Bobaros Zgłoś #121 Napisano 23 Września 2012 Witam wszystkich! Chciałbym przedstawić mój problem z moim paskiem B5 '96. Otóż, od niedawna borykam się z problemem ze spadkiem mocy. Problem jest taki, że tak jak kolegom, auto do 3 tyś obr. śmiga elegancko, dopuki nie właczy sie Tryb Awaryjny. Poczytałem troche na forum i jeden z użytkowników, zalecał "przeczysczenie" turbinki, poprzez "przeciąganie" go na biegach np. na autostradzie. Zrobiłem tak i po okolo 200 km, nie gasząc auta, dostało kopa. 180 km/h leciał bez żadnego problemu. Ale po paru dniach znowu to samo..... ;s Od paru dni zauważyłem także taką dziwną sytuację, a mianowicie, gdy rano jade do pracy, jest już zimno. Odpalam auto i ruszam. Auto wtedy działa jak nowe.... wszystko ładnie przyśpiesza, słychać turbinke jak pracuje, ale gdy silnik się już zagrzeje, znowu wpada w tryb awaryjny i lipa. U mechanika nie pokazało żadnych błędów. Czy może być np. w wężach pełno syfu, które blokują dopływ powietrza do turbiny? Czy coś innego? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #122 Napisano 24 Września 2012 To, że nie było żadnych błędów to jeszcze nie jest diagnoza. Jak chcesz wiedzieć jak pompuje Twoje turbo to musisz zrobić logi dynamiczne. Musisz zrobić logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010 oraz log statyczny grupy 010. Syf, jeśli się już zbierze (w co wątpię) to z całą pewnością w dyszy elektrozaworu N75 ale nie w wężykach i nie blokuje on dopływu powietrza do turbinki tylko podciśnienia do jej siłownika, który steruje kierownicami spalin jej zmiennej geometrii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobaros Zgłoś #123 Napisano 7 Października 2012 Witam wszystkich! Chciałbym przedstawić mój problem z moim paskiem B5 '96. Otóż, od niedawna borykam się z problemem ze spadkiem mocy. Problem jest taki, że tak jak kolegom, auto do 3 tyś obr. śmiga elegancko, dopuki nie właczy sie Tryb Awaryjny. Poczytałem troche na forum i jeden z użytkowników, zalecał "przeczysczenie" turbinki, poprzez "przeciąganie" go na biegach np. na autostradzie. Zrobiłem tak i po okolo 200 km, nie gasząc auta, dostało kopa. 180 km/h leciał bez żadnego problemu. Ale po paru dniach znowu to samo..... ;s Od paru dni zauważyłem także taką dziwną sytuację, a mianowicie, gdy rano jade do pracy, jest już zimno. Odpalam auto i ruszam. Auto wtedy działa jak nowe.... wszystko ładnie przyśpiesza, słychać turbinke jak pracuje, ale gdy silnik się już zagrzeje, znowu wpada w tryb awaryjny i lipa. U mechanika nie pokazało żadnych błędów. Czy może być np. w wężach pełno syfu, które blokują dopływ powietrza do turbiny? Czy coś innego? Pozdrawiam Witam Mój problem częściowo znikł. Otóż, grzebałem ostatnio pod maska i wpsikalem wd 40 do zaworu n75, aby go troche przeczyscic. Oczywiscie wydmuchalem cala zawartosc duzym cisnienem powietrza, ze az polecialo pelno kurzu ;] Nastepnie wyjalem filtr powietrza, a tam znalazlem pety z papierosow, papioerki ;s Przeczyscilem go takze i wlozylem na swoje miejsce. Podokrecalem opaski, bo niektore siedizaly sobie juz prawie lozno... ;s i od tej pory widze znaczy postep. Na 2-3-4 biegu ciagne go do ponad 4 tys. obrotow i nie włącza się notlauf, tak jak to bylo wczesniej, a takze po przekroczeniu 120 km/h. W piatek jade do polski, takze zobacze jak to wyjdzie w trasie ( ~1000 km). Ale i tak bede musial go oddac do mechanika, na wymiane wszyzstkich filtrow i opasek, aby miec pewnosc ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #124 Napisano 7 Października 2012 Koledzy powiedzcie mi gdzie znajduję się czujnik G71 w moim pasku przeszukałem forum i nadal nie wiem gdzie go szukać, samochód traci moc, i taki błąd mam na vagu : 17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground P1156 - 35-10 - - - Intermittent wie ktoś ile taki czujnik kosztuje i czy można kupić gdzieś poza serwisem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobaros Zgłoś #125 Napisano 7 Października 2012 Koledzy powiedzcie mi gdzie znajduję się czujnik G71 w moim pasku przeszukałem forum i nadal nie wiem gdzie go szukać, samochód traci moc, i taki błąd mam na vagu :17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground P1156 - 35-10 - - - Intermittent wie ktoś ile taki czujnik kosztuje i czy można kupić gdzieś poza serwisem?? Poczytaj tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/38111-Blad-00519-czujnik-G71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #126 Napisano 8 Października 2012 Poczytaj tutaj:http://forum.vw-passat.pl/threads/38111-Blad-00519-czujnik-G71 Dzięki kolego za linki trochę mi się rozjaśniło, powiedzcie mi jeszcze bo chcę się upewnić czy to będzie ten czujnik który jest koło zbiornika z płynem chłodzącym? jest na nim taki nr 038 906 051C czy ten G71 to ten z czternastki zpliku z załącznika? tmp.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #127 Napisano 9 Października 2012 pomoże ktoś? powiedzcie jeszcze pod jaką nazwą szukać tego czujnika bo pod g71 nie ma go Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #128 Napisano 9 Października 2012 Dzięki kolego za linki trochę mi się rozjaśniło,powiedzcie mi jeszcze bo chcę się upewnić czy to będzie ten czujnik który jest koło zbiornika z płynem chłodzącym? jest na nim taki nr 038 906 051C czy ten G71 to ten z czternastki zpliku z załącznika? [ATTACH]90462[/ATTACH] pomoże ktoś?powiedzcie jeszcze pod jaką nazwą szukać tego czujnika bo pod g71 nie ma go Tak, to numer 14 z tego pliku. Występuje pod nazwą czujnik ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IW4N Zgłoś #129 Napisano 9 Października 2012 Jeśli chodzi o spadek mocy to ostatnio doświadczyłem ciekawej rzeczy... Wg diagnozy turbosprężarka ewidentnie nadawała się do czyszczenia, auto cały czas wpadało w tryb awaryjny, więc już niedługo turbina miała być wyciągana! Traf chciał że w ostatnim tygodniu urwała się linka potencjometru gazu, wymieniłem na nową, stara prawdopodobnie była źle założona na potencjometrze chociaż komputer pokazywał 100% wychylenia! Co ciekawe - po wymianie linki już nie pojawia się tryb awaryjny, auto odzyskało moc, jedzie jak kiedyś, jak trzeba! Dodam, że chodzi o silnik AFN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzelewy Zgłoś #130 Napisano 25 Października 2012 Cześć Ja mam taki kłopot , mianowicie, dziś postanowiłe przygotować samochód do zimy , tzn. wymieniłem olej +filtr, wymieniłem filtr powietrza no i filtr paliwa. Po wymianie tych ww. autko jedzie, ale jakby w trybie awaryjnym tzn. brak mocy no i się nie wkręc na wyższe obroty. Ma ktoś z kolegów recepte na ten objaw Dodam że filterek paliwa przed montażem oczywiście zalałem ON Mój silnik AVB Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobaros Zgłoś #131 Napisano 25 Października 2012 Witam Ostatnio bylem w Polsce i wyczyscil mi mechanik turbinke. Autko po tym zabiegu mialo duzo lepsze osiagi niż dotychczas. Jednak, mowił, ze nie ma pełnej mocy, gdyż szwankuje mi przepływomierz... ale na to juz nie mialem czasu, aby zakupic nowy. No i podczas jazdy do Niemiec, bylo cieplo i turbinka znowu zaczela szwankowac, brak mocy, tryb awaryjny.... Jednak, gdy sie juz zrobilo zimno(noc) autko znowu zaczelo dobrze pracowac..... Dlatego zastanawiam sie czy moze to tez byc wina intercoolera, gdyz by nie chlodzil odpowiednio powietrza, ktore idzie do turbinki... i niewiem czy go wymieniac. Niby koszt nieduzy, ale zawsze cos.... @Kolega Up: A autko do wymiany dzialalo sprawnie? Moze tak jak u mnie, moze to cos z intercoolerem...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzelewy Zgłoś #132 Napisano 25 Października 2012 Witam Ostatnio bylem w Polsce i wyczyscil mi mechanik turbinke. Autko po tym zabiegu mialo duzo lepsze osiagi niż dotychczas. Jednak, mowił, ze nie ma pełnej mocy, gdyż szwankuje mi przepływomierz... ale na to juz nie mialem czasu, aby zakupic nowy. No i podczas jazdy do Niemiec, bylo cieplo i turbinka znowu zaczela szwankowac, brak mocy, tryb awaryjny.... Jednak, gdy sie juz zrobilo zimno(noc) autko znowu zaczelo dobrze pracowac..... Dlatego zastanawiam sie czy moze to tez byc wina intercoolera, gdyz by nie chlodzil odpowiednio powietrza, ktore idzie do turbinki... i niewiem czy go wymieniac. Niby koszt nieduzy, ale zawsze cos.... @Kolega Up: A autko do wymiany dzialalo sprawnie? Moze tak jak u mnie, moze to cos z intercoolerem...? Do wymiany było OK , ale jak spuszczałem olej to widziałem że IC jest strasznie zapocony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andren123 Zgłoś #133 Napisano 5 Lutego 2013 witam... odczułem ostatnio w moim pasku wzrost spalania i spadek mocy... popatrzcie na film czy jak na 110KM to jest normalne? dodam ze pedał w podłodze i ide na 100%... spalanie z 6l wzrosło do 7,5-8l:wsciekly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artilee Zgłoś #134 Napisano 19 Marca 2013 Witam, Od kilku dni pojawia się u mnie taka rzecz - po zmianie biegu na wyższy i wciśnięciu pedału gazu przez ok 1 - 1,5 sekundy nie ma gazu. Auto jedzie jakby na luzie, dopiero po sekundzie wraca moc i auto przyśpiesza. Zaczęło się to przy ostatnich mrozach. Czy zbagatelizować problem i zaczekać do wiosny i dodatnich temperatur czy lepiej zająć się tym już teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maatt1243 Zgłoś #135 Napisano 30 Marca 2013 Witam, mam problem z utratą mocy. Odpale samochod i wszystko jest okej, przyspiesza bardzo ładnie aż do 3500 obrotów, wtedy włącza sie tryb awaryjny i samochod w ogole nie ma mocy. Zgasze silnik i odpale i znow ma moc dopóki nie przekrocze 3500 obrotów i znów nie włączy się tryb awaryjny. Zmieniłem przepływomierz na drugi i dalej jest to samo. Moj silnik to 1.9 AHH 90km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #136 Napisano 30 Marca 2013 Bez kodów błędów a następnie logów z odpowiednich grup nikt nie jest w stanie podać przyczyny niedomagań. Potrzeba więcej informacji. Przykładów przygotowanych i przemyślanych postów jest wiele na tym forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes_69 Zgłoś #137 Napisano 5 Czerwca 2013 (edytowane) Witam wszystkich mam problem ze swoim passkiem b5 kombi '99 1,6 arm benz, a mianowicie po shamowaniu dowiedziałem się, że uciekło mu 11 kucyków z firmowych 101 zostało mu 90 stał się dużo słabszy, a nie wspomnę jak włączy się klime to muł na maxa stało się to ok m-ca temu wymieniłem już świece, przewody, filtry paliwa, powietrza, oleju wraz z olejem i nadal mu brakuje 11 kucy komputer nie pokazuję żadnych błędów związanych z silnikiem, jedynie z elektroniką zamka z tyłu i podgrzewaniem lusterek. co może być jeszcze powodem spadku mocy ? dzięki za odpowiedź Edytowane 5 Czerwca 2013 przez Grzes_69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #138 Napisano 6 Czerwca 2013 Grzegorzu, pytasz się o przyczyny słabej mocy w silniku benzynowym w temacie dla silników TDI - nikt Ci tu nie poradzi. Pytanie musisz zadać w temacie identycznym ale dotyczącym silników na PB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes_69 Zgłoś #139 Napisano 6 Czerwca 2013 przepraszam i szukam dalej, a tak tu mi się fajnie czytało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #140 Napisano 6 Czerwca 2013 Fajnie, bo to slniki TDI :ok ale w benzynach to "trochę" inaczej wygląda. Ja bynajmniej nie znam się kompletnie na silnikach PB więc nie jestem w stanie pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach