viking Zgłoś #181 Napisano 22 Marca 2010 znalazles te przekazniki. ja mam dziwny problem, mam II bieg a nie mam I biegu i zachodze w glowe co moze byc dajcie jakies zdjecia gdzie czego szukac. domyslam sie ze dziala to tak wlaczenie klimik- wlacza kompresor i jeden z czujniko termicznych startuje wiatrak przez rezystor i sobie tak działa jezeli temp wzrosnie drugi czujniczek wlacza klimke na II bieg znaczy omija opornice i daje pelne 12V na smigielko. znaczy u mnie padlo albo czujniczek albo opornica albo przekaznik. jak ktos ma jakies fotostroy z naprawy tego albo w co klupnąć, żeby to włączyć to bede mega wdzieczny, ps, przy jakiej temperaturze na zewnatrz wlaczas sie I bieg wiatraka (stojac na postoju z wlaczona klimka na 22 stopnie) przyznam sie bez bicia ze nieszukałem bo niestety w wekendy niemam auta dziewczyna studiuje a w tygodniu sam pracuje ale jak znajde chwilke to zajrze i dam ci znac a co do biegów wentylatora to jest takie cos , jak jakas opornica która tym steruje jest to na podłuznicy koło interculera ,lubia kable sniedziec jak zdejmniesz osłone od spodu i spojrzysz to zobaczysz to cos , tu masz kolego link tak to wyglada http://www.allegro.pl/item942658237_opornica_przekaznik_wentylatorow_vw_passat_b5.html to ta opornica co odpowiada za wentylator poszukaj na forum gdzies juz to było omawiane , ale niepamientam gdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #182 Napisano 22 Marca 2010 A właśnie wczoraj zmieniając olej zastanawiałem się do czego to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #183 Napisano 23 Marca 2010 do czego to jest dostane sie do tego ustrojstwa sciagajac maskownice zderzaka czy inny sposób jest preferowany. czytam i czytam i dochodze do wniosku, że najprawdopodobniej umarła opornica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #184 Napisano 23 Marca 2010 dostane sie do tego ustrojstwa sciagajac maskownice zderzaka czy inny sposób jest preferowany. czytam i czytam i dochodze do wniosku, że najprawdopodobniej umarła opornica najlepiej kanał i zdiac dolna osłone silnika i wtedy masz wszystko jak na dłoni inaczj ciezko sie do tego dobrac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smentek Zgłoś #185 Napisano 25 Marca 2010 dostane sie do tego ustrojstwa sciagajac maskownice zderzaka czy inny sposób jest preferowany. czytam i czytam i dochodze do wniosku, że najprawdopodobniej umarła opornica W tym wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=65924&highlight=wentylator+klimy&page=3 masz opisane jak sprawdzić opornicę i ją zdemontować, niestety nie ma zdjęć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel-VW Zgłoś #186 Napisano 2 Kwietnia 2010 Witam Z racji że jest cieplej załączyłem klimę (mam ręczną) i wiatrak się włącz od razu, tylko po chwili wpada w rezonans (telepie całym wiatrakiem na wszystkie strony) wyłączyłem, łapię za wiatrak a on chodzi na boki jak by nie był dokręcony luzu na ośce nie czuć tylko na boki. Jak jest śmigło mocowane do silnika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #187 Napisano 2 Kwietnia 2010 (edytowane) poczytaj poczatek watku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28164&highlight=wentylator+klimy&page=2 masz nawet zdjecia moze lozyska poszly i stad ten luz Edytowane 2 Kwietnia 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #188 Napisano 3 Kwietnia 2010 Witam! Z racji że jest cieplej załączyłem klimę (mam ręczną) i wiatrak się włącz od razu, tylko po chwili wpada w rezonans (telepie całym wiatrakiem na wszystkie strony) Najprawdopodobniej masz luz na łożysku (jak pisze Kolega wojta) - tym od strony wiatraka. Wiatrak klimy dostaje wibracji i w trakcie pracy - terkocze. Robiłem taki przypadek wczoraj rodzinie w Passacie 2003. Okazało się, że łożyska są OK a wybita była ośka wirnika - aż 1 mm (na średnicy). Jedenym wyjściem na szybko (prowizorka) było wycięcie paska blaszki miedzianej o szerokości 4 mm i grubości 05 mm i owinięcie nią wybitej ośki. Potem montaż połączony z wymianą praktycznie już zużytych szczotek i wszystko śmiga. Wiatrak pracuje cichutko i bez luzów. Jak napisałem - jest to prowizarka - jak długo pochodzi trudno powiedzieć. Biorąc pod uwagę, że wiatrak klimy nie przenosi żadnyxh obciążeń - może chodzić długo. Ktoś kiedyś powiedział, że czasem prowizoeki są najlepsze. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szlaku Zgłoś #189 Napisano 6 Kwietnia 2010 witam mam taki problem a mianowicie : po uruchomieniu silnika wiatrak klimy rusza odrazu na 2 biegu temperatura silnika zachowuje sie normalnie ,gdy wcisne ECON lub AUTO to wentylator sie wylancza ,z kolei gdy temperatura na zewnatrz spadnie ponizej 5 stopni celcjusza to sie wentylator nie zalancza sie gdzie szukac przyczyny pomozcie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #190 Napisano 10 Kwietnia 2010 a mam pytanko wczoraj chciałem wyjąć wentylator odkręciłem śrubkę i chciałem przekręcić go w prawo ale coś go blokuje czy oprócz tej śrubki ma jeszcze jakieś blokady ? jeśli tak to gdzie bo chciał by go wyjąć i sprawdzić mam to samo co RoGaz50 wentylator ma luz i jak ruszam łopatkami na boki puka , a jak wo gule wyłączę auto to terkocze , czy po zmianie wtyczki można przełożyć wentylator z Passata przed liftowego ? ---------- Post added at 09:28 ---------- Previous post was at 09:19 ---------- szlaku u mnie wentyl też kręci sie tylko na 2 biegu normalnie sie włącza i wyłącza , prawdopodobnie padnięta opornica , chciałem ja wyjąć niby da się podejdzie się ale za żadne skarby nie można odkręcić tych 3 śrub z kablami prędzej się opornice zniszczy niż je odkręci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #191 Napisano 10 Kwietnia 2010 a mam pytanko wczoraj chciałem wyjąć wentylator odkręciłem śrubkę i chciałem przekręcić go w prawo ale coś go blokuje czy oprócz tej śrubki ma jeszcze jakieś blokady ? jeśli tak to gdzie bo chciał by go wyjąć i sprawdzić mam to samo co RoGaz50 wentylator ma luz i jak ruszam łopatkami na boki puka , a jak wo gule wyłączę auto to terkocze , czy po zmianie wtyczki można przełożyć wentylator z Passata przed liftowego ? ---------- Post added at 09:28 ---------- Previous post was at 09:19 ---------- szlaku u mnie wentyl też kręci sie tylko na 2 biegu normalnie sie włącza i wyłącza , prawdopodobnie padnięta opornica , chciałem ja wyjąć niby da się podejdzie się ale za żadne skarby nie można odkręcić tych 3 śrub z kablami prędzej się opornice zniszczy niż je odkręci nie nic innego go nie trzyma tylko mocno trza go obkrecac az wyskoczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #192 Napisano 10 Kwietnia 2010 bo gdzieś czytałem ze na dole może być jeszcze jakaś blokująca zawleczka ? a czy wentyl od przedlifta podejdzie do polifta ? bo chyba różnią sie tylko wtyczkami ? da rade przełożyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #193 Napisano 10 Kwietnia 2010 Tak da radę, już tu kiedyś opisywałem. Ja nie ciąłem kable, tyko wtyczki pootwierałem i piny poprzekładałem. Trzeba było tylko wtyczke w miejscu gdzie kable wchodzą, dobrze zaizolować, bo nie można było wykorzystać oryginalnego uszczelnienia gumowego. ---------- Post added at 10:57 ---------- Previous post was at 10:50 ---------- http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=612665&postcount=14 A trzy posty wyżej od mojej wypowiedzi w tym wątku, masz wypowiedź kolegi Gural ze zdjęciami odnośnie wymontowania wiatraka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #194 Napisano 10 Kwietnia 2010 a możecie podać jakiegoś zaufanego sprawdzonego sprzedawce z allegro , bo widzę ze ceny za wentylatory są miedzy 130 a 200zl i nie wiem teraz jaki kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #195 Napisano 10 Kwietnia 2010 Witam! a możecie podać jakiegoś zaufanego sprawdzonego sprzedawce z allegro , bo widzę ze ceny za wentylatory są miedzy 130 a 200zl i nie wiem teraz jaki kupić Tu nie tyle problem leży w cenie co w tak prozaicznej sprawie jak prawidłowe wyważenie samego wiatraka. Oczywiście - te droższe egzemplarze są perfekcyjnie wykonane i wizualnie przypominaja oryginał - sam kupiłem takiego za okolo 200 zł. Coż z tego że: 1. wyglądał jak oryginał 2. perfekcyjnie się zamontował 3. pięknie chodził jak dostawał wibracji (rezonansu) słyszalnego z kabiny - takie falujące cyklicznie buczenie uuuuuuuu..............uuuuuuuuuu...............uuuuuuuuu. Albo wibrował wiatrak albo jego niewyważenie powodowało rezonans jakiegoś innego elementu. Efekt nie do zniesienia. Z 5 razy go montowałem i demontowałem, sprawdzałem wszystko. Musiałem naprawić stary wiatrak (wymiana szczotek) i jest cisza. Spora ludzi na Forum pisało, że kupili te podróbki i są zadowoleni - poprostu trafili na dobrze wyważone egzemplarze. Wybór należy do Ciebie - zależy jak trafisz. Ja tylko piszę co mi się przydarzyło - bo jeździć z takim buczeniem się nie dało a i nie za bardzo były podstawy do reklamacji. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #196 Napisano 10 Kwietnia 2010 a możecie podać jakiegoś zaufanego sprawdzonego sprzedawce z allegro , bo widzę ze ceny za wentylatory są miedzy 130 a 200zl i nie wiem teraz jaki kupić ja na twoim miejscu jesli nieda sie naprawic twojego wentylatora kupił dobra uzywke za jakies 100zł , wiadomo ze napewno w tej uzywce szczotki beda zajechane wiec odrazu bym wymienił na nowe z elektrocarbonu za 40zł i ccałosc masz za 150 a napewno bedzie to lepsze niz te podruby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #197 Napisano 10 Kwietnia 2010 a w wentylatorze jest jakieś łożysko do wymiany ? bo mam duży luz osiowy czyli co tam może być uwalone ? poza tym wyraźnie wentylator bije na boki podczas obracania wydając dziwne dźwięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #198 Napisano 18 Kwietnia 2010 Skończyły Ci się szczotki w silniczku nadmuchu świeżego powietrza. Yyy... wybaczcie pytanie laika ale gdzie ten silniczek sie znajduje ? I jak sie do niego dobrac ? Z gory dzieki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #199 Napisano 18 Kwietnia 2010 Za schowkiem. Myślę, że jak schowek wyciągniesz to bez problemu się do niego dostaniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #200 Napisano 18 Kwietnia 2010 Hehe - to juz wiem i chyba mam juz nie oryginalny gdyz napis na nim glosi "VALEO" Dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach