Skocz do zawartości
kazio

Wymiana - Konserwacja zespołu napędowego wycieraczek - passat 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Zespół napędowy wycieraczek znajduje się pod przednią szybą, mechanizm wraz z silnikiem przymocowany jest do półki podszybia - pod plastikową rynienką szyby czołowej. Aby się tam dostać trzeba zdemontować ramiona wycieraczek (zdejmujemy plastikowe kapturki) i kluczem nasadowym 13, (grzechotką z gumową rękojeścią) odkręcamy nakrętki z ramion.

 

IMG_0001m.jpg

 

Następnie (ściągaczem) ściągamy delikatnie ramiona, (!UWAGA ramię jest dociskane sprężyną, przy zdejmowaniu może odskoczyć w stronę szyby - dlatego należy osłonić szybę tekturą, co zamortyzuje przypadkowe uderzenie lub zabezpieczy przed zarysowaniem).

 

IMG_0002m.jpg

 

Ściągamy gumową uszczelkę komory silnika i wysuwamy osłonę przegrody podszybia.

 

IMG_0003m.jpg

 

Kolejną czynnością będzie zdjęcie plastikowej rynienki ściekowej podszybia. (UWAGA! przy naprężeniach może pęknąć szyba, nie wolno podważać żadnymi metalowymi narzędziami - wyciągamy ją delikatnie rękami). Szyba przednia na samym dole ma na stałe przyklejony plastikowy zatrzask (O) - a rynienka zatrzaśnięta jest właśnie w tym zatrzasku. Od strony silnika zasunięte są dwa zatrzaski (O), które należy zdjąć. Rynienkę najlepiej zdejmować zaczynając od strony kierowcy (strzałkami zaznaczony jest kierunek i sposób wysuwania rynienki z zatrzasku. (Tutaj też należy uważać, przy demontażu rynienki często pękają - nowa rynienka kosztuje około - 70zł).

 

IMG_0004m.jpg

 

Jak już mamy zdemontowaną rynienkę to następną czynnością będzie odkręcenie pokrywy komputera (klucz nasadowy, 8). (UWAGA! przed odkręceniem pokrywy, odłączamy plusową klemę od akumulatora - nastąpi skasowanie danych z pamięci komputera oraz radia i zegara).

 

IMG_0005m.jpg

 

Następnie demontujemy dolną część obudowy komputera odkręcając dwie nakrętki klucz 10. skrzynka ma na spodzie podłużny otwór na wiązkę przewodów dochodzącą do komputera. Po odkręceniu unosimy ją lekko obracając na bok tak aby nie przemieszczała się.

 

IMG_0006m.jpg

IMG_0007m.jpg

 

Teraz mamy na wierzchu cały zespół napędzania wycieraczek trzyma się na trzech śrubach z podkładkami w gumowym pierścieniu - odkręcamy śruby kluczem 10, i rozłączamy kostkę.

 

IMG_0008m.jpg IMG_0009m.jpg

 

 

 

IMG_0010m.jpg IMG_0011m.jpg

 

Jeśli chcemy przesmarować elementy napędowe wycieraczek musimy rozpiąć najpierw oba cięgła przekazujące (zatrzaśnięte są na przegubach kulowych)

 

IMG_0012m.jpg

 

Następnie zdejmujemy okrągłe zawleczki z ruchomych czopów mechanizmu napędzania ramion, i wysuwamy czopy z zespołu mocowania.

Następnie zdejmujemy okrągłe zawleczki z ruchomych czopów mechanizmu napędzania ramion, i wysuwamy czopy z zespołu mocowania.

Rozmontowane elementy należy dokładnie oczyścić z pozostałości starego smaru, jeśli występują ogniska korozji to należy je przeszlifować drobnym papierem ściernym, następnie przemywamy wszystkie elementy benzyną ekstrakcyjną. Przy montażu należy również sprawdzić pasowanie czopów w tulei - czy dostatecznie lekko, ale bez dużego luzu obracają się w tulejach. Następnie na pracujące elementy nakładamy smar do łożysk tocznych - (najlepiej odporny na umiarkowane warunki atmosferyczne).

Jeśli wymieniliśmy silnik wycieraczek, to przy montażu należy go najpierw ustawić w położeniu skrajnym - w tym celu należy podłączyć tymczasowo akumulator i włożyć kostkę do zasilającą, uruchomić na chwilę wycieraczki (ustawić czasową pracę wycieraczek). jak silnik ustawiony jest w położeniu skrajnym, składamy cały zespół i przykręcamy do podszybia.

Montujemy wymontowane elementy obudowy komputera i zakładamy pokrywę (przy zakładaniu obudowy komputera dolny otwór można uszczelnić cienką warstwę silikonu uszczelniającego, zabezpieczy to instalację przed zamakaniem i wilgocią). Ostatecznie zakładamy rynienkę i ramiona wycieraczek z zachowaniem ostrożności przy pracach blisko szyby czołowej.

 

 

Autor artykułu: Marek

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STEK

Czy mogę dostać zdjęcia do tego artykułu? Dziękuje z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wrzucic fotę mechanizmu wycieraczek z B5? Może być nawet szkic z ETKI :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś wrzucic fotę mechanizmu wycieraczek z B5? Może być nawet szkic z ETKI :D

 

Mówisz i masz. :glaszcze ;)

wycieraczki P B5.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mówisz i masz. :glaszcze

Bez czułości mi tu :zeco :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez czułości mi tu :zeco :fajny

 

:hyhy bez obaw Danek75, tak jak Ty wole kobiety. ;)

A tak ap ropo, Gdzie podziały się fotki z pierwszego posta? Bo kiedyś były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby te fotki w pierwszym poście były, to bym nie prosił w wrzut z ETKi :D

 

Tak patrzę na ten rysunek i jakos zaczaić nie mogę - gdzie jest ten mechanizm, co się na śrubie obraca wkoło - razem z prowadnicami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie jest ten mechanizm, co się na śrubie obraca wkoło - razem z prowadnicami.

Pytasz o nr 2 przykręcony do silniczka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytasz o nr 2 przykręcony do silniczka?

Hmmm..... to by było TO? Bo tam widać, jak tylko z karoserii wystaje trzpień i jakieś cholerstwo wkoło się obraca na tym trzpieniu. Nie sadzę, że za blacha jest silniczek, wiec chyba to nie to - ale sam już pewnosci nie mam. Wycieraczki zaczynają mi się zacinać i jak na razie psikam po wszystkim WD-40, bo nie uśmiecha mi się wyciagać całego mechanizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to by było TO? Bo tam widać, jak tylko z karoserii wystaje trzpień i jakieś cholerstwo wkoło się obraca na tym trzpieniu. Nie sadzę, że za blacha jest silniczek, wiec chyba to nie to - ale sam już pewnosci nie mam.

Czyli pytasz o te trzpienie do których są przykręcone ramiona wycieraczek. Występuje to jako całość z elementem nr 9, i od strony wycieraczki powinno być na nim zabezpieczenie żeby się nie wysuwało z obudowy (żeby zobaczyć to zabezpieczenie musisz odkręcić ramie wycieraczki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobię fotę, to ci pokazę o co mi biega :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie zeby wyjac caly zespol napedowy wraz z silnikiem musze wyjac obudowe komputera, problem jest tylko taki z kompa do srodka auta leca kable zakonczone wtyczkami. moge je swobodnie odpiac bez konsekwencji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też coś wolno chodzą od kilku dni ... jak popracują to działają prawie normalnie ... tylną zrobiłem to teraz przednie - padają (zacierają się) prawie w takim samym czasie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, ale bez rozbierania, przez parę dni - psikałem WD40, po wszystkich elementach ruchomych mechanizmu i potem jeszcze sie trafiło 300 km trasy w deszczu i po takim zabiegu zadziwiająco szybko mi teraz działaja :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazio , Marek

 

wrzućcie na nowo foty potrzebne do tej operacji :) - mam nadzieję że gdzieś je macie jeszcze

PDF z Etki zapodany przez Gural'a jest przydatny ale opis ze zdjęciami będzie idealny.

 

z góry dzięki jak sie uda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie trzpień jednej wycieraczki był tak mocno zapieczony ze trzeba było palnikiem nagrzewać tuleje żeby sie dało go młotkiem wybić, aha i pamietajcie zeby nakręcić nakrętke na gwint trzpienia i dopiero wybijać :) ja nie odłączałem komputera zdjałem tylko górną pokrywe, rozpiąłem cięgna z kulowych przegubów odkręciłem silniczek, wyjąłem mechanizm a silniczek został, po wyczyszczeniu poskładałem tak jak było i wszystko działa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie zeby wyjac caly zespol napedowy wraz z silnikiem musze wyjac obudowe komputera, problem jest tylko taki z kompa do srodka auta leca kable zakonczone wtyczkami. moge je swobodnie odpiac bez konsekwencji?

Jak odkręcisz silniczek, to wyjmiesz bez wyjmowania komputera - ja musiałem tylko pokrywę zdjąć.

 

---------- Post added at 06:43 ---------- Previous post was at 06:39 ----------

 

Przy wymianie proponuję rozebrać i przesmarować nowy mechanizm. Ja swój kupowałem na allegro, nowy, niemiecki itd - wszystko ładnie, ale zero smaru było na czopach. Nic dziwnego, że nagle je łapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie czy silniczek wycieraczek z anglika można zaadoptować do wersji europejskiej.Dzieki za odpowiedż i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos ma fotki z pierwszego postu tego tematu ?

 

Lub może ktoś naprawić tak żeby pojawiły się fotki ?

 

Mam problem z wyciąbnięciem plastiku z pod szyby i chciałem zobaczyć jak go wyciągnąć

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo,nie moge ruszyć tej cholernej rynienki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności