Skocz do zawartości
Fokus

Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zamierzam wskrzesić swój wiatrak mam paska z 99 to pewnie mam Valeo możecie mi pomóc jakie mam kupić szczotki bo po przeczytaniu tylu postów już się gubię czy od jelcza czy stara i opis krótki krok po kroku jak wymontować i rozebrać wiatrak i jak poskładać wielkie dzięki i pewnie jeszcze wielu się przyda jak ktoś to wszystko opisze w jednym poście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymontować i rozebrać było tu wałkowane wiele razy-do wyjęcia trzeba odkręcić jedną śrubkę, do otwarcia, poodginać zatrzaski. Co do szczotek, najlepiej jak wymontujesz swoje i z nimi udasz się do sklepu, lub ewentulnie zawierzysz wymiarom z forum, u mnie się zgadzały 7x8x17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie z domieszką miedzi mają być żebyś za 3 miesiące nie robił tego samego jeszcze raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Po przeczytaniu ok 15 stron forum , nikt nie odpowiedział czy spotkał sie z problemem piszczącego wentylatora klimy.

Przy załączeniu kilmy zaczyna piszczę c jakby wentyl;ator, klima normalnie chłodzi, ale ten pis jest nie do zniesienia, najbardziej [przy wolnej jeździe, co może byc przyczyna ? łożysko, czy można wymienić?czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy załączeniu kilmy zaczyna piszczę c jakby wentyl;ator
odepnij wtyczke wiatraka na chwile i bedziesz wiedzial czy to wiatrak czy spreżarka. jak wiatrak to kup na allegro za 150 pln i masz po sprawie. nie bardzo ci sie oplaca proba wymiany łożyska.

jak nie to to szukaj dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie załącza się drugi bieg wentylatora, przez co klima naprawdę ma słabą wydajność szczególnie w gorące dni. czym to jest spowodowane? po włączeniu klimy wiatrak kręci się zawsze. na drugi bieg wchodzi tylko czasami a ostatnim czasem to już wogóle. szczotki czy przekaźnik? jak szczotki to poszukam na forum jak to zdemontować. a jeśli przekaźnik poradzi ktoś jak go sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczotki czy przekaźnik?

 

skoro w ogóle działa to nie szczotki, prędzej przekaźnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie nie załącza się drugi bieg wentylatora, przez co klima naprawdę ma słabą wydajność szczególnie w gorące dni. czym to jest spowodowane? po włączeniu klimy wiatrak kręci się zawsze. na drugi bieg wchodzi tylko czasami a ostatnim czasem to już wogóle. szczotki czy przekaźnik? jak szczotki to poszukam na forum jak to zdemontować. a jeśli przekaźnik poradzi ktoś jak go sprawdzić?

 

Szczotki odpadają na bank - nie działałby w ogóle jeśli szczotki byłyby wytarte. Najłatwiej jest sprawdzić na postoju - klima na LO, otworzyć okna i słuchać kiedy wentyl się załączy.

Mówisz o słabej wydajności - nie sądzę, żeby to miało wpływ bezpośredni - pośrednio zazwyczaj dochodzi do ucieczki czynnika w skutek zbyt dużego ciśnienia wywołanego właśnie niedostateczną wydajnością wiatraka, a to właśnie powoduje zadyszkę w gorące dni. Jednak, jeżeli wiatrak włącza się na drugim biegu, możliwe, że po prostu masz gdzieś w układzie nieszczelność.

 

Ja stawiam na to, że masz braki w czynniku. Zbyt mała ilość czynnika nie wystarcza do wywołania w układzie ciśnienia wymaganego do uruchomienia wiatraka na drugim biegu.

 

Sprawdź klimę na szczelność, ewentualnie dobij czynnik i testuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piszczec moze pasek klimy

a co do wiatraka to za zalaczanie 2 biegu odpowiada opornica na podluznicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 miechy temu był dobijany czynnik.

 

słaba wydajność jest właśnie wtedy jak nie załączy sie II bieg. w momencie jak się załączy wtedy miły chłodek wieje:) jak sprawdzić przekaźnik? albo opornice na podluznicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę przejrzałem wątek z tą klimą. Ja mam również problem z niewłączającym się wiatrakiem. Po podłączeniu passata do kompa nie była, żadnych błędów więc pan z warsztatu powiedział, że to nie elektronika lecz coś mechanicznego. Czyli wypadło na wiatrak. Kupiłem nowy na allegro i podłączyłem .... po włączeniu klimy nie kręci się :( piszecie, że powinien włączać się odrazu tak? Co to może być? Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, trochę przejrzałem wątek z tą klimą. Ja mam również problem z niewłączającym się wiatrakiem. Po podłączeniu passata do kompa nie była, żadnych błędów więc pan z warsztatu powiedział, że to nie elektronika lecz coś mechanicznego. Czyli wypadło na wiatrak. Kupiłem nowy na allegro i podłączyłem .... po włączeniu klimy nie kręci się :( piszecie, że powinien włączać się odrazu tak? Co to może być? Dzięki za pomoc.
skoro czytałeś to powinieneś wiedzieć ze przed wentylatorem sprawdza się bezpieczniki i przekaźnik i opornicę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma błędów to znaczy chyba że to nie bezpieczniki ani przekaźniki :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to może być
opornica na 95%, bezpiecznik, przekaznik 5%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że była walnięty bezpiecznik 40A jednak nie koniecznie musi wykazać go w błędach na kompie. Wymieniłem również wiatrak bo już ledwo się kręcił i wszystko śmia elegancko. Wielkie dzięki za pomoc chłopaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość paragon

@Fokus - dzięki serdeczne, opisany sposób DZIAŁA ! Potwierdzam dla Audi A4 1,9 TDI (prawdopodobnie ten sam model wentylatora).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Fokus - dzięki serdeczne, opisany sposób DZIAŁA ! Potwierdzam dla Audi A4 1,9 TDI (prawdopodobnie ten sam model wentylatora).

nie ciesz się tak kolego, bo nie podziała długo... ba od takiego pukania wzbudzisz wiatrak, ale za krótkie szczotki iskrzą i wypalają komutator. także wymieniaj szczotki puki jeszcze się da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem odwrotny bo wiatra załacza sie odrazu po tym jak włacze zaplon i chodzi na 2 biegu non stop bez przerwy jak zgasze auto wiatrak staje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zabrałem się za uzdrwienie mojego wiatraka. Kupiłem szczotki 8x8, niestety takie mieli. Koszt szczotek to 5zł za sztukę u gościa co naprawia rozruszniki i alternatory. Szczotki trochę dopiłowałem i przylutowałem. Poskładałem wszystko do kupy. Właczyłem klimę i wiatrak się kręci, ale zaczął coś trochę jakby słabnąć. Po odkreceniu smigła okazało się że uzwojenie doszło do metalowego dekielka. Musiałem jeszcze raz rozebrać i przesunąć całość uzwojenia na wałku, cofnąć trochę. Przy dokręcaniu śmigła zostało perzyciągniete uzwojenie do przedniej ścianki i blokowało obracanie się wiatraka. Przesunęło mi się to przy rozbieraniu. Poprawiłem i wentylatorek śmiga aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności