Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podczepię się pod temat chociaż mój problem jest nieco inny niż opisywany. Przyznam że nie chce mi się czytać wszystkich 17 stron zważywszy że mogę nie znaleźć odpowiedzi. Przejrzałem pobieżnie i dlatego zdecydowałem się napisać. Ale do brzegu...

Nie odczuwam różnicy w temperaturze ciepłego powietrza. Jak ustawię na 18 czy na 30 to temperatura jest podobna a zakładam że różnica powinna być co najmniej zauważalna. Samochód nagrzewa się do przyjemnej temperatury także nawet przy -20 stopniach można jechać bez kurtki. Co do błędów w klimie to jest problem z silniczkiem V85 ale nawiew na nogi jest więc nie przejmuję się zresztą Vag stwierdza że błąd jest "Intermittent" zatem narazie tą sprawę zostawiam. Drugi błąd to silnik V71 ale obieg zamknięty chyba nie jest z tym związany.

W czym tkwi problem z tą temperaturą? Termostat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG prawdę ci powiedział.

Drugi błąd to silnik V71 ale obieg zamknięty chyba nie jest z tym związany.

Wyszukanie odpowiedzi zajęło mi 10sek.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=254334#post254334

Odsyłam Cię do postu 330 z tego wątku - możliwa przyczyna.

Edytowane przez Chworz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyszukanie odpowiedzi zajęło mi 10sek.

http://forum.vw-passat.pl/showthread...334#post254334

Odsyłam Cię do postu 330 z tego wątku - możliwa przyczyna.

Czytałem już wcześniej różne rzeczy odnośnie V71. Robiłem adaptację kasowałem błędy i nadal to samo. Bloki pomiarowe twierdzą że silniczek nie jest padnięty więc sam już nie wiem. Nie chodzi o to że słabo grzeje tylko o to że jednakowo bez względu na zadaną na panelu temperaturę. Nie wiem czy to związane ale mam też błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G62. Temperatura na liczniku to jakieś 85 stopni. Więc to raczej nie termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego jeśli nie masz reakcji przy ustawianiu poziomu ciepła a masz klimatronic to po pierwsze sprawdź czy po przestawieniu temp, jest reakcja silniczków przestawiających klaki od nawiewu zimno/ciepło, dalej zobacz sam panel od klimatronica oraz czujnik czy nie padł. Innej możliwości niema to żadna filozofia i musi działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o to że jednakowo bez względu na zadaną na panelu temperaturę. Nie wiem czy to związane ale mam też błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G62. Temperatura na liczniku to jakieś 85 stopni. Więc to raczej nie termostat?
Jeśli tyle na liczniku to w rzeczywistości np. na vagu będzie około 75 stopni - termostat do wymiany. Co do grzania, trzeba klimatronik w serwisowy potem blok 12 i tam 0 max grzanie 255 min.. ruszamy przyciskami strzałkami i patrzeć czy się zmienia temp. nawiewu... potem blok 8 nawiew ustawić na przód, blok 12 na 0 i powinno w bloku 8 po 1 minucie wskazać około 79 stopni. Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja sprawdziłem sobie ogrzewanie tak weszłem w tryb serwisowy klimatronika (econ+ zmniejszanie temperatury+zmniejszanie obrot wentyl) ustawiłem nadmuch na nogi czerwonym przyciskiem weszłem w kanał 7 i patrzyłem jaką temperature wydmuchuje wentylator i na wskaźniku jest 90 a na klimatroniku 55 stopni moje pytanie brzmi dlaczego tak wolno sie nagrzewa 90 na klimatr. mam dopiero po 18 km a termostat dobry świece dogrzewające działają pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nadmuch na nogi czerwonym przyciskiem weszłem w kanał 7

Czemu inaczej niz kolega wyzej napisal? W B5 przed liftem bloki chyba sa te same.

potem blok 8 nawiew ustawić na przód, blok 12 na 0 i powinno w bloku 8 po 1 minucie wskazać około 79 stopni.
Zalezy od temp zewn. Im zimniej tym temp w kratkach tez bedzie nizsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość power723

witam!mam podobny problem jak wszyscy:dupabladatylko u mnie auto ma problem osiągnąć temp.90' a gdy tylko silnik nie pracuje pod obciążeniem tylko np.na biegu jałowym temp.spada w oczach???co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam!mam podobny problem jak wszyscy:dupabladatylko u mnie auto ma problem osiągnąć temp.90' a gdy tylko silnik nie pracuje pod obciążeniem tylko np.na biegu jałowym temp.spada w oczach???co to może być?
a ogrzewanie działa dobrze ? bo to może być zacięty termostat na otwarciu i ma wciąż duży bieg prze co dłużej się nagrzewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam!mam podobny problem jak wszyscytylko u mnie auto ma problem osiągnąć temp.90' a gdy tylko silnik nie pracuje pod obciążeniem tylko np.na biegu jałowym temp.spada w oczach???co to może być?
Przeczytaj caly temat to sie dowiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytaj caly temat to sie dowiesz.
ja tego nie napisałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tego nie napisałem
Ale sie porobilo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem podejrzewam, że z nagrzewnicą. Ustawiając cliamtronic na HI leci dosyć gorące powietrze, ale nie aż tak jak kiedyś oraz pojawił się tłusty nalot na szybie

Z tego co wyczytałem w innych tematach i postach ten tłusty nalot na szybie jest objawem cieknącej nagrzewnicy, w związku z tym mam pytania...

1. Czy używając uszczelniaczy do chłodnic, np Prestone w płynie mogę usunąć tą usterkę? czy należy po tym lub przed tym użyć płynów do przepłukania układu?

2. Jak wygląda taka usterka? Czy płyn cieknie gdzieś w tej plastikowej obudowie nagrzewnicy i może zalać wykładzinę i elektronikę pod nią? czy jest to raczej wyciek, który odparowuje po chwili?

3. Mam drugą nagrzewnicę w domu i w związku z tym mam pytanie... czy można jakoś sprawdzić czy jest ona szczelna? np zalewając wodą czy coś, czy takie sprawdzenie w ogóle nie wchodzi w grę?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3. Mam drugą nagrzewnicę w domu ... czy można jakoś sprawdzić czy jest ona szczelna?

A jakże! Zalej ją wodą i podłącz ciśnienie około 2at i patrz czy nie cieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

mam problem podejrzewam, że z nagrzewnicą. Ustawiając cliamtronic na HI leci dosyć gorące powietrze, ale nie aż tak jak kiedyś oraz pojawił się tłusty nalot na szybie

Z tego co wyczytałem w innych tematach i postach ten tłusty nalot na szybie jest objawem cieknącej nagrzewnicy, w związku z tym mam pytania...

1. Czy używając uszczelniaczy do chłodnic, np Prestone w płynie mogę usunąć tą usterkę? czy należy po tym lub przed tym użyć płynów do przepłukania układu?

2. Jak wygląda taka usterka? Czy płyn cieknie gdzieś w tej plastikowej obudowie nagrzewnicy i może zalać wykładzinę i elektronikę pod nią? czy jest to raczej wyciek, który odparowuje po chwili?

3. Mam drugą nagrzewnicę w domu i w związku z tym mam pytanie... czy można jakoś sprawdzić czy jest ona szczelna? np zalewając wodą czy coś, czy takie sprawdzenie w ogóle nie wchodzi w grę?

Pozdrawiam

 

Ad1. Jeśli nagrzewnica Ci cieknie to bezapelacyjnie - czym prędzej ją wymień! Woda w aucie, w zimie? Masakra :( Jeśli przepłukasz układ to może się okazać, że nagrzewnica cieknie jeszcze bardziej po takim zabiegu. Napełnisz go uszczelniaczem i może zapchasz wyciek, a nagrzewnica znowu się zatka :( Jeśli do tego czasu nie zalejesz samochodu.

 

Ad2. Wszystko zależy w jakim stopniu jest nieszczelna nagrzewnica. Może parować na szybę, a w skrajnych choć jak już czytałem na forum, może podczas jazdy buchnąć całkiem.

 

Ad3. Ile lat ma ta nagrzewnica? Czy jest ona dedykowana do Twojego samochodu? Sam wymieniałem początkiem grudnia nagrzewnicę, gdyż obieg w niej był tylko w 1/5, a do tego jak chciałem ją przepłukać i dmuchnąłem lekko ustami w nagrzewnicę napełnioną wodą z kwaskiem cytrynowym to dodatkowo okazało się, że mam fontannę.

Osobiście zalecam zakup nowej nagrzewnicy na gwarancji, gdyż sama wymiana nagrzewnicy jest droższa niż ona sama. Wiąże się to z rozebraniem całej deski rozdzielczej :( Aha no i jakbyś kupował to myślę, że lepiej kupić lepszy zamiennik, niż ten z allegro za około 40zł. Pozdrawiam.

Edytowane przez P1eTR3Q

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam studiowałem cały temat z pominięciem stron które problem był inny i nic.

A więc od niedawna posiadam Passat'a B4 1996 bnz + lpg 1.8 90KM bez klimy .

Mój problem polega na tym że jak dam max ciepło to leci letnie powietrze, na postoju jak dam gazu 1400 obrotów leci ciepłe powietrze nawet bardzo ale te ciepło sięga tylko do rąk jak są na kierownicy.W trasie jak już jadę to gdy dostaje wyższych obrotów leci średnio ciepłe a gdy stoję w korku to jest tragedia leci letnie.Już nawet nie mówię jak dam obroty wentylatora na 2 to totalnie zimne leci.

 

Płyn chłodniczy mam ( koncentrat 60% i 40% wody )

Pompa wodna wymieniona 1,5mieś temu jak go kupiłem ( chyba że jest źle założona bo robił mi to znajomy który jest mechanikiem ale nigdy wcześniej nie wymieniał pompy w vw )

nagrzewnica wymieniona bo tamta była zapchana

Termostat dochodzi do 90 normalnie gra ( tak zegar pokazuje )

Przepraszam jeśli nie trafiłem z tematem tu gdzie trzeba ale to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość

wentylatory działają klapa regulująca też trochę na szyby się zacina ale nie w tym rzecz

Edytowane przez ColdMan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ColdMan, pomyliłeś działy bo ten jest odnośnie Passat'ów B5 (3B i 3BG), a Ty jak sam wspomniałeś masz B4. Nie mniej jednak. Czy jak wymieniłeś nagrzewnicę to czy grzało dobrze? Sprawdź czy nie masz zapchanych przewodów i czy termostat jest ok. Nic innego do głowy mi nie przychodzi.

Edytowane przez P1eTR3Q

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P1eTR3Q

wielkie dzięki, teraz już wszystko wiem. Jutro jadę do sklepu z częściami i dowiem się ile kosztuje dobra nagrzewnica i myślę, że po Nowym Roku biorę się za wymianę, bo inaczej być nie może.

A może jeszzce poradzisz mi jakiej firmy nagrzewnicę wybrać? I skoro niedawno ją wymieniałeś to może mi powiesz ile za nią zapłaciłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem lepszej jakości zamiennik firmy Nissens koszt z przesyłką 119zł gwarancja 2lata. Reszta informacji poszła na GG ;)

Edytowane przez P1eTR3Q

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P1eTR3Q

wielkie dzięki, teraz już wszystko wiem. Jutro jadę do sklepu z częściami i dowiem się ile kosztuje dobra nagrzewnica i myślę, że po Nowym Roku biorę się za wymianę, bo inaczej być nie może.

A może jeszzce poradzisz mi jakiej firmy nagrzewnicę wybrać? I skoro niedawno ją wymieniałeś to może mi powiesz ile za nią zapłaciłeś?

Na forum jest zajefajna porada ze zdjeciami dotyczaca wymiany nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności