Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiej termostat na Wahler.Innego nie ryzykuj.Szkoda Twoich pieniedzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale co ma termostat do rzeczy skoro węże mam gorace,chłodnica tez.Ze nie da sie utrzymać zbyt długo.A moze byc ze przyczyna jest np.czesc chłodnicy nie drozna czy zapowietrzony blok.Lecz węże mam miękkie te co leca do chłodnicy.Jeszcze zebym miał odp na pytanie dlaczego gdy włoze termometr do zbiorniczka wyrownawczego to nie wskazuje wiecej niz 52st.a po dotknieciu chłodnicy termometrem pokazuje faktyczne 100st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raff216, zerknij czy masz dobrze założony pasek pk (pompa ma się kręcić w tą samą stronę co wał, koło jest gładkie a pasek napędza stroną z klinami). chyba że masz pompę na pasek 11mm, to odpada bo nie da się inaczje. Sprawdź też drożność tego cienkiego węża wchodzącego do zbiornika wyrównawczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak pasek klinowy mam ten 11mm.wiec odpada.A faktycznie wąż idacy do zbiorniczka wyrownawczego jest letni tak jak tmp.w zbiorniczku.Węże pozostałe tzn.do chłodnicy wchodzący/wychodzący jest gorący i z nagrzewnicy tez.A co ma wspolnego koncowy wezyk dochodzacy do zbiorniczka??Dodam ze problem zaczoł sie jak zakopałem sie bagnie owym i zerwało mi owiewke spod zderzaka.Wtedy troche i mozno przegrzałem silniczek.Zderzak naprawiony w trasie ok ale na postoju to normalnie jaja.wentylator nie nadanza sie wyłanczac non toper tem podnosi do 110st.

Edytowane przez raff216

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na słaby obieg cieczy

 

---------- Post added at 17:46 ---------- Previous post was at 17:46 ----------

 

Ten cienki wąż jest z regułu chłodny, pełni funkcję przelewu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na co stawiasz??przytkany obieg gdzies syfami z osadu,czy pompa mi do konca nie działa jak trzeba.Dodam ze sucha jest nie cieknie z niej.A jak sciskam przewody to w zbiorniczku wyrownawczym podnosi sie stan bez zadnego problemu. PS>chłodnice mam po całej szerokosci auta wiec powinno mi działac bez problemowo.

Edytowane przez raff216

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a ten cienki w końcu sprawdzałeś czy nie? Jak z ogrzewaniem jest u niego, daje rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi ci o ten co dochodzi do zbiorniczka to ciepły jest pchałem nawet drut zeby cos tam przepchac ale nic niestety i mimo ze na chłodnicy jest wysoka temp.to tam nie przekracza 52 st.a wiatrak juz jest załaczony.Bym nie pytał sie nikogo ze cos jest zle.Ale jak widze na blacie 110st.do tego non toper wiatrak prawie mi chodzi i weza nie mozna sie dotknac,to normalnie czekam kiedy mi na skrzyżowaniu lub na parkingu silnik spłonie.

Edytowane przez raff216

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to moim zdaniem pozostają 3 możliwości; zapchana chłodnica, walnięta pompa, uszkodzona głowica lub jej uszczelka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka raczej nie bo i olej mam a nie majonez itp.no raczej i ja stawiam na pompe ze nie jest wydajna cos sie jej stało lub faktycznie chłodnica.Ok jak bede rozbierał i do czegos dojde to opisze co było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie temp bylo na zero czyt.: wskazowka na max w dole, wiec nastapily zmiany:

- termostat

- chlodnica

- czujnik temp. przy bloku

- czujnik temp w chlodnicy

- paski pompy

 

Po zmianach temp na wskazniku po 8 km jazdy ok 105 stopni w porywach 110, wentylator zalacza 1 bieg w 110 - waz gorny goracy zas dolny znacznie chlodniejszy - walniety nowy termostat Whalerá??? Pompa do wymiany? Czy moze czujnik kalmie i tak naprwade jest 90 anie 100?

Edytowane przez arth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termometr prawdę Ci powie. Chociaż przy sprawnym termostacie oba węze chłodnicy są gorące (dolny niewiele chłodniejszy), to jednak zajmuje trochę czasu zanim ten dolny się nagrzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasie - sprobuje z termometrem, jednak te weze - ich zroznicowana temperatura - to mnie troche niepokoi, juz nie mam chceci i ponadto czasu zeby to szcze raz rozkrecac - wsio zalozylem nowe, wiec teraz jade na warsztat niech sie glowkuja ma byc zrobione hehe:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że moga być walnięte zegary, ja na starych ciągle miałem temp 100 stopni, a teraz po wymianie 90, a czasami nawet jakies 85, wentylator wlacza sie gdzies przy 100, ale i tak jeszcze troche zle wskazują :D

Zrób jak pisał Tomek, termometr i wszystko bedzie jasne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że moga być walnięte zegary

No nie za bardzo bo arthowi wlaczaja sie wentylatory. Sadze, ze to moze byc jednak termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Corvin przy walniętym termostacie wentylator nie włączy się, bo chłodnica jest zimna, a czujnik w niej siedzi. Chyba że ktoś ma 1.6TD, tam jest dodatkowy włącznik w turbinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu ok 20km sytuacja powtarza sie: 105-110 Celsjusza, zjazd na warsztat, gdzie powiedzialem mechaniorowi jakie nastapily zmiany i jak sie to teraz zachowuje. Otworzylismy maske: gorny waz goracy i twardy, dolny miekki i zimny - bez watpienia stwierdzil: "termostat". No i chyba dobrze mowi, zeby jechac po oryginalny bo z tymi innymi to roznie bywa. Jutro jade po ori o odstawiam maszyne - dam znac co bedzie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorzxn

Ja mam problem z passatem b3 92 r. 1,9 Td silnik AAZ tego typu że niezałancza się wentylator chłodnicy. Sam wentylator jest dobry bo podpiełem go pod akumulator i kręcił. Problem jest w tym że w tych trzech kablach które dochodzą do czujnika na chłodnicy niema napięcia i nawet próba załączenia wentylatora poprzez spięcie go na krótko niedziała. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Co może być przyczyną ? Czy jest jakijś przekaźnik odpowiedzialny za prace wentylatora ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator włacza termowłącznik umieszczony w dolnym rogu chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorzxn

A to zmienia postać rzeczy bo ja sprawdzałem i mostkowałem ten 3 pinowy u góry chłodnicy. W takim układzie jutro sprawdze ten u dołu i dam znać jak poszło. A tymczasem dzięki za porade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności