Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

opisywany problem z ogrzewaniem (z brakiem, zanikaniem ogrzewania oraz podnoszeniem się płynu ) w Seacie Altea został rozwiązany w następujący sposób:

Mechanik zasugerował, że koreczek może być od innego auta lub jest uszkodzony. Po zakupie nowego, hura !! ogrzewanie cały czas jest a poziom płynu na jednym poziomie :)

Ja bym na to nie wpadl, predzej zasugerowalbym malo wydajna pompe wody ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka miałem taki sam problem a to wszystko przez klapki nie było filcu i to na pewno to będzie co wynika z twojego opisu tu zz prawej strony musisz rozebrać i tam masz klapki sprawdż czy masz filc .pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh auto już zaskoczyło pod wieloma względami, przebieg na blacie 90tyś po podłaczeniu pod Vag-a wyszło 320 ;/ tak więc ten korek nie stanowi większej niespodzianki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diabełek

klimatronik wyswielil mi dwa bledy ogrzewania 25b i 53d co to oznacza???? (passat b5 2.0 sport)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25b
- klik
53d
Gdzieś na forum jest oznaczony jako "kombi", nie wiem o co chodzi.

BTW Następnym razem pisz w temacie KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum jest oznaczony jako "kombi", nie wiem o co chodzi.

BTW Następnym razem pisz w temacie KLIK

 

Dokładnie TU

A błąd to ten:

053D - - - - - 1341 - Magistrala danych wyświetlacza panela J285

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem już masę postów na temat braku ogrzewania i nagrzewnicy i ciągle nie mogę dojść do tego, dlaczego u mnie nie ma ciepełka w aucie. Po wymianie pompy wody (tak myślę, że po tym, bo ogrzewanie włączyłem sporo później) nie działa ogrzewanie. Dziś sprawdzałem przewody dochodzące do nagrzewnicy, myślałem, że są zapchane. Odłączyłem odpływ, zostawiłem tylko zasilanie i włączyłem silnik. Płyn przez odpływ uciekał dość dużym strumieniem. Nagrzewnica nie jest więc zapchana. Czy możliwe, że na blaszkach pojawił się kamień i ciepło po prostu nie przedostaje się od płynu chłodniczego do powietrza, a dalej do kabiny? Dopiszę jeszcze, że nie mam klimatyzacji ani climatronica. Po prostu manualne trzy pokrętła. Czy ktoś może wie, gdzie w Szczecinie można wyczyścić nagrzewnicę kompresorem? Niestety u mnie pod blokiem nie mam możliwości podłączenia niczego pod ciśnieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zy ktoś może wie, gdzie w Szczecinie można wyczyścić nagrzewnicę kompresorem? Niestety u mnie pod blokiem nie mam możliwości podłączenia niczego pod ciśnieniem.
Firma PAMIS, chyba na poznanskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem już masę postów na temat braku ogrzewania i nagrzewnicy i ciągle nie mogę dojść do tego, dlaczego u mnie nie ma ciepełka w aucie. Po wymianie pompy wody (tak myślę, że po tym, bo ogrzewanie włączyłem sporo później) nie działa ogrzewanie. Dziś sprawdzałem przewody dochodzące do nagrzewnicy, myślałem, że są zapchane. Odłączyłem odpływ, zostawiłem tylko zasilanie i włączyłem silnik. Płyn przez odpływ uciekał dość dużym strumieniem. Nagrzewnica nie jest więc zapchana. Czy możliwe, że na blaszkach pojawił się kamień i ciepło po prostu nie przedostaje się od płynu chłodniczego do powietrza, a dalej do kabiny? Dopiszę jeszcze, że nie mam klimatyzacji ani climatronica. Po prostu manualne trzy pokrętła. Czy ktoś może wie, gdzie w Szczecinie można wyczyścić nagrzewnicę kompresorem? Niestety u mnie pod blokiem nie mam możliwości podłączenia niczego pod ciśnieniem.

 

Zagrzej silnik, włącz ogrzewanie, pojeździj trochę i sprawdź czy drugi wąż jest chłodniejszy od pierwszego (wchodzącego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos narysuje na ponizszych schematach jak wyglada prawidlowo przeplyw cieczy chlodzacej (kierunek) w malym i duzym obiegu, bo ja juz sie pogubilem ;)

 

Silnik AVB:

0e8f04e186ec2681.jpg

 

Silnik AWT:

8b4245101794166d.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozwolicie że sie podłączę ?

A co jeśli oba przewody od nagrzewnicy są ciepłe ??

posiadam climatronik i zrobilem dzisiaj test (nawiew środek + ECON na parę sekund) i klapy słychać ,że się otwierają a powietrze jak było letnie tak jest nadal.

Dopiszę jeszcze , że jak załączę obieg powietrza w kabinie to zagrzewa się trochę mocniej ale rewelacji nie ma.

 

---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:10 ----------

 

o ile się nie mylę to w tym roczniku na klimatorniku nie sprawdzisz (jeżeli masz poniżej 44 kanałów). Zresztą proszę - 15 sek szukania za pomocą szukajki:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54

 

Sprawdź czy nagrzewnica jest odpowietrzona. Jeżeli nie - odpowietrz i pojeździj. jeżli ogrzewanie wróci i ponownie zniknie - jeszcze raz sprawdź czy sie nagrzewnica nie zapowietrzyła. Jeżeli tak - zastanów się nad uszczelką pod głowicą.

 

 

 

A napisz mi proszę Ćię drogi kolego jak odpowietrza się nagrzewnicę ??

Może to coś pomoże :P

Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co jeśli oba przewody od nagrzewnicy są ciepłe ??
Problem moze byc z klapka, a raczej silniczkiem od mieszania cieplego powietrza z zimnym. Nie koniecznie musi sypac bledami.

Na panelu climy jest to kanal 11. 0 to jest maxymalne grzanie , 255 maxymalne chlodzenie. Jesli nie wiesz o czym pisze to odsylam do zasobow forum. Temat szeroko opisany ;)

Tak samo jak odpowietrzenie nagrzewnicy.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zagrzej silnik, włącz ogrzewanie, pojeździj trochę i sprawdź czy drugi wąż jest chłodniejszy od pierwszego (wchodzącego).

Obydwa węże były gorące. Dziś udało mi się przeczyścić nagrzewnicę wodą i powietrzem pod ciśnieniem, wyleciało z nagrzewnicy masę syfu. Płukałem i dmuchałem kilka razy, w dwie strony, później zalałem octem i poszedłem na godzinę na rybki. Wróciłem, jeszcze raz podłączyłem szlauf i znowu płukanie, dmuchanie w dwie strony po kilkanaście razy (jeden raz, to ok. 20 l wody). Auto zagrzałem i grzeje, super bardzo się cieszę, temperatura powietrza w kabinie w końcu nie powoduje odpadania palców podczas jazdy z samego rana :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwukrotnie zalałem ciepłą wodą nagrzewnice z domieszka Kreta w granulacie raz w dolot i raz w wylot na 15min.

Po każdym razie przepłukałem nagrzewnice wodą ze szlauchu podpiętego do nagrzewnicy.

Efekt... godzina roboty i zreanimowałem ogrzewanie w swoim B5 :) Wg klimatronika mam 74'C na wylocie z nagrzewnicy :)

Polecam zabieg płukania, bo u mnie też dość sporo brudu wyleciało z nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to koledzy gratulacje!

Temat chyba powinien zostac podwieszony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pozwolicie że sie podłączę ?

A co jeśli oba przewody od nagrzewnicy są ciepłe ??

posiadam climatronik i zrobilem dzisiaj test (nawiew środek + ECON na parę sekund) i klapy słychać ,że się otwierają a powietrze jak było letnie tak jest nadal.

Dopiszę jeszcze , że jak załączę obieg powietrza w kabinie to zagrzewa się trochę mocniej ale rewelacji nie ma.

 

---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:10 ----------

 

 

 

 

A napisz mi proszę Ćię drogi kolego jak odpowietrza się nagrzewnicę ??

Może to coś pomoże :P

Dzięki :)

 

Jeśli oba przewody nagrzewnicy są gorące to może być zapchana. Zrób jak pisali koledzy powyżej mojego posta.

Nagrzewnicę odpowietrza się poprzez zdjęcie węża powrotnego do wysokości małej dziurki, do czasu aż zacznie woda lecieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często przyczyną braku grzania po wymianie pompy wody jest zapowietrzenie układu. Teoretycznie układ się sam odpowietrza ale w moim przypadku było troszkę inaczej. Mechanik po sprawdzeniu termostatu stwierdził że brak grzania spowodowany jest uszkodzoną nagrzewnicą. A wystarczyło zsunąć węże od nagrzewnicy przepłukać kawaskiem cytrynowym i wodą bierzącą z węza ogrodowego (pod małym cisnieniem żeby nie rozerwało żeberek) podłączyć wszystko i OK. Samo odpowietrzenie układu to odpalasz silnik wciskasz gaz tak na 2 tys. obrotów odkręcasz zbiorniczek wyrównawczy i podwieszasz go po maska tak by wszystkie węże były zalane płynem. Mi tak powróciło ogrzewanie w B5 1.9 TDI --- ja bym się nie bawił w odpowietrzanie samej nagrzewnicy tą dziurką tylko jak pisałem wyzej bo u mnie nie przyniosło to zamierzonego rezultatu.

:mlask

 

A jeśli dmucha ciepło lecz efekt jest marny to polecam wymiane filtra kabinowego bo niektórzy o nim zapominają a poźniej się dziwią że im "słabo dmucha" :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam następujący problem, ogrzewanie słabo działa- im zimniej tym gorzej. Zauważyłem jakby słabiej wiało z kratek, wentylator ok. Test klimy- zero błedów. Silnik klapy max ciepło waha się miedzy 0-2 max zimno 255. Czy możliwe jest ze klapka sie wypiela cos sie urwalo i nie zamyka? Nagrzewnica jeszcze nie płukana. Oba węże ciepłe wychodzący minimalnie zimniejszy. Czy można jakoś sprawdzic jaka temp. wychodzi z nagrzewnicy? Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jeśli jest na 0 to klapka całkowicie się otwiera, więc powinno być ok, ale niech się wypowiedzią mądrzejsi.

Sprawdziłeś termostat? Bardzo częsta przyczyna.

 

W którymś z poprzednich postów był sposób sprawdzenia nagrzewnicy, opis chyba od kolegi Jericho (ale nie jestem pewien).

Mianowicie ustawiamy bieg wentylatora na "2", dajemy dmuchawę na wprost i ustawiamy max temperaturę (HI).

Wchodzimy w diagnozę, na 11 kanale musi być 0, a na 8 kanale im więcej tym lepiej.

(polecam koledze przempas ten test także)

 

I teraz pytanie a raczej prośba dla kogoś komu ogrzewanie dobrze działa. Chodzi o sprawdzenie powyższym sposobem jaka temperatura być powinna. Ja przy zew. temp. 1-3 stopnia mam na ekranie climatronica temp. nawiewu ok 56-59 stopni. Podejrzewam, że to za mało i że mam zasyfioną nagrzewnicę. Jeśli ktoś będzie w stanie zrobić ten test to będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Sugeruję wam sprawdzić przewody wysokiego napięcia czy macie sprawne.

W A3 miałem podobne problemy z ogrzewaniem, przeważnie wyglądało to tak, że albo go całkowicie nie miałem albo musiałem wyłączyć ogrzewanie, aż się dobrze zagrzało auto, następnie po włączeniu chwile wiało ciepłym i dalej dmuchało zimnym.

Pewnego razu pojechałem na przegląd LPG i panowie powiedzieli, że są kable do wymiany, po ich wymianie jak ręką odjął - znów było cieplutko w samochodzie, mechanicy też mi mówili, że to może być nagrzewnica ale ze względu na dosyć duże koszta naprawy wstrzymałem się - i jak się okazuje słusznie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności