Skocz do zawartości

klejny

  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O klejny

  • Urodziny 02.03.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Mariusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraków

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN) 4x4
  • Rok produkcji
    1998
  1. Witam Napisałem tutaj, bo szukam przyczyny braku mocy silnika. Nie jedzie tak jak trzeba. Silnik to AFN, napęd syncro passat. Objawy to słabe zbieranie się. Do tej pory zrobiłem: 1. sprawdzenie przewodów podciśnienia i wężyków 2. czyszczenie n75 3. wyjęcie i czyszczenie turbiny, geometria wyczyszczona chodzi leciutko, sztanga pracuje Auto nie jedzie. Mam jeszcze golfa ALH 90 koni i on frunie od dołu. To co zwróciło moją uwagę to pedał ciśnięty do dechy nie daje odczytu jakby był na 100%. Max jest na 90% ale w logach dynamicznych, bo przy wyłączonym silniku jak wciśnie się go do końca to pokazuje wartość odpowiadającą 100% (już nie pamiętam który log ale jest taki w którym się to mierzy). Przy czym obroty reagują na każde dotknięcie pedału, nie ma skoku martwego. Przepływomierz sprawdzałem na logach i sposobem jaki kiedyś wyczytałem w postach Sztomela, mierząc napięcie na poszczególnych pinach. Wygląda na OK. Na pomiarach nie wychodzą żadne błędy. Wiem że jest za duża wartość na kącie wtrysku, poprzednio ustawiłem go na 54, ale powiedziano mi że powinienem przestawić pompę w kierunku silnika co też uczyniłem i co podniosło wartość do aktualnej. Kąt zmieniałem bo pierwotnie miał 30 a więc już w ogóle źle. Dynamika jazdy na tych 3 ustawieniach niewiele się różniła. Zapala ładnie. A oto logi, statyczne są połączone w plikach z dynamicznymi, jedne pod drugimi (tak zapisuje VCDS http://vaglog.pl/log_265557.html http://vaglog.pl/log_265558.html http://vaglog.pl/log_265559.html http://vaglog.pl/log_265560.html http://vaglog.pl/log_265561.html http://vaglog.pl/log_265562.html będę wdzięczny za pomoc bo już powoli tracę wenę
  2. klejny

    luźny pedał gazu

    kajos a nie orientujesz się czy jak w serwisie kupuje się nowa część to ona jest już ustawiona i i zablokowana ta opaską plastikowa przed obrotem czy sam musisz to ustawiać i blokować? Pytam bo na wielu schematach jest ta czarna opaska blokująca (tzw. trytka) i u mnie też jest tylko ciekawy jestem czy ktoś tam grzebał tzn. czy ustawiała to fabryka czy ktoś mógł to źle zrobić
  3. klejny

    luźny pedał gazu

    podłączę się pod wątek. Auto dziwnie reaguje na gaz. Przy naciskaniu jest reakcja, później słabiej i dopiero jak dociskam przed samym końcem to jest lepsza reakcja. Podczas analizy logów okazało się że na full wciśniętym gazie z wyjętym dywanikiem program pokazał 81%. Zdjąłem osłonę pod kierownicą i pedał ma mały skok. Z jednej strony jak pociągnę go do siebie to ma 1,5 cm luzu a z drugiej nie da się go wcisnąć na tyle by górna część dotknęła gumowego odbojnika bo brakuje 7-8 mm do niego. Powiedzcie mi bo pewnie nie jeden z Was to robił: jak głęboko jest wkręcana śruba regulacyjna przed założeniem opaski, na ile mm albo inaczej, ile zwojów widać po wkręceniu.
  4. na schemacie w silniku 1,8T widać ten czujnik a najlepsze że oznaczenie intercoolera dla 1,8T też jest 058145805G. No nic. wygląda na to że rzeczywiście ktoś modził. Mam tylko nadzieję, że obecność czujnika na samym intercoolerze to jedyna różnica i nie pociąga za sobą innych skutków. W programie sprawdzałem wymiary to 250x375x145. Jest też napisane że oznaczenie "B" zamienili na "G" w 2002 roku.
  5. dzięki za odpowiedź. Też mi przyszło to do głowy dlatego spisałem sobie nr intercoolera 058145805B. Numer, który wychodzi według etki to 058145805G sprawdzane dla mojego silnika, rocznika, napędu. A teraz zobacz pod tym linkiem: https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/intercooler/058145805g/ intercooler na zdjęciu ma własnie końcówkę "G" bo widać i ma wyjście na czujnik. Spokoju mi nie daje zdjęcie, które widziałem z dwoma czujnikami w necie ale za pierona nie mogę go wyszukać. Też wydaje mi się irracjonalne, żeby na tak krótkim odcinku umieszczać dwa czujniki tego samego rodzaju.
  6. podpinam się tutaj bo temat pasuje choć nieco leciwy. Problem polega na tym, że auto jest mułowate, chodzi jak sdi. Logi będę mógł zrobić jak ogarnę temat instalacji sterowników w win8 (cyfrowe podpisywanie sterowników już wyłączyłem ale nigdzie nie mogę wyszukać sterowników do kkl pod ten system). Pytanie dotyczy jednak czegoś innego. Auto mam od niedawna i zauważyłem, że mam dwa czujniki ciśnienia doładowania BOSCH 0281002177. Jeden jest na intercoolerze a drugi na rurze wyżej. Na forach doczytałem, że czujnik może być albo tu albo tu ale nie widziałem żeby był w dwóch miejscach jednocześnie. Już myślałem, że ktoś modził ale znalazłem w sieci zdjęcie afna, też syncro i ma dwa czujniki i obydwa podpięte. U mnie ten na intercoolerze jest niepodpięty, nie ma nigdzie wtyczki więc albo jest gdzieś podwinięta albo ucięta. Teraz moje pytania: czy to normalne że mam dwa czujniki 0281002177, czy fakt że jeden jest niepodłączony może być powodem zamulania bo logika wskazuje że tak. Turbo wyjmowałem tydzień temu i czyściłem, sztanga chodzi lekko, luzów na wirniku nie ma, dolot szczelny, kolektor wyczyszczony.
  7. wielkie dzięki za szybką odpowiedź dtambor, punkcik dla Ciebie pozdrawiam!
  8. koledzy proszę o pomoc, czy klocki TRW numer katalogowy: GDB 1307 będą pasowały na przednią oś do passata 2003r. 1,9tdi avf? w serwisie oczywiście powiedzieli że nie podadzą mi nr części tylko mogą mi sprzedać klocki jak do nich przyjadę.
  9. witam dzisiaj wymieniałem termostat. Przekopałem całe forum i zgromadzona wiedza bardzo ułatwiła mi całą operację. Szczególnie pomocne były posty sebbanDB9 oraz eusso. Zabrałem się za to bo objawy były następujące: temperatura w mieście dochodziła do 85-90 stopni, ale nie była stabilna, w trasie spadała do 70, niżej nie. Sprawdzałem węże i byłem praktycznie pewien że to termostat. Kupiłem verneta mimo, że dużo czytałem i opinie na jego temat są podzielone. Polecił mi go znajomy, który prowadzi warsztat i oni montują tylko vernety. Wykonanie jest ładne, ale chyba nigdy się nie dowiem do gdzie się montuje drugi, gruby oring (ten karbowany). Co do samej wymiany, czytałem że w avf jest kranik do spuszczania cieczy chłodzącej, ale jakoś go nie mogłem zlokalizować. Można odpiąć przewód od chłodnicy, ale dużo wygodniejszym rozwiązaniem okazało się wyjęcie czujnika przy chłodnicy - mała zawleczka i płyn spuszczony (przygotujcie się na to, że nawet jak już nic nie kapie to po wyjęciu termostatu może jeszcze dużo polecieć). Z wymianą to tak jak piszą koledzy, kolejność króciec, oring i termostat przekręcony o 90 stopni. Niestety mimo przestrogi kolegów z forum dolna śrubka mi się "omskła". Naszukałem się jej jak wariat bo mało miejsca i gdyby nie teleskop z magnesem to w życiu bym jej nie wciągnął. Ogólne robota bardzo przyjemna. A efekt super - wskazówka stoi na 90 stopni jak zaklęta, zero wahań.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności