Skocz do zawartości
kazio

Woda w samochodzie

Rekomendowane odpowiedzi

Siema :)

 

Już od dłuższego czasu mam problem z wodą w samochodzie(jeden moduł komfortu już wymieniłem, bo zaczął sam szyby otwierać i kierunki włączać ;) )

Najpierw woda pojawiała się od strony kierowcy, wręcz stała w samochodzie, odetkałem odpływy itp i na jakiś czas był spokój, ale wrócił, tym razem z drugiej strony, leje gdzieś spod deski z tego co widziałem, co najlepsze od kilkunastu dni nie było deszczu, auta też nie myłem a ta woda ciągle jest ! Teraz pytanie nie ma ktoś pomysłu gdzie może ona się w takich ilościach zbierać? Myślałem że gdzieś od klimy no ale żeby aż tyle?(żeby zobrazować to powiem że tak ok połowa dywanika od pasażera w wodzie)

 

Z góry dzięki

 

Cześć

 

Odkręć schowek (7 śrub) i będziesz miał łatwy dostęp do odpływu klimy - zobacz czy czasem odpływ nie jest zapchany bo klima może nieźle zalać auto znam to z autopsji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem ten schowek(qwa, dwa dni rozkręcałem bo żaden klucz nie pasował :D ) no ale nic tam nie ujrzałem.

Faktycznie mokre jest takie kółko(gąbka taka jakby) i w zasadzie można z niej wodę wyciskać, ale nic tam innego z wodą nie znalazłem, jakieś podpowiedzi? porozkręcać to tam trzeba czy jak?

Lipa już trochę bo dziś znów woda w aucie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zaczęło teraz w te upały śmierdzieć mokrym materiałem no i postanowiłem sprawdzić dywaniki.. okazało się, że z tyłu u pasażera po prawej stronie praktycznie woda aż pluska! wyjąłem przed chwilą akumulator, odetkałem i przeczyściłem odpływ wody.. wbrew wszelkim instrukcjom odetkałem też lewy odpływ (ten od kierowcy - był dużo bardziej zapchany jak ten pod aku) bez rozbierania czegokolwiek poza aku.. teraz czekam tylko na solidny deszcz żeby sprawdzić czy to było przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, sporo szukałem na forum ale mojego przypadku nie znalazłem. U mnie też jest woda pod dywanami ale z tyłu. Nie jest to woda z zewnątrz ale pojawia się tylko przy załączonej klimie. Dodam, odpływ pod podwoziem działa, woda spływa. Dywanik przedni pasażera też suchy. Ma ktoś jakiś pomysł?

 

Passat B5 2001

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passat_avb

Witam. Też długo walczyłem z wodą w aucie. Woda po stronie kierowcy. Metodą prób i błędów szukałem przyczyny nie szczelności.

1. usunięcie gum odprowadzajacych wodę z pod akumulatora i serwa

2. uszczelnienie podstawy filtra kabinowego i komputera

3. demontaż tapicerki drzwi przednich i tylnych i uszczelnie blach pokrywajcych drzwi (było widać zacieki wody) plus samo wyjście kabli z lusterek. Dopiero teraz mam sucho.

4. I w razie W uszczelnilem też wyjście linki od maski. Koło kompa w podszybiu

 

Całość poszukiwań zajęła mi ponad 1 miesiąc.

Edytowane przez passat_avb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuzwa, koncowka produkcji i takie babole produkcyjne. Rocznik mam ten sam i przeciekajce drzwi sa standardem.

Silikon za bardzo nie pomaga, wiec zrobie chyba tak jak w seacie, za pomoca folii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passat_avb
Kuzwa, koncowka produkcji i takie babole produkcyjne. Rocznik mam ten sam i przeciekajce drzwi sa standardem.

Silikon za bardzo nie pomaga, wiec zrobie chyba tak jak w seacie, za pomoca folii.

 

patrz na mój temat http://forum.vw-passat.pl/threads/136400-czarny-PASSAT_KOMBI

 

post #9

 

może to nie wygląda estetycznie, ale pierdziele wolę tak niż wodę w samochodzie, z resztą tapicerka i tak wszystko przykrywa, oczywiście blachy poluzowane i uszczelnione w miejscu styku z blachą drzwi

Edytowane przez passat_avb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patrz na mój temat
thx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem również przecieki do auta. W 80% przyczyna leży w uszczelkach pomiędzy metalowymi panelami w drzwiach ( widoczne po zdjęciu tapicerki drzwi) stare uszczelki na dole parcieją a między uszczelkę dostaje się kurz i woda powstały osad doprowadza do wycieków wody do wnętrza auta. Ja te uszczelki zerwałem wszystko dokładnie oczyściłem zmywaczem do sylikonu, następnie do metalowego panelu wkleiłem grubą sylikonową uszczelkę do okien i wszystko skręciłem, ponad rok nic nie cieknie. Radzę też uszczelnić gumową uszczelkę kabla ABS-u który wchodzi w przednim nadkolu, taka przelotka, niestety z wiekiem guma traci swoje właściwości uszczelniające, mi tamtędy zaciekało do wnętrza auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:)

 

Kuzwa, koncowka produkcji i takie babole produkcyjne. Rocznik mam ten sam i przeciekajce drzwi sa standardem.

Silikon za bardzo nie pomaga, wiec zrobie chyba tak jak w seacie, za pomoca folii.

Miałem również przecieki do auta. W 80% przyczyna leży w uszczelkach pomiędzy metalowymi panelami w drzwiach ( widoczne po zdjęciu tapicerki drzwi) stare uszczelki na dole parcieją a między uszczelkę dostaje się kurz i woda powstały osad doprowadza do wycieków wody do wnętrza auta. Ja te uszczelki zerwałem wszystko dokładnie oczyściłem zmywaczem do sylikonu, następnie do metalowego panelu wkleiłem grubą sylikonową uszczelkę do okien i wszystko skręciłem, ponad rok nic nie cieknie. Radzę też uszczelnić gumową uszczelkę kabla ABS-u który wchodzi w przednim nadkolu, taka przelotka, niestety z wiekiem guma traci swoje właściwości uszczelniające, mi tamtędy zaciekało do wnętrza auta.

W tym temacie jest już chyba wszystko http://forum.vw-passat.pl/threads/40108-Woda-w-samochodzie?p=1902962&viewfull=1#post1902962

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie kupiłeś uszczelkę ?
Uszczelka do okien i drzwi. Profil "P" - wygląda dokładnie jak ta litera. Pozbyłem się ogonka i zostało "D" :)

Nie musze chyba dodawać, gdzie ją nabyć drogą kupna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stosowałem uszczelkę profil D , jak kolega tomnik.

 

Z przykrością stwierdziłem, że jest to działanie które daje pozytywne efekty na krótki okres czasu.

 

Zdecydowanie najmniej pracy wymaga rozszczelnienie dolnej części uszczelki drzwi (odgięcie) i wyprowadzenie wody, która przedostała się do wewnątrz, na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z przykrością stwierdziłem, że jest to działanie które daje pozytywne efekty na krótki okres czasu.
Napisz, co jest tego przyczyną.

Ja niestety nie miałem możliwości przetestowania dłużej tego sposobu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wina nie leży w uszczelce jako takiej, ale w jej bardzo dokładnym ułożeniu i przyklejeniu.

 

Ja w podobny sposób jak Ty zrobiłem 4 drzwi, niestety po czasie jak nadwozie "popracowało termicznie" drzwi zaczęły przeciekać.

Zaraz po wykonaniu "akcji" testowałem szczelność na myjni samoobsługowej - i miałem 100% satysfakcji, niestety krótko.

"Akcję" przeprowadzałem wiosną jak było ciepło, ale letnie ulewy już ujawniały coraz większe przecieki. Potem jakby się to unormowało do akceptowalnego stanu, ale nie ustało.

 

 

Problemem okazuje się również założenie blachy z mozolnie przyklejona uszczelką w taki sposób aby jej nie oderwać, przemieścić.

Niełatwe jest również dokręcanie, gdyż blacha "siada"często zawijając uszczelkę ( z tym akurat można sobie poradzić przesmarowując obrzeże drzwi olejem silikonowym - w tedy jest duża szansa że uszczelka ładnie się wślizgnie, a nie podwinie).

 

Czy uszczelka dobrze "siadła" (czy nie ma szczeliny) można skontrolować poprzez pomiar szczeliny paskiem z cienkiej sztywnej folii - np tworzywa z którego robi się przeźroczyste opakowania typu "blister", wycinasz nożyczkami pasek na kształt damskiego pilniczka do paznokci i próbujesz wsunąć kontrolnie np na zagiętych odcinkach blachy. (Niestety nie we wszystkich miejscach na trasie uszczelki jest to proste do sprawdzenie) Taki cienki paseczek tworzywa powinien wślizgnąć się z miękkim oporem, można go odrobinę zwilżyć olejem silikonowym.

 

Odrębny fragment roboty to otwory głośnikowe, jeżeli z tyłu nie masz głośników, to są one zalepione kółkiem z pianki, które się odkleja aby ułatwic sobie pracę, niestety ponowne przyklenienie nie zawsze jest super dokładne- czytaj szczelne.

 

Jeszcze jedna informacja, Ty widzę wykonywałeś wymiany uszczelki na całym obwodzie blachy, ja dokonałem tego tylko na jej uszkodzonym odcinku + 10 cm "przed i za". Przy czym miejsca połączeń uszczelek wykonałem bardzo precyzyjnie

Edytowane przez Gulinski
dopisek 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Też mialem ten Problem i wielu mówiło ze to jest uszczelka ze jest zapchady odpływ pod akumlatorem . Wszystkie rzeczy zrobilem i nic nie pomoglo a w passacie bylo wody tak na 2 wiadra wody doslownie !!! A co sie okazalo ? Zapchany byl odpływ od klimy Parownik . Wyciagnalem go i wyczysciłem i znów jest tak jak powinno byc . A co do Tapicerki i zapachu to musialem go Karcherem wymyc i zostawic na 2 dni rzeczy wyschło . I po problemie co prawda bylo troche Roboty ale oplacalo sie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passat_avb
Ja Też mialem ten Problem i wielu mówiło ze to jest uszczelka ze jest zapchady odpływ pod akumlatorem . Wszystkie rzeczy zrobilem i nic nie pomoglo a w passacie bylo wody tak na 2 wiadra wody doslownie !!! A co sie okazalo ? Zapchany byl odpływ od klimy Parownik . Wyciagnalem go i wyczysciłem i znów jest tak jak powinno byc . A co do Tapicerki i zapachu to musialem go Karcherem wymyc i zostawic na 2 dni rzeczy wyschło . I po problemie co prawda bylo troche Roboty ale oplacalo sie ;)

 

w którym miejscu dokładnie jest ten parownik-odpływ od klimy, może masz jakąś fote?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest on zaraz pod schowkiem trzeba odkrecic caly schowek bo inaczej ciezko sie do niego dostać . Zdjeć niestety nie posiadam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passat_avb
jest on zaraz pod schowkiem trzeba odkrecic caly schowek bo inaczej ciezko sie do niego dostać . Zdjeć niestety nie posiadam .

 

Ok. Dzięki. W wolnym czasie zobaczę jak tam wygląda. W aucie mam sucho. Ale nie chce mieć niespodzianek przed i w czasie zimy :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety ja cała zime tak jezdzilem ;/ Bo nie umialem dojsc do tego z kad ta woda i chyba 2 mies sie glowilem gdzie ktwi problem az w koncu znalazlem ;) I nie za dobrze to wygladalo caly czas zamarzniete dywaniki i podloga .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od paru ładnych miesięcy też zmagam się z wodą pod dywanikami (po ulewach deszczu).

Woda głównie zbiera się po stronie pasażera z przodu, po większej ulewie niestety również pod nogami kierowcy.

Udrożniając i sprawdzając wszystkie możliwe przyczyny jakie mogłyby być powodem zalania Pasia stwierdziłam, że po prostu zdemontuję wszystko co znajduje się pod deską rozdzielczą (m.in. schowki), żeby mieć szybszy i łatwiejszy dostęp głównie do podnoszenia dywaników w celu wysuszenia jeżdżącego pontonu :(. Ostatnio zauważyłam (po demontażu schowka od strony pasażera), woda też kapie na gumową wycieraczkę (w dużo mniejszej ilości niż zbiera się jej pod dywanikami).

Woda tak jakby spływała od podszybia do kabiny samochodu (właśnie za schowkiem od strony pasażera).

Trochę w wolnych chwilach nasiedziałam się w garażu myśląc ostatecznie już, że główną przyczyną jest uszczelka od filtra pyłkowego i "syf" jaki nagromadził się na podszybiu za filtrem. Niestety dzisiaj rano po wczorajszej ulewie okazało się, że nie dotarłam do głównej przyczyny :(:(:(:(

Już nie mam pomysłów i podupadłam psychicznie bo nie mam pojęcia co jest mojemu Pasiowi (a elektryka powoli mi zaczyna wariować - gdzie moduł komfortu jest sprawdzony i całe szczęście nie muszę go wymieniać). Niestety na razie nie stać mnie by po prostu samochód wstawić na "warsztat".

 

POMOCY :(

 

1. Odpływ pod akumulatorem - udrożniony

2. Filtr kabinowy - uszczelki - wszystko w porządku

3. Uszczelki w drzwiach - również w porządku

 

4. Parownik (w/w w postach) też jest wyczyszczony :(

Edytowane przez JuSt_KaMa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności