Gość wooosiu Zgłoś #101 Napisano 28 Kwietnia 2009 ---------- Post added at 09:37 ---------- Previous post was at 09:21 ---------- w dziale SPRZEDAM zamiescilem ogloszenie, posiadam takie szczotki do tych wentylatorów. Nic nie trzeba podcinac i piłować pozdrawiam czy te szczotki to jeszcze aktualne ??? musze wymienic w swoim . jak coś to dzieki za info . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TOMEK1980 Zgłoś #102 Napisano 2 Maja 2009 A co zrobić jeżeli po podłączeniu na "krótko" pod akumulator, wentylator działa, bezpiecznik 40A jest OK. przekaźnik tak samo???Już nie wiem... Proszę o info! Witam, Mam taka samą opcje, nowy wentylator, przekaznik ok, bezpiecznik 30A tez a wentylaor nie działa, moze jakies rady??? pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal914 Zgłoś #103 Napisano 5 Maja 2009 panowie wasz sposob z lekkim pukniecie w wentylator u mnie poskutkowal nawet na wylacznonej klimie najpierw lekko stuknalem i jak wlaczylem klime po tym odrazu wystartowal, narazie jak zalaczalem klime i gasilem z 15 razy jest ok wiatrak sie rozlacza i zalacza sam, zobaczymy na jak dlugo:))) . moje autko jest sprowadzone ze szwecji takze pewnie klimy nikt tam nie uzywal przy ich temperaturach i dlatego wiatrak sie zastal. jutro go potraktuje jeszcze wd 40 moze splucze ten syf w nim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejp Zgłoś #104 Napisano 5 Maja 2009 (edytowane) Skoro sądzisz że nikt tam klimy nie używałem to radze zapoznać się z czynnościami konserwacyjnymi klimatyzacji. Pierwsze co na twoim miejscu bym zrobił to zmienił szczoteczki w wiatraku od klimy bo pewnie w tym siedzi diabeł, a następnie pojechał na napełnienie i pełne odgrzybienie. Chcę zauważyć, że nie używając klimatyzacji przez nawet jeden sezon zimowy może w lato czekać na nas przykra niespodzianka Edytowane 5 Maja 2009 przez blazejp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TDI Piter Zgłoś #105 Napisano 5 Maja 2009 temperatura nie ma znaczenia. Ja jeżdżę cały rok na AUTO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TOMEK1980 Zgłoś #106 Napisano 9 Maja 2009 (edytowane) A czy problem moze tkwić w tym, że jest zbyt mało czynnika chłodzącego??? Chodzi mi o załączanie się wentylatora chłodnicy. Z tego co wyczytałem i wiem o tym, że powinien załączać się w każdym innym trybie niż ECON, ale w którymś wątku padło stwierdzenie, że jeżeli jest za mało czynnika, to wentylator się nie załączy. Może to ktoś potwierdzić??? Bo cały tydzień bujam się już z miernikiem i przekaźnikami i mnie się wentylator nie załącza. Dodam że jest nowy - na krótko pod aku dziobie, bezpiecznik 40A ok, a tak w ogóle wie ktoś może ile przekaźników i dokładnie które odpowiadają za działanie klimki??? Bo wyczytałem numery 267 i 370 (sprezarka), ale "klikają" u mnie jeszcze 373 dwie sztuki w dolnej skrzynce pod kierownicą, może jakiś schemat lub dokładny opis do rocznika 2005 ktos ma, bo korzystałem z opisu znalezionego n forum i jakoś mi się ułożenie tych przekaźników nie zgadza; We wszystkich B5 3BG jest taki sam??? Czym dłużej czytam różne wątki, tym trudniej mi ogarnąć temat heh... pzdr. Edytowane 9 Maja 2009 przez TOMEK1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dyras Zgłoś #107 Napisano 13 Maja 2009 Próbowałem sposobu jednak nie poskutkował Rozbierając silnik byłem pewien, że szczotki się starły, a okazało się że są jeszcze spoko, moją jeszcze po ok 1,5cm. 2 znich były zablokowane i nie dociskały do komutatora. Rozruszane, wyczysczone z opiłków pracują jak trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #108 Napisano 31 Maja 2009 (edytowane) pojawiało sie kilka razy pytanie jak wyciagnać wiatrak caly. jest kilka opisów i powiem że wszystkie są dobre. chwilkę poczytałem zszedłem do autka i wytargałem go. sprawa bardzo prosta 1. należy odkręcić końcówkę wlotu powietrza. 2. pod nim widac mocowanie wiatraka i jedną jedyną śrubeczkę- odkręcicie to 3. przekręcicie wiatrak cały (zgodnie ze wskazówkami zegara patrząc z przodu auta) 4. troszkę gimanstyki i wiatrak jest już na wierzchu. 5. rozpinamy wtyczkę która jest pod plastykiem (ja niestety go połamałem). jak ktoś nie wie jak sciągnąć ten plastyk to musi wyczuć zapadki które trzymają sie zbiorniczka. rozchylić je i sam spada. 6. ja przeciąłem opaski mocujące kable i wyszarpałem wiatrak do góry i odciałem go. 7. troszkę zabawy z imadłem młotkiem i srubokrętem i pięknie się silinik rozkłada. jutro jadę na poszukiwania szczotek (ci z Sosnowca bądź okolic możecie mi troszkę pomóc) jak złożę opowiem o efekcie końcowym jeszcze jedno, byłem nabić klimkę i była absolutnie pusta przynajmniej tak twierdził magik. czy mogło to być wynikiem niedziałającego wiatraka i upuszczania zbyt dużego ciśnienia z ukladu?? czy raczej się łudzę i zapewne mam gdzieś wyciek powiedzcie jeszcze jak poradziliście sobie z prowadzeniem szczotek, w oryginale są takie wypusty ale wydaje mi się, że jeżeli szczotka bedzie dobrze dopasowana i odpowiednio długa to nie ma to większego znaczenia. Edytowane 31 Maja 2009 przez mjuka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #109 Napisano 31 Maja 2009 czy raczej się łudzę i zapewne mam gdzieś wyciek łudzisz się .... wyciek bądz ktoś wypuścił... a jak bylo pusto to i wiatrak nie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #110 Napisano 31 Maja 2009 rozpinamy wtyczkę która jest pod plastykiem (ja niestety go połamałem) jak chcesz to mam taki właśnie plastik (ten osłoniający zbiorniczek płynu wspomagania) nówkę (do mnie nie pasował bo mam auto z 2001 roku a od 2002 była zmiana w podłączeniu wtyczki od pompy ABS i stąd inny plastik) więc mogę odsprzedać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Arti_vw Zgłoś #111 Napisano 28 Czerwca 2009 Witam poraz pierwszy na tym forum. Mialem taki problem z wentylatorem, ze po nabiciu klimy bylo slychac lekkie syczenie przy prawym nadkolu. mechanik mowil ze moze to byc jakis zawor spustowy bo niby duze cisnienie. ale ze wiatrak sie nie zalaczal tego juz nie potrafil wyjasnic, powiedzial, ze niektore auta tak maja. ze 3 dni tak jezdzilem z "niewlaczajacym" sie wiatrakiem. po tym czasie z kolega sprobowalismy podlaczyc wiatrak na krotko, czyli przy wtyczce i do akku, nie ruszyl, poruszylismy go recznie wystartowal. i tak dzialal przez chwile. przy napieciu ruszal wtedy gdy byl poruszany reka. 2 dni minely, stojac na parkingu z wlaczona klima nastopila ekspolozja z prawego przedniego nadkola. i na tym zakonczyla sie moja przygoda z klima. jednak warto zadbac o wiatrak i w pore go wymienic badz wymienic szczotki. tylko zastanawia mnie to syczenie. to normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #112 Napisano 28 Czerwca 2009 tak kolego to normalne, jak nie działa wentylator to wzrasta ciśnienie w układzie klimatyzacji i zawór bezpieczeństwa wypuszcza nadmiar ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zakrecona Zgłoś #113 Napisano 22 Lipca 2009 czy ktoś już z Was miał do czynienia z takim typem wentylatora? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=684141296 bo mi nie kręci już w ogóle(sprawdzał kolega i ani na krótko ani inaczej nie działa a bezpiecznik ok). jeśli byłby ok kupiłabym go i dała mechanikowi do zamiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #114 Napisano 22 Lipca 2009 czy ktoś już z Was miał do czynienia z takim typem wentylatora? akurat wentylator z okrągłą wtyczką powinien pasować do Twojego auta, w modelach b5 po liftingu montowane były z prostokątną wtyczką typu gate Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zakrecona Zgłoś #115 Napisano 22 Lipca 2009 wiem, że pasuje ale jak się on sprawuje.może już ktoś kupił taki i ma jakieś zdanie na jego temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #116 Napisano 22 Lipca 2009 ale jak się on sprawuje raczej nie kupisz o wiele taniej wentylatora, ja kupowałem w zeszłym roku jakiś no name i działa bez zarzutu, w oryginalnym wymieniłem szczotki i w razie czego mam na zapas nowy w ASO do Twojego auta to koszt rzędu 253 euro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #117 Napisano 22 Lipca 2009 a u mnie wetylator klimy działa na krótko i na samodiagnozie a tak sie nie załacza co jest nie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aniel22 Zgłoś #118 Napisano 23 Lipca 2009 witam panowie nam taki problemze prad nie dochodzi do łoczenia sie wytczki z wentylatorem z czym sie wieze ze nie dział wentylator co moze byc ze prad nie dochozi piszecie o jakims bezpieczniku i przekazniku gdzie go znalesc moze jakies zdiecia ---------- Post added at 00:07 ---------- Previous post was at 13:00 ---------- witam bezpiecznik i przekazniki znalazłem od wentylatora klimy ale wentylator dalej nie działa sprawdzałem go na krutko i chodzi bez problemów. co moze byc ze wentylator sie nie załacz bezpieczniki dobre a przekaznika nie wiem jak sprawdzic co jeszcze moze byc ze to nie działa moze macie jakies pomysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #119 Napisano 23 Lipca 2009 a u mnie wetylator klimy działa na krótko i na samodiagnozie a tak sie nie załacza co jest nie tak ? W obwodzie silnika wentylatora V7 jest opornik N39 (umieszczony pod lewą podłużnicą ;od strony zderzaka),przekaźniki J279-I prędkość (ozn. przek. 214) oraz J280 - II prędkość (ozn. przek.214); za sterowanie cewkami w/w przekaźników odpowiadają czujniki termiczne: F18 oraz F129 , bezpieczniki S42 (40A) i S51(5A).Od sprawdzenia tych ścieżek musisz zacząć poszukiwania.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MariuszBie Zgłoś #120 Napisano 31 Lipca 2009 Dziękuję koledze Fokus-owi za opisanie tej usterki w pierwszym poście. Dzięki niemu uruchomiłem wentylator klimatyzacji hehe (śrubokręt i młotek) i spokojnie mogę jechać jutro na urlop, a po powrocie zabrać się za wentylator i szczotki. pozdrawiam MariuszB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach