MR.GREG Zgłoś #41 Napisano 19 Czerwca 2009 (edytowane) no cóż wielkie dzięki(: Edytowane 21 Czerwca 2009 przez MR.GREG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przem1981 Zgłoś #42 Napisano 1 Listopada 2009 Witam skoro o klekotaniu to może wie ktoś co mojego boli,a zatem jadąc na 5-6 biegu gdy spuszcze pedał gazu a następnie dodam minimalnie tak żeby auto nieciągło do przodu słychać z zewnątrz auta cichy klekot.Jak auto ponownie sie rozbuja i silnik ma większe obroty to przestaje klekotać.Jeśli ktoś miał coś podobnego i pozbył się tego prosiłbym o komentarz. Musze odgrzac temat bo kolega ma to samo co ja. Co to moze byc? Pomozcie bo jest to bardzo denerwujace. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #43 Napisano 17 Stycznia 2010 Czyli generalnie nadal nie wiadomo co jest powodem klepania w AFNach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focusgr Zgłoś #44 Napisano 18 Stycznia 2010 Witam. U mnie zaczął klepać po obciążeniem ( przy mocnym wciśnięciu gazu szczególnie od 3 biegu wzwyż ) Po pewnym czasie zaczęło być słychać klepanie także na wolnych obrotach. Powód - nieszczelność na jednym wtrysku (uciekało ciśnienie). Odkręciłem, poruszałem, dokręciłem i OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #45 Napisano 18 Stycznia 2010 Odkręciłem, poruszałem, dokręciłem i OK. Wyciągałeś wtrysk czy tylko poprawiłeś mocowanie? Widać było w okolicach wtrysku jakieś "wyziewy"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focusgr Zgłoś #46 Napisano 18 Stycznia 2010 Po pierwsze był wyczuwalny przedmuch powietrza nad wtryskiem. Co do oznak wizualnych jak się dokładnie przyjrzało widać delikatne okopcenie gniazda wtrysku i kapy zaworowej. Żadnych wycieków paliwa. Narazie tylko poluzowałem jarzmo i poruszałem wtryskiem, później dokręciłem, odpał, jeszcze raz poluzowałem dla ewentualnego odpowietrzenia i dokręciłem z wyczuciem. Tak czy siak kupię nową podkładkę miedzianą i wymienię przy czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #47 Napisano 18 Stycznia 2010 Oka, a powiedz mi proszę, czy te stuki nasiały się jak deptałeś auto i dnia następnego przy porannym rozruchu tez klepało do czasu nagrzania lub "rozjeżdżenia" silnika? Po przejechaniu powiedzmy 20-30 km stawało się to zdecydowanie cichsze? Po pierwsze był wyczuwalny przedmuch powietrza nad wtryskiem. Rozumiem, że wyczułeś to dłonią, tak? Sorry, za aptekarskie pytania, ale chcę mieć pewność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focusgr Zgłoś #48 Napisano 18 Stycznia 2010 (edytowane) Tak było czuć pulsacyjny podmuch powietrza na dłoni. Zwróciłem na to uwagę przypadkiem osłuchując wtryskiwacze czy któryś nie zaczął klepać. U mnie puścił wtrysk sterujący ( z kablem) Jeżeli chodzi o odgłosy na zimnym było faktycznie jakby bardziej słychać na zewnątrz auta, odgłos bardzie podobny do przedmuchu na kolektorze - inny niż pukanie popychaczy. Wyraźny odgłos słychać było we wnętrzu przy mocnym depnięciu ( gaz w podłogę ) od 3 biegu, było to wręcz jakby metaliczne rytmiczne cykanie narastające z obrotami. Przy płynny przyspieszaniu nic w środku nie było słychać. Edytowane 18 Stycznia 2010 przez focusgr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #49 Napisano 18 Stycznia 2010 Super, to już wszystko prawie wiem. Miałeś możliwość sprawdzenia korekcji dawek na wtryskach przed naprawą? Btw, jak liczymy wtryski, znaczy od której strony? Sterujący to drugi czy trzeci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focusgr Zgłoś #50 Napisano 18 Stycznia 2010 Nie sprawdzałem dawek. Nie miałem czasu na zabawy z vag-iem ostatnio. Wtryski (216) mają przejechane dopiero około 12 tys km i być może luz powstał w skutek słabego dociągnięcia przy montażu. Zakładam że dawki trzymają OK.Miesiąc temu uszczelniałem pompę nad nastawnikiem i wtedy wsio było OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #51 Napisano 18 Stycznia 2010 Okazuje się, że klepanie może też być efektem wyrobienia się płaszczy tłoków, które w konsekwencji stukają o ścianki cylindrów. Oczywiście przy założeniu, że popychacze są jak najbardziej sprawne. To z zaufanego źródła od mechaniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #52 Napisano 18 Stycznia 2010 Btw, jak liczymy wtryski, znaczy od której strony? Sterujący to drugi czy trzeci? Zawsze liczy się od przodu (od rozrządu) silnika, sterujący to trzeci wtrysk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focusgr Zgłoś #53 Napisano 19 Stycznia 2010 Jak niby tłoki mogą pukać o ścianki cylindrów? Chyba, że zamontowałbyś je bez pierścieni;) Może pukać tłok ale ale na panewce korbowodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #54 Napisano 19 Stycznia 2010 Jak niby tłoki mogą pukać o ścianki cylindrów? Chyba, że zamontowałbyś je bez pierścieni;) Może pukać tłok ale ale na panewce korbowodu. Nie będę się spierał, ta opinia pochodzi od szefa tego warsztatu: http://www.autobodex.waw.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartosz_80 Zgłoś #55 Napisano 14 Sierpnia 2010 Witam, odgrzeje trochę temat. U mnie było podobnie i padło na wtrysk, a że impreza trochę kosztuje i stuki są słabo słyszalne i się nie nasilają to jeżdżę tak nadal (delektując się ich brzmieniem na światłach ). Wpadłem na to gdy osłuchiwałem silnik stetoskopem. Zaniepokoił mnie inny dźwięk od pozostałych. (może to banalne urządzenie przez wielu wyśmiewane ale bardzo dużo powie o każdym silniku nawet tym najnowocześniejszym) http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=988519#post988519 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #56 Napisano 14 Sierpnia 2010 Dodam od siebie, że ostatnio drążyłem znacząco temat i udało mi się w znacznym stopniu wyciszyć klekot, zrobiłem dwa proste zabiegi, choć zabierałem się już za wymianę wtrysków, które i tak korekcję miały bardzo dobrą. Ale do rzeczy: 1. Wymiana filtra paliwa na KNECHT i co najważniejsze, 2. Przemycie przepływomierza preparatami Kontakt S (do czyszczenia styków) i później Kontakt U (do zmycia zabrudzeń). 3. Korekta kąta wtrysku - teraz jest wręcz idealnie. Od tej pory pracuje zdecydowanie bardziej miękko i łagodnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwekrok28 Zgłoś #57 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam panowie mam podobny problem tylko u mnie dzwięk słychać bardziej z tyłu silnika od sciany grodziowej i naprawde niemoge dojsć co to jest a słychać to najwyrazniej jak stanie się z boku auta przy srodkowym słupku.....[ame] [/ame] ....nawet niewiem za co się wziąśc za egr ,pompe vacum czy też wtryski prosze o wysłuchanie klekota i postawienie diagnozy . dziękuje z góry i pozdrawiam wszystkich...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach