kownas19 Zgłoś #181 Napisano 6 Kwietnia 2015 zdaje mi sie ze regulator musisz kupic nowy ori i bedzie po klopocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #182 Napisano 6 Kwietnia 2015 Polecam regulator jak wyżej DarekS. Kupiłem i ladowanie jest od 14, 2- 14.6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #183 Napisano 6 Kwietnia 2015 No powiem tak jeżeli wiedział bym na 100 procent że to jest wina regulatora to jadę kupuję i po kłopocie ale obawiam się że wyłożę 200zł za oryginalny a okaże się że bez zmian... A ja nie jestem zwolennikiem wyrzucania kasy w błoto wole się upewnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #184 Napisano 6 Kwietnia 2015 U mnie ładowanie na zimnym silniku jest 13,8-14,2V nie zależnie od obciążenia. Na rozgrzanym silniku (90 stopni) ładowanie jest max 13,8V, a z pełnym obciążeniem spada poniżej 12V na wolnych obrotach. Na wysokich obrotach dochodzi do chyba 13,4V. Alternator był w regeneracji(wymiana szczotek,łożysk) i po testach niby jest sprawny. Testowałem też inny 1.8T AEB i jest dokładnie tak samo :\ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #185 Napisano 6 Kwietnia 2015 U mnie ładowanie na zimnym silniku jest 13,8-14,2V nie zależnie od obciążenia. Na rozgrzanym silniku (90 stopni) ładowanie jest max 13,8V, a z pełnym obciążeniem spada poniżej 12V na wolnych obrotach. Na wysokich obrotach dochodzi do chyba 13,4V. Alternator był w regeneracji(wymiana szczotek,łożysk) i po testach niby jest sprawny. Testowałem też inny 1.8T AEB i jest dokładnie tak samo :\ sprawdz na innym mierniku kiedys tez tak mialem i okazalo sie ze miernik zanizal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniel Zgłoś #186 Napisano 7 Kwietnia 2015 niezależnie co włączysz to ładowanie ma być ok.14v, jesli alternator jest na 100% sprawny to sprawdz jeszcze mase miedzy aku a silkikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #187 Napisano 7 Kwietnia 2015 Znam się na pomiarach ,mierniki dobrej klasy, tak samo pokazuje kondensator przy audio . Ze wzrostem temperatury traci napięcie ładowania Spadki napięcia na masie i + znikome( nie pamiętam dokładnie). W drugim silniku AEB dokładnie przy tych samych temperaturach tak samo spada napięcie ładowania. Alternator regenerowany przez niby firmę z renomą -Johnny FHU Janusz Grzywa w Katowicach. Czyżby diody lub regulator po nagrzaniu tracił swoje właściwości ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlodek83 Zgłoś #188 Napisano 7 Kwietnia 2015 Czyżby diody lub regulator po nagrzaniu tracił swoje właściwości ? Co do regulatora napięcia to jest sposób żeby go sprawdzić przy pomocy zasilacza regulowanego, żarówki i miernika (dodatkowo można podgrzać regulator) - jest filmik na YT ("regulator alternatora"). Czytałem na innym forum, że typową usterką alternatorów Boscha są "słabe diody główne"i do wymiany jest cały mostek prostowniczy , ale sam tego nie potwierdzam. Ja bym jeszcze sprawdził pierścienie ślizgowe na wirniku czy nie są za bardzo wytarte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #189 Napisano 8 Kwietnia 2015 wczoraj wymienilem aku w audi a4 ,mial walnieta jedna cele, oraz regulator napiecia , teraz ladowanie 14,5 a mial wczesniej niecale 14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gracek Zgłoś #190 Napisano 24 Maja 2015 Przeczytałem cały temat bo dziś podczas jazdy wyskoczył mi komunikat alternator workshop i kontrolka akumulatora. Jak puścilem go na wolne obroty to błąd gasł, w przedziale 1100-1500 kontrolka migała, a powyżej 1500 dodatkowo komunikat na fisie. Taka choinka trwała 4 kilometry. Vcds błędów nie pokazuje, na wolnych obrotach ładowanie na aku bez obciążenia 14.13, z obciążeniem 13.84. Czy to wina sprzęgiełka? czy po prostu jakiś przypadkowy błąd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nil Zgłoś #191 Napisano 7 Marca 2016 Witam serdecznie Mam pytanie z innej beczki a mianowicie co może być powodem tego że alternator szybko się zużywa ?? pytam bo w przeciągu 2 ostatnich lat mam juz 3 alternator i niestety i on wyzionął ducha (sprawdzone miernikiem ładowanie 11,5) za pierwszym razem padło całe uzwojenie za 2 razem cały się rozlutował po pół roku użytkowania (niestety gwarancja minęła i nie mogłem do reklamować) teraz podejrzewam że padł regulator ale to musi mi mechanik potwierdzić. Stąd moje pytanie bo nie wiem czy mam pecha czy jest to po prostu jakaś ukryta wada passata którego posiadam ( rocznik 2002 FL 1.9 TDi 130 KM) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #192 Napisano 7 Marca 2016 Witam serdecznieMam pytanie z innej beczki a mianowicie co może być powodem tego że alternator szybko się zużywa ?? pytam bo w przeciągu 2 ostatnich lat mam juz 3 alternator i niestety i on wyzionął ducha (sprawdzone miernikiem ładowanie 11,5) za pierwszym razem padło całe uzwojenie za 2 razem cały się rozlutował po pół roku użytkowania (niestety gwarancja minęła i nie mogłem do reklamować) teraz podejrzewam że padł regulator ale to musi mi mechanik potwierdzić. Stąd moje pytanie bo nie wiem czy mam pecha czy jest to po prostu jakaś ukryta wada passata którego posiadam ( rocznik 2002 FL 1.9 TDi 130 KM) Kupujesz nowe alternatory regenerowane czy używki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nil Zgłoś #193 Napisano 7 Marca 2016 (edytowane) Kupujesz nowe alternatory regenerowane czy używki? regenerowane... nie bardzo mi się uśmiecha wydawać 2500 zł w serwisie za nowy fabrycznie alternator, przy dzisiejszych cenach tego modelu samochodu nowy alternator stanowil by koszt 20% samochodu. Edytowane 7 Marca 2016 przez Nil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #194 Napisano 7 Marca 2016 regenerowane... To są właśnie po takiej regeneracji, że widzisz ile wytrzymują... Poskładane na najtańszych elementach. Kup używkę i śmigaj lub oddaj swój obecny do naprawy - wymienią co trzeba i będziesz jeździł dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #195 Napisano 7 Marca 2016 Kup kolego w porządnej firmie co daje dużo gwarancji ja kupilem za prawie 500 zregenerowany i śmiga jak ta lala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #196 Napisano 7 Marca 2016 A ja kupiłem używkę 3 letnią! oryginał Boscha, ledwo liźnięte szczotki za 50zł... Wystarczy znaleźć ludzi, którzy rozbierają na części angliki z naszym silnikiem. Mój akurat pochodzi z Audi A4 B6 - jest nawet mocniejszy, oryginał był 120A, a ten co od nich wziąłem 140A. W życiu nie kupiłbym regenerowanego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #197 Napisano 6 Czerwca 2016 Panowie - napięcie na aku 12,5V po włączeniu obciążenia np. klima lub xenony wzrasta do 13,1-13,3. Wiadomo brak ładowania i dziwny objaw bo zamiast pod obciążeniem maleć to rośnie. Czyżby regulator napiecia - od czego zacząć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mulat Zgłoś #198 Napisano 4 Lutego 2017 witam koledzy zabierał sie ktos za wyciąganie alternatora w vw b5fl 2.3v5 AZX??? mam proglem zładowaniem sa duże wachania ładowania, nie ma pradu stałego tylko sobie tak faluje.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat18 Zgłoś #199 Napisano 18 Grudnia 2017 Witam serdecznie użytkowników forum. Koledzy i koleżanki(o ile jakieś są). Mam 1.8t i problem pada mi aku... ;/ Od początku: - naładowany akumulator nie spada poniżej 12,2... - odpalam, na początek jest spadek poniżej 12... jakieś 11,6-11,8... -praca na obrotach jak silnik się podgrzeje spadają obroty do 800/min. Alternator w o gole jakby nie dawał napięcia ładowania przy tych 800.. (aku jest jak bez ładowania 12,2..) -jak dodam troszkę gazu obr 1100/min napięcie rośnie,.. robi się 13.. 13,4. -około 2000obr/min spokojnie jest przepisowe 14,4 -obciążenie załączam klime( na "3kreski"), podgrewanie szyby, i radio.. jeszcze przy takich 2000obr/min napięcie dochodzi po 13.... moze 13,5... -dam klimke na mocniejszy nawiew (6-7kresek) napięcie spadaa.... 12,4.... i nie może się wyżej wybić. - ale co więcej powyłączam wszystko klima, podgrewanie szyb,radio na OFF. Załączam światłą mijania,.. 12,4 i spada.... Ujeżdzam 3-5km gaszę auto i nie bardzo ma ochotę odpalić!. -passat ma założony gaz, po wyciągnięciu kluczyków pobór jest 75mA (jak wyczytałem to w normie) -również wyczytałem że na 102% to regulator m.in.: "filmik łysego o alternatorze z miłośników 4kółek pomógł..", ale jakoś wymiana nie pomogła!.. Tak ze regulator i szczotki są wymienione, pierścienie ślizgowe na stojanie są jeszcze w bardzo dobrym stanie (ps to nie jest komutator). Proszę podpowiedzcie coś mądrego. Czy może być tak że oba akumulatory są uszkodzone? i nie chcą się doładować?. Czy może dioda któraś z prostownika mogła polecieć?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat18 Zgłoś #200 Napisano 18 Grudnia 2017 (edytowane) I problem się rozwiązał... po przejechaniu 5km Diody same wybuchły. Edytowane 19 Grudnia 2017 przez marcin_pesel usunięty cytat Cytuj By marcin_pesel, 19 Grudnia 2017 Nie cytujemy swojego posta jeden pod drugim !!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach