Skocz do zawartości
worthersee

Problem z alternatorem, ładowaniem.

Rekomendowane odpowiedzi

Wtyczka ma dwa kable, rozumiem że jeden idzie do zegarów a drugi do ? sterownika silnika?

vag będzie wywalać jakiś błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie błędu. Jeden niebieski to wzbudzenie, ma być na nim napięcie akumulatora po zapłonie, drugi to sygnał obciążenia dla ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie dzwoniłem jeszcze do znajomego naprawiacza altków , ale może ktoś tutaj zna odpowiedz co jest temu winne

Po zapaleniu auta altek ładuje 14,2-14,3, w miarę rozgrzewania ładowanie spada , a po pełnym nagrzaniu ładowanie wynosi z full włączonymi odbiornikami 13,7-13,8, bez odbiorników 13,9. Co jest temu przyczyną. Dodam też pytanie jaki może być spadek ładowania od pomiaru bezpośrednio z altka do pomiaru ładowania z akumy ? Regler nowy, sprzegiełko nowe.

 

Krzysiek uporaleś się z tym ładowaniem? Mam to samo u siebie, akumulator nowy na początku ładowanie 14,3 a po przejechaniu kilku kilometrów spada do 13, 8

Edytowane przez wojtek1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek uporaleś się z tym ładowaniem? Mam to samo u siebie, akumulator nowy na początku ładowanie 14,3 a po przejechaniu kilku kilometrów spada do 13, 8

 

Ja po wymianie regulatora mam podobny efekt. Na razie odpuściłem temat, ale planuje zakup nowego altka i jego remont. Sama wymiana regulatora nie musi przynieść oczekiwanego efektu. Warto sprawdzić w jakim stanie są pierścienia ślizgowe. W moim przypadku są wyślizgane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma podobnie w mercedesie i mówi mi że to normalne, aku się doładuje i alternator ładuje słabiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olałem temat bo po co w koszta się ładować jak ładuje nadal poprawnie, warto też sprawdzić jakie jest ładowanie bezpośrednio na alternatorze oraz na akumulatorze jak jest znacząca rozbieżność winne są kable i należało by je wymienić. Co do tego ładowania temu olałem gdyż ładowanie mieści się w granicach normy oraz kilku elektryków twierdziło jak odpowiedź wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe napięcie ładowania to 14,0-14,4V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek uporaleś się z tym ładowaniem? Mam to samo u siebie, akumulator nowy na początku ładowanie 14,3 a po przejechaniu kilku kilometrów spada do 13, 8

 

Miałem to samo ojawem okazał sie regulator zalozyłem nowy regulator ale nie boschowski tylko zamiennik ale sprawdzony i pewny ładowanie bez obciazenia 14.45V z obciazneniem spada do 14.22 V a wczesniej było tak jak kolega wyzej pisał, wiec ja bym zaczał od regulatora a nie alternatora od razu całego... alternatory sa raczej wytrzymałe przy nich mało co sie psuja w srodku to juz na prawde musi byc przebiegiem zjechany, oczywiscie mówie o alternatorze BOSCHA bo VALEO tez były montowane...

Edytowane przez techno100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olałem temat bo po co w koszta się ładować jak ładuje nadal poprawnie, warto też sprawdzić jakie jest ładowanie bezpośrednio na alternatorze oraz na akumulatorze jak jest znacząca rozbieżność winne są kable i należało by je wymienić. Co do tego ładowania temu olałem gdyż ładowanie mieści się w granicach normy oraz kilku elektryków twierdziło jak odpowiedź wyżej.

 

przewody nie beda winne tylko styki

wystarczy papierkirm sciernym poczyscic lacznie z przewodem co laczy mase z silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawidłowe napięcie ładowania to 14,0-14,4V.

 

tak samo jak 13,6-13,8 do 14,4 i nie ma opcji ze akumy nie naładuje czy nie doładuje lub zepsuje, aczkolwiek optymalnie by było powyżej 14 mieć cały czas

 

przewody nie beda winne tylko styki

wystarczy papierkirm sciernym poczyscic lacznie z przewodem co laczy mase z silnikiem

 

masa tu nie ma nic do rzeczy bardzo u mnie przykładowo bo mierzone na stykach + a minus robił za ramę, czyli z powyższego styk jest dobry, porostu kable są zmęczone życiem jak styki do rozrusznika,altka,akumy,ramy są dobre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem to samo ojawem okazał sie regulator zalozyłem nowy regulator ale nie boschowski tylko zamiennik ale sprawdzony i pewny ładowanie bez obciazenia 14.45V z obciazneniem spada do 14.22 V a wczesniej było tak jak kolega wyzej pisał, wiec ja bym zaczał od regulatora a nie alternatora od razu całego... alternatory sa raczej wytrzymałe przy nich mało co sie psuja w srodku to juz na prawde musi byc przebiegiem zjechany, oczywiscie mówie o alternatorze BOSCHA bo VALEO tez były montowane...

 

Witaj a zdradził byś jaki to regulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radzę uważać na zamienniki z inter carsu firmy CQ. U mnie działał całe 30 minut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu ja mam dobre zdanie o CQ zakupione w IC. Koledze zakładałem do Passka dwie zimy do tyłu i dalej ma książkowe ładowanie (14,45V bez obciążenia miesiąc temu sprawdzane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak kolega Dariusz napisal to samo identyko mam 14.45 V bez obciazenia i na pewno zaminnik jest oryginal boscha nie jest i ten regulator był zakladany na innych paskach i to chodziło i chodzi do dzisiaj nie wracało sie reklamacji na to nie było koels który mi to zakładal twierdzi ze to jakis chinczyk po prostu ale sprawdzony i bardzo dobry i mówil ze nie bede narzekał bede zadowolony i ladowanie bedzie wyzsze i tez tak sie stalo i jezdze cały czas na nim i zero problemów :) ładowanie nie spada itd a co do firmy to naprawde nie wiem jaka jest moze i CQ z IC ale watpie tam były tylko jakies numery chyba firmy nie było wybite ... z tego co tak wizualnie widzialem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś się może orientuje czy do AZM pakowane były tylko altki 90A czy też może większe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg etki były montowane 70, 90 i 120A. Na twoim miejscu zorientował bym się pod kątem możliwości montażu dużo nowszego i wydajniejszego alternatora Bosch 140A o oznaczeniu 06F903023F. Prawdopodobnie będzie pasować w miejsce oryginalnego i co najwyżej będzie do wymiany sprzęgiełko.

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg etki były montowane 70, 90 i 120A. Na twoim miejscu zorientował bym się pod kątem możliwości montażu dużo nowszego i wydajniejszego alternatora Bosch 140A o oznaczeniu 06F903023F. Prawdopodobnie będzie pasować w miejsce oryginalnego i co najwyżej będzie do wymiany sprzęgiełko.

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź. Rozważę montaż proponowanego altka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znowu ja mam dobre zdanie o CQ zakupione w IC. Koledze zakładałem do Passka dwie zimy do tyłu i dalej ma książkowe ładowanie (14,45V bez obciążenia miesiąc temu sprawdzane).

 

DarekS daj jakiego linia do tego regulatora, znalazłem na stronie IC ale widzę cena wyższa niż cenią za bosch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DarekS daj jakiego linia do tego regulatora, znalazłem na stronie IC ale widzę cena wyższa niż cenią za bosch.

Był to CQ1010014.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat bo już nie będę zakładał nowego. Mam problem w moim passacie AFN mam słabe ładowanie i nie wiem co może być tego przyczyną wymieniałem już regulator dwa razy ponieważ w oryginalnym kończyły się szczotki i kupiłem zamiennik jeden tańszy chwile było ok ale długo nie wytrzymał więc kupiłem droższy dłuższy czas było w porządku ale też się jakoś posypał. Więc wróciłem do oryginału tyle że wlutowali mi nowe szczotki, ale powiem szczerzę że szału nie ma, ładowanie mam bez obciążenia 13.8 a przy obciążeniu nawet 13.5, 13.6 max nie wiem co jeszcze jest przyczyną słabego ładowania. Bo w stanie takim wiąże się dużo problemów aku nie jest doładowany do końca, wycieraczki strasznie wolno chodzą no nie wiem już... Czy regeneracja alternatora pomorze czy problem leży gdzie indziej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności