Skocz do zawartości
emge

Wymiana termostatu 1.9 TDI AFN (fotostory)

Rekomendowane odpowiedzi

A czy silnik AVF 131KM też się sam odpowietrzy? Chyba mnie też czaka wymiana termostatu przed zimą (mam samochód 3 miesiące i zawsze w nowym jest co do roboty ;)). Boje się troszkę ruszać układu chłodzenia bo kiedyś w moim Audi 80 B4 wymieniałem termostat i po zalaniu i odpowietrzeniu układu (jest tam taka specjalna śrubka na wężu od nagrzewnicy w najwyższym punkcie) silnik po uruchomieniu zaczął się pocić pod uszczelka pod głowicą. Prawdopodobnie dlatego że pomimo odpowietrzenia nadal znajdowało się w nim powietrze i silnik za bardzo się nagrzał niszcząc uszczelkę.

Czekam na konkretne odpowiedzi od kolegów, którzy tą czynność mają już za sobą i mogą podzielić się uwagami w tym temacie

 

Poczytaj jeszcze to http://forum.vw-passat.pl/threads/17844-Samodzielna-wymiana-termostatu/page2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego rafals, zrób tak jak opisuje mateusz,

moim zdaniem zainwestuj w dobry termostat wahlera lub behr-jest on montowany na pierwszy montaż-koszt max 100zł.

przy odkręcaniu uważaj żebyś nie dostał na twarz płynu z termostatu :)

zalej układ dedykowanym płynem do VW

na koniec sprawdź vagiem zgodność wskazań blatu i kompa.

pamiętaj, że po nagrzaniu silnik musi trzymać idealnie 90stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pamiętaj, że po nagrzaniu silnik musi trzymać idealnie 90stopni

Własnie wiem o tym i teraz gdy temperatura otoczenia nieubłaganie spada wskazówka ni jak nie stoi pionowo a wiem z forum że nawet jeżeli silnik nie ma tych upragnionych 90*C tylko około 80 to i tak wskazówka stoi pionowo, więc przy moim wychyleniu temperatura silnika wynosi jakieś 70*C.

Codziennie przejeżdżam samochodem 45km w jedną stronę i niedogrzanie w takich warunkach jest tym bardziej nie na zdrowie dla Pasia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie termostatu, kupiłem na allegro z ASO Rzeszów oryginał VW Audi - 90zł z przesyłką. Dzięki kolego emge za super opis, jak i post eusso był mi pomocny (też mam AVF-a). U mnie były małe schody bo nie odłączyłem plastikowego króćca od węża gumowego i przy manewrach z oringiem i termostatem delikatnie zsunął mi sie oring i tak go skręciłem (nie widziałem że sie zsunął- słabe oświetlenie). Efekt tego taki że po zalaniu płynem za chwilę cały płyn miałem na ziemi. Sytuację uratował pobliski sklep z częściami do ciągników, 1,50 nowy oring :cool tym razem już zakladany bardzo uważnie i jak na razie, po jednym dniu zero ubytku płynu. Przed wymianą temperatura na wskaźniku jakieś 75 stopni, po podłączeniu do kompa 71 stopni. Po wymianie równe 90 na wskaźniku, do kompa jeszcze nie podłączałem. Ogólnie trochę cieplej w środku i spalanie na razie tylko z odczytu z komputera o jakieś 0,5L/100km mniejsze :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem termostat w AutoCentrum Kielce za 113 zł razem z o-ringiem plus płyn koncentrat HEPU za 110zł w Intercars. Wymiana dziecinnie prosta (również nie rozłączałem plastikowej końcówki od węża). Cała operacja bez powikłań trwała by 20minut lecz przy skręcaniu upadła mi jedna ze śrub i zginęła w czeluściach silnika (znalazła się pod łapą trzymającą pompę od wspomagania ale wymagało o iście ginekologicznej sprawności aby ją wydostać i 2 godzin spędzonych na obmyślaniu metody jej wydostania).

W układ weszło mi 6 litrów rozrobionego koncentratu na -40oC, nie ma problemu z odpowietrzeniem zrobiło się właściwie samo, zdjąłem co prawda wąż od nagrzewnicy ale był w nim już płyn także OK. Szkoda trochę że nie ma w B5FL takiego rozwiązania jak np w moim AUDI 80B4 czy A4B5 że na wężu do nagrzewnicy jest zakręcany odpowietrznik co daje 100% pewności.

Po wymianie należy obserwować przez jakiś czas uważnie stan płynu, u mnie nie ubywało nic. Zrobiłem w 2 tygodnie około 1000+ km i wszystko jest w porządku. Spalanie spadło o 0,5l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

pisze w tym wątku bo niestety jeszcze nie mogę zakładać swoich tematów :(, mam taki problem a właściwie błąd:

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

 

chce wymienić ten czujnik ale nie bardzo wiem gdzie on znajduje się w moim silniku ALT, znalazłem jedne na wężu chłodnicy ale wydaje mi się że to jest do sterowania wentylatorami przy chłodnicy.

 

czy możecie mi powiedzieć gdzie znajde ten czujnik i jaki ma symbol??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znasz angielski? Jak nie, to przetłumaczę Ci błąd:

 

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej na wyjściu z chłodnicy - sygnał za mały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znasz angielski? Jak nie, to przetłumaczę Ci błąd:

 

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej na wyjściu z chłodnicy - sygnał za mały.

 

dzięki ale widze nie bardzo zrozumiałeś moje pytanie- pytałem gdzie jest czujnik a nie co oznacza błąd!!

 

czujnik juz sam znalazłem i sam wymieniłem, więc sprawa nie aktualna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wyjściu z chłodnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na wyjściu z chłodnicy...

 

jedna rzecz mnie zastanawia, czemu po tygodniu od wymiany znowy wyskoczył mi ten sam błąd!!!, dzisiaj kasowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sygnał za mały - może być przerwa na przewodzie, może coś na złączach... Trzeba podpatrzeć, ile widzi komp z tego czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sygnał za mały - może być przerwa na przewodzie, może coś na złączach... Trzeba podpatrzeć, ile widzi komp z tego czujnika.

 

rozumiem że chodzi ci o temperaturę??

jutro sprawdzę jak się nie mylę to były to te opcje :

 

temp.płynu chłodzącego:

-01 silnik

-bloki pomiarowe

-Grupa 007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłaczyłem kabel wszedłem w ustawienia ale nic mi nie pokazuje, dla pewości weszłem w ustawienia temp. silnika i oleju i jest ok

 

żeby było śmieszniej to znowu mi wyskoczył błąd z czujnikiem po przejechaniu ok150km!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam passata b5 fl 130km 1.9 tdi i wymieniałem termostat. Zastanawia mnie jedna rzecz niby wszystko jest ok temperatura 90 C szybko sie nagrzewa nie rośnie powyżej 90 C ogrzewanie tez wszystko ok az za bardzo grzeje tylko rurka od termostatu jest zimna zrobie jakies 20 km i caly czas zimna dopiero później lekko sie ogrzeje płyn tez chlodny. Te passaty tak maja czy cos jest nie tak ? Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram też tak mam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie musze zmienic termostat, a tu foty nie chca się wczytac. czy ktos moze je wrzucic ponownie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupilem nowy termostat wahlera.

Przed wlozeniem go do auta zrobilem test otwarcia w garnku i niby jest ok, natomiast zastanawia mnie jego szczelnosc, a raczej nieszczelnosc.

Na zimny termostat wlewam do jego zaglebienia wode, ktora to po chwili przeplywa kropelkami na druga strone. To samo sie dzieje robiac test w druga strone.

Mikroszparke widac w momencie podswietlenia termostatu od tylu latarka.

Czy sprawny termostat powinien byc w pelni szczelny?

 

Kiedys mialem Vectre B i tam nowy termostat trzymal ladnie wode w zaglebieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mikroszparke

 

Co za określenie? Jeśli chodzi o szczelność to termostat powinien być w pełni szczelny. Też kiedyś robiłem taki test w audi i woda delikatnie przepływała na drugą stronę termostatu. Więc oddałem do sklepu i dostałem drugi tym razem szczelny w 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc oddałem do sklepu i dostałem drugi tym razem szczelny w 100%.
Wlasnie o to mi chodzilo. Dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności