pasacik98 Zgłoś #261 Napisano 8 Sierpnia 2010 Witam zamierzam wskrzesić swój wiatrak mam paska z 99 to pewnie mam Valeo możecie mi pomóc jakie mam kupić szczotki bo po przeczytaniu tylu postów już się gubię czy od jelcza czy stara i opis krótki krok po kroku jak wymontować i rozebrać wiatrak i jak poskładać wielkie dzięki i pewnie jeszcze wielu się przyda jak ktoś to wszystko opisze w jednym poście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #262 Napisano 10 Sierpnia 2010 Jak wymontować i rozebrać było tu wałkowane wiele razy-do wyjęcia trzeba odkręcić jedną śrubkę, do otwarcia, poodginać zatrzaski. Co do szczotek, najlepiej jak wymontujesz swoje i z nimi udasz się do sklepu, lub ewentulnie zawierzysz wymiarom z forum, u mnie się zgadzały 7x8x17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #263 Napisano 10 Sierpnia 2010 Koniecznie z domieszką miedzi mają być żebyś za 3 miesiące nie robił tego samego jeszcze raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik98 Zgłoś #264 Napisano 10 Sierpnia 2010 ok wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacko Zgłoś #265 Napisano 23 Sierpnia 2010 Witam Po przeczytaniu ok 15 stron forum , nikt nie odpowiedział czy spotkał sie z problemem piszczącego wentylatora klimy. Przy załączeniu kilmy zaczyna piszczę c jakby wentyl;ator, klima normalnie chłodzi, ale ten pis jest nie do zniesienia, najbardziej [przy wolnej jeździe, co może byc przyczyna ? łożysko, czy można wymienić?czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #266 Napisano 23 Sierpnia 2010 Przy załączeniu kilmy zaczyna piszczę c jakby wentyl;atorodepnij wtyczke wiatraka na chwile i bedziesz wiedzial czy to wiatrak czy spreżarka. jak wiatrak to kup na allegro za 150 pln i masz po sprawie. nie bardzo ci sie oplaca proba wymiany łożyska. jak nie to to szukaj dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #267 Napisano 23 Sierpnia 2010 u mnie nie załącza się drugi bieg wentylatora, przez co klima naprawdę ma słabą wydajność szczególnie w gorące dni. czym to jest spowodowane? po włączeniu klimy wiatrak kręci się zawsze. na drugi bieg wchodzi tylko czasami a ostatnim czasem to już wogóle. szczotki czy przekaźnik? jak szczotki to poszukam na forum jak to zdemontować. a jeśli przekaźnik poradzi ktoś jak go sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #268 Napisano 23 Sierpnia 2010 szczotki czy przekaźnik? skoro w ogóle działa to nie szczotki, prędzej przekaźnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #269 Napisano 23 Sierpnia 2010 u mnie nie załącza się drugi bieg wentylatora, przez co klima naprawdę ma słabą wydajność szczególnie w gorące dni. czym to jest spowodowane? po włączeniu klimy wiatrak kręci się zawsze. na drugi bieg wchodzi tylko czasami a ostatnim czasem to już wogóle. szczotki czy przekaźnik? jak szczotki to poszukam na forum jak to zdemontować. a jeśli przekaźnik poradzi ktoś jak go sprawdzić? Szczotki odpadają na bank - nie działałby w ogóle jeśli szczotki byłyby wytarte. Najłatwiej jest sprawdzić na postoju - klima na LO, otworzyć okna i słuchać kiedy wentyl się załączy. Mówisz o słabej wydajności - nie sądzę, żeby to miało wpływ bezpośredni - pośrednio zazwyczaj dochodzi do ucieczki czynnika w skutek zbyt dużego ciśnienia wywołanego właśnie niedostateczną wydajnością wiatraka, a to właśnie powoduje zadyszkę w gorące dni. Jednak, jeżeli wiatrak włącza się na drugim biegu, możliwe, że po prostu masz gdzieś w układzie nieszczelność. Ja stawiam na to, że masz braki w czynniku. Zbyt mała ilość czynnika nie wystarcza do wywołania w układzie ciśnienia wymaganego do uruchomienia wiatraka na drugim biegu. Sprawdź klimę na szczelność, ewentualnie dobij czynnik i testuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbzzyyczczeek Zgłoś #270 Napisano 23 Sierpnia 2010 piszczec moze pasek klimy a co do wiatraka to za zalaczanie 2 biegu odpowiada opornica na podluznicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #271 Napisano 23 Sierpnia 2010 3 miechy temu był dobijany czynnik. słaba wydajność jest właśnie wtedy jak nie załączy sie II bieg. w momencie jak się załączy wtedy miły chłodek wieje:) jak sprawdzić przekaźnik? albo opornice na podluznicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyruś Zgłoś #272 Napisano 23 Sierpnia 2010 Witam, trochę przejrzałem wątek z tą klimą. Ja mam również problem z niewłączającym się wiatrakiem. Po podłączeniu passata do kompa nie była, żadnych błędów więc pan z warsztatu powiedział, że to nie elektronika lecz coś mechanicznego. Czyli wypadło na wiatrak. Kupiłem nowy na allegro i podłączyłem .... po włączeniu klimy nie kręci się piszecie, że powinien włączać się odrazu tak? Co to może być? Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #273 Napisano 23 Sierpnia 2010 Witam, trochę przejrzałem wątek z tą klimą. Ja mam również problem z niewłączającym się wiatrakiem. Po podłączeniu passata do kompa nie była, żadnych błędów więc pan z warsztatu powiedział, że to nie elektronika lecz coś mechanicznego. Czyli wypadło na wiatrak. Kupiłem nowy na allegro i podłączyłem .... po włączeniu klimy nie kręci się piszecie, że powinien włączać się odrazu tak? Co to może być? Dzięki za pomoc. skoro czytałeś to powinieneś wiedzieć ze przed wentylatorem sprawdza się bezpieczniki i przekaźnik i opornicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyruś Zgłoś #274 Napisano 24 Sierpnia 2010 Jak nie ma błędów to znaczy chyba że to nie bezpieczniki ani przekaźniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #275 Napisano 25 Sierpnia 2010 Co to może byćopornica na 95%, bezpiecznik, przekaznik 5% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyruś Zgłoś #276 Napisano 4 Września 2010 Okazało się, że była walnięty bezpiecznik 40A jednak nie koniecznie musi wykazać go w błędach na kompie. Wymieniłem również wiatrak bo już ledwo się kręcił i wszystko śmia elegancko. Wielkie dzięki za pomoc chłopaki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość paragon Zgłoś #277 Napisano 7 Września 2010 @Fokus - dzięki serdeczne, opisany sposób DZIAŁA ! Potwierdzam dla Audi A4 1,9 TDI (prawdopodobnie ten sam model wentylatora). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #278 Napisano 7 Września 2010 @Fokus - dzięki serdeczne, opisany sposób DZIAŁA ! Potwierdzam dla Audi A4 1,9 TDI (prawdopodobnie ten sam model wentylatora). nie ciesz się tak kolego, bo nie podziała długo... ba od takiego pukania wzbudzisz wiatrak, ale za krótkie szczotki iskrzą i wypalają komutator. także wymieniaj szczotki puki jeszcze się da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #279 Napisano 29 Września 2010 u mnie problem odwrotny bo wiatra załacza sie odrazu po tym jak włacze zaplon i chodzi na 2 biegu non stop bez przerwy jak zgasze auto wiatrak staje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #280 Napisano 30 Maja 2011 Dziś zabrałem się za uzdrwienie mojego wiatraka. Kupiłem szczotki 8x8, niestety takie mieli. Koszt szczotek to 5zł za sztukę u gościa co naprawia rozruszniki i alternatory. Szczotki trochę dopiłowałem i przylutowałem. Poskładałem wszystko do kupy. Właczyłem klimę i wiatrak się kręci, ale zaczął coś trochę jakby słabnąć. Po odkreceniu smigła okazało się że uzwojenie doszło do metalowego dekielka. Musiałem jeszcze raz rozebrać i przesunąć całość uzwojenia na wałku, cofnąć trochę. Przy dokręcaniu śmigła zostało perzyciągniete uzwojenie do przedniej ścianki i blokowało obracanie się wiatraka. Przesunęło mi się to przy rozbieraniu. Poprawiłem i wentylatorek śmiga aż miło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach