maystero Zgłoś #121 Napisano 27 Sierpnia 2013 Odświeżę temat. Mam okazję kupić oryginalny hak oraz moduł. Brakuje tylko wiązki elektrycznej. Sprzedający twierdzi że jest ona integralną częścią auta i nie ma możliwości zdemontowania. Mam pytanie czy taką wiązkę da się dokupić? Czy trzeba samemu we własnym zakresie coś kombinować? Ile kabli jest w tej wiązce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #122 Napisano 27 Sierpnia 2013 Jedna wiązka jest od haka do modułu i ta jest demontowalna. Natomiast druga, od modułu do auta, jest razem z innymi wiązkami. Oczywiście można ją dorobić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bargi01 Zgłoś #123 Napisano 3 Września 2013 Witam mam zamiar zamontować hak do passata b6 sedan gdzie najlepiej to wykonać w okolicach Warszawy bądź w Warszawie zeby nie było problemów z eksploatacja elektryka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #124 Napisano 4 Września 2013 Witam mam zamiar zamontować hak do passata b6 sedan gdzie najlepiej to wykonać w okolicach Warszawy bądź w Warszawie zeby nie było problemów z eksploatacja elektryka No właśnie Panowie gdzie można zrobić kompleksowy montaż haka w okolicach Warszawy (chodzi też o odpowiednie dopasowanie czy wycięcie zderzaka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bargi01 Zgłoś #125 Napisano 5 Września 2013 Nikt nic nie wie halo chłopaky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #126 Napisano 6 Września 2013 panowie w zderzaku nic się nie wycina tylko wymienia dolną część (hokej) na taki do haka, haków na alledrogo jest od .... i jeszcze troszkę polecam zakładać oryginalny hak i moduł. Tu np. http://allegro.pl/passat-b6-hak-wypinany-orginal-sedan-kombi-cc-b7-i3519524809.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasylekwawa Zgłoś #127 Napisano 18 Września 2013 Cześć. Ja robiłem tu http://www.steelcar.com.pl/ Szybko i bez problemów. Polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MR.GREG Zgłoś #128 Napisano 18 Września 2013 Witam,koledzy pewnie lepiej sie znaja,mam passata b6 2007,170konny sedan.A sprawa jest taka ze mam upatrzony hak na aukcji http://www.ebay.co.uk/itm/Westfalia-detachable-towbar-VW-Passat-CC-B6-/300963201573?pt=UK_Car_Accessories_Touring_Travel&hash=item4612ce0225.Chcialbym na nim ciagac przyczepke z motorami i czy podola,chodzi mi o wytrzymalosc(opis na zdjeciu w linku). Druga sprawa ta przetwornica,mysle ze to ta kostka widoczna na zdjeciu, wole miec pewnosc czy to wszystko co potrzebne jest do zamontowania bo hak jest wymatowany z innego passka. Z gory dzieki i sorki za bledy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #129 Napisano 19 Września 2013 Podobno westfalia jest najmocniejszym hakiem. Moduł wygląda na ori, ale zapewne brakuje wiązki w stronę samochodu. Przewody idą aż do przodu auta i nikt tego nie demontuje... Są tutaj spece którzy ją dorabiają. Po zaślepce wnioskuję, że hak był dokładany poza fabryką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #130 Napisano 19 Września 2013 Hak jest oryginalny i cały komplet wiązek wygląda na oryginał tak jak sprzedają w ASO, podejrzewam, że dlatego jest do sprzedania cały komplet, że był dokładany do auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nesepaczi Zgłoś #131 Napisano 21 Września 2013 Oryginalnie w Passacie Variancie (kombi) nie ma żadnej instalacji do haka, czyli do podłączenia modułu. Dobrym rozwiązaniem jest zakup haka Westfalia czyli fabryczny Volkswagena. Nowy wypinany automat 1260 zł + moduł CAN gniazdo 7 pin 640 zł czyli 1900 zł. Do tego dół zderzaka i styropian pod zderzak w serwisie VW. Moduł mocowany w przygotowane miejsce w karoserii po lewej stronie w bagażniku nad nadkolem. Instalacja od gniazda 7 PIN do modułu i od modułu do skrzynki bezpieczników i Bordnetza po lewej stronie deski rozdzielczej. W skrzynce montuje się rozgałęźnik na trzy wsuwki do bezpieczników i montuje (3) bezpieczniki (7 lub 13 PIN) W Bordnetza wpina się kilka dodatkowych wsuwek i podłącza do magistrali CAN. Wymagane kodowanie wszystko ładnie opisane w instrukcji pdf. dostępnej na stronie Westfalia-Automotive Moduł wyczaja czy jest podłączona przyczepa testuje kierunkowskazy przyczepy i sygnalizuje spaloną żarówkę przyczepy, wyłącza czujniki parkowania, wpływa na kontrolę trakcji itd. Wszystko cacy tylko trochę drogo. Przyczepę całą mam na LEDach więc moduł może głupieć łącznie z tym że nie wykryje przyczepy bo brak rezystancji światła przeciwmgielnego. Kupiłem używkę na Allegro za 750 zł z polskim modułem wpinanym w instalację. Zderzak podcięty minimalnie (wycięty otwór na kształt haka i pokrętła do wypinania). Moduł podłączony w wiązkę pod lewą tylną szybą i do prawej lampy- przewód poprowadzony profilem tylnego pasa, udało się to zrobić bez demontażu prawej tapicerki bagażnika. Masa jest na nadkolu, plus ze skrzynki bezpieczników po lewej stronie deski dostęp od strony schowka kabel gruby czerwony. Odkręca się ta skrzyneczkę i wyłazi dziurą schowka. Wady tego modułu to wk.rwiające klikanie przekaźników niezależnie czy jest przyczepa czy nie (najbardziej przy stopie klik-klik), więc go wyciszyłem oklejając grubą gąbką samoprzylepną i założyłem wyłącznik odłączający plus zasilania modułu przy jeździe bez przyczepy. Wada haka to że gniazdo elektryczne jest najniższym punktem podwozia też przerobiłem - zamocowałem do haka. Teraz jest bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koral5 Zgłoś #132 Napisano 25 Października 2013 Montujemy haki od ponad 3 lat (około 450 montaży), więc mogę kilka szczegółów zdradzić. Ktoś tam wyżej wspomniał o Westfalii. To prawda, że jest to bardzo dobry hak, tak samo zresztą jak Thule. Ale jest jeszcze Steinhof, który jakościowo jest w zasadzie tak sam jak te dwie wcześniejsze firmy ale jest o ok. 50% tańszy. Dlatego właśnie nasi klienci najczęściej wybierają właśnie haki firmy Steinhof. Co do samej mocy haka, to ciężko powiedzieć, że któryś jest mocniejszy a któryś słabszy z powyższej trójki. Generalnie wszystkie są na podobnym poziomie. Tutaj ograniczeniem formalnym jest przede wszystkim uciąg wpisany w dowód rejestracyjny a nie sama konstrukcja czy wytrzymałość materiału. Co do wiązek elektrycznych, to są dwa rodzaje - wiązki uniwersalne, gdzie samemu trzeba docinać kable i spinać wtyczkę, oraz wiązki dedykowane, gdzie zarówno wtyczki jak i długość jest już dostosowana do konkretnego modelu - wystarczy tylko włożyć wtyczkę. W nowszych samochodach, szczególnie z czujnikami cofania, absolutną podstawą jest moduł - tylko dzięki niemu uda się zachować normalną pracę całej elektroniki. Co do samego zaopatrzenia, to my akurat od jakiegoś czasu bierzemy wszystko od http://taniemoto.com Wcześniej mieliśmy kilku innych dostawców, ale układało się różnie. Dopiero o tych można powiedzieć, że są prawdziwymi specjalistami w swojej dziedzinie. Oprócz tego wysyłają ekspresowo i cały towar mają fizycznie na stanie. Jeszcze się nie zdarzyło, żeby coś dopasowali nie tak jak ma być. Jak widać, są pewne niuanse o których dobrze wiedzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #133 Napisano 25 Października 2013 (edytowane) Ktoś może zapodać fotkę oryginalnego gniazda elektrycznego od haka, o ile ktos takową znalazł u siebie? Edytowane 14 Listopada 2013 przez wektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosaaaa Zgłoś #134 Napisano 14 Listopada 2013 Witam! Posiadam w moim pasku hak holowniczy chyba oryginalny i wczoraj pierwszy raz odkąd go kupiłem chciałem go założyć ale nie udało mi się kluczyk pasuje ale nie chcą wyjść te kulki które blokują hak. Czy jest jakiś sposób żęby to naprawić? Może czymś wyczyścić? Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #135 Napisano 14 Listopada 2013 Kluczyk wyjmiesz dopiero po założeniu haka do belki i jak strzałka będzie na zielonym polu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosaaaa Zgłoś #136 Napisano 14 Listopada 2013 jak wsadze hak do belki nie da się przekręcić tego pokrętła które wypycha te kulki żeby zablokować hak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #137 Napisano 14 Listopada 2013 Ono samo się przekręca... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosaaaa Zgłoś #138 Napisano 14 Listopada 2013 (edytowane) Kurcze to ja juz sam nie wiem :hmm Mugłbyś mi napisać po kolei jak ten hak sie zakłada? Edytowane 14 Listopada 2013 przez Kosaaaa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #139 Napisano 14 Listopada 2013 Na oko to jest inna główka jak westfalia od VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #140 Napisano 14 Listopada 2013 Też mi się tak wydaje. Poszukaj na tej główce nazwę producenta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach