Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie, wie może ktoś czy da rade jakimś domowym sposobem sprawdzić termowłącznik chłodnicy? Mam z nim problem, włącza mi się tylko jeden bieg przy ok 100 stopniach, za to nie ma pierwszego, który powinien włączać się przy ok 95. W googlu znalazłem, że za pierwszy bieg może odpowiadać jakiś przekaźnik 214, ale u mnie takiego nie ma (i może być nie powinno). Chciał bym się upewnić czy da rade jakoś to sprawdzić, bo może kupno nowego okaże się zbędne (a i wentylator na krótko działa - obydwa biegi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyk od czujnika, połącz o ile pamiętam czerwony kabel z dwoma pozostałymi (zapłon włączony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odepnij wtyk od czujnika, połącz o ile pamiętam czerwony kabel z dwoma pozostałymi (zapłon włączony)

Jak tak zrobie, to sprawdze czy działa wentylator, i robiąc tak wszystko gra, tylko coś z tym termowłącznikiem nie tak, bo działa wg mnie tylko 2 bieg - sprawdzałem temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym multimetrem i pokazuje zgodnie ze wskazaniami na desce, i wentylator włącza się jak pisałem przy jakichś 100 stopniach, a teraz ciepło i wydaje mi się ze temp. trochę za wysoka.

Pozdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli sprawdzasz tak jak napisałem i działają oba biegi to włącznik do wymiany ;) jak się pospieszysz to nie musisz płynu spuszczać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas sprawdzania tak jak pisze ormowiec na krótko sam wentylator i elektrykę, mi działa również bez włączonego zapłonu.

Rozumiem że ten sam czujnik i układ włącza wentylator po zaparkowaniu samochodu ? (kiedyś ktoś pisał, że jest od tego inny czujnik, jeśli tak to gdzie ?? )

 

Sprawdzając temperaturkę w zbiorniku termometrem wentylatory włączają mi się przy około 97-99 stopni. Być może wtedy dopiero czujnik który jest na dole chłodnicy (teoretycznie najzimniejszy pkt chłodnicy) osiąga temperaturę załączania około 93-98 ( czy jakoś tak ). Czujnik jest nowy (jak pisze ormowiec - szybka wymiana bez spuszcania płynu).

 

ps. co ciekawe na zegarach mam cały czas 85-87 `C a termometr w zbiorniczku pokazuje równe 90. Natomiast przy temperaturze na desce prawie 100 stopni (a więc po podniesieniu się jej o 13-15 stopni na zegarach) termometr pokazuje zmianę 8-9 stopni. Więc skalowalnośc tego wskaźnika węwnętrznego jest taka troche rozbierzna.

 

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas sprawdzania tak jak pisze ormowiec na krótko sam wentylator i elektrykę, mi działa również bez włączonego zapłonu.

Rozumiem że ten sam czujnik i układ włącza wentylator po zaparkowaniu samochodu ? (kiedyś ktoś pisał, że jest od tego inny czujnik, jeśli tak to gdzie ?? )

W b4 na 99% jest osobny włącznik, osobny jest też w 1.6td z dodatkową pompą wody oraz w VR6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli zaryzykuje i kupie nowy, (już raz wymieniałem i uciekło jakieś o,5 l płynu na wyjęcie wkręcenie i jeszcze raz to samo, bo okazało się ze końcówka inna była :D:D a nie sprawdziłem wcześniej :D) Podjadę, do aso gdzieś za tydzień i wszystko sie okaże, a jak to nie będzie wina włącznika to wam głowy poukręcam :D:D na zlocie hehe.

Pozdrawiam! i dzieki! Dam znać co i jak po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem Passat b4 1995 1.9 TD AAZ. wymieniałem termostat ponad 3 miesiące temu. i Wszystko działało jak należy temp 90 stopni nie więcej nie mniej. jeździłem średnio 100 km nie więcej dziennie i dziś pojawił się oto taki problem. po przejechaniu 80 km temperatura pokazała 110 stopni zatrzymałem się otwieram maskę a cały silnik mokry od płynu prawie wszystko wywaliło. Nie jestem pewny tylko ale wydaje mi się że przez chwile działał wentylator. Jechałem 1-2 km i stawałem żeby ostygł silnik aby dojechać na cpn. Dolałem płynu 4 litry !!!!! układ nie chciał sie odpowietrzyć a potem temp dochodziła do 90-93 i nie więcej ( na postoju) a wentylatory się nie załączały, dolny wąż był zimny. Myślę pewnie termostat ale jadę aby do domu około 20 km żeby go wymienić. Przez cała drogę 93 stopnie nie więcej. Pod blokiem sprawdzam dolny wąż ciepły a może nawet gorący, górny gorący a temp 93 około a wentylatory nie chodzą. Nie mam pojęcia co to może być jak to możliwe na krótko sprawdzałem wentylator, działa proszę o pomoc ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pod blokiem sprawdzam dolny wąż ciepły a może nawet gorący, górny gorący

Może termostat nie otwiera się do końca, skoro przy temperaturze 93 stopnie oba węże nie mają takiej samej temperatury. Co do wentylatorów u mnie włączają się po wymianie włącznika przy ok 95 stopniach a 2 dopiero przy 100 stopniach wg. zegarow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nawalił jednak czujnik załączania wentylatorów. Sprawdziłem dwa biegi dmuchawy dzięki opisowi z forum i działa. Przy 94-95 stopniach dmuchawa się załącza. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego a wiec jak sie polaczy tak te 3 kable, to powiniem dzialac tylko pierwszy bieg?

U mnie wlacza sie ale wg zegarow od okolo 102st.Poza tym nie wydaje mi sie zeby sie szybko krecily te wentylatory (sa 2).

I jeszcze jedna sprawa w temacie chlodzenia-miedzy atrapa a chlodnica jest jakas gumowa oslona ktorej nie moge wyjac-a gdybym ja wyjal to przynajmniej przez znaczek rowniez by bylo chlodzenie.

Ile trzeba rozebrac zeby ja wyjac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Poprzez znaczek VW w atrapie powietrze jest kierowne do mieszanki paliwowej a nie do chłodzenia i tego bym razczej nie zmieniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt-idzie do filtra powietrza.

Dobra, hokej mi wystarczy-zrobilem wlasnej roboty.

Chociaz juz widzialem takie grille z kratkami-mozna cos takiego kupic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszkodzony wyłącznik termiczny wentylatora lub sam wentylator

Wyłącznik sprawdza się poprzez odpięcie wtyczki i połączenie czerwonego kabla z czerwono-białym (pierwszy bieg), następnie czerwonego z czerwono-żółtym (drugi bieg). Jeśli wentylator załączy się, należy wymienić termowłącznik. Jeśli nie, przyczyny należy szukać w silniku wentylatora lub przewodach zasilających.

 

Passat 1,9 TDi AFN

Rozumiem że chodzi o ten czujnik w chłodnicy po prawej stronie tak około lampy lewej.

Ale mam pytanie bo ja mam tam owszem trzy kable ale zamiast czerwono-żółtego mam czerwono-czarny i sprawdzenie tez jest takie same ze 2 biego to czerwony i czerwono-czarny ??

Edytowane przez Brudek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie takie trochę dziwne bo:

odpalam Pasqacza jade i tem jest kolo 90. stane na chwile temp skacze do 110 wiec robie puk puk w zegary i momentalnie wskazówka sie wraca na 90.

czyli po przeczytaniu tych tematów powyżej wnioskuje ze to zimne luty tak??

 

i teraz mam prośbę bo trochę laik jestem w takich precyzyjnych robotach. jak by ktos mogl mi opisać jak mam to naprawić-tzn. na zrobionej fotce zaznaczyć które to sa te luty od wskaźnika temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś i ja miałem taki problem z wentylatorem tzn później okazało się że zegary źle wskazywały i nie powinien się włączać a czujnik kupiłem i mi teraz zbywa :). Czy czujnik ma dwa biegi to sprawdziłem to podgrzewając go opalarką może to i nie zbyt mądry pomysł ale zadziałał załączył się 1bieg za chwilkę drugi i skończyłem grzanie. Metoda ta dokładna nie jest bo nie wiedziałem przy jakiej temp się załącza ale wiedziałem ze działa :) Może też tak popróbujcie.

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 10:53 ---------- Previous post was at 10:46 ----------

 

a ja mam pytanie takie trochę dziwne bo:

odpalam Pasqacza jade i tem jest kolo 90. stane na chwile temp skacze do 110 wiec robie puk puk w zegary i momentalnie wskazówka sie wraca na 90.

czyli po przeczytaniu tych tematów powyżej wnioskuje ze to zimne luty tak??

 

i teraz mam prośbę bo trochę laik jestem w takich precyzyjnych robotach. jak by ktos mogl mi opisać jak mam to naprawić-tzn. na zrobionej fotce zaznaczyć które to sa te luty od wskaźnika temp.

Mogą być zimne luty ale nie tylko może jeszcze Ci masy brakować. Jak winduje Ci wskazówka do góry to nie mruga Ci kontrolka od płynu ???Jeśli nie no to trzeba przelutować stabilizator i obejrzeć luty. Najlepiej to byś sobie licznik pożyczył od kogoś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja panowie zapytam sie was co moze byc przyczyna w moim pasku.Pisze od razu ze w trasie nie mam problemu z tem silnika i spada mi wg.wskazan licznika na blacie do ponizej 90 stopni.Lecz problem zaczyna sie w miescie i na biegu jałowym na luzie.Otoz silnik rozgrzewa sie do 110st.i załacza sie wentylator(pisze gdy jest na luzie ,od zimnego do rozgrzania silnika na postoju)tem.spada,potem znowu rosnie do 110st.i znowu załacza sie wentylator.Przed zima nie miałem z tym problemu tem,utrzymywała sie w granicach 90/95 stopni.poziom płynu w normie a mam zalany 50/50 koncentrat.przeciekow brak,wiatrak tylko z 2 biegiem,korek sprawny.Pytanie jeszcze jedno.Jaka tem.powinna sie utrzymywac na biegu jałowym. passat B3 2.0 kombi 93r.

Edytowane przez raff216

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

wróć do 1. strony !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem z milion razy post z pierwszej strony.Latałem do auta,sprawdzałem temp.i dalej jestem ciemny co jest grane.Może naprawde Pompa Wodna mi pada czy termostat moze nie otwierac sie do konca.Otóż zagrzałem silnik do tem.właczenia sie wiatraka na postoju czyli temp 110* na blacie.Włożyłem termometr piecowy do zbiorniczka wyruwnawczego płyn chłodzący,a tam temp.pokazało mi raptem 52*C i nie zmieniała sie wcale o gram.Dodam ze płyn w zbiorniczku mi podniusł sie i falował od czasu do czasu jak bym bójał autem.Natomiast wąż wchodzący jak i wychodzący z chłodnicy goracy ze nie da sie trzymać za długo,chłodnica tak samo i nagrzewnica,pełną para gorąca.Natomiast jak przyczepiłem termometr do chłodnicy na tasme faktycznie pokazywało mi ponad 100*C według wskazan na liczniku na blacie.Panowie naprawde nie mam pojecia co moze byc nie tak.Czy ktos pomoże??Dodam jeszcze ze podczas jazdy nie mam problemy z temp.jest ok ale tylko poza miastem bo wiecej powietrza mi wpada na chłodnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności