Skocz do zawartości
Gość ekoman

Szarpiące DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pe23

Witam! Zastanawiam sie nad Skodą Superb 2.0TDi DSG 170KM. Odbylem jazde probna w manualnej skrzyni i stwierdzam ze moj Golf V 2.0TDI 140KM manual jest dynamiczniejsz na 2 i 3 biegu. Jest ok ale spodziewalem sie troche wiecej.

Wracajac do tematu po przczytaniu waszych postów bedac swoim Golfem na przegladzie w ASO podpytalem kierownika serwisu o DSG iii... ODRADZIŁ skrzynie DSG z silnikiem 170KM!! Stwierdzil ze skrzynia jest za slaba do tej mocy i momentu (nie pamietam co odpowiedzial na 3.6 260KM ale chyba jest inna skrzynia). Niedlugo ma sie pojawic nowe DSG z dwiema komorami oleju (dwa korki spustowe) -juz byli na szkoleniu- i ta skrzynia ma byc rewelacyjna!

Co do zwiekszania mocy (sam zasugerowal ten temat) 140 a 170 roznia sie tylko oprogramowaniem ale ponownie ODRADZAŁ zwiekszanie mocy ze 170 do 200KM. Jak stwierdzil mieli juz niejednego klienta z problemem po przedawkowaniu mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli niby 140=170 z innym oprogramowaniem to 170@200 = 140@200, a to już sporo. Co do DSG, najpierw o niej mówili, że ideał, teraz jeśli wchodzi nowa, to ona ma być idealna, a stara odchodzi do lamusa... Dużo osób poleca tą skrzynkę z tym silnikiem, tak samo z 1.8 tsi choć tu moment mniejszy. Po prostu chce pewnie, żebyś poczekał. Nowa dsg pewnie będzie też troszkę droższa. Chyba, że to znajomy, to warto posłuchać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem posiadaczem Passata 170KM DSG, 165k juz za soba i mam taki objawy - czasmi jak powoli dojezdzam do skrzyzowania i odczowam ze skrzynia wspomaga "hamowanie silnikiem" i nie wyhamuje do konca do 0km czuje szaprniecie w ukaldzie napedowym !

 

Natomiast w przyapdku gwaltownego hamowania do 0 km, samochod plynie hamuje nie ma zadnego szaprniecia na koncu.

 

Moze ktos z kolegow ma podobny problem ???

 

pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Wskazówka na obrotomierzu zaczyna wówczas skakać. Problemem jest (moim zdaniem) redukcja z 3na 2 i czasem z 2 na 1 bieg. Zdarza się to wyłącznie podczas delikatnego hamowania np: dojazd do świateł ( jak już wiadomo, że można się spokojniutko zatrzymać), jazda w korku itp. Wg serwisu trzeba zmienić mechatronikę. Jakieś zawory się wypracowały. Proponują kulancję ( cały koszt ok 300 zł) albo skorzystam z Alianza ale chcą jeździś, sprawdzać - nie wiem czy mam na to czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówią, że jak szarpie w automacie to olej krzyczy o swoje... Nie miałem DSG, ale Tiptronika w Passku mialem... szczególnie przed wymianą potrafił odczuwalnie "szarpnąć".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 95000 przejechane a olej wymieniałem przy 60k. Muszę bo jest gwarancja Alianz. Także nie nie bardzo to olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mówimy o tym samym, ale u mnie to kwestia Auto-Holda, który przy małej prędkości i braku wciśniętego hamulca po prostu "łapie" i auto "staje dęba".

 

Jeżeli o to koledze chodzi to rozwiązania są dwa - wyłączyć AH lub zawsze hamować przy zatrzymywaniu, a nie czekać aż samochód sam wytraci prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, zdecydowanie to nie jest Auto Hold - dzial bez zarzutów przy starcie i hamowaniu "miekko łapie i miekko o ile sie nerwowo nie rusza odpuszcza", bylem w serwisie "znjaomy" i diagnoza narzie padla na poduszke (posuszka pod akumulatorem-filtrem powietrza) - moze w przyszlym tygodniu wumienię i dam wam znac czy pomoglo.

 

co do skaczacego obrotomierza to tez nie zauważyłem ale co do objawy to dokladnie tak jak kolega TOMDG to opisał a zwlaszcza w korku, ja osobicie uwazam ze albo to poduszka albo luz na półosiach-przegubach, po wymianie poduszki dam znac czy problem zostal rozwiazany.

 

mysel ze na koncu bede ruszal mechatronike, przy wimianie poduszki skontroluje poziom oleju moze jest za malo i mechtronika wariuje przy dohamowaniu ..... takie moje wolne wnioski,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem tydzień autem zastępczym B6 2.0TDI z automatem DSG.

Auto miało 60tyś przebiegu. Nie wiem kiedy był robiony olej,

ale miał już przy starcie SERVICE NOW, więc może rzeczywiście olej

również prosił się o zmianę w automacie.

 

Skrzynia miała identyczne objawy!

Nie dało się spokojnie jeździć.

Przy dojazdach spokojnych tuż przed zatrzymaniem

skrzynia szarpała :(

 

Na pewno nie jest to wina przegubów albo luzów.

Problem raczej jest w działaniu sprzęgła.

 

 

Szczerze mówiąc to przymierzałem się do zakupu

B6 ze skrzynią DSG i mam nadzieję, że to szarpanie

to wina oleju albo coś w tym stylu, bo na codzień

jeżdzę spokojnie i co z tego, że skrzynia płynnie

przyspiesza, jak w korku przy hamowaniu można dostać cholery :/

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto miało 60tyś przebiegu. Nie wiem kiedy był robiony olej,

ale miał już przy starcie SERVICE NOW, więc może rzeczywiście olej

również prosił się o zmianę w automacie.

 

Raczej tak - olej w skrzyni robi się co 60kkm.

 

U mnie nie zauważam żadnego szarpania przy zatrzymywaniu (poza tym opisanym wcześniej, ale każdym autem trzeba nauczyć się jeździć...), więc nie jest to reguła.

 

Śmiało kupuj auto z DSG.

 

PS. Trzy Bartki się zebrały... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dzisiaj zrobilem do pracy 25 km po Warszawie i ani razu nie szarpnela szkrzynia :) ,,,,, czasami zastanawiam sie ze moze faktycznue terzba nauczyc sie jezdzic z DSG :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też szarpie ale tylko przy ruszaniu - wyrywa do przodu. Jeszcze gorzej jest ruszyć na wstecznym do tyłu - rwie jak cholera.

Mi sie wydaje że to mechatronika. Przejechałem się w weekend nowym passatem i ruszał płynnie jak masełko aż sie zastanawiam nad ta mechatroniką - tylko te koszta.

Kroliko daj koniecznie znać czy wymiana tej poduszki coś zmieniła i na jakiej podstawie ktoś zakwalifikowal ją do wymiany - widać jakies zużycie? Ile to kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jak nie możesz ruszyć płynnie to napewno mechatronika też tak miałem dodawałem lekko gazu a on jak by z buta .Po wymianie dodaje leko gazu i auto płynnie jedzie do przodu czy do tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim egzemplarzu (przebieg 165kkm) ruszanie do przodu czy tyłu przebiega łagodnie, zależnie ile wcisne gazu. Natomiast redukcja głównie z 3 na 2 bieg czasami jest odczuwalna. Charakteryzuje się to tym, że ja hamuje a skrzynia jeszcze jakby przez sekunde ociągała się z redukcją biegu. Dzieje się tak sporadycznie głownie przy jeszcze nie rozgrzanym silniku. Ostatnio wymieniłem koło dwumasowe oraz olej i filtr w DSG i te redukcje są jakby delikatniejsze. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ani przy silniku ani przy skrzyni. Myślę, że ze szkrzynią DSG należy się nauczyć jeździć (przyzwyczaić) gdyż charakteryzuje się ona specyficzną pracą, napewno nie tak aksamitnie gładką jak skrzynie bezstopniowe multitronic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam też DSG, zauważylem, że przy ruszaniu słychać gwizd. Głównie na 1 i 2 biegu, potem już nic nie słychać. Czym może on być spowodowany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwizd (delikatne świszczenie) szczególnie na zimnym silniku, na biegach 1-4 jest jak najbardziej normalne. Miałem tak przed jak i po zmianie oleju i filtra. Jak pisałem wcześniej DSG ma swoje prawidła i trzeba się do tego przyzwyczaić. Można ładować niepotrzebnie kasę na wyemaginowane awarie ale nic to nie da "ten typ tak ma":kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił się podobny problem. Szarpanie występuje w momencie zmiany z biegu 2 na 3 i jak do tej pory tylko na zimnym silniku. Problem pojawił się po wymianie oleju w skrzyni. Podejrzewam, że może być to wynik zbyt małego poziomu oleju gdyż przy wymianie zakręcono mi korek przy temp. oleju 47 stopni. Czy to możliwe że olej ma wpływ na zachowanie się skrzyni.

 

Wg. mojego odczucia szarpnięcie jest tak jakby skrzynia zmieniła bieg z 2 na 3 potem powróciła na 2 i jeszcze raz wrzuciła 3. Na wyświetlaczu nie widać jednak takiego zachowania (ale ten reaguje chyba z minimalnym opóźnieniem). Czy u kogoś występuje takie szarpanie?

 

Szarpanie występuje bez względu na to czy przyspieszam gwałtownie czy delikatnie.

Edytowane przez pawaroti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie szarpanie pojawiło się właśnie po wymianie oleju w ASO. Wydaje mi się że jest go za mało bo korek zakręcono gdzieś w temp. 48 stopni a norma przewiduje że ma być do 45. Mój szarpie tylko czasami, bardzo rzadko, zawsze w momencie przyspieszania i zmiany z 2 na 3 bieg. Pojadę z reklamacją do serwisu bo wcześniej usterka nie występowała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

35-45C taki przedział. W moim korek dokręcono przy około ~40C i jest jak najbardziej O.K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwracałem mechanikom na to uwagę ale oni mówili oczywiście że to nie ma już teraz znaczenia. Jednak chyba ma, pojadę i poproszę o ponowne sprawdzenie stanu oleju, mam nadzieję że uwzględnią moją reklamację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności