Skocz do zawartości
pwl2

Metaliczny klekot - prawdziwa zagadka!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Od ok 2,5 miesiaca mam problem z metalicznym stukotem. Zaczyna sięt o od samego odpalenia auta, stuka tam samo zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, gdy przyspieszam i obroty sąduże to zagłuszają ten klekot.

 

Sprawdzone:

1. Wymieniając uszczelkę pod głowicą została ona przeswietlona i nie jest popękana ani nic jednym słowem jest w porzadku, był luz na łapach trzymających wałek rozrządu, ale zregenerowali łapy i wałek.

2. Wymiana popychaczy hydraulicznych nic nie dała

3. Sprawdzone wytryski

4. Wymieniony olej na półsyntetyk

5. Sprawdzone cylindry i są wporzadku

 

Jak ktos wie co to moze byc to stawiam duża wódkę bo ja juz straciłem nadzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

A jak zostal ustawiony rozrzad, kat wtrysku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy moim poprzednim Passacie(1.8T ANB) mailem podobny problem, tylko za caly czas nie klekotał. Jak sie wymieniło olej i jeździło sie wolno to był spokój. Natomiast po ostrzejszej jeździe i przejechaniu 2-3 tys na nowym oleju klekot powracał. Do tego jak sie jeździło na wolnych obrotach zapalała sie kontrolka smarowania ;/ Pomogło dopiero mycie srodka silnika środkiem Liquil moly :) Przy audi a3 TDI tez coś takiego było, wtedy zalałem olej mineralny (przebieg 280kkm) i był spokój :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten klekot jak dla mnie to pochodzi od tłumnika. Pewnie środkowego lub końcowego, po prostu "oberwał" się w środku. Odpal auto i wejdź pod nie (jak masz możliwość) i sprawdź.

Pozdrawiam

Kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może to stuka zawór egr, u mnie własnie ten zawór wydaje metaliczne stuki(cykanie)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawory są dobre i tyłumiki tez odpadaja :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ice-2006

Spróbój podmienić wtrysk sterujący, miałem taki przypadek w sprinterze, jakby ktoś lekko młotkiem stukał a pomiary były ok, po wymianie cisza!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Pomogło dopiero mycie srodka silnika środkiem Liquil moly :) Przy audi a3 TDI tez coś takiego było, wtedy zalałem olej mineralny (przebieg 280kkm) i był spokój :)

 

Ciekawe czy nastepny wlasciciel jest zadowolony ze kupil takie padlo na mineralu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i coś się wyjasniło z tym klekotem bo mam to samo na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to kturas panefka albo dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zacisnąć na moment wężyk podciśnienia wchodzący do zaworu EGR, tan cienki na górze, jak klekot ustanie to wiadomo gdzie szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja wlasnie wczoraj rozwiazalem tak sama zagadke w moim pasku :) :) :)

uchwyt do otwierania maski luz ma(tzn.ten jezyczek z czerwona strzalka) i tak dzwonil 2 miwsiace zastanawialem sie co to dzwoni :) wystarczy jakas gumke podkleic i git jest :)

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.W listopadzie tamtego roku miałem wymienianą Hydraulike bo strasznie silnik mi stukał.Po wymianie Hydrauliki jest dużo lepiej,ale i tak to nie jest to,gdy odpale autko jak jest zimne to stuka jak po przednim razem,ale gdy silnik troszke się rozgrzeje to i tak słychać lekke stukanie.Byłem z tym u tego samego mechanika i powiedział mi ze to będzie wytarty już wałek i dlatego jest taki efekt.Koszt tego jest podobno o koło 4 tyśków,Wałek musi być nowy i Hydraulika na nowo wymieniona.Prosze was o porade w tej sprawie,jakie są koszta tej naprawy-bo mechanikowi już przestałem ufać,i co to może być bo już straciłem nadzieje że mój Dieselek będzie pracował znowu ciszej.Narazie moje rozwiązanie tego problemu to sprzedać Diesla i kupić Bęzyniaka??

Pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od ok 2,5 miesiaca mam problem z metalicznym stukotem. Zaczyna sięt o od samego odpalenia auta, stuka tam samo zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, gdy przyspieszam i obroty sąduże to zagłuszają ten klekot.

kolego ja mam to samo:( walcze ale nie wymieniałem jeszcze szklanek. Jak na razie mam wymieniony napinacz paska wielorowkowego. Kąt wtrysku mam idealny a stuka mi od około 3 miesięcy.Mechanik powiedzial mi ze szklanki to raczej nie są.Wydaje mu sie ze są to stuki z dołu silnika.Mowił ze mieli cos takiego w Sharanie i okazało się ze to tłok tak klepał.Nie wiem, jade za tydzien na sprawdzenie tłoków.

Napisz czy jakoś to już zdiagnozowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdźcie czy nie stuka Wam z okolic alternatora, z kółka pasowego alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdźcie czy nie stuka Wam z okolic alternatora, z kółka pasowego alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym

 

niestety to też nie to:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Klekota cały czas. Choc ostatnio przestał na zimnym a zaczął na ciepłym. Wymienione popychacze, wtryski, pompa i kto wie co jeszcze i dalej to samo:/

 

Pozostał mi jeszcze tylko jeden trop. Buszując po sieci wyczytałem, że w takim przypadku to jednak stukają popychacze tylko, że nie iść podróbki po 20zł/szt po których jest dokładnie to samo tylko orginały. Tylko ze to bardzo drogi interes a jak sie okaże ze to nie to.... - 110zł/szt x 8szt :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz moze kolego jakieś audio tego klekotu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość soulraver1984

witam. mam małe pytanie odnośnie klekotania zaworu EGR. Klepie mi on bardzo głośno, czy tak powinno być?dodam że gdy odłącze od niego ten czarny przewód to przestaje.domyślam się że wtedy nie działa. czy ma to jakiś wpływ na dynamikę czy spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to winą metalicznego stuku może być zawór EGR? Może to to u mnie klepie?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności