bumin Zgłoś #461 Napisano 3 Stycznia 2011 Patrz, post wyżej. tak kolego ale to wszystko co wymienione w postach mam sprawne a wraz ni grzeje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #462 Napisano 3 Stycznia 2011 A gąbka (pianka) na klapce też? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bumin Zgłoś #463 Napisano 6 Stycznia 2011 pianka na klapce? a cos dokadniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #464 Napisano 6 Stycznia 2011 Silniczki mogą działać, ale klapka mogła się wypiąć z zaczepów i nie jest regulowana. Inna opcja to może być pompa wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #465 Napisano 6 Stycznia 2011 pianka na klapce? a cos dokadniej? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=779442#post779442 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=452233#post452233 fakt, że od B3. Nie wiem czy B5 też tak ma w rozwiązaniu. Z ciekawości sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #466 Napisano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Koledzy mam passacika 1.9 tdi AFN 99r z klimatronic i również borykam się z problemem ogrzewania. Wymieniłem pompę wody jakieś 500 km temu, termostat sprawny, ogrzewanie nie poprawiło się nic ( nadal było letnie powietrze). Wczoraj na trasie grzało letnim, zaczęła parować mi przednia szyba, przestawiłem nawiew z nawiewu środkowego na szybę, szyba odparowała dałem z powrotem na nawiew środkowy, ku mojemu zdziwieniu przestało grzać jakim kolwiek ciepłym, wiało porostu zimnym. Dziś rano w miarę nagrzwania się silnika coś grzało letnim później sytuacja się powtórzyła, znów wiało zimnym. Dodam że wcześniej wiało letnim ale nie było problemu typu nagle zaczęło wiać zimnym choć było ust. na ciepłe. Samodiagnoza nie wykazała błędów. Po wizualnym sprawdzeniu silniczki - czerwony i niebieski ruszaja się tylko pytanie czy przestawiają klapki? ( jak to sprawdzić?) Kolejne moje pytanie to czy jeśli chciałbym zmienić z klimatronica na nawiew manualny jest taka opcja czy nie będzie pasawało? Na którym kanale sprawdzać temp. silnika wg klimatronica? Bo na blacie mam 90st. Na kanale 8 pokazywało mi 35-46.Gdy zrobiło się właśnie zimno z nawiewów pokazało mi 2. Dawałem mu tam na 11 kanale z 0 na 255 i z nawiewu szło w zależności zimne i letnie powietrze. Proszę o jakieś słowa. Przeglądam, czytam tematy, próbuję coś działać u siebie ale nie mogę dojść końca, pewnie lato przyjdzie i przyjdzie też czas na zmianę nagrzewnicy... Edytowane 17 Stycznia 2011 przez koksik997 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #467 Napisano 17 Stycznia 2011 Na którym kanale sprawdzać temp. silnika wg klimatronica? o ile się nie mylę to w tym roczniku na klimatorniku nie sprawdzisz (jeżeli masz poniżej 44 kanałów). Zresztą proszę - 15 sek szukania za pomocą szukajki: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54 Dziś rano w miarę nagrzwania się silnika coś grzało letnim później sytuacja się powtórzyła, znów wiało zimnym. Sprawdź czy nagrzewnica jest odpowietrzona. Jeżeli nie - odpowietrz i pojeździj. jeżli ogrzewanie wróci i ponownie zniknie - jeszcze raz sprawdź czy sie nagrzewnica nie zapowietrzyła. Jeżeli tak - zastanów się nad uszczelką pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #468 Napisano 17 Stycznia 2011 mam 44 kanały bo na tym się kończy dalej już nie ma. Nagrzewnice odpowietrzałem... chyba że się zapowietrza, no ale wcześniej nie było z tym problemu to znaczy nie robiło się tak ze nagle robiło się zimno tylko wiało jakimś tam ciepłym ciągle. Płyn jest czysty beż żadnych plam oleju, stan zachowany. Jeszcze gdzieś muszę spróbować zmienić inny panel climatronica może on coś wariuje...;/ No, a jest opcja zmiany z climatronica na manualną gdybym kupił panel niewiem tunel nagrzewnice i wszystko przełożył wtedy było na linkach.... czy nie warto się pchać w zamianę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
schumik Zgłoś #469 Napisano 2 Marca 2011 Witam ponownie, -i tak oto po wymianie termostatu (parę postów wyżej) nic się nie zmieniło. Dzisiaj wsiadłem i zacząłem działać: * Przeprowadzony serwis klimatronika, sam sobie podziałał i wypadł mi błąd: 313 * ponadto, w aucie coś tam grzeje, ledwo, nie włączam mocniej dmuchawy bo będzie jeszcze chłodniej. * nagrzewałem auto, temperatura rosła i tak sobie zaglądałem pod maskę: - wszystkie węże chłodne, chłodna chłodnica, chłodny płyn w zbiorniczku, nawet palca tam włożyłem - gdy na blacie ok 91-92st - pod maską to samo, a w środku coś tam ledwo ciepło; pogazowałem tak ok 2000rpm przez 20sekund, zaglądam znowu pod maskę: wąż od chłodnicy górny cieplejszy, wężyk górny od zbiorniczka ciepły, a płyn dalej chłodny, w aucie zaczęło robić się naprawdę ciepło. pogazowałem tym razem z minutę i w aucie naprawdę zrobiło się ciepło. I teraz tak: * bez różnicy czy temp 20 czy HI - w aucie z nawiewów takie samo ciepełko leciało (bardzo ciepło). *pod maską płyn w zbiorniczku ciepły, wężyki do zbiorniczka górny i dolny ciepły, wąż od chłodnicy górny także ciepły i chłodnica także ciepła * i jeszcze jedno, na kanale 45 klimatronika pokazuje mi temp 97stopni,a na 24 - 72 stopnie, a potem nawet 44st. Czyzby sie przegrzewał silnik? Wiatrak krecil sie ciut szybciej niz przed przegazowaniem. ALE przestałem gazować na parę minut i z nawiewów znowu leciało takie sobie powietrze. Czyli tylko gdy gazuję... to jest ciepło, ale podczas jazdy tak nie jest, tzn dopiero jak się poszaleje autem, ale to nie jest takie ciepło jak w tym przypadku, gdy stoję. Czyżby zakamieniona nagrzewnica? Termostat zmieniony na vernet, a czujnik temp chyba eps. Mam taką samą przypadłość jak kolega "ideally" do tego dochodzi mi jeszcze parowanie szyb ponieważ zepsuł mi się wyłącznik ciśnieniowy na chłodnicy (zmierzony na kostce przy lewej lampie). Zastanawiam się czy to przez wilgotny parownik czy nagrzewnica powoli się rozczelnia? Płynu jednak nie ubyło przez ostatnie 3 miesiące. Po prostu jak nagrzewnica się zagrzeje (silnik ok 80stop.) i nawiew da się na kratki to zaczyna się wydobywać para. Miał ktoś podobny przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #470 Napisano 2 Marca 2011 Witam, problem dotyczy silnika 1,9 BXE TDI ale do rzeczy. Jest to seat altea. W aucie tym tylko czasami grzeje. Mechanik stwierdził zapchaną nagrzewnicę. Po czyszczeniu sytuacja wygląda tak, że przez pierwsze 15 min grzeje później znów leci tylko zimne powietrze ( ale to nie zawsze, bywa tak że ciepła nie ma w ogóle) . Kolejna diagnoza to pompa wody lub uszczelka pod głowicą. Rozrząd 3 tyś km temu wraz z pompą zmieniony na nowy. Czy może ma ktoś pomysły ? Nie bardzo właścicielowi uśmiecha się rozpinać rozrząd aby sprawdzić pompę. Dodam jeszcze, że gdy silnik złapie temp 90 stopni to znacznie podnosi się poziom płynu w zbiorniczku ( przy próbie odkręcenia korka następuje wulkan :mlask ). Według samodiagnostyki Climatronica-błędów brak, oleju nie bierze i masła też nie widać. Płyn chłodniczy czysty. Może to być termostat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #471 Napisano 2 Marca 2011 Witam, problem dotyczy silnika 1,9 BXE TDI ale do rzeczy. Jest to seat altea. W aucie tym tylko czasami grzeje. Mechanik stwierdził zapchaną nagrzewnicę. Po czyszczeniu sytuacja wygląda tak, że przez pierwsze 15 min grzeje później znów leci tylko zimne powietrze ( ale to nie zawsze, bywa tak że ciepła nie ma w ogóle) . Kolejna diagnoza to pompa wody lub uszczelka pod głowicą. Rozrząd 3 tyś km temu wraz z pompą zmieniony na nowy. Czy może ma ktoś pomysły ? Nie bardzo właścicielowi uśmiecha się rozpinać rozrząd aby sprawdzić pompę. Dodam jeszcze, że gdy silnik złapie temp 90 stopni to znacznie podnosi się poziom płynu w zbiorniczku ( przy próbie odkręcenia korka następuje wulkan :mlask ). Według samodiagnostyki Climatronica-błędów brak, oleju nie bierze i masła też nie widać. Płyn chłodniczy czysty. Może to być termostat ? najprawdopodobniej termostat temp (co do nagrzewania) co do wulkanu to układ chłodzenia jest gdzieś przytkany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #472 Napisano 2 Marca 2011 Problem z ogrzewaniem, wywalający płyn ze zbiorniczka - świadczą o przedostawaniu się kompresji z cylindrów do układu chłodzenia. To oznacza wypalenie uszczelki pod głowicą lub pękniecie samej głowicy ... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #473 Napisano 2 Marca 2011 schumik. U mnie okazuje się chyba ciągłe zapowietrzanie się nagrzewnicy, której chyba nie da się odpowietrzyć ze względu na to, że ten króciec, z którego się ściąga wężyk od nagrzewnicy, jest lekko nadłamany. Odpowietrzana była nagrzewnica chyba z 5 razy. Bąbelki nie "leciały" przez parę dni i znowu się zapowietrzyła, bo znowu je słychać. Jeśli chodzi o grzanie, to grzeje ładnie gdy jeżdżę po mieście - jest gorąco w samochodzie. Na trasie gdy jadę jest OK. Jednakże wystarczy, żebym jechał w korku na 5 biegu 70kmh i już trochę chłodniej się robi. Auto się nie przegrzewa. Obecne temperatury robocze to 93-95 st. czasami skoczy do 96 przy jeździe po mieście. Dopiero gdy poszarżuję skoczy do 97st. żeby za moment spaść do 96. Wychodzi na to, że auto jest ciągle źle odpowietrzone (tzn. nagrzewnica). Była płukana, lecz nic nie wyleciało, bo mechanik nie chciał pod ciśnieniem mocno jej przepchać, tylko lekko. Płynu nie przybywa, i nie ubywa. Został cały układ przepłukany i zalany świeżym G12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #474 Napisano 2 Marca 2011 Wracając do opisywanego przez zemnie problemu, gość był u mnie osobiście i razem jeździliśmy testować ogrzewanie ja z Vag-iem na kolanach. Więc tak po ustawieniu na HI leciało gorące powietrze do momentu otworzenia się termostatu. Gdy termostat był w stanie otwarcia ( temp na Vagu malała ) w aucie zamiast gorącego leciało zimne powietrze ( delikatnie letnie ). Po chwili gdy termostat się zamknął znów gorące i tak w kółko. Na postoju jak auto pracowało na jałowym biegu leci tylko letnie powietrze, natomiast przy dodanym lekko gazie (2,5 tyś ) momentalnie gorące, po spuszczeniu nogi z gazu znów za chwilę letnie. Towarzyszy temu podniesiony poziom płynu w zbiorniczku ( w chwili odpalenia na zimnym poziom jest ok). Jako ciekawostkę dodam, że na postoju raz odpadła na desce temp z 90 na 80-85 stopni i w aucie na biegu jałowym leciało gorące powietrze, natomiast płyn w zbiorniczku obniżył się na poziom ok min. Więc pojechaliśmy w trasę na próbę i wszystko było git dopóki nie otworzył się termostat, znów tylko letnie pow i poziom płynu ponad max. i tak już zostało. Czy ktoś ma jakieś pomysły? Może faktycznie pompa wody ( nowa też mogla się popsuć ), dziś mechanicy w jakiś sposób testowali stan uczczelki ( na ciepłym i zimnym silniku ) i twierdzą że głowica i uszczelka ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz123 Zgłoś #475 Napisano 3 Marca 2011 Witam. U mnie też był kłopot z ogrzewaniem przejazd około godziny a w autku można było browar chłodzić temperatura 90 ni drgnie ,po,15 nim postoju lekko ciepłe powietrze chwila jazdy i zpowrotem zimne .Wizyta u mojego mechanika czyszczenie nagrzewnicy sprężarką + butelka G12 koszt 60 zł, zadowolenie bezcenne . Wszystko gra ; ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek32104 Zgłoś #476 Napisano 3 Marca 2011 mam problem z ogrzewaniem mianowicie jest coś takiego:Mam wymienioną nagrzewnicę,została sprawdzona pompa wody i jest dobra, układ mam odpowietrzony,płynu norma termo jest dobry otwiera się i zamyka,przewody od nagrzewnicy i nagrzewnica są ciepłe,i sedno problemu: podczas postoju w autku jest cieplo i czuć ciepłe powietrze jednak gdy wyjezdzam na miasto lub w trasę dłuższa zaczyna mi wiac zimne powietrze!co to może być!sprawdzałem na panelu Climatroniku i jest błąd tj:444 02 po włączeniu ponownym pojawił się błąd 444 00!dodam jeszcze ze miałem robiony reset klapek i silniczków(proszę pomózcie bo już nie wiem co z tym robic!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #477 Napisano 3 Marca 2011 mam problem z ogrzewaniem mianowicie jest coś takiego:Mam wymienioną nagrzewnicę,została sprawdzona pompa wody i jest dobra, układ mam odpowietrzony,płynu norma termo jest dobry otwiera się i zamyka,przewody od nagrzewnicy i nagrzewnica są ciepłe,i sedno problemu: podczas postoju w autku jest cieplo i czuć ciepłe powietrze jednak gdy wyjezdzam na miasto lub w trasę dłuższa zaczyna mi wiac zimne powietrze!co to może być!sprawdzałem na panelu Climatroniku i jest błąd tj:444 02 po włączeniu ponownym pojawił się błąd 444 00!dodam jeszcze ze miałem robiony reset klapek i silniczków(proszę pomózcie bo już nie wiem co z tym robic!!!!!!!!! A ty w ilu tematach będziesz pisał to samo? :dupablada Dostałeś odpowiedź w innym temacie i dodatkowo link do konkretnego tematu o temperaturze silnika. Powklejaj to jeszcze w parę innych tematów i tak, jak szybko się tu pojawiłeś - tak i szybko dostaniesz na garba parę punktów ŻEGNAY i odpoczniesz parę dni od forum :fajny Takie wklejanie gdzie popadnie - wiesz jak się nazywa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek32104 Zgłoś #478 Napisano 3 Marca 2011 wiem sorki za to ale szukam tez innych pomyslów moze ktoś się z tym spotkał dokładnie jak u mnie jest opisane! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #479 Napisano 3 Marca 2011 To co jest u ciebie opisane - masz zawarte w temacie który ci podałem. Dodatkowo jeszcze raz ci napisałem - co jest przyczyną. Nic nowego nikt ci nie wymyśli :bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #480 Napisano 12 Marca 2011 opisywany problem z ogrzewaniem (z brakiem, zanikaniem ogrzewania oraz podnoszeniem się płynu ) w Seacie Altea został rozwiązany w następujący sposób: Mechanik zasugerował, że koreczek może być od innego auta lub jest uszkodzony. Po zakupie nowego, hura !! ogrzewanie cały czas jest a poziom płynu na jednym poziomie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach