temacie "PRESSURE.." ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #300 Napisano 2 Czerwca 2013 wygląda że usterka elektryczna-albo czujnik walnięty (nowy nie zawsze znaczy dobry) sprawdź jeszcze kable do czujnika czy gdzieś nie przetarte,przy dodawaniu gazu silnik lekko pracuje i może gdzieś zwiera. kod błędu z vcds napisz to coś bliżej powie Zaraz dzwonię do kumpla po vcds, a jaki kod ma wyskoczyć jak faktycznie nie ma ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach