Skocz do zawartości
kazio

Wymiana - Konserwacja zespołu napędowego wycieraczek - passat 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

fotki z pierwszego posta sie na pewno nie otworzą

 

przejrzyj cały temat lub zadaj konkretne pytanie a pomoc otrzymasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam paska od jakiś dwóch tygodni i podczas deszczu mnie też zwariowały wycieraczki. zrobiłem jak radzili forumowicze,sprawdziłem przekaznik 377 siedzi ciasno jak w dziewicy ,bezpieczniki,nasmarowałem mechanizm, ale czy to normalne ze silniczek się tak mocno grzeje? nie rozkładałem go.pewnie nie ominie mnie sprawdzenie manetki i wiązki kabli pod kierą?

Edytowane przez sebcio188

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czy wycieraczki normalnie działają i "chodzą" po szybie czy stoją w miejscu?

 

jeśli stoją dęba to rozbieraj wszystko do żywego i smarem, smarem i jeszcze raz smarem.

 

grzeje się na pewno, pytanie tylko jak bardzo? u mnie na zapieczonych tulejkach nie dało się go utrzymać w ręku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale czy wycieraczki normalnie działają i "chodzą" po szybie czy stoją w miejscu?

 

jeśli stoją dęba to rozbieraj wszystko do żywego i smarem, smarem i jeszcze raz smarem.

 

grzeje się na pewno, pytanie tylko jak bardzo? u mnie na zapieczonych tulejkach nie dało się go utrzymać w ręku.

grzeje się tak że gołą ręką nie da się go utrzymać .u mnie jest tak że wycieraczki chodzą czasem się zatrzymają na środku szyby,czasowe działa ale regulacja prędkości nie wiem(przynajmniej tego nie widać)i tak jak pisałem sprawdziłem przekaznik 377 i ciasno siedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie tuleje się zapiekły a dzieje się to najczęściej jak przyjdzie upał i metal w wyższej temperaturze się rozszerza i tuleje nie mają się gdzie obracać. Poczytaj opisy, popatrz na zdjęcia i pod maskę i działaj. Zarezerwuj sobie 2 h i 2 pivka i będzie ok

 

p.s. u mnie wycieraczki działały normalnie aż do jednego dnia kiedy było 30*C. Stanęły na amen i rozbierałem wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wg mnie tuleje się zapiekły a dzieje się to najczęściej jak przyjdzie upał i metal w wyższej temperaturze się rozszerza i tuleje nie mają się gdzie obracać. Poczytaj opisy, popatrz na zdjęcia i pod maskę i działaj. Zarezerwuj sobie 2 h i 2 pivka i będzie ok

 

p.s. u mnie wycieraczki działały normalnie aż do jednego dnia kiedy było 30*C. Stanęły na amen i rozbierałem wszystko.

dzięki. wiesz chyba masz racje bo jak się ochłodziło to chodzą jakby szybciej ale regulacja prędkości nie jest odczuwalna(może nie działa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra.wycieraczki działają ok.jeden bolec ruszył dopiero pod prasą i chyba będzie trzeba pokombinować żeby do tych mosiężnych tilei dorobić kalamitki do smarowania,może będą się wolniej zacierać.narazie doraznie wcisnołłem trochę smaru do łożysk i wypolerowałem powierzchnie bolca i tulei. silniczek suchy i uszczelniony i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to dobrze że udało się z tym powalczyć. przy tych pięknych letnich deszczach bez wycieraczek byłoby ciężko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy to normalne że po każdym większym deszczu zbiera się sporo wody koło komputera i pod akumulatorem,odpływ wyczyściłem jak wyjmowałem mech.wycieraczek a może jest więcej niż jeden? bo zaczołem myśleć że to woda z chłodzenia silnika bo tam też trochę ubywa ze zbiorniczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz jeden pod akumulatorem a drugi pod skrzynką kompa

aby mieć spokój to weź te gumowe odpływy wy..wal. Raz na zawsze będziesz miał spokój.

Musisz też wiedzieć że pod kompem to zawsze tej wody troszkę zostanie bo słaby spadek zrobili ale kompa nie zamoczy na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sebcio188, tak jak pisze Bartek. Wywal te gumowe otwory i będzie Ci spływać bo tak za każdym razem wyciągać akumulator i to odtykać miło nie jest. Wystarczy że jakiś liść podleci tam i już Ci woda stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz jeden pod akumulatorem a drugi pod skrzynką kompa

aby mieć spokój to weź te gumowe odpływy wy..wal. Raz na zawsze będziesz miał spokój.

Musisz też wiedzieć że pod kompem to zawsze tej wody troszkę zostanie bo słaby spadek zrobili ale kompa nie zamoczy na pewno.

dzięki,dobrze że ładna pogoda idę dłubać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta rynienka jest niemożliwa.Nic tam nie widać żadnych zatrzasków jak pisze Kazio w pierwszym poście.Dziś właśnie staneły mi wycieraczki w drodze i mam problem.Please o zdjęcie jak wyciagnać tą nieszczęsną rynienkę.Reszta powinna jakoś pójść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post nr 25 jest dla ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta rynienka jest niemożliwa.Nic tam nie widać żadnych zatrzasków jak pisze Kazio w pierwszym poście.Dziś właśnie staneły mi wycieraczki w drodze i mam problem.Please o zdjęcie jak wyciagnać tą nieszczęsną rynienkę.Reszta powinna jakoś pójść.

zapewne chodzi ci o plastikowe podszybie? są tam dwie spinki jedna przy samym zawiasie maski od strony kierowcy a druga na samym środku i do tego jeden wkret na śrubokręt gwiazdkowy na osłonie filtra kabinowego.po okręceniu możesz lekko wyjąć osłonę.zdemontuj ramiona wycieraczek ale uważaj na szybę.potem delikatnie podważ palcami podszybie jest ono wciśnięte w wąski rowek pod szybą.powoli bez pośpiechu powinno wyjść .uwaga delikatnie bo lubi pękać.la wyjmowałem mechanizm bez ruszania kompa odkręciłem najpierw silniczek od mechanizmu.jest troche gimnastyki ale wykonalne.w razaie pytań pisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam następujący problem - wg powyższych wskazówek udało się ładnie przesmarować zapieczony mechanizm wycieraczek. Jednak przy demontażu podszybia okazało się, że zeszła razem z nim ta rynienka, zatrzask z szyby, na którym jest montowane podszybie. Po oględzinach okazało się, że rynienka jest pęknięta z lewej strony, mniej więcej od początku filtra przeciwpyłkowego w lewo patrząc od przodu, ale nie do końca:( Dlatego zapewne nie została na swoim miejscu.

W związku z tym moje pytanie o nr części dla tej rynienki, albo jakiś schemacik z ETKI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moje pytanie o nr części dla tej rynienki, albo jakiś schemacik z ETKI.

 

DSC00189-th.jpg DSC_0499755-th.jpg

 

a proszę Cię bardzo - wg Gajosa w Sopocie prawie 80 pln, ja w skodzie kupiłem za 70 pln

 

3B1 819 447 B41 Osłona

3B1 819 442 A01C Pokrywa aku

3B1 819 415 E B41 Podszybie

wycieraczki%20P%20B5[1].pdf

ustawienieramionwycieraiz2.jpg

Edytowane przez BartekP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3B1 819 447 B41 Osłona

3B1 819 442 A01C Pokrywa aku

3B1 819 415 E B41 Podszybie

tylko że to chyba dla 3BG

 

A ja potrzebuję tę uszczelkę, czy jak to nazwać montowana jest bezpośrednio na szybę

DSC_0499755d.jpgDSC_0499755d.jpgDSC_0499755d.jpg

Edytowane przez gviper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to temat dla Ciebie jest ten

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=546&highlight=3B1+819+415+B41&page=4

 

w środku znajdziesz też linki do passatplus.de

 

i jeszcze ten

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=91355&highlight=podszybie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem potrzebny element podtrzymujący podszybie, a budowany bezpośrednio na szybie :)

62c6a057613a.jpg.htmla%3E195845000.jpg

2 - 3B0853306 Rama osadcza D 01.04.1998>> 28.02.2001 PASSAT - B5

Cena w ASO - 58,69zł

Także w końcu się udało:dobrze

Edytowane przez gviper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności