Gość pe23 Zgłoś #101 Napisano 1 Maja 2010 Witam! Zastanawiam sie nad Skodą Superb 2.0TDi DSG 170KM. Odbylem jazde probna w manualnej skrzyni i stwierdzam ze moj Golf V 2.0TDI 140KM manual jest dynamiczniejsz na 2 i 3 biegu. Jest ok ale spodziewalem sie troche wiecej. Wracajac do tematu po przczytaniu waszych postów bedac swoim Golfem na przegladzie w ASO podpytalem kierownika serwisu o DSG iii... ODRADZIŁ skrzynie DSG z silnikiem 170KM!! Stwierdzil ze skrzynia jest za slaba do tej mocy i momentu (nie pamietam co odpowiedzial na 3.6 260KM ale chyba jest inna skrzynia). Niedlugo ma sie pojawic nowe DSG z dwiema komorami oleju (dwa korki spustowe) -juz byli na szkoleniu- i ta skrzynia ma byc rewelacyjna! Co do zwiekszania mocy (sam zasugerowal ten temat) 140 a 170 roznia sie tylko oprogramowaniem ale ponownie ODRADZAŁ zwiekszanie mocy ze 170 do 200KM. Jak stwierdzil mieli juz niejednego klienta z problemem po przedawkowaniu mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #102 Napisano 2 Maja 2010 Jeśli niby 140=170 z innym oprogramowaniem to 170@200 = 140@200, a to już sporo. Co do DSG, najpierw o niej mówili, że ideał, teraz jeśli wchodzi nowa, to ona ma być idealna, a stara odchodzi do lamusa... Dużo osób poleca tą skrzynkę z tym silnikiem, tak samo z 1.8 tsi choć tu moment mniejszy. Po prostu chce pewnie, żebyś poczekał. Nowa dsg pewnie będzie też troszkę droższa. Chyba, że to znajomy, to warto posłuchać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroliko Zgłoś #103 Napisano 7 Maja 2010 Witam, jestem posiadaczem Passata 170KM DSG, 165k juz za soba i mam taki objawy - czasmi jak powoli dojezdzam do skrzyzowania i odczowam ze skrzynia wspomaga "hamowanie silnikiem" i nie wyhamuje do konca do 0km czuje szaprniecie w ukaldzie napedowym ! Natomiast w przyapdku gwaltownego hamowania do 0 km, samochod plynie hamuje nie ma zadnego szaprniecia na koncu. Moze ktos z kolegow ma podobny problem ??? pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMDG Zgłoś #104 Napisano 8 Maja 2010 Mam to samo. Wskazówka na obrotomierzu zaczyna wówczas skakać. Problemem jest (moim zdaniem) redukcja z 3na 2 i czasem z 2 na 1 bieg. Zdarza się to wyłącznie podczas delikatnego hamowania np: dojazd do świateł ( jak już wiadomo, że można się spokojniutko zatrzymać), jazda w korku itp. Wg serwisu trzeba zmienić mechatronikę. Jakieś zawory się wypracowały. Proponują kulancję ( cały koszt ok 300 zł) albo skorzystam z Alianza ale chcą jeździś, sprawdzać - nie wiem czy mam na to czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #105 Napisano 8 Maja 2010 Mówią, że jak szarpie w automacie to olej krzyczy o swoje... Nie miałem DSG, ale Tiptronika w Passku mialem... szczególnie przed wymianą potrafił odczuwalnie "szarpnąć". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMDG Zgłoś #106 Napisano 8 Maja 2010 Mam 95000 przejechane a olej wymieniałem przy 60k. Muszę bo jest gwarancja Alianz. Także nie nie bardzo to olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #107 Napisano 8 Maja 2010 Nie wiem czy mówimy o tym samym, ale u mnie to kwestia Auto-Holda, który przy małej prędkości i braku wciśniętego hamulca po prostu "łapie" i auto "staje dęba". Jeżeli o to koledze chodzi to rozwiązania są dwa - wyłączyć AH lub zawsze hamować przy zatrzymywaniu, a nie czekać aż samochód sam wytraci prędkość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroliko Zgłoś #108 Napisano 9 Maja 2010 a wiec tak, zdecydowanie to nie jest Auto Hold - dzial bez zarzutów przy starcie i hamowaniu "miekko łapie i miekko o ile sie nerwowo nie rusza odpuszcza", bylem w serwisie "znjaomy" i diagnoza narzie padla na poduszke (posuszka pod akumulatorem-filtrem powietrza) - moze w przyszlym tygodniu wumienię i dam wam znac czy pomoglo. co do skaczacego obrotomierza to tez nie zauważyłem ale co do objawy to dokladnie tak jak kolega TOMDG to opisał a zwlaszcza w korku, ja osobicie uwazam ze albo to poduszka albo luz na półosiach-przegubach, po wymianie poduszki dam znac czy problem zostal rozwiazany. mysel ze na koncu bede ruszal mechatronike, przy wimianie poduszki skontroluje poziom oleju moze jest za malo i mechtronika wariuje przy dohamowaniu ..... takie moje wolne wnioski, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #109 Napisano 9 Maja 2010 (edytowane) Jeździłem tydzień autem zastępczym B6 2.0TDI z automatem DSG. Auto miało 60tyś przebiegu. Nie wiem kiedy był robiony olej, ale miał już przy starcie SERVICE NOW, więc może rzeczywiście olej również prosił się o zmianę w automacie. Skrzynia miała identyczne objawy! Nie dało się spokojnie jeździć. Przy dojazdach spokojnych tuż przed zatrzymaniem skrzynia szarpała Na pewno nie jest to wina przegubów albo luzów. Problem raczej jest w działaniu sprzęgła. Szczerze mówiąc to przymierzałem się do zakupu B6 ze skrzynią DSG i mam nadzieję, że to szarpanie to wina oleju albo coś w tym stylu, bo na codzień jeżdzę spokojnie i co z tego, że skrzynia płynnie przyspiesza, jak w korku przy hamowaniu można dostać cholery Edytowane 9 Maja 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #110 Napisano 10 Maja 2010 Auto miało 60tyś przebiegu. Nie wiem kiedy był robiony olej, ale miał już przy starcie SERVICE NOW, więc może rzeczywiście olej również prosił się o zmianę w automacie. Raczej tak - olej w skrzyni robi się co 60kkm. U mnie nie zauważam żadnego szarpania przy zatrzymywaniu (poza tym opisanym wcześniej, ale każdym autem trzeba nauczyć się jeździć...), więc nie jest to reguła. Śmiało kupuj auto z DSG. PS. Trzy Bartki się zebrały... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroliko Zgłoś #111 Napisano 10 Maja 2010 a dzisiaj zrobilem do pracy 25 km po Warszawie i ani razu nie szarpnela szkrzynia ,,,,, czasami zastanawiam sie ze moze faktycznue terzba nauczyc sie jezdzic z DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #112 Napisano 10 Maja 2010 U mnie też szarpie ale tylko przy ruszaniu - wyrywa do przodu. Jeszcze gorzej jest ruszyć na wstecznym do tyłu - rwie jak cholera. Mi sie wydaje że to mechatronika. Przejechałem się w weekend nowym passatem i ruszał płynnie jak masełko aż sie zastanawiam nad ta mechatroniką - tylko te koszta. Kroliko daj koniecznie znać czy wymiana tej poduszki coś zmieniła i na jakiej podstawie ktoś zakwalifikowal ją do wymiany - widać jakies zużycie? Ile to kosztuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.gda Zgłoś #113 Napisano 10 Maja 2010 Jak nie możesz ruszyć płynnie to napewno mechatronika też tak miałem dodawałem lekko gazu a on jak by z buta .Po wymianie dodaje leko gazu i auto płynnie jedzie do przodu czy do tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan201 Zgłoś #114 Napisano 11 Maja 2010 W moim egzemplarzu (przebieg 165kkm) ruszanie do przodu czy tyłu przebiega łagodnie, zależnie ile wcisne gazu. Natomiast redukcja głównie z 3 na 2 bieg czasami jest odczuwalna. Charakteryzuje się to tym, że ja hamuje a skrzynia jeszcze jakby przez sekunde ociągała się z redukcją biegu. Dzieje się tak sporadycznie głownie przy jeszcze nie rozgrzanym silniku. Ostatnio wymieniłem koło dwumasowe oraz olej i filtr w DSG i te redukcje są jakby delikatniejsze. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ani przy silniku ani przy skrzyni. Myślę, że ze szkrzynią DSG należy się nauczyć jeździć (przyzwyczaić) gdyż charakteryzuje się ona specyficzną pracą, napewno nie tak aksamitnie gładką jak skrzynie bezstopniowe multitronic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek400 Zgłoś #115 Napisano 15 Maja 2010 Witam. Mam też DSG, zauważylem, że przy ruszaniu słychać gwizd. Głównie na 1 i 2 biegu, potem już nic nie słychać. Czym może on być spowodowany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan201 Zgłoś #116 Napisano 15 Maja 2010 Gwizd (delikatne świszczenie) szczególnie na zimnym silniku, na biegach 1-4 jest jak najbardziej normalne. Miałem tak przed jak i po zmianie oleju i filtra. Jak pisałem wcześniej DSG ma swoje prawidła i trzeba się do tego przyzwyczaić. Można ładować niepotrzebnie kasę na wyemaginowane awarie ale nic to nie da "ten typ tak ma":kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawaroti Zgłoś #117 Napisano 16 Maja 2010 (edytowane) U mnie pojawił się podobny problem. Szarpanie występuje w momencie zmiany z biegu 2 na 3 i jak do tej pory tylko na zimnym silniku. Problem pojawił się po wymianie oleju w skrzyni. Podejrzewam, że może być to wynik zbyt małego poziomu oleju gdyż przy wymianie zakręcono mi korek przy temp. oleju 47 stopni. Czy to możliwe że olej ma wpływ na zachowanie się skrzyni. Wg. mojego odczucia szarpnięcie jest tak jakby skrzynia zmieniła bieg z 2 na 3 potem powróciła na 2 i jeszcze raz wrzuciła 3. Na wyświetlaczu nie widać jednak takiego zachowania (ale ten reaguje chyba z minimalnym opóźnieniem). Czy u kogoś występuje takie szarpanie? Szarpanie występuje bez względu na to czy przyspieszam gwałtownie czy delikatnie. Edytowane 16 Maja 2010 przez pawaroti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawaroti Zgłoś #118 Napisano 16 Maja 2010 Witam, U mnie szarpanie pojawiło się właśnie po wymianie oleju w ASO. Wydaje mi się że jest go za mało bo korek zakręcono gdzieś w temp. 48 stopni a norma przewiduje że ma być do 45. Mój szarpie tylko czasami, bardzo rzadko, zawsze w momencie przyspieszania i zmiany z 2 na 3 bieg. Pojadę z reklamacją do serwisu bo wcześniej usterka nie występowała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan201 Zgłoś #119 Napisano 16 Maja 2010 35-45C taki przedział. W moim korek dokręcono przy około ~40C i jest jak najbardziej O.K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawaroti Zgłoś #120 Napisano 16 Maja 2010 zwracałem mechanikom na to uwagę ale oni mówili oczywiście że to nie ma już teraz znaczenia. Jednak chyba ma, pojadę i poproszę o ponowne sprawdzenie stanu oleju, mam nadzieję że uwzględnią moją reklamację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach