Skocz do zawartości
emge

Wymiana termostatu 1.9 TDI AFN (fotostory)

Rekomendowane odpowiedzi

Stavros:- Jedyne co mozesz zmodernizowac/doszczelnic to uzys silikony na rant krucca(silikon do ukladow smarowania i chlodzenia) zlozyc i zostawic bez plynu na weekend nastepnie w niedziele na wieczor zalac i bedzie git. Ja tak robie robilem i bede robil, sobie i innym i nikt jeszcze nie wrocil i mi tez nie kapie.

Fachowa porada króla sylikonu ale do rzeczy.

Musisz kolego zdecydować się na jedną z uszczelek może to być oring lub jak piszesz oponka czyli ta uszczelka naciągana na termostat ja stawiam na oring ,jeśli zdecydujesz się na oring to kolejność jest taka blok silnika - termostat - oring - króciec, przy dokręcaniu króćca śruby należy dokręcać po woli i na przemian i delikatnie przekręcać króćcem od oporu do oporu ażeby właściwie ułożył się oring.Myślę że nie muszę ci wspominać o dokładnym wyczyszczeniu bloku silnika i króćca

Edytowane przez jano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stavros:- Jedyne co mozesz zmodernizowac/doszczelnic to uzys silikony na rant krucca(silikon do ukladow smarowania i chlodzenia) zlozyc i zostawic bez plynu na weekend nastepnie w niedziele na wieczor zalac i bedzie git. Ja tak robie robilem i bede robil, sobie i innym i nikt jeszcze nie wrocil i mi tez nie kapie.

Fachowa porada króla sylikonu ale do rzeczy.

Musisz kolego zdecydować się na jedną z uszczelek może to być oring lub jak piszesz oponka czyli ta uszczelka naciągana na termostat ja stawiam na oring ,jeśli zdecydujesz się na oring to kolejność jest taka blok silnika - termostat - oring - króciec, przy dokręcaniu króćca śruby należy dokręcać po woli i na przemian i delikatnie przekręcać króćcem od oporu do oporu ażeby właściwie ułożył się oring.Myślę że nie muszę ci wspominać o dokładnym wyczyszczeniu bloku silnika i króćca

 

 

W wiekszosci uszczelek zaleca sie delikatne doszczelnienie silikonem chyba ze mamy doczynienia z nowym blokiem lub glowica + nowe czesci!!!!!!!!!!!!

Inastepnym razem zanim zaczniesz o krolach to pocytaj sobie fora ogolno mechaniczne lub popytaj w samych servisach np vw/audi!!!!!!!!!!!

 

---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:31 ----------

 

 

taki fachman i o momencie nie wspomnial heh....

 

3nm->5nm->7nm->10nm->12nm-> 15 nm i gotowe;)

 

No i jak powiedzial ten ''mechanior'' wyzej na przemian i coraz mocniej.

A sila ma znaczeni przy termostacie wlasnie jezeli chodzi o jego ciekniecie po rozgrzniu silnika.

Edytowane przez Stavros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie wracam z garażu.. zmieniłem kolejność - czyli blok, termostat, oring, króciec. Zobaczymy za kilka dni czy nie cieknie. Niestety popełniłem błąd i wyrzuciłem tą oponkę wraz ze starym termostatem, sądząc że nie pasuje do mojego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, Panowie to i ja dorzucę 2 grosze w temacie termostatu. Właśnie jestem po wymianie w AVF i powiem jedno u nas do termostatu jest dostęp od góry tylko trzeba zdemontować ten plastik na silniku i już a termostat jest za alternatorem. Kolejność jak powiedzieli koledzy termostat, oring i to kolanko. Moje dwie uwagi uważajcie by wam śrubki nie spadły jak jakiemuś forumowiczowi co pisał wcześniej bo ją potem wydostać masakraaaaa!!! i by gwintu nie uszkodzić na śrubach wiec kręcić powoli ( zgodnie z zasadą jak coś ma pójść źle to na pewno tak będzie mnie to niestety spotkalo i naprawa się wydłuży niepotrzebnie więc trzeba uważać ). Na razie nie cieknie i miejmy nadzieje ze tak zastanie a co najważniejsze z ogrzewania leci gorące powietrze tak jak trzeba. może się komuś moje uwagi przydadzą i życzę powodzenia przy wymianie. :dobrze:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, Panowie to i ja dorzucę 2 grosze w temacie termostatu. Właśnie jestem po wymianie w AVF i powiem jedno u nas do termostatu jest dostęp od góry tylko trzeba zdemontować ten plastik na silniku i już a termostat jest za alternatorem. Kolejność jak powiedzieli koledzy termostat, oring i to kolanko. Moje dwie uwagi uważajcie by wam śrubki nie spadły jak jakiemuś forumowiczowi co pisał wcześniej bo ją potem wydostać masakraaaaa!!! i by gwintu nie uszkodzić na śrubach wiec kręcić powoli ( zgodnie z zasadą jak coś ma pójść źle to na pewno tak będzie mnie to niestety spotkalo i naprawa się wydłuży niepotrzebnie więc trzeba uważać ). Na razie nie cieknie i miejmy nadzieje ze tak zastanie a co najważniejsze z ogrzewania leci gorące powietrze tak jak trzeba. może się komuś moje uwagi przydadzą i życzę powodzenia przy wymianie. :dobrze:dobrze

hmmm...u mnie sie nie otwiera znowu i gorace mam oa w zbiorniczku i na chlodnicy zimno...

Czy ty masz jakis inny avf?

Zawsze bedzie cieplo mi sie wydaje czy masz zamkniety czy otwarty termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy inny to nie wiem, ale wcześniej objawy byly następujące: słabo grzało mi ogrzewanie, i wskazówka nie zawsze mi wchodziła na 90 nawet po dłuzszej drodze. Po podpięciu do VAGa wyszło ze po przejechaniu 100 km miałem 73 st. jak pamiętam i gość powiedział ze ternostat, wymieniłem i na razie ok. Miejmy że tak zostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie cieplo w srodku, zimno w zbiorniczku i rura za od termostatu zimna, silnik roznie, raz 90 raz 80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis kupilem termostat i wymiana zajela 10 minut z odpowietrzaniem, wiec nie wiem w czym wy tam problem widziecie.... niestety uszkodzony mi sprzedali i sie nie otwieral, musialem odciac stary termostat od kolnieza i zalozyc prowizorycznie by byl obieg staly.

jutro zareklamuje i wstawie dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich czy przy silniku 19 tdi ATJ termostat jest w tym samym miejscu co w AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich czy przy silniku 19 tdi ATJ termostat jest w tym samym miejscu co w AFN

Jezeli nie wiesz jak zlokalizowac termostat to nie zabieraj sie za wymiane...

To tak jak bys nie wiedzial jak wyglada kolo-napewno nie uwierzylbym ze je bez tej wiedzy zmienisz...

Szukaj czarnego krocca, wiele opcji nie masz, albo przy pompie jak jest na obok silnika, a jak pompa na rozrzadzie (w silniku) to szukaj krocca przy bloku, ot i cala filozofia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego właśnie wymieniłem termostat i o dziwo sam :hehe pytałem z ciekawości bo widziałem fotki jak wymienić termostat w silniku 130 konnym i jest trochę inaczej niż u mnie a ponoć to te same silniki tylko osprzęt się rożni pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie kolejny-4 termostat wymienilem i znowu nie dziala!!!!!!

Co jest grane??????///

Nie otwieraja sie wogole.

Dopiero w gotujacej sie wodzie dzialaly, ale to jakies 100-105 stopni.

A ma otwierac w 87-88.

Nie mam juz sily...

niby silnik sie nie gotuje, ma caly czas 90 ale chlodnica zimna i nie da sie na zamknietym odpowietrzac.

Pomocy panowie-kolejny termostat?

Teraz kupie w vw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 termostat hmm? to może się zastanów nad wymianą czujnika. 4 termostaty zepsute to raczej nie możliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 termostat hmm? to może się zastanów nad wymianą czujnika. 4 termostaty zepsute to raczej nie możliwe

No wlasnie czujnik jest ok jeden i drugi, i nie ma on nic do otwierania termostatu.

Termostaty nie otwieraly i chlodnica zimna...

Silnik 90 w kabinie tylko cieplawo bo zapowietrzone wszystko(na zamknietym sie nie da opdpowietrzyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niby silnik sie nie gotuje, ma caly czas 90 ale chlodnica zimna i nie da sie na zamknietym odpowietrzac.

W tych warunkach chłodnica bedzie zimna. No moze po przejechaniu paru km jej góra bedzie lekko ciepła. Wczoraj wymieniałem u siebie termostat. Wczesniej nie mogłem dogrzac silnika. Po wymianie wszystko cacy. Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu to jest prosta robota. Na jednym z węży idących od nagrzewnicy (na podszybiu) masz dziurke. Musisz zsunąć ten wąż tak aby dziurka była drożna. Wlewasz płyn do zbiorniczka. Zakręcasz go. Odkręcasz cały zbiorniczek (trzy srubki) i unosisz go o jakies 10 cm do góry. Tutaaj przydaje sie pomoc drugiej osoby. Uruchamiasz silnik i czekasz az osiągnie 90 stopni. Po jakims czasie zacznie przez tą dziurke wypływać płyn. Pamietaj aby zakręcić zbiorniczek wyrównawczy. W razie potrzeby uzupełniaj w nim płyn i za każdym razem zakrecaj go. Jak juz zacznie lecieć płyn przez dziurke w weżu od nagrzwnicy zakładasz go na krócieć, zaciągasz opaske, przykrecasz na swoje miejsce zbiorniczek wyrównawczy i po robocie. Aha bo zapomniałem. W naszych silnikach przy odpowietrzaniu musisz miec cały panel climatronica wyłączony off. Inaczej dobrze nie odpowietrzysz. Natomiast co do mantażu samego termostatu w silnikach AVF sprawa wyglada tak :

1) Plastikowy króciec powinien byc odłączony od węża (wtedy mamy wieksze pole manewru)

2) Na króciec zakładamy oring

3) na oring zakładamy termostat tak aby jego uchwyty były poziomo, i przekrecamy go w prawo o 90 stopni. (wtedy jego uchwyty zaczepiaja sie o plastikowy element w króćcu. Po tym przekręceniu jego uchwyty powinny byc pionowno względem dwóch otworów na sruby)

4) tak złożony zestaw wkładamy delikatnie do bloku silnika i przykrecamy.

Wczoraj to przerabiałem i jest ok.

Edytowane przez eusso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzic czy termostat dziala bo ja wymienilem dzis swoj i wciaz waz na dole jest zimny wiec nie mam pojecia co sie dzieje pozd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak sprawdzic czy termostat dziala bo ja wymienilem dzis swoj i wciaz waz na dole jest zimny wiec nie mam pojecia co sie dzieje pozd...

dokladnie o tym samym mowilem, ale mam juz na stanie wahlera i niebawem go zapodam, moze to kiepska jakosc termostatow...a moze diesel inaczej sie grzeje niz benzyna i tylko czasami uzywa chlodnicy gdy jest dociazony albo katowany pod gore...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

dzisiaj wymieniałem termostat. Przekopałem całe forum i zgromadzona wiedza bardzo ułatwiła mi całą operację. Szczególnie pomocne były posty sebbanDB9 oraz eusso. Zabrałem się za to bo objawy były następujące: temperatura w mieście dochodziła do 85-90 stopni, ale nie była stabilna, w trasie spadała do 70, niżej nie. Sprawdzałem węże i byłem praktycznie pewien że to termostat.

Kupiłem verneta mimo, że dużo czytałem i opinie na jego temat są podzielone. Polecił mi go znajomy, który prowadzi warsztat i oni montują tylko vernety. Wykonanie jest ładne, ale chyba nigdy się nie dowiem do gdzie się montuje drugi, gruby oring (ten karbowany). Co do samej wymiany, czytałem że w avf jest kranik do spuszczania cieczy chłodzącej, ale jakoś go nie mogłem zlokalizować. Można odpiąć przewód od chłodnicy, ale dużo wygodniejszym rozwiązaniem okazało się wyjęcie czujnika przy chłodnicy - mała zawleczka i płyn spuszczony (przygotujcie się na to, że nawet jak już nic nie kapie to po wyjęciu termostatu może jeszcze dużo polecieć). Z wymianą to tak jak piszą koledzy, kolejność króciec, oring i termostat przekręcony o 90 stopni. Niestety mimo przestrogi kolegów z forum dolna śrubka mi się "omskła". Naszukałem się jej jak wariat bo mało miejsca i gdyby nie teleskop z magnesem to w życiu bym jej nie wciągnął. Ogólne robota bardzo przyjemna. A efekt super - wskazówka stoi na 90 stopni jak zaklęta, zero wahań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co sie stanie jesli wymontuje termostat i skrece tak by bylo szczelne ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co sie stanie jesli wymontuje termostat i skrece tak by bylo szczelne ??

Będzie się dużo dłużej grzał silnik i nie będzie łapał temperatury 90*C, co za tym idzie więcej spali ropki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności