Skocz do zawartości
kazio

Wymiana - Konserwacja zespołu napędowego wycieraczek - passat 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Gość simontlc

hej witam wszystkich na forum pozdrowienia ze skandynawi ale wracajac do tematu wlasnie jestem po wymianie mechanizmu u mnie sie tak zapieklo ze polamalem caly mechanizm ale dzieki waszym radom poszlo w godzinke demontaz z innego auta demontaz starego w moim imontaz nowych oczywiscie nasmarowanych smarem jeszcze raz dzieki pozdrawiam simon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontowalem stary mechanizm i wlozylem nowy, dlaczego teraz trzpienie, ktore sie obracaja najpierw ida w dol, a potem w gore zamiast odwrotnie? tak samo strasznie ciezko jest mi nalozyc na te trzpienie ramiona wycieraczek... pomozecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie włożyłeś go w nieodpowiedniej pozycji :)

 

zanim go przykręcisz na stałe, podepnij kostkę z prądem i włącz wycieraczki i zobacz czy dobrze mechanizm prowadzi ramiona. a ramiona musisz dobrze dokecić(chyba 13) inaczej mechanizm i trzpienie będą się kręcić a ramię bedzie w miejscu stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jak moglem go wlozyc w nieodpowiedniej pozycji... robilem wszystko tak jak na zdjeciach... kurrde juz brak mi sil...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwalił mi sie mechanizm wycieraczek w pasku. Długo nie myśląc wszedłem na allegro, wyszukałem aukcje i kupiłem nowy. Z tego linka: http://allegro.pl/mechanizm-wycieraczek-do-audi-a4-a6-vw-passat-b5-i1930052718.html . Wywaliłem stary , jak przyszła paczka zamontowałem nowy i pojawił sie problem :/ Stare ramiona nie chcą wejść na wieloklin w tym nowym mechanizmie bo jest za duży :| Teraz pytanie, czy możliwe że dziura na wieloklin w ramionach wycieraczek audi jest większa?

o ten wieloklin/trzpeiń chodzi

DSC_0491.jpg

DSC_0486.jpg

 

mój passat to b5 przed FL 2000 r

nie chce mi sie ponownie tego rozbierac bo to mordęga, łatwiej będzie mi dobrac nowe ramiona, tylko nie wiem od czego :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zdjęcie z aukcji jest słabej jakości ale jedyne co można wywnioskować to, że jest to zamiennik.

 

ale raczej czy audi czy vw to powinny być takie same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie są, wieloklin ramion w wersji FL miał większą średnice niż przed FL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dzisiaj walczyłem z zapieczonym sworzniem wycieraczek było ciężko młotek nie radził dopiero palnik pomógł.Porady z forum pomogły,najgorzej było z tym plastikiem na podszybiu ale znalazłem sposób.

Wycieraczki poszły ściągaczem, potem te dwie zapinki (blaszki),następnie zdjąłem tą listwę co jest między szybą a słupkiem od strony kierowcy (w pionie) schodzi najlepiej od góry (przy okazji wyczyściłem , podobny zatrzask jak ta na podszybiu),obok zawiasu klapy od strony kierowcy robi się miejsce tak że można podważyć ten plastik (podszybie ) śrubokrętem bez dotykania szyby. Śrubokręt zapieramy i delikatnie do góry a nie na boki.Jak już wyjdzie troche podkładamy palce od góry między szybe a plastikowe podszybie już bez śrubokręta i podważamy aż do końca i musi wyjść.Ważne aby srubokręt nie dotykał szyby tylko sam plastik stoimy koło lewego bocznego kierunku.Myślę że komuś pomogę.Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , mam pytanko, wymienialem szybe w serwisie i zgubili mi uszczelke pod prawym ramieniem wycieraczki (strona pasazera) , czy ta uczczelka jest konieczna? bo w serwisie mowia ze nie potrzebna ( a wstawienie nowej ryzykowne) i ze nic sie nie stanie, ale ja nie wiem czy moze tam lac sie woda ( okragly otwor) Prosze o odpowiedz, bo jesli to tylko ze wzgledow estetycznych , to nie bede naciskal na wymiane. dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam , mam pytanko, wymienialem szybe w serwisie i zgubili mi uszczelke pod prawym ramieniem wycieraczki (strona pasazera) , czy ta uczczelka jest konieczna? bo w serwisie mowia ze nie potrzebna ( a wstawienie nowej ryzykowne) i ze nic sie nie stanie, ale ja nie wiem czy moze tam lac sie woda ( okragly otwor) Prosze o odpowiedz, bo jesli to tylko ze wzgledow estetycznych , to nie bede naciskal na wymiane. dzieki

pewnie masz na mysli taki kolnierz co jest pomiedzy podszybiem a nakladany na sworzen wycieraczki.

na pewno chroni on sworzen przed woda i pozniejszym zatarciem mechanizmu. ja bym kazal im zrobic to jak nalezy. takie tlumaczenie ze jest nie potrzebne z ust ASO na pewno by mnie nie przekoanalo. co innego jak by to powiedzial ktos z forum kto ma doswaidczenie w temacie.

od siebie moge jeszcze dodac to ze przerabialem temat zapieczonych wycieraczek na jesieni i nie mialem tych kolnierzykow wogole. ale zeby nie rozbierac 2 razy to wycialem takie z dentki rowerowej zeby chronic to miejsce przed jakakolwiek woda lana z gory na sworzen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Otóż również dopadł mnie problem z wycieraczkami. Udało mi się wymontować cały mechanizm, jednak nie wiem dokładnie w jaki sposób rozpiąć oba cięgła na przegubach kulowych. No i czeka mnie walka z zapieczonym mechanizmem napędzania ramion gdyż w ogóle nie idzie go ruszyć. Jak dobrze zrozumiałem powinienem najpierw ściągnąć zawleczkę a później próbować go wybić? Z narzędzi niestety dysponuję tylko młotkiem, kompletem kluczy i wd40. Jestem nowy na forum i sądzę że trafiłem na dobry wątek, lecz to moja pierwsza indywidualna ingerencja w paska ;) Z góry dziękuję za szybkie odpowiedzi gdyż zależy mi na czasie bo jestem za granicą i mam ograniczony dostęp do warsztaty a autko potrzebne do dojazdu do pracy a bez wycieraczek się nie da przy deszczowej pogodzie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciegna sa polaczone takim plastikem z gniazdem kulowym. wyobraz sobie jak jest zamocowana noga w biodrze - panewka, glowka i jedno w drugie. jak mocniej pociagniesz to wyskoczy samo.

co do zapieczonego sworznia - nie stosuj mlotka. ja tez zaczynalem mlotkiem i trzpien zaczal pekac. w pore to zauwazylem, przegwintowaqlem i bylo ok ale nie polecam mlotka.

ja wkrecilem tuleje w ktorej obraca sie trzpien wycieraczki w imadlo i krecilem ramianiem ile sie dala jednoczesnie probujac je wyciagnac

do tego wd40 i po pol godzinie wyszlo. niestety jest to troche mozolne bo idzie milimetr po milimetrze ale chyba jedyny bezpieczny sposob.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam, też miałem problem z mechanizmem wycieraczek ponieważ złamało mi się to sztywne ramie, widać na fotce

IMAG0044.jpg

IMAG0045.jpg

Ramię kupiłem u siebie w mieście za 140zł... trochę dużo ale zależało mi na czasie... Resztę przełożyłem ze starego mechanizmu i zamontowałem, podczas próby włączenia wycieraczek dzieje się coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=IdD9jtYxX0o&feature=youtu.be

Wycieraczka najpierw leci w dół a dopiero później do góry... podejrzewam że coś jest źle ustawionego tylko nie wiem co. Oczywiście wycieraczka na filmie jest tylko tak ustawiona dla przykładu. Czekam na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak miales tak zapieczone wycieraczki ze az ta sztywna rama pekla to moze silniczek jus tak dostal po dupsku ze tez jest do wymiany.

moze ramiona od silniczka do wycieraczek pomyliles ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
jak miales tak zapieczone wycieraczki ze az ta sztywna rama pekla to moze silniczek jus tak dostal po dupsku ze tez jest do wymiany.

 

Wiesz, jak to się stało to tylko lewa wycieraczka (od strony kierowcy) szalała po szybie, a prawa (pasażera) szła po swoim torze.

 

moze ramiona od silniczka do wycieraczek pomyliles ??

 

Że niby je zamieniłem miejscami? Nowe sztywne ramie założyłem do starych ramion patrząc na zdjęcia które dałem w poprzednim poście.

 

Ale chyba mam rozwiązanie, dostałem prywatną wiadomość z linkiem od manka i najważniejsze jest kilka ostatnich linijek:

 

włączyłem wycieraczki aby silniczek zatrzymał sie w skrajnym połorzeniu, to małe ramię mocowane bezpośrednio do silnika musi być ustawione dokładnie w jednej lini z ramionami wycieraczek, a one z kolei muszą być ustawione na max. w prawo.

 

Jak wrócę z pracy spróbuję to ogarnąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Że niby je zamieniłem miejscami? Nowe sztywne ramie założyłem do starych ramion patrząc na zdjęcia które dałem w poprzednim poście.

z tego co pamietam to ramiona sa roznej dlugosci. moze to co mialo isc do prawej wycieraczki poszlo do lewej i to samo s druga strona. nie pamietam dokladnie czy da sie je tak zamienic czy nie bo one sa delikatnie powyginane ale moze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Już wszystko się wyjaśniło dzięki użytkownikowi mańkowi ale także dzięki instrukcji "Sam naprawiam VW Passat B5-B5 FL:

 

[ATTACH=CONFIG]88757[/ATTACH]

 

Teraz wycieraczki chodzą tak jak powinny.

 

http://www.youtube.com/watch?v=R5EZsr_O0pQ

 

A to że tak pierdzą to chyba znaczy że są stare?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

To mój pierwszy post na tym forum. Zacznę więc od malutkiego wstępu.

 

Swojego pierwszego Passata, a zarazem pierwszy własny samochód kupiłem tydzień temu. Sprowadzony ze Szwajcarii 1.8T kombi. Pierwszym problemem z nim związanym są właśnie niedziałające wycieraczki. Facet który go sprowadził pewnego razu pośpieszył się z ich włączeniem. Nie poczekał aż szyby odmarzną i skutkiem tego wycieraczki przestały działać. Wiem na razie tyle że to nie wina bezpiecznika.

 

Cały wątek bardzo mi pomógł w przygotowaniu się do demontażu całego systemu i dostania się do silniczka. Przy okazji znalazłem jeszcze na youtubie filmik pokazujący całą procedurę. Nie jestem pewien czy pokazana tam jest akurat B5ka, ale mam nadzieję, że komuś to może pomóc.

 

Co prawda narracja jest po angielsku, ale tutaj akurat nie powinno to zbytnio przeszkadzać bo wszystko dokładnie widać.

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na forum i mam pytanie czy na wtyczce co sie wpina w silniczek wycieraczki po przekręceniu kluczyka w stacyjce we wszystkich trzech pinach powinien być prąd . Ja tak mam i nie działa mi tylna wycieraczka . Podłączyłem na krótko silniczek prosto pod akumulator i i silniczek działa Z góry dziękuje za podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś potrzebował fotek z 1 postu, to znalazły się :D Można by było wrzucić je na serwer forumowy, żeby znowu nie szukać ;)

 

 

dsc0501hx.jpg

dsc0496h.jpg

dsc0498c.jpg

dsc0502d.jpg

dsc0499kpi.jpg

dsc0493zw.jpg

dsc00191ay.jpg

dsc0486fp.jpg

dsc0491ta.jpg

dsc0485i.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności