Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość filipo06

Witam mam problem z b4 1,9 tdi po wymianie nagrzewnicy która zaczęła parować dość szybko osiąga 90 st ale po włączeniu ogrzewania leci zimne powietrze przy prędkości 130-140 km/h dochodzi do 100 st na postoju jest ok wymieniłem drugi raz nagrzewnicę bo myślałem że jest nie drożna wymieniłem pompę i termostat ale dalej jest tak samo

proszę o pomoc jeśli ktoś może mi podpowiedzieć co jest powodem tych problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się podepnę do tematu, mianowicie mam taki problem od paru dni zaczęła mi mrugać czerwona dioda od płynu chłodniczego myślałem że jest go mało wiec później sprawdziłem wlałem 200ml i stan jest na max. Myślałem że będzie ok ale nie jest znowu czasem mruga a jak zaczyna mrugać to wskazówka od temp cieszy podnosi się szybko do samego końca końca :) po paru sek. przestaje mrugać i wskazówka opada. A teraz to już w ogóle mi nie wskazuje temperatury tylko mruga od czasu do czasu dioda. No i nie wiem od czego zacząć ale chyba zacznę od czujnika tego co jest na króćcu ma 4piny i to chyba on odpowiada za wskazania na liczniku.

A jaki czujnik odpowiada za mruganie diody ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimne luty, ewentualnie czujnik, za mruganie diody odpowiada czujnik na zbiorniczku wyrównawczym. Mateusz wszystko jest na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zimne luty, ewentualnie czujnik, za mruganie diody odpowiada czujnik na zbiorniczku wyrównawczym. Mateusz wszystko jest na forum.
Dzięki daniel poczytam :) Jutro podepnę go pod vaga i zobaczę może coś wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu właśnie drugie moje pytanie: Ile więcej niedogrzany silnik AFN potrafi spalić?

 

Auto już jest po wymianie termostatu i po przejechaniu 1000km w pomiędzy tankowaniami. Mogę sobie i innym zainteresowanym odpowiedzieć, że w przybliżeniu wychodzi mniejsze zużycie na poziomie 0,5-0,7l/100. Wartości te określiłem tylko na podstawie 1 pomiaru oraz przybliżonych warunkach codziennej eksploatacji, czyli 30% trasa, 70% jazdy podmiejsko-miejskie na odległościach do 11km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość domi40

Witam

Mam Passata 1,8 cl 1991r. silnik RP. Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej pokazje mi temperaturę 100-110 stopni C. Wymieniałem termostat, pompę wodną, termowłącznik i czujnik temperatury, udrażniałem chłodnicę i żadnych zmian. Miałem robioną uszczekę pod głowicą i mam wrażenie że to od tego momentu się dzieje ale nie jestem do końca pewien. Kiedyś miałem wymieniany trójnik przy bloku ma używany i nie wiem czy czujniki są oryginalne. Czy ma ktoś symbol czujnika temperatury oryginalnego od tego passata? Może coś innego mam szukać. Myślałem też aby wymienić cały zegar ale nie chcę robić dodatkowych kosztów. Nadmieniam, że gdy zegar pokazuje 100stopni to jesem wstanie trzymać gołą ręką za przewód wodny więc raczej nie ma takiej temperatury. Wentylator się włącza co jakiś czas ale nie widać dużego spadku temperatury. Chłodnica jest cała gorąca i termostat puszcza wodę.

Kto mi pomoże.

Pozdrawiam

Edytowane przez domi40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam Passata 1,8 cl 1991r. silnik RP. Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej pokazje mi temperaturę 100-110 stopni C. Wymieniałem termostat, pompę wodną, termowłącznik i czujnik temperatury, udrażniałem chłodnicę i żadnych zmian. Miałem robioną uszczekę pod głowicą i mam wrażenie że to od tego momentu się dzieje ale nie jestem do końca pewien. Kiedyś miałem wymieniany trójnik przy bloku ma używany i nie wiem czy czujniki są oryginalne. Czy ma ktoś symbol czujnika temperatury oryginalnego od tego passata? Może coś innego mam szukać. Myślałem też aby wymienić cały zegar ale nie chcę robić dodatkowych kosztów. Nadmieniam, że gdy zegar pokazuje 100stopni to jesem wstanie trzymać gołą ręką za przewód wodny więc raczej nie ma takiej temperatury. Wentylator się włącza co jakiś czas ale nie widać dużego spadku temperatury. Chłodnica jest cała gorąca i termostat puszcza wodę.

Kto mi pomoże.

Pozdrawiam

Po pierwsze zaopatrz się w termometr i zmierz jaka jest temperatura wody na termometrze a jak na zegarach. Najlepiej jest zacząć od rzeczy prostych i błahych. Obserwuj przy jakiej temp na termometrze włączy się wentylator. Jeśli zegar będzie kłamać to jest parę opcji najprostsza sprawdzić masę na silniku tu przy skrzyni. Wtedy jak nam powiesz jaka jest dokładna temp. będziemy myśleć dalej. Pozdrawiam

Edytowane przez mateuszhg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat, w wrześniu wymieniłem chłodnicę na nową wraz z nowym włącznikiem wentylatora.Przed wymianą temperatura trzymała się na poziomie 90 stopni w czasie jazdy a teraz po wymianie maksymalnie 80 stopni,na postoju ponad 90 stopni i się włącza się wentylator.Czy to jest normalny objaw czy nie bo już sam nie wiem co o tym sądzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość domi40

Zmierzyłem temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i widoczna jest duża różnica 70 stopni a zegar 80, 80 stopni a zegar 100. Przy temperaturze 90 stopni wentylator się włączył (na liczniku ponad 110), a przy 83 lub 85 stopniach wentylato się wyłączał. Zauważyłem że gdy puszczał termostat to płyn podniósł się w zbiorniczku ponad znak max. Nie jestem pewien czy ten pomiar temperatury w zbiorniczku oddaje temperaturę płynu w bloku silnika.

Powiem szczerze że nie znalazłem uziemienia bloku silnika.

Wczoraj jak przejechałem ok 17km to wskazówka skoczyła na ok. 120stopni i nawet zapaliła się kontrolka temperatury płynu w silniku.

Jazda gdy zegar wskazuje taką emperarturę naprawdę nie jest komfortowa i cały czas się zastanawiam kiedy coś strzeli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, a jak wyglada u Ciebie sprawa przedniego zderzaka, atrapy i hokejów? Nic nie połamane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 100% przekłamuje wskaźnik temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość domi40

w samochdzie nie mam chwytu powietrza więc to może być przyczyną zwiększonej tempeartury, ale dzisiaj sprawdzałem temperaturę na postoju a tu chwyt powietrza nie ma wpływu.

No tak ale czujnik temperatury mam nowy tylko nie mam pewności czy na pewno jest od tego modelu. Potrzebowałbym symbol tego czujnika, ja mam w kolorze czarnym a słyszałem, że powinien być niebieski. Może to nie czujnik ale zegary? Jak będę miał pewność że mam oryginalny czujnik wtedy będę kombinował dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w samochdzie nie mam chwytu powietrza więc to może być przyczyną zwiększonej tempeartury, ale dzisiaj sprawdzałem temperaturę na postoju a tu chwyt powietrza nie ma wpływu.

No tak ale czujnik temperatury mam nowy tylko nie mam pewności czy na pewno jest od tego modelu. Potrzebowałbym symbol tego czujnika, ja mam w kolorze czarnym a słyszałem, że powinien być niebieski. Może to nie czujnik ale zegary? Jak będę miał pewność że mam oryginalny czujnik wtedy będę kombinował dalej.

najłatwiej to zacząć od przeczyszczenia masy bo to będzie powodem przekłamywań licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik siedzi w plastikowym króćcu i masa mu "nie robi" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nr czujnika do wskazań temperatury wody w silniku RP to 251 919 501 D, kolor zieleń/czerń

 

99153408.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U kolegi mateuszhg też myśleliśmy, że zegary są złe, ale po przeczyszczeniu (nie wiem czy to masa czy nie) miejsca gdzie przykręcony jest jeden kabelek od czujnika, zegary zaczęły działać poprawnie, ale w B3 tego nie ma :)

Moim zdaniem u ciebie domi40 mogą być winne zegary, podmień z kimś i wszystko będzie jasne.

Edytowane przez r0mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U kolegi mateuszhg też myśleliśmy, że zegary są złe, ale po przeczyszczeniu (nie wiem czy to masa czy nie) miejsca gdzie przykręcony jest jeden kabelek od czujnika, zegary zaczęły działać poprawnie, ale w B3 tego nie ma

Moim zdaniem u ciebie domi40 mogą być winne zegary, podmień z kimś i wszystko będzie jasne.

Niech przeczyści główną masę co jest na skrzyni a później pożyczka zegarków :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ae7209e0f1bbb0e9m.jpg

mniej więcej szukaj tu jak zaznaczyłem Ci na tym zdjęciu. JA teraz już nie mam b3 a w b4 jest gdzie indziej. Chyba że romek :)Ci podeśle lepsze zdjecie masy. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ja sie wtrace w temacie...No wiec...

Nie odpala mi wentylator-bezpieczniki 6 i 19 sa cale; wogole wszystkie sa cale

-szukac gdzies jeszcze w srodku?

Wskaznik dochodzi spokojnie do 100 stopni i nie odpala :(.

Wskazuje raczej dobrze bo jak go kupowalem to sie zalaczyl przy ok.95 stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności