td_maser Zgłoś #181 Napisano 7 Września 2009 Może korek dokończył żywota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejac Zgłoś #182 Napisano 8 Września 2009 Po wymianie oleju jakiś tydzień temu, albo odkąd zaczęły sie chłodniejsze dni silnik wolniej sie nagrzewa a jeśli już to do 80 czasem 85 stopni. Czasem jest 90 i pomimo ruszania na kilku światłach pod rząd spada nawet do 78 i znowu sie nagrzewa do 85 albo 90. Przed wymianą oleju cały czas było 90 stopni. Albo to lepsze smarowanie, albo chłodnica wspomagana jest zimniejszym powietrzem albo coś sie zepsuło i stąd moje pytanie tutaj. Co jest grane z moim silnikiem, termostat mam wymieniony rok temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #183 Napisano 8 Września 2009 Powinieneś zapytać w dziale B5 nie niemniej jednak to albo padnięty termostat lub czyjnik załączania wentylatora. raczej wymiana oleju nie ma na to wpływu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejac Zgłoś #184 Napisano 8 Września 2009 Z tego co kojarze to wentylator kręci sie cały czas od zimnego silnika aż do wyłączenia silnika po jeździe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #185 Napisano 8 Września 2009 nie wiem jak w B5 ale w starszych modelach wentylator załącza się dopiero pow 95 stopni Celsjusza. więc raczej na pewno walnięty masz czujnik załączający wentylator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #186 Napisano 8 Września 2009 po wymianie chlodnicy na uzywana (przed montazem podlaczylem gruby waz ogrodowy i puscilem wode pelnym ciagiem) temperatury silnika wzrosly i w miescie mam caly czas 100st, przewaznie z ciagle dzialajacym wiatrakiem, na wczesniejszej bylo 90 niezaleznie od tego co sie z autem wyprawialo. Ze starej chlodnicy przekrecilem do nowej bodajze czujnik temperatury- takie cos wkrecane po lewej stronie chlodnicy, po stronie silnika patrzac od strony silnika. dodam, ze w trasie przy stalej 130 jest caly czas 90 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #187 Napisano 8 Września 2009 Zamulona chłodnica, to jest ryzyko jak się bierze używkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #188 Napisano 8 Września 2009 Ze starej chlodnicy przekrecilem do nowej bodajze czujnik temperatury- takie cos wkrecane po lewej stronie chlodnicy, po stronie silnika patrzac od strony silnika. To coś kolego to termowłącznik wentylatora. A za co odpowiada to już sama nazwa mówi:D PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejac Zgłoś #189 Napisano 9 Września 2009 U mnie wentylatory są dwa, jeden większy po prawej stronie, który kręci sie cały czas i drugi mniejszy po lewej który który jest od czego nie wiem, tym bardziej kiedy który ma sie kręcić. Zainwestuje w wymiane termostatu bo rok temu był wymieniany na chińską podróbę firmy której nazwa zaczyna sie na T Zamierzam pojeździć jeszcze z załączoną klimą(ogrzewaniem) jak spadnie z 80 na jeszcze mniej tzn że napewno winą jest termostat, chyba... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siedlik88 Zgłoś #190 Napisano 9 Września 2009 Witam.Mam problem-zagwozdkę ponieważ nie wiem czy tak powinno być-niniejszym temperatura wskazuje 90c-silnik jest dobrze nagrzany ale moje spostrzenia kieruję na obieg wody którego z tego co zauważyłem nie ma w dolnym przewodzie-jest zimny a górny gorący-zbiorniczek wyrównawczy jest również zimny-myślałem że to termostat lecz po wymianie na nowy nie przyniosło żadnego rezultatu.Proszę o pomoc i jakieś sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubeks Zgłoś #191 Napisano 9 Września 2009 (edytowane) Wyłącznik sprawdza się poprzez odpięcie wtyczki i połączenie czerwonego kabla z czerwono-białym (pierwszy bieg), następnie czerwonego z czerwono-żółtym (drugi bieg). W przypadku (ja tak mam) gdy zamiast kolorów podanych przez ormowca występuje poniższa kombinacja kolorów na przewodach: 1. czarno-czerwony, 2. biało-czerwony, 3. czarny, należy sprawdzić termowłącznik w takich kombinacjach: 1-3 i 2-3. Edytowane 9 Września 2009 przez kubeks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol2 Zgłoś #192 Napisano 15 Września 2009 (edytowane) Mam jeszcze jedno pytanie: -Czy wie ktoś może, który dokładnie czujnik (w przypadku licznikow z komp. w B4 1Z) podaje temp. na zegar temp. pyłynu /licznik analogowy/, który zaś na zegar MFA temp. oleju /licznik cyfrowy/, a który na komp. jako temp. silnika /VAG/? Pytam, bo licznik analog. wskazuje nadal temp. ok.100-110'C (gdy silnik jest rozgrzany). Wymienione zostały: wentylator (bo okazal sie jedno biegowy), termowłącznik (2-zakresowy: 95', 102'), płyn chłodniczy (G12), układ odpowietrzony, bez wymiany termostatu (bo oba węże tj. górny i dolny maja zawsze taką samą temp., układ nie nagrzewa sie dlugo, a osiągnietą temp. utrzymuje). Po podłączeniu do kompa "temp. silnika" wyswietlala sie ok. 94'C, termometr w zbiorniczku wyrównawczym pokazywal 91, zegar MFA temp. oleju 94'C, zaś zegar analogowy ok.110'C. Cień podejrzeń padł teraz zatem na licznik temp. płyny /analog./, ale nie bardzo mnie to przekonuje... Zastanawiam się jeszcze nad wymianą czujnika temp., tylko czy jest jeden /ten z żółtym otokiem, na króćcu przy bloku/ czy też jest ich kilka /czujników temp. pod maską/ i który przekazuje jaką temp.? Edytowane 15 Września 2009 przez karol2 doprecyzowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #193 Napisano 16 Września 2009 podaje temp. na zegar temp. pyłynu /licznik analogowy/ Na plastykowym kroćcu przy bloku silnika który zaś na zegar MFA temp. oleju /licznik cyfrowy/ w chłodniczce oleju obok czujnika ciśnienia a który na komp. jako temp. silnika /VAG/?Ten sam lub drugi czujnik w kroćcu:confused: (ja mam 1 a u kumpla są 2) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol2 Zgłoś #194 Napisano 18 Września 2009 Napisał karol2 który zaś na zegar MFA temp. oleju /licznik cyfrowy/ w chłodniczce oleju obok czujnika ciśnienia Dzięki za info. Czy możesz opisać (tekstowo lub graficznie), jak znaleźć ten czujnik w 1Z, gdzie dokładnie się on znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #195 Napisano 19 Września 2009 No nie wiem jak jest w 1z bo nawet jeszcze nie miałem do czynienia z takim silnikiem, ale u mnie znajduje się on tam gdzie wkręca się filtr oleju (od spodu) a od góry są dwa czujniki, duży(ciśnienie) i mały(temp). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brzy Zgłoś #196 Napisano 27 Września 2009 Tez mam problem z temperatura w Passacie 1.9 tdi. Dodam odrazu ze jestem zupelnie zielony w takich sprawach.Otoz po jakis 10 minutach jazdy po miescie temperatura rosnie do 100 i sie w miare trzyma ale jak wjade w jakis korek to rosnie do 110 wlacza sie wiatrak, opada do 100 i tak w kolo. Niedawno mialem z problem ze wskaznikiem wody, otoz bylo wlane prawie pod korek i swiecila mi kontrolka od niej,ale odlalem troche i juz jest ok. Wymienialem tez niedawno termostat i nic. Sprawdzalem tez weze- oba sa gorace.Na warsztacie zmierzyl mi temperature ktora wynosila 98 stopni i powiedzieli mi ze to normalna temperatura wrzenia wody i nie mam sie czym martwic. Ale jednak czuje ze cos jest nie tak. Pomoze ktos co sprawdzic co wymienic zeby bylo ok? Chcialem dodac do tego jeszcze ze chlodnica jest u gory ciepla a na dole zimna wiec moze byc przytkana, czy udroznienie albo wymiana rozwiaze problem? Woda po jakis 2 miesiacach od wlania do pelna ubyla do tego stopnia ze zaswiecila sie kontrolka i musialem dolewac, gdzies musi ubywac ale nie przez zbiorniczek bo kilka razy sprawdzalem i jest suchy z zewnatrz.Bylem u dwoch "mechanikow" ktorzy stwierdzili ze na 99% to uszczelka pod glowica a jestem prawie pewny ze to nie to bo nie ma bialego dymku przy wlaczaniu silnika a olej nie jest maslany tylko czarny i odrazu pojechalem od nich. Cytat:Napisał ormowiec Zobacz post przeczytaj pierwszy post.............. I do tego resztę postów... Przeczytalem pierwszy post kilka razy jak i caly temat wzdłuż i wszerz i dalej nie jestem przekonany na 100 % co to moze byc. Pomoze ktos co wymienic zeby bylo ok ? Nie mam za bardzo funduszy na to zeby wymieniac wszystko po kolei a mysle ze tak nakreslilem temat ze podpowiecie co to moze byc. Z gory dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #197 Napisano 14 Października 2009 a ja mam takie pytanie mianowiscie czy pompa wody moze miec wpływ na to iż płyn chłodniczy uzyskuje temperature podczas jazdy do 80 i ciezko mu dojsc do 90 i trzymać ta temperature?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #198 Napisano 14 Października 2009 Michał masz wszystko okey, 80 stopni to norma , wszystko u Ciebie spoko, gorzej jak by silnik trzymał powyżej 90 albo poniżej 70. Tak wiec nie ma sie czym martwić, no chyba że słabo Ci ogrzewanie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #199 Napisano 14 Października 2009 czy pompa wody moze miec wpływ na to iż płyn chłodniczy uzyskuje temperature podczas jazdy do 80 i ciezko mu dojsc do 90 i trzymać ta temperature?? Raczej termostat. Ewentualnie sam czujnik temperatury. Mniemam, że na postoju idzie do 90, tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #200 Napisano 16 Października 2009 ogólnie nawet jak było 20 stopni na dworze na plus jadąc na trasie zauwazyłem ze wskaźnik temperatury spadł sobie w dół do 80 stopni potem po jakims czasie wzrósł do 90 i tak w kółko, a teraz gdy zrobiło sie zimno to musze duzo duzo pojezdzić zeby złapał 90 stopni i tez nietrzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach