Skocz do zawartości
mcgiwer

"Szwedzkie światła" w 3BG sedan, można włączyć?

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz 5 postów wcześniej, masz łopatoligicznie napisane jak to zrobić.

Na to pytanie też masz odpowiedź w moim poście nr 96 z tego tematu.

człowieku ja nie pytam o jakis przekaznik twojej domowej roboty gdzie trzeba milion kabli ciagnac od alternatora i cholera wie czego jeszcze ,tylko o gotowe urzadzenie które wpinasz pod włacznik swiateł i samo wyczuwa skok napiecia gdy alternator zaczyna ładowac i włancza wtedy swiatła ,ja tez pytam łopatologicznie które piny przy włonczniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
człowieku ja nie pytam o jakis przekaznik twojej domowej roboty gdzie trzeba milion kabli ciagnac od alternatora i cholera wie czego jeszcze ,tylko o gotowe urzadzenie które wpinasz pod włacznik swiateł i samo wyczuwa skok napiecia gdy alternator zaczyna ładowac i włancza wtedy swiatła ,ja tez pytam łopatologicznie które piny przy włonczniku

Przecież to nie było do Ciebie.

Zacznij czytać ze zrozumieniem.

Po polsku jest włącznik a nie włoncznik.

BTW moje rozwiązanie jest o wiele lepsze i prostsze do zrobienia, raptem 5 kabelków trzeba podciągnąć, filozofii żadnej. Jeśli nie chce aby działały światła, otwieram zaślepkę bezpieczników wyjmuję przekaźnik z podstawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra wyluzuj czego sie czepiasz dam sobie sam rade podjade do jakiegos elektryka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
05-02-10, 14:45

Podpięcie pod styk TFL powoduje działanie świateł zgodnie z kodeksem - tzn. dzienne bez postojowych przednich i tylnych i automatyczne ich zgaszenie w przypadku włączenia pozycyjnych czy mijania.

Od dnia 20 czerwca 2009 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2009-05-04 nie są już wymagane tylne światła pozycyjne, gdy włączone są światła do jazdy dziennej.

 

@Hudzior Mój elektryk zrobił to jakoś też na przekaźniku jeden kabel podłączył do alternatora drugi z bezpiecznikiem do akumulatora i wszystko działa jak trzeba ! włączam silnik i zapalają się światła do jazdy dziennej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał Jarkow

05-02-10, 14:45

Podpięcie pod styk TFL powoduje działanie świateł zgodnie z kodeksem - tzn. dzienne bez postojowych przednich i tylnych i automatyczne ich zgaszenie w przypadku włączenia pozycyjnych czy mijania.

 

 

Od dnia 20 czerwca 2009 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2009-05-04 nie są już wymagane tylne światła pozycyjne, gdy włączone są światła do jazdy dziennej.

Czyżbym napisał coś innego? Swoją drogą ja podpiąłem się z przekaźnikiem w ten sposób że zasilanie biorę z alternatora, a masę poprzez diodę prostowniczą z ręcznego. Dzięki temu przy zaciągniętym ręcznym dzienne nie świecą, nawet jeśli silnik pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyżbym napisał coś innego? Swoją drogą ja podpiąłem się z przekaźnikiem w ten sposób że zasilanie biorę z alternatora, a masę poprzez diodę prostowniczą z ręcznego. Dzięki temu przy zaciągniętym ręcznym dzienne nie świecą, nawet jeśli silnik pracuje.

 

No patrz padło mi na oczy chyba hihihi faktycznie jest tak jak trzeba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i Panie potrzebuje pomocy w sprawie automatycznego wlacznika świteł.

dsc00449i.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

ja to podłączyłem tak ale jak przekręce kluczyk to po 5s odpolaja sie jednocześnie postojówki, mijania i bez podswietlenia kokpitu tylko zapala sie podswietlenie zegarów i tak mogłoby być.

a che aby odpalały sie najpierw postojowki a po odpaleniu mijania

kable w urządzeniu kostka w aucie

zielony-------------------

różowy-------------------Xr

szary1/postojowki/--------58L

szary2/postojówki/--------58R

szaro-czarny--------------56

czarny/masa/-------------31

niebieski------------------Xz

brązowy------------------

pomarańczowy------------

czerwony /+/-------------30

 

Jak to podłączyć zeby było wszystko ok

Pomożecie...:)

 

Jeśli sie podepnie następujco

zielony-------------------

różowy-------------------Xz

szary1/postojowki/--------58L

szary2/postojówki/--------58R

szaro-czarny--------------58

czarny/masa/-------------31

niebieski------------------

brązowy------------------56

pomarańczowy------------

czerwony /+/-------------30

 

to zapalaja sie same postojówki bez mijania i jest kicha a co z reszta kabli????

 

czekam na wasze podpowiedzi

Edytowane przez rutek21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czekam na wasze podpowiedzi

w dzien to wystarcza Ci same mijania reszta nie potrzebna, aby mijania zapalaly sie po odpaleniu trzeba dac jeszcze przekaznik i sygnal do jego zalaczania wziasc z kabla idacego od alternatora (niebieski kabel w podszybiu w wiazce z komputerem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko co do podlaczenia przekaznika w innym aucie, czy da rade podlaczyc to tak:

- pin 85 - masa

- pin 86 - plus ze swiatel pozycyjnych, zeby dzienne gasly podczas wlanczania swiatel

- pin 30 - +12V z alternatora, i o to chcialem zapytac, czy mozna podlaczyc zasilanie prosto z alternatora zamias pod jakis przewod na ktorym pojawia sie napiecie po wlaczeniu stacyjki, chce zeby swiatla wlanczaly sie po uruchomieniu silnika?

- pin 87a - swiatla dzienne

- pin87 - niepodlaczony

podlaczenie przekaznika do Vectry.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam pytanko co do podlaczenia przekaznika w innym aucie, czy da rade podlaczyc to tak:

- pin 85 - masa

- pin 86 - plus ze swiatel pozycyjnych, zeby dzienne gasly podczas wlanczania swiatel

- pin 30 - +12V z alternatora, i o to chcialem zapytac, czy mozna podlaczyc zasilanie prosto z alternatora zamias pod jakis przewod na ktorym pojawia sie napiecie po wlaczeniu stacyjki, chce zeby swiatla wlanczaly sie po uruchomieniu silnika?

- pin 87a - swiatla dzienne

- pin87 - niepodlaczony

 

Oczywiście że się da i co więcej wszystko zadziała :-). Ja tego tak bym jednak nie robił, no chyba że Twoje światła dzienne będą pobierały bardzo mało prądu (np ledy). Ja zrobiłbym to przy pomocy dwóch przekaźników (przekaźniki nie są drogie więc koszt nie wzrośnie znacznie):

ad74e0b86c9201e1m.jpg

Oczywiście ostateczna decyzja należy do Ciebie ;-) i zrobisz jak będziesz uważał. Pod pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych, żeby dzienne gasły podczas włączania świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie wystarczy wlacznik z eaby? widzialem wlacznik gdzies z chin wlacznik ma opcje auto light do niego podpinamy auto box nastepnie do tego boxa wtyk sterowania swiatlami i jeden kabelek od boxa do stacyjkii pod przewod od rozrusznika

widzialem to niedawno, ale w uk nie ma obowiazku jazdy na swiatlach wiec po h..mi to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jak to sie nazywa żeby światła drogowe świeciły 60% słabiej i były z nich "światła do jazdy dziennej" ma ktos link na allegro? bo nie mogę znaleść... dzięki

 

może to takie cudo ?

http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-modul-swiatel-dziennych-i1546677158.html

Edytowane przez daroTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, jak to sie nazywa żeby światła drogowe świeciły 60% słabiej i były z nich "światła do jazdy dziennej" ma ktos link na allegro? bo nie mogę znaleść... dzięki

W 3B i 3BG nie ma takiej możliwości. Chyba, że słabsze żarówki, inaczej się nie da. ;)

W środku masz zwykły przekaźnik, który jak widzisz jest wart z obudową i przewodami jakieś 25 zł. Przeciętny pełnosprytny elektryk poradzi sobie z podłączeniem dziennych, tak aby gasły w czasie włączenia pozycyjnych, mijania, długich. Podłączenie i sam schemat są banalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to się nie da długich przerobić na dzienne DODI79 to zrobił... i nawet byly zdjęcia to jak to wkoncu zrobił ? hmmm :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DODI79 to zrobił... i nawet byly zdjęcia to jak to wkoncu zrobił ? hmmm :/

Chętnie zobaczę, podaj link.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=618412#post618412 post 62

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=621959#post621959 post 71

 

to co on tu zrobil, bo nie rozumiem już ??

Edytowane przez daroTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcznikpu4.jpg

 

Najprościej to zrobić mostek pinu 56 z TFL na włączniku świateł. I po włączeniu stacyjki będą świecić same światła przednie bez podświetlania deski i świateł tylnych .Po włączeniu pozycyjnych na przełączniku zapala się wszystko normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to będą drogowe waliły 100% mocy i oślepiały?? mi chodzi zeby świeciły słabiej jak światła drogowe w nowym audi A6, są zrobione na światła dzienne fajnie to wygląda :)

 

o takie coś mi chodzi

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/32/37/50/1532375076

 

tylko nie wiem czy da rade to wyrzeźbić w passacie... bo mijania mam xenony ;)

Edytowane przez daroTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności