Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam najmniejszego zamiaru wymieniać nagrzewnicy... Dżizas, to trzeba drzeć całą deskę, odciągać czynnik z klimy, cała robota pewnie ze 3 razy droższa od samej nagrzewnicy! :zeco

 

No chyba że ewidentnie zacznie puszczać wodę albo już będzie tak zatkana że jak podłącze wąż od kranu żeby ją wyczyścić to mi chluśnie z powrotem prosto w papę :-D

 

Mam opinie dwóch mechaników - obaj stwierdzili że obieg cieczy w silniku jest prawidłowy, obaj wykluczyli pompę wody.

 

Pompa wody też jest stosunkowo młoda, wymieniana na oryginalna w czerwcu 13tys. km temu razem z całym rozrządem. No chyba że jakaś wadliwa.

 

Ale dwóch speców stwierdziło że nie, jeden wczoraj trochę ćwiczył ten samochód i sprawdzał temperatury i powiedział że nie możliwe żeby coś było z pompą.

 

Po drodze z pracy podjadę jeszcze do gościa, który się zajmuje naprawą chłodnic, nagrzewnic, klimatyzacji itp., zapytam o jego niezależną opinię :)

 

A w weekend pewnie wąż i miska z wodą w ruch pójdą :-D

Edytowane przez Ninja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Mam problem z ogrzewaniem posiadam passata B3 sedan wymieniłem :Termostat,nagrzewnice,płyn chłodniczy ,ale nadal leci letnie powietrze ciężko ma strasznie wejść na 90 stopni przewód który idzie od nagrzewnicy jest zimny .Koledzy proszę o pomoc poniewarz teraz jest zimno a przecież bez ogrzewania nieda się jeżdzić w te mrozy !!Proszę o szybką odpowiedz .Pozdrawiam!@!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie mały update:

wczoraj miałem wolniejszy dzień więc postanowiłem się wziąć za to ogrzewanie, przepłukałem nagrzewnice, uzupełniłem płyn, odpowietrzyłem i teraz jest normalnie kosmos w porównaniu z tym co było!:hurra::hurra::provw:

 

W sumie zajęło mi to prawie 3 godziny i nie powiem, trochę tego syfu wypłynęło, chociaż myślałem ze będzie gorzej.

Teraz jak temperatura wody na blacie osiąga 70 stopni to już z nawiewu czuć dobrze cieple powietrze a jak się silnik całkiem nagrzeje to znów mogę jeździć w samych gaciach :jupi

Tak grzało dzisiaj rano po drodze do pracy przy -3, mam nadzieję że przy większych mrozach będzie tak samo cieplutko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jesli weze od nagrzewnicy sa lekko cieple a dmucha zimnym lub lekko cieplym? Dzisiaj uslyszalem odglos otwierajacej sie klapki z okolic radia i wtedy zaczelo leciec cieple powietrze. Tak ma byc czy cos jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam odgłos klapki jest prawidłowy.

Wąż wchodzący do nagrzewnicy (ten od strony kierowcy) powinien być gorący, a wychodzący (ten od aku) powinien być chłodniejszy, lub prawie tak samo gorący jeśli wyłączysz całkiem ogrzewanie.

Sprawdź poziom płynu, zobacz czy termostat dobrze trzyma na chłodniejszym silniku, obieg wody w układzie poobserwuj, czy silnik się dobrze nagrzewa, albo czy się nie przegrzewa, od tego zacznij.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody wymieniona 1tys km temu, na blacie 90 na VAGu 85 (przy spokojnej jezdzie tj. okolo 60km/h potrzebuje 11km zeby wskazowka stanela na bacznosc, sila na 2 kreski, nawiec na szybe i na twarz), nagrzewnica przeplukana, swiece od grzania plynu nowe, test klimy ok zadnych bledow, VAG nie pokazuje zadnych bledow. Zauwazylem tez, ze:

- nie ma roznicy czy na zewnatrz jest -15 czy +4 tak jak dzisiaj, do 90stopni nagrzewa sie tak samo dlugo,

- delikatnie cieple powietrze zaczyna leciec po okolo 1km,

- niekiedy grzeje delikatnie bez wzgledu na to jaka temperature ustawie a czasem tak, ze nie idzie wysiedziec w srodku,

- kiedy zatrzymam auto po chwili zaczyna dmuchac zimnym powietrzem a jak dam go na 2500 obrotow to zaczyna leciec cieple (czy leci cieple czy zimne weze od nagrzewnicy delikatnie cieple) co ciekawe nie dzieje sie tak przy kazdym postoju,

- na stacjach paliw pokazuja temp o 2 stopnie wyzsza niz pokazuje passat na klimie i na blacie.

Powoli zaczyna brakowac pomyslow. Moze Wy cos nowego powiecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa wody wymieniona 1tys km temu, na blacie 90 na VAGu 85 (przy spokojnej jezdzie tj. okolo 60km/h potrzebuje 11km zeby wskazowka stanela na bacznosc, sila na 2 kreski, nawiec na szybe i na twarz), nagrzewnica przeplukana, swiece od grzania plynu nowe, test klimy ok zadnych bledow, VAG nie pokazuje zadnych bledow. Zauwazylem tez, ze:

- nie ma roznicy czy na zewnatrz jest -15 czy +4 tak jak dzisiaj, do 90stopni nagrzewa sie tak samo dlugo,

- delikatnie cieple powietrze zaczyna leciec po okolo 1km,

- niekiedy grzeje delikatnie bez wzgledu na to jaka temperature ustawie a czasem tak, ze nie idzie wysiedziec w srodku,

- kiedy zatrzymam auto po chwili zaczyna dmuchac zimnym powietrzem a jak dam go na 2500 obrotow to zaczyna leciec cieple (czy leci cieple czy zimne weze od nagrzewnicy delikatnie cieple) co ciekawe nie dzieje sie tak przy kazdym postoju,

- na stacjach paliw pokazuja temp o 2 stopnie wyzsza niz pokazuje passat na klimie i na blacie.

Powoli zaczyna brakowac pomyslow. Moze Wy cos nowego powiecie?

Mam identycznie jak pierwsze 3 punkty. Pozostale objawy u mnie nie wystepuja. Zauwazylem to po wymianie rozrzadu (ori) jakis tez 1kkm wstecz ;).

Dzisiaj wieczorem 5C, po 9km mialem ok 80C, jazda bardzo delikatna, plynna, wiatrak na 1 bieg. 40min pozniej droga powrotna. Po ok kolejnych 6km mialem juz 90C na blacie. Zajechalem pod dom i sprawdzilem waz od termostatu - zimny. Najlepsze jest to, ze teraz zawsze na zimnym po ok 3km wskazowka startuje szybko z 50 do 60C (w ciagu 1km) i pozniej idzie juz wolniej do gory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ninja mógłbys napisac jakim środkiem czyściłeś ta nagrzewnice. Ja mam taki sam problem słabo grzeje nagrzewnica w moim passacie. Temperatura dochodzi do 90 stopni, a w środku nie jest tak ciepło jak powinno być. Mam climatronika klime.

 

---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:32 ----------

 

dodam że nie grzeje takim gorącym powietrzem jak powinie tylko letnim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Ninja mógłbys napisac jakim środkiem czyściłeś ta nagrzewnice. Ja mam taki sam problem słabo grzeje nagrzewnica w moim passacie. Temperatura dochodzi do 90 stopni, a w środku nie jest tak ciepło jak powinno być. Mam climatronika klime.

 

---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:32 ----------

 

dodam że nie grzeje takim gorącym powietrzem jak powinie tylko letnim

Kolego, a wystarczylo cofnac sie o jedna strone (na 16) i jest jak na dloni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniłem nawet uszczelke pod głowicą i nadal lipa. Troche grzeje ale to nie to. Czyzby nagrzewnica czesciowo była drozna i dlatego troche grzeje? Dół zapchany i nie jest w pełni sprawna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pewien jesteś, że to wina nagrzewnicy, a nie na przykład układ nawiewu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Wymieniłem nawet uszczelke pod głowicą i nadal lipa. Troche grzeje ale to nie to. Czyzby nagrzewnica czesciowo była drozna i dlatego troche grzeje? Dół zapchany i nie jest w pełni sprawna?

 

Widzę że masz identyczny silnik jak Ja ;), zatem mam pytanie, jaki poziom płynu masz w zbiorniczku wyrównawczym ?, czy czasami nie na równi ze zgrzewem w zbiorniczku ?, jeśli tak dolej tak by było około 1 do 1,5 cm powyżej zgrzewu. Powinno pomóc ;), acha i oczywiście podczas jazdy ustaw ogrzewanie na szybę do czasu aż nie popuści termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę że masz identyczny silnik jak Ja ;), zatem mam pytanie, jaki poziom płynu masz w zbiorniczku wyrównawczym ?, czy czasami nie na równi ze zgrzewem w zbiorniczku ?, jeśli tak dolej tak by było około 1 do 1,5 cm powyżej zgrzewu. Powinno pomóc ;), acha i oczywiście podczas jazdy ustaw ogrzewanie na szybę do czasu aż nie popuści termostat.

A w czym przeszkadza ten poziom? On jest prawidlowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To układ Ciśnieniowy i tak niewielki brak płynu może powodować słabsze grzanie, wiem bo sam niedawno to przerabiałem i u mnie było dokładnie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To układ Ciśnieniowy i tak niewielki brak płynu może powodować słabsze grzanie, wiem bo sam niedawno to przerabiałem i u mnie było dokładnie to.
Po to jest kreska min/max zeby poziom plynu utrzymywac w okreslonym zakresie. Na zimnym silniku ma byc nie mniej niz min, a na goracym mie wiecej niz max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W takim razie proszę wytłumacz mi dlaczego po dolaniu płynu do max auto zaczęło grzać ?, ano dlatego że powstało odpowiednio wyższe ciśnienie i wypchnęło powietrze z nagrzewnicy. Nie będę się wymądrzał, mnie to pomogło podczas gdy wielu sugerowało wymianę pompy, uszczelki pod głowicą, nagrzewnicę. Jestem uparty więc drogą dedukcji szukałem co jest przyczyną eliminując niedorzeczne diagnozy samodzielnie. Więc jeśli chcesz dolej jeśli nie to nic nie rób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powstało odpowiednio wyższe ciśnienie i wypchnęło powietrze z nagrzewnicy.
Czyli miales nie odpowietrzony uklad. Ciekawe co inni eksperci powiedza w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zapowietrzony, ponieważ autko nie przegrzewało się ani nic, stan także miałem między min a max i jak się zatrzymywałem to leciało zimne powietrze, po dolaniu płynu do max stan się utrzymuje nic się nie zmniejszyło ale zaczął grzać więc to raczej nie był zapowietrzony układ ponieważ gdyby był to płyn zastąpiłby miejsce powietrza a tym samym stan w zbiorniczku winien się obniżyć a tak się nie stało ;). Zrobisz co uważasz za słuszne, lecz moim zdaniem dolanie płynu do max na pewno mu nie zaszkodzi ;).

Edytowane przez boobik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobisz co uważasz za słuszne, lecz moim zdaniem dolanie płynu do max na pewno mu nie zaszkodzi .
NIc nie zrobie, bo u mnie grzeje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności