Gość Patryk Zgłoś #41 Napisano 6 Czerwca 2008 Rozumiem że większy hałas na zewnątrz ale wewnątrz auta też?mój tato miał kiedyś passata i u niego było cichutko wewnątrz! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #42 Napisano 6 Czerwca 2008 przeszedł dziś wentylatorek kupiony na alledrogo najgorsze było wypinanie kabla ze spinek (nie było za bardzo jak rąk wsadzić między przedni pas a silnik, walczyłem z godzinę z pełnym sukcesem wentyaltor włącza się za każdym włączeniem klimatyzacji stary przyniosłem do domu, rozebrałem na czynniki pierwsze i okazało się, że u mnie są prowadnice szczotek więc będę musiał te kupione dotrzeć ale nie mam pomysłu jak je tam wsadzić a później zamontować komutator skoro szczotki będą na dzień dobry wypychane przez sprężynki jakoś pokombinuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACEK1970 Zgłoś #43 Napisano 6 Czerwca 2008 przeszedł dziś wentylatorek kupiony na alledrogo najgorsze było wypinanie kabla ze spinek (nie było za bardzo jak rąk wsadzić między przedni pas a silnik, walczyłem z godzinę z pełnym sukcesem wentyaltor włącza się za każdym włączeniem klimatyzacji stary przyniosłem do domu, rozebrałem na czynniki pierwsze i okazało się, że u mnie są prowadnice szczotek więc będę musiał te kupione dotrzeć ale nie mam pomysłu jak je tam wsadzić a później zamontować komutator skoro szczotki będą na dzień dobry wypychane przez sprężynki jakoś pokombinuję dobierz klucz nasadowy trochę większy od komutatora , powciskaj szczotki jedną po drugiej i umiść w tym miejscu klucz (zamiast komutatora) A potem wyciskając klucz komutatorem , wsuń komutator na misejsce klucza i gotowe pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #44 Napisano 6 Czerwca 2008 dobierz klucz nasadowy trochę większy od komutatora , powciskaj szczotki jedną po drugiej i umiść w tym miejscu klucz (zamiast komutatora)A potem wyciskając klucz komutatorem , wsuń komutator na misejsce klucza i gotowe pozdrawiam tylko, że zdjąłem tylko tą górną pokrywę silniczka (od strony komutatora) ale widzę, że nie obejdzie się bez zdjęcia tej od strony szczotek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACEK1970 Zgłoś #45 Napisano 6 Czerwca 2008 tylko, że zdjąłem tylko tą górną pokrywę silniczka (od strony komutatora) ale widzę, że nie obejdzie się bez zdjęcia tej od strony szczotek komutator i szczotki są po drugiej stronie , nie po stronie wiatraka chyba zaczołeś od złej strony , ja porozginałem zaciski mocujące pokrywę od strony szczotek (tam gdzie są wypuszczone blachy z otworami do przykręcenia silniczka do obudowy wentylatora) drugiej strony nie ruszałem , rirnik nadal pozostawał w korpusie silnika , wyjołem tylko szczotkotrzymacz ze szczotkami i gotowe . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #46 Napisano 6 Czerwca 2008 komutator i szczotki są po drugiej stronie , nie po stronie wiatrakachyba zaczołeś od złej strony , ja porozginałem zaciski mocujące pokrywę od strony szczotek (tam gdzie są wypuszczone blachy z otworami do przykręcenia silniczka do obudowy wentylatora) drugiej strony nie ruszałem , rirnik nadal pozostawał w korpusie silnika , wyjołem tylko szczotkotrzymacz ze szczotkami i gotowe . zgadza się zacząłem od d...py strony myślałem, że dostęp będzie łatwiejszy od tej strony gdzie łatwiej mozna było dekielek podważyć czym odginałeś zaciski mocujące od strony szczotkotrzymacza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACEK1970 Zgłoś #47 Napisano 6 Czerwca 2008 zgadza się zacząłem od d...py strony myślałem, że dostęp będzie łatwiejszy od tej strony gdzie łatwiej mozna było dekielek podważyć czym odginałeś zaciski mocujące od strony szczotkotrzymacza? ściskałem klasycznymi obcęgami , kombinerkami niebardzo wychodziło . te druty na szczęście są wmiarę miękie i po zmontowaniu i ponownym rozginaniu żaden nie pękł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #48 Napisano 6 Czerwca 2008 ściskałem klasycznymi obcęgami , kombinerkami niebardzo wychodziło . te druty na szczęście są wmiarę miękie i po zmontowaniu i ponownym rozginaniu żaden nie pękł no właśnie kombinerkami nic nie ruszyło dlatego wziąłem się za drugą stronę gdzie łatwiej było śrubokręt wsadzić pod dekiel i podważyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACEK1970 Zgłoś #49 Napisano 6 Czerwca 2008 no właśnie kombinerkami nic nie ruszyło dlatego wziąłem się za drugą stronę gdzie łatwiej było śrubokręt wsadzić pod dekiel i podważyć gdy dostaniesz się juz do środka to do lutowania linek od szczotek potrzebny będzie kwas do lutowania bo na samą kalafonię bardzo słabo się lutuje , a po potraktowaniu kwasem od razu przyjmowało cynę , szczegulnie kabelki od starych szczotek , do nowych przystaje o wiele lepiej. ja obcinając stare szczotki ucinałem kable w połowie i potem nowe dopasowując długość przylutowałem do końcówek starych kabli. oryginalne kabelki szczotek są przygrzewane do mosiężnych elementów , do nich bardzo żle się lutuje dlatego pozostawiałem kawałki starych przewodów żeby do nich przylutować nowe szczotki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #50 Napisano 6 Czerwca 2008 gdy dostaniesz się juz do środka to do lutowania linek od szczotek potrzebny będzie kwas do lutowania bo na samą kalafonię bardzo słabo się lutuje , a po potraktowaniu kwasem od razu przyjmowało cynę , szczegulnie kabelki od starych szczotek , do nowych przystaje o wiele lepiej. ja obcinając stare szczotki ucinałem kable w połowie i potem nowe dopasowując długość przylutowałem do końcówek starych kabli. oryginalne kabelki szczotek są przygrzewane do mosiężnych elementów , do nich bardzo żle się lutuje dlatego pozostawiałem kawałki starych przewodów żeby do nich przylutować nowe szczotki . ja już jeden kabelek oderwałem, został tylko fragment na samym zgrzewie, ale patent wymyśliłeś dobry trzeba będzie tak 3 pozostałe szczotki przylurować jeśli zaś chodzi o lutowanie to zawsze używam pastę do luyowania i zawsze po jej nasmarawoniu nie miałe problemu z lutowaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gr0szek20vt Zgłoś #51 Napisano 8 Czerwca 2008 witam ...podczas jazdy miejskiej w korkach zaobserwowalem ,ze uklad klimatyzacji wylacza sie czego nastepstwem jest naturalnie sauna w kabinie pojazdu(ale tylko na jakies 1-30sec)po przeczytaniu kilku postow na forum dowiedzialem sie ,ze po zalaczeniu klimatyzacji wentylator musi sie wlaczyc..niestety u mnie tak sie nie dzieje...poruszylem go reka w strone jego naturalnej pracy i leniwie zaczal pracowac ,lecz po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem sie pojawil ponownie...wywnioskowalem ,ze moj wentylator jest juz na wykonczeniu..tylko teraz mam jedno pytanie do Was drodzy forumowicze zaznaczam ,ze moja wiedza o motoryzacji a tym bardziej o 3bg jest znikoma .. a wiec moje pytanie brzmi nastepujaco : czy ten wentylator jest tylko do chlodzenia klimy ??? czy owy wentylator rowniez chlodzi wode ukladu silnika ??? pytam o to poniewaz jutro chce sie wybrac w trase i jesli jest to tylko sprawa klimy ,opuszcze okna i bede jechal z wiatrem we wlosach;) a jesli jego zadaniem jest chlodzenie silnika bede zmuszony zostac w domu ...Bardzo prosze o porade ....DZIEKII ahaaa ewentualnie jesli ten wentylator jest tylko od klimy czy moglbym jadac po autostradzie nie w korku wlaczyc klime bez zadnych konsekwencji ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #52 Napisano 8 Czerwca 2008 Sprawdź przekaźnik od wiatraka klimy, może to on rozłącza ci obwód. Bo skoro leniwie się kręci, to bezpiecznik jest raczej w porządku.Ewentualnie szczotki są na wykonczeniu. Niektórzy piszą, ze wentylator klimy pomaga w chłodzeniu silnika. Ja miałem niesprawną klimę więc wentylator się nie włączał (to było rok temu latem) i jeździlem prawie miesiąc przy upałach powyżej 30 stopni i nic złego się nie działo. Tak więc śmiało możesz pomykać w trasę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gr0szek20vt Zgłoś #53 Napisano 8 Czerwca 2008 ok...miales nie sprawna klime ,ale moze w momencie osiagniecia wysokiej temp. wody zalacza sie wentylator?czy miales wentylator odlaczony albo pewnosc ze nie pracuje?? jeszcze jedno leniwie sie kreci jak go zmusze do tego reka albo pukne kluczem ... na trasie moge zalaczyc klime czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #54 Napisano 9 Czerwca 2008 Napisałem ci już na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #55 Napisano 11 Czerwca 2008 wymieniłem szczotki, poskładałem wszystko do kupy, zanim pozaginałem wąsy obudowy sprawdziłem czy wentylator śmiga i po sprawdzeniu je zagiąłem dokręciłem śmigło i mam rezerwowy zregenerowany wentylatorek w razie w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #56 Napisano 15 Czerwca 2008 w dziale SPRZEDAM zamiescilem ogloszenie, posiadam takie szczotki do tych wentylatorów. Nic nie trzeba podcinac i piłować pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielbio Zgłoś #57 Napisano 18 Czerwca 2008 Dzisiaj zrobiłem wentylatorek, a raczej elektryk. W końcu:D. Śmiga że ho,ho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mols Zgłoś #58 Napisano 18 Czerwca 2008 jeżeli chodzi o wentylator klimy to u mnie też niechodził. Pojechałem do elektryka, na początku sprawdził czy jest zasilanie, było ok. Następnie zdjął wentylator okazało się że jest niesprawny. zamontował nowy. Konsternacja nowy też nie chodzi. Okazało się że walnięty jest czujnik temperatury zewnętrznej (pokazywał temperaturę o 10 stopni niższą). Co do załączania się wentylatora to jeżeli temperatura jest o 5 do 10 stopni niższa niż ustawiona na klimatroniku to wentylator chociaż jest ok to się nie załączy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aachu Zgłoś #59 Napisano 19 Czerwca 2008 od wentylatora Vw Passat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #60 Napisano 19 Czerwca 2008 a kiedy powinien sie zalanczac ten wiatraczek w momencie wlaczenia klimy ? jak sprawdzic czy jest dobry czy zepsuty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach