karolgr Zgłoś #421 Napisano 23 Grudnia 2010 Witam. Podczepię się pod temat chociaż mój problem jest nieco inny niż opisywany. Przyznam że nie chce mi się czytać wszystkich 17 stron zważywszy że mogę nie znaleźć odpowiedzi. Przejrzałem pobieżnie i dlatego zdecydowałem się napisać. Ale do brzegu... Nie odczuwam różnicy w temperaturze ciepłego powietrza. Jak ustawię na 18 czy na 30 to temperatura jest podobna a zakładam że różnica powinna być co najmniej zauważalna. Samochód nagrzewa się do przyjemnej temperatury także nawet przy -20 stopniach można jechać bez kurtki. Co do błędów w klimie to jest problem z silniczkiem V85 ale nawiew na nogi jest więc nie przejmuję się zresztą Vag stwierdza że błąd jest "Intermittent" zatem narazie tą sprawę zostawiam. Drugi błąd to silnik V71 ale obieg zamknięty chyba nie jest z tym związany. W czym tkwi problem z tą temperaturą? Termostat?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #422 Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) VAG prawdę ci powiedział. Drugi błąd to silnik V71 ale obieg zamknięty chyba nie jest z tym związany. Wyszukanie odpowiedzi zajęło mi 10sek. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=254334#post254334 Odsyłam Cię do postu 330 z tego wątku - możliwa przyczyna. Edytowane 23 Grudnia 2010 przez Chworz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #423 Napisano 23 Grudnia 2010 Wyszukanie odpowiedzi zajęło mi 10sek.http://forum.vw-passat.pl/showthread...334#post254334 Odsyłam Cię do postu 330 z tego wątku - możliwa przyczyna. Czytałem już wcześniej różne rzeczy odnośnie V71. Robiłem adaptację kasowałem błędy i nadal to samo. Bloki pomiarowe twierdzą że silniczek nie jest padnięty więc sam już nie wiem. Nie chodzi o to że słabo grzeje tylko o to że jednakowo bez względu na zadaną na panelu temperaturę. Nie wiem czy to związane ale mam też błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G62. Temperatura na liczniku to jakieś 85 stopni. Więc to raczej nie termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boobik Zgłoś #424 Napisano 23 Grudnia 2010 Kolego jeśli nie masz reakcji przy ustawianiu poziomu ciepła a masz klimatronic to po pierwsze sprawdź czy po przestawieniu temp, jest reakcja silniczków przestawiających klaki od nawiewu zimno/ciepło, dalej zobacz sam panel od klimatronica oraz czujnik czy nie padł. Innej możliwości niema to żadna filozofia i musi działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #425 Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) o to że jednakowo bez względu na zadaną na panelu temperaturę. Nie wiem czy to związane ale mam też błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G62. Temperatura na liczniku to jakieś 85 stopni. Więc to raczej nie termostat? Jeśli tyle na liczniku to w rzeczywistości np. na vagu będzie około 75 stopni - termostat do wymiany. Co do grzania, trzeba klimatronik w serwisowy potem blok 12 i tam 0 max grzanie 255 min.. ruszamy przyciskami strzałkami i patrzeć czy się zmienia temp. nawiewu... potem blok 8 nawiew ustawić na przód, blok 12 na 0 i powinno w bloku 8 po 1 minucie wskazać około 79 stopni. Edytowane 23 Grudnia 2010 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #426 Napisano 23 Grudnia 2010 witam ja sprawdziłem sobie ogrzewanie tak weszłem w tryb serwisowy klimatronika (econ+ zmniejszanie temperatury+zmniejszanie obrot wentyl) ustawiłem nadmuch na nogi czerwonym przyciskiem weszłem w kanał 7 i patrzyłem jaką temperature wydmuchuje wentylator i na wskaźniku jest 90 a na klimatroniku 55 stopni moje pytanie brzmi dlaczego tak wolno sie nagrzewa 90 na klimatr. mam dopiero po 18 km a termostat dobry świece dogrzewające działają pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #427 Napisano 23 Grudnia 2010 nadmuch na nogi czerwonym przyciskiem weszłem w kanał 7 Czemu inaczej niz kolega wyzej napisal? W B5 przed liftem bloki chyba sa te same. potem blok 8 nawiew ustawić na przód, blok 12 na 0 i powinno w bloku 8 po 1 minucie wskazać około 79 stopni.Zalezy od temp zewn. Im zimniej tym temp w kratkach tez bedzie nizsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość power723 Zgłoś #428 Napisano 28 Grudnia 2010 witam!mam podobny problem jak wszyscy:dupabladatylko u mnie auto ma problem osiągnąć temp.90' a gdy tylko silnik nie pracuje pod obciążeniem tylko np.na biegu jałowym temp.spada w oczach???co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #429 Napisano 28 Grudnia 2010 witam!mam podobny problem jak wszyscy:dupabladatylko u mnie auto ma problem osiągnąć temp.90' a gdy tylko silnik nie pracuje pod obciążeniem tylko np.na biegu jałowym temp.spada w oczach???co to może być? a ogrzewanie działa dobrze ? bo to może być zacięty termostat na otwarciu i ma wciąż duży bieg prze co dłużej się nagrzewa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #430 Napisano 28 Grudnia 2010 witam!mam podobny problem jak wszyscytylko u mnie auto ma problem osiągnąć temp.90' a gdy tylko silnik nie pracuje pod obciążeniem tylko np.na biegu jałowym temp.spada w oczach???co to może być? Przeczytaj caly temat to sie dowiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #431 Napisano 28 Grudnia 2010 Przeczytaj caly temat to sie dowiesz. ja tego nie napisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #432 Napisano 28 Grudnia 2010 ja tego nie napisałem Ale sie porobilo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
holker Zgłoś #433 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam, mam problem podejrzewam, że z nagrzewnicą. Ustawiając cliamtronic na HI leci dosyć gorące powietrze, ale nie aż tak jak kiedyś oraz pojawił się tłusty nalot na szybie Z tego co wyczytałem w innych tematach i postach ten tłusty nalot na szybie jest objawem cieknącej nagrzewnicy, w związku z tym mam pytania... 1. Czy używając uszczelniaczy do chłodnic, np Prestone w płynie mogę usunąć tą usterkę? czy należy po tym lub przed tym użyć płynów do przepłukania układu? 2. Jak wygląda taka usterka? Czy płyn cieknie gdzieś w tej plastikowej obudowie nagrzewnicy i może zalać wykładzinę i elektronikę pod nią? czy jest to raczej wyciek, który odparowuje po chwili? 3. Mam drugą nagrzewnicę w domu i w związku z tym mam pytanie... czy można jakoś sprawdzić czy jest ona szczelna? np zalewając wodą czy coś, czy takie sprawdzenie w ogóle nie wchodzi w grę? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #434 Napisano 28 Grudnia 2010 3. Mam drugą nagrzewnicę w domu ... czy można jakoś sprawdzić czy jest ona szczelna? A jakże! Zalej ją wodą i podłącz ciśnienie około 2at i patrz czy nie cieknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P1eTR3Q Zgłoś #435 Napisano 28 Grudnia 2010 (edytowane) Witam,mam problem podejrzewam, że z nagrzewnicą. Ustawiając cliamtronic na HI leci dosyć gorące powietrze, ale nie aż tak jak kiedyś oraz pojawił się tłusty nalot na szybie Z tego co wyczytałem w innych tematach i postach ten tłusty nalot na szybie jest objawem cieknącej nagrzewnicy, w związku z tym mam pytania... 1. Czy używając uszczelniaczy do chłodnic, np Prestone w płynie mogę usunąć tą usterkę? czy należy po tym lub przed tym użyć płynów do przepłukania układu? 2. Jak wygląda taka usterka? Czy płyn cieknie gdzieś w tej plastikowej obudowie nagrzewnicy i może zalać wykładzinę i elektronikę pod nią? czy jest to raczej wyciek, który odparowuje po chwili? 3. Mam drugą nagrzewnicę w domu i w związku z tym mam pytanie... czy można jakoś sprawdzić czy jest ona szczelna? np zalewając wodą czy coś, czy takie sprawdzenie w ogóle nie wchodzi w grę? Pozdrawiam Ad1. Jeśli nagrzewnica Ci cieknie to bezapelacyjnie - czym prędzej ją wymień! Woda w aucie, w zimie? Masakra Jeśli przepłukasz układ to może się okazać, że nagrzewnica cieknie jeszcze bardziej po takim zabiegu. Napełnisz go uszczelniaczem i może zapchasz wyciek, a nagrzewnica znowu się zatka Jeśli do tego czasu nie zalejesz samochodu. Ad2. Wszystko zależy w jakim stopniu jest nieszczelna nagrzewnica. Może parować na szybę, a w skrajnych choć jak już czytałem na forum, może podczas jazdy buchnąć całkiem. Ad3. Ile lat ma ta nagrzewnica? Czy jest ona dedykowana do Twojego samochodu? Sam wymieniałem początkiem grudnia nagrzewnicę, gdyż obieg w niej był tylko w 1/5, a do tego jak chciałem ją przepłukać i dmuchnąłem lekko ustami w nagrzewnicę napełnioną wodą z kwaskiem cytrynowym to dodatkowo okazało się, że mam fontannę. Osobiście zalecam zakup nowej nagrzewnicy na gwarancji, gdyż sama wymiana nagrzewnicy jest droższa niż ona sama. Wiąże się to z rozebraniem całej deski rozdzielczej Aha no i jakbyś kupował to myślę, że lepiej kupić lepszy zamiennik, niż ten z allegro za około 40zł. Pozdrawiam. Edytowane 29 Grudnia 2010 przez P1eTR3Q Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ColdMan Zgłoś #436 Napisano 28 Grudnia 2010 (edytowane) Witam studiowałem cały temat z pominięciem stron które problem był inny i nic. A więc od niedawna posiadam Passat'a B4 1996 bnz + lpg 1.8 90KM bez klimy . Mój problem polega na tym że jak dam max ciepło to leci letnie powietrze, na postoju jak dam gazu 1400 obrotów leci ciepłe powietrze nawet bardzo ale te ciepło sięga tylko do rąk jak są na kierownicy.W trasie jak już jadę to gdy dostaje wyższych obrotów leci średnio ciepłe a gdy stoję w korku to jest tragedia leci letnie.Już nawet nie mówię jak dam obroty wentylatora na 2 to totalnie zimne leci. Płyn chłodniczy mam ( koncentrat 60% i 40% wody ) Pompa wodna wymieniona 1,5mieś temu jak go kupiłem ( chyba że jest źle założona bo robił mi to znajomy który jest mechanikiem ale nigdy wcześniej nie wymieniał pompy w vw ) nagrzewnica wymieniona bo tamta była zapchana Termostat dochodzi do 90 normalnie gra ( tak zegar pokazuje ) Przepraszam jeśli nie trafiłem z tematem tu gdzie trzeba ale to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość wentylatory działają klapa regulująca też trochę na szyby się zacina ale nie w tym rzecz Edytowane 28 Grudnia 2010 przez ColdMan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P1eTR3Q Zgłoś #437 Napisano 28 Grudnia 2010 (edytowane) ColdMan, pomyliłeś działy bo ten jest odnośnie Passat'ów B5 (3B i 3BG), a Ty jak sam wspomniałeś masz B4. Nie mniej jednak. Czy jak wymieniłeś nagrzewnicę to czy grzało dobrze? Sprawdź czy nie masz zapchanych przewodów i czy termostat jest ok. Nic innego do głowy mi nie przychodzi. Edytowane 29 Grudnia 2010 przez P1eTR3Q Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
holker Zgłoś #438 Napisano 28 Grudnia 2010 P1eTR3Q wielkie dzięki, teraz już wszystko wiem. Jutro jadę do sklepu z częściami i dowiem się ile kosztuje dobra nagrzewnica i myślę, że po Nowym Roku biorę się za wymianę, bo inaczej być nie może. A może jeszzce poradzisz mi jakiej firmy nagrzewnicę wybrać? I skoro niedawno ją wymieniałeś to może mi powiesz ile za nią zapłaciłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P1eTR3Q Zgłoś #439 Napisano 28 Grudnia 2010 (edytowane) Ja zakupiłem lepszej jakości zamiennik firmy Nissens koszt z przesyłką 119zł gwarancja 2lata. Reszta informacji poszła na GG Edytowane 29 Grudnia 2010 przez P1eTR3Q Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #440 Napisano 28 Grudnia 2010 P1eTR3Qwielkie dzięki, teraz już wszystko wiem. Jutro jadę do sklepu z częściami i dowiem się ile kosztuje dobra nagrzewnica i myślę, że po Nowym Roku biorę się za wymianę, bo inaczej być nie może. A może jeszzce poradzisz mi jakiej firmy nagrzewnicę wybrać? I skoro niedawno ją wymieniałeś to może mi powiesz ile za nią zapłaciłeś? Na forum jest zajefajna porada ze zdjeciami dotyczaca wymiany nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach