Skocz do zawartości
kazio

Wymiana - Konserwacja zespołu napędowego wycieraczek - passat 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Uwazajcie na caly stelaz wycieraczek, czyli ramiona, w ktorych siedza trzpienie, sa strasznie kruche. Dzisiaj wzialem sie za wymontowywanie i jeden trzpien strasznie sie zapiekl. Podczas walki najpierw ulamalem mocowanie sruby, a pozniej cale ramie zlamalem, czyli przede mna zakup calego stelazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymontowalem stary mechanizm i wlozylem nowy, dlaczego teraz trzpienie, ktore sie obracaja najpierw ida w dol, a potem w gore zamiast odwrotnie? tak samo strasznie ciezko jest mi nalozyc na te trzpienie ramiona wycieraczek... pomozecie?

 

Jak poradzileś sobie z tym problemem? Bo ja dziś wymieniłem mechanizm wycieraczek i po ponownym złożeniu zaobserwowałem, że działają właśnie najpierw do dołu a potem do góry.

Gdzie zrobiłem błąd?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak poradzileś sobie z tym problemem? Bo ja dziś wymieniłem mechanizm wycieraczek i po ponownym złożeniu zaobserwowałem, że działają właśnie najpierw do dołu a potem do góry.

Gdzie zrobiłem błąd?

Pozdrawiam

 

Poradziłem sobie, po dokręceniu silniczka do mechanizmu wycieraczek zostawiłem metalową blaszkę łączącą silnik z ramionami mechanizmu w odwrotnej pozycji. Dlatego faktycznie jeszcze na wyjętym mechanizmie warto zrobić test i je uruchomić, żeby zobaczyć ich ruch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i chyba ja muszę zabrać z naprawę bo coś wycieraczki mi szwankują:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pioty

Witam

Przerobiłem ostatnio temat wycieraczek kompleksowo.

Oczywiście były zapieczone na sworzniach - naprawiłem ale nadal nie działały.

Przyszła kolej na przekaźnik 377 ale też okazał się sprawny więc został jako główny podejrzany silnik.

 

Diagnostyka silnika:

wyprowadzenia licząc od strony silnika:

1-czerwony kabel do silnika

2-zielony kabel do silnika

3-styk do krańcówki

4,5-kolejne dwa styki do krańcówki - nieistotne do testu

 

Podpinamy masę na styk nr3 a +12V na styk 1 a następnie styk 2.

Powinien na jednym kręcic wolniej na drugim szybciej (nie pamiętam który jest który).

Jeżeli silnik się nie odzywa albo kręci tylko na jednym "biegu" to trzeba spróbować go naprawić.

 

Otwieramy obudowę (dwie śruby TORX) - po odkręceniu śrub z wyczuciem zdejmujemy obudowę (powinny wypaść dwie nakrętki od śrub - trzeba poszukać bo mogły przykleić się do magnesów i przy składaniu będzie problem). Śruby są schowane jak kto woli zalane jakąś masą trzeba poszukać - na boku silnika widać dwa okienka z nakrętkami od tych śrub.

Przede wszystkim należy wyczyścić komutator przy pomocy drobnego papierku (nie zapomnij o wyczyszczeniu z pyłu przerw między płytkami komutatora) . W tym celu najlepiej wyjąć cały wirnik (zawleczka przy ślimaku pod pokrywą krańcówki) przeczyścić papierkiem 800-1000 ,wyczyścić i złożyć. Ja miałem też "powieszone" szczotki w prowadnicach - trzeba nimi poruszać do przodu i do tyłu tak aby same dociskały do komutatora (są 3 szt jedna masowa i dwie plusowe od wolnego i szybkiego trybu).

Na zdjęciu mój silnik po czyszczeniu - działa na razie więc warto spróbować zanim wydamy kasę na inny.

 

Jeszcze na temat przekaźnika - zanim kupimy nowy warto sprawdzić stan styków na przekaźnikach bo jak zapiekają się sworznie to silnik ma ciężko , płynie większy prąd i .... upalają się styki. Czasem wystarczy wyczyścić albo wymienić przekaźnik (mój wyczyściłem - patrz zdjęcie).

CAM00144.jpg

CAM00145.jpg

Edytowane przez pioty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jaki mechanizm wycieraczek polecać ie na podmianę bo kupiłem już jedne ale nawet roku nie ujechały i znów głośno pracuje że nie da się jezdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam jaki mechanizm wycieraczek polecać ie na podmianę bo kupiłem już jedne ale nawet roku nie ujechały i znów głośno pracuje że nie da się jezdzić

 

Moim zdaniem oryginalny mechanizm jest najlepszy. wystarczy dobrze czyścić prowadnice ze rdzy i przesmarować. Zawsze tak robiłem i nie było problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem oryginalny mechanizm jest najlepszy. wystarczy dobrze czyścić prowadnice ze rdzy i przesmarować. Zawsze tak robiłem i nie było problemów.

 

najgorsze ze stare prowadnice wyrzuciłem mam tylko te co kupiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja moje porzadnie oczyscilem, zakonserwoawlem smarem i dalem takie kpturki ochronne z dentki. ostatnio zagladalem tam to kapturki sparcialy ale wycieraczki daja rade.

w pazdzierniku bedzie 2 lata jak naprawialem swoje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najgorsze ze stare prowadnice wyrzuciłem mam tylko te co kupiłem

 

 

Takich rzeczy się nie wyrzuca. A te gumowe kapturki można dokupić w ASO za kilka zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A te gumowe kapturki można dokupić w ASO za kilka zł.

patent wlasnej produkcji - dentka rowerowa, wycialem 2 duze kolka, w srodku male dziorki i nalozylem na trzepienie zanim zalozylem ramiona. niestety guma sparciala - trzeba by uzyc innej gumy, bardziej wytrzymalej na warynki atmosferyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaka jest różnica w mechanizmie wycieraczek z angola a europy? Wizualnie wyglądają tak samo, tylko chyba silnik pracuje w drugą stronę. Da się to zaadoptować do europejczyka? Mam sprawny silnik u siebie ale urwało mi z jednej strony stelaż i jego mocowanie do śruby tak że wycieraczka lata na wszystkie strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy silniczek z angola fl będzie pasował do europy Passat b5 przed liftem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc, kupiłem passata i nie działała mi tylna wycieraczka, zakupiłem na allegro inny i po włożeniu go okazuje się że również nie działa, elektryk samochodowy powiedział mi że mechanizm nie działa i bym go odesłał ale jak się póżniej okazało gdy połącze masę z nadwozia z obudową silnika to on pracuje czyli jest sprawny, co może być ? w kostce pierwszy pin ma napięcie po przekręceniu stacyjki, drugi jak by nie miał nic, trzeci i czwarty to masa. przekaźnik i bezpiecznik są dobre, gdzie szukać przyczyny ? pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy na brązowym przewodzie 1.5mm^2 przychodzącym do klapy jest masa, prawdopodobnie przewód się przełamał na przejściu przez gumową osłonę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oddałem auto do elektryka samochodowego i ten też zwariował , mówi że napięcie w kostce i masy są prawidłowo, bo jest tam niby jeden stały plus, jeden stały minus i dwa minusy do sterowania , jeden w przypadku samego obrotu wycieraczką a drugi dla obrotu ze spryskiwaczem, rozebrał mechanizm tam gdzie jest taki duży plastikowy tryb , posprawdzał tam takie blaszki pod tym kołem i cały mechanizm , wszystko ok, sprawdził płytkę w mechanizmie, też ok, zwariował i powiedział ze nie wie co jest 5 i dalej jestem w punkcie zero :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowy, własnie będę przerabiał temat naprawy wycieraczek...czy ma ktoś może jeszcze wszystkie zdjęcia z pierwszego postu? (12szt) Byłbym wdzięczny za pomoc Najlepiej jeśli to nie problem to wysyłka ich na pocztę:

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Panowie, jakiego smaru najlepiej użyć przy procesie konserwacji wszystkich elementów ruchomych? Czy grafitowy do tego będzie odpowiedni?

 

2. Drugie pytanie to może ktoś się podzieli doświadczeniem, jak wygląda sprawa naoliwienia olejem silnikowym. Pogoda niezbyt odpowiednia do grzebania więc zostawiam wycieraczki na wiosnę a na chwilę obecną przesmarowałem olejem silnikowym wszystkie pracujące łączenia. Wycieraczki pracują dużo lepiej, obciążenie zauważalnie się zmniejszyło, nabrały odpowiedniej prędkości. Domyślam się jednak , że jest to zabieg krótkotrwały. Czy ktoś może robił podobnie i jest w stanie podzielić się informacją czy długo można odwlekać prawidłowe czyszczenie i smarowanie w takim wypadku?

 

3. Również poprosiłbym o zdjęcia na pocztę:

[email protected]

 

Najlepiej by było gdyby, ktoś z moderatorów poprawił pierwszego posta o brakujące zdjęcia.

Na drugiej stronie wątku, również była dodana fotoporada, z której zdjęcia zniknęły.

Edytowane przez killer_84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak przejrzycie cały temat to macie dużo zdjęć, filmy na YT...wiec trzeba rozbierać i działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności