Skocz do zawartości
vojtek

Hak holowniczy

Rekomendowane odpowiedzi

odpuść sobie ten komputer. chyba że się znasz na immo w stopniu wyższym niż wystarczającym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświęże nieco temat. Czy oryginalny hak taki zamawiany w salonie razem z samochodem tez "wyłazi" przez zderzak? Tzn zderzak jest cięty i ma klapkę czy też wychodzi spod zderzaka.

W Audi miałem oryginalny i bez klapki teraz chcę założyć do Passata i też bym wolał dołożyć nieco kasy, a mieć jak bez niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zderzak jest cięty i ma klapkę czy też wychodzi spod zderzaka.

Tak fabrycznie z montowanym hakiem zderzak jest cięty i ma klapkę jeśli jest zdejmowana główka haka przynajmniej według etki:)

hakd.th.jpg

Edytowane przez VenR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak masz w opisie 13 przewodowa pełna instalacja haka łącznie z obługą czujników cofania itp... i 7 przewodów standard jak na polskim rynku ( czyli podstawa kierunki ,pozycje , cofania i przeciwmgielne światła )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dół zderzaka z klapką (najlepiej kupić cały zderzak, przełożyć dół, a potem odsprzedać

Ja bym wolał kupić nową dolną część zderzaka, w ASO koszt ok. 230pln :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy zna ktos czy mozna załozyc jakis hak nieorginalny tak zeby nie wycinac w zderzaku???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym wolał kupić nową dolną część zderzaka, w ASO koszt ok. 230pln .

 

Mi krzyknęli za taką z dziurą i klapką około 700PLN. Może dlatego, że potrzebowałem takiej z dwoma wydechami...?

Edit: Sprawdziłem ceny u Gajosa, dół zderzaka do 4Motion jest w tej samej cenie co do ośki - 230zł netto :mad:

a czy zna ktos czy mozna załozyc jakis hak nieorginalny tak zeby nie wycinac w zderzaku???

 

Oglądając samochód od dołu dojdziesz do wniosku, że jest to niemożliwe.

Edytowane przez Tomcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koleś z Westfalii też mi to mówił, że to konstrukcja samochodu nie haka wymusza cięcie :-/

Myślę, że wezme Orisa http://www.haki24.pl/index.php?k=find_ajax&p=505645 lub Westfalię http://www.haki24.pl/index.php?k=find_ajax&p=514611 plus moduł i zakupię dół zderzaka tak jak poleca Matsil nie chcę cięcia i dopasowywania klapek.

Dzięki wszystkim za pomoc.

A tak OT muszę jeszcze przerobić przyczepkę do przewozu motocykli na zamykaną blandeka/ipregnat/aluminium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Swego czasu wspomniano o przekodowaniu sterowników:

nie prawda.hak montuje sie normalnie.jest do tego dolaczony specjalny sterownik ktory za pomoca can laczy sie z roznymi sysyemami jak swiatla(wylaczenie przeciwmgielnego) asystent parkowania( wylaczenie gdy jest przyczepka) , ukladu stabilizacji jazdy itp.na koncu trzeba przekodowac 3 sterowniki i jest ok

ale po przejrzeniu wątku nic konkretnego nie znalazłem, podrzuci ktoś które sterowniki i jak przekodować po podpięciu orginalnego modułu i wiązki.

Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie montowałem haka, ale zapewne trzeba będzie zakodować Gateway'a oraz moduł haka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki za info powyżej. Pogrzebałem w necie i wszystkie odpowiedzi co i jak zakodować lub przekodować można znaleźć pod poniższym linkiem http://www.westfalia-automotive.de/index.php?id=home&L=4 wystarczy tylko przejść do zakładki "Wyszukiwarka produktów orz instrukcja montażu". Po wybraniu marki i modelu pokaże się lista produktów z instrukcjami w pdf'ie, pewnie komuś ta informacja się przyda.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem tu nowy czy możecie koledzy podać lub najlepiej pokazać na rys czy foto jak montować hak oryginalny w B6 combi ( mam taki w bagażniku) ?

Miałem kłopot z wytarganiem z zaspy w małej klapce na zderzaku pustka????? Nie można wkręcić kotwy do holowania ( to efekt montażu haka ??? ) a klapki w części dolnej nie mogę zdjąć ( nie chce nic połamac). Proszę o pomoc. PZDR:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi ci o hak do przyczepki czy to "ucho" do ciągnięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jedno i drugie. Próbowalem wkręcic ucho ale jak sciągnę klapkę mała , po prawej to nie mam gwintu tulko widać jakiś kształtownik najprawdopodobniej konstrukcja ramy haka. więc próbowałem dostać się do gniazda haka ale za cholere nie mogłem zdjąć klapki a w instr miemieckiej ni chu chu.

Pyt1 Jak zamontować hak w gnieździe? zaczynając od zdjęcia nieszczęsnej klapki gdzie pociągnąć czy poważyć itp

pyt2 Czy w tej malej lapce powinno byś gniazdo na ucho do holowania ? czy szukać gdzies indziej?

z góry dzięki za cierpliwość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz hak do ciągnięcia przyczepki to nie masz możliwości wkręcenia ucha holowniczego

a z tego co piszesz wygląda na to ze masz hak odpinany

mógłbyś wrzucić foto twojego auta z tyłu

tu masz screeny z ETKI http://img341.imageshack.us/gal.php?g=hakprzyczepy.jpg

Edytowane przez mielke
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przy montażu wiązki elektrycznej haka holowniczej typu CAN do Passata B6 nie ma potrzeby kodowania i nic nie trzeba wgrywać np nowego softu itp.

Cała wiązka specyficzna lub dedykowana jest montowana na fabrycznych konektorach w tym jest specjalny elektroniczny sterownik przypisany tylko dla modelu Passat B6 lub CC i przewodem gdzie się podłącza pod szynę CAN.

Montaż takiej wiązki jest dość pracochłonny powód bo trzeba rozebrać prawie połowę auta. Przewody są prowadzone z tylnej części auta aż pod maskę czyli do akumulatora a pod deską rozdzielczą należy się wpiąć w szynę CAN. W tego typu wiązkach jest nie wskazane podłączania głównego zasilania z takich nośników jak zapalniczka lub stacyjka. Powód prędzej czy później przy zwiększonym poborze prądu system CAN automatycznie odetnie zasilanie do gniazda elektrycznego haka.

Przy montażu wiązki fabrycznej mamy wiele dodatkowych funkcji automatyczne odłączanie światła przeciwmgielnego , rozłączanie czujników cofania i jedną dość istotną rzecz system kontroli żarówek system który cały czas nam kontroluje czy mamy oświetlenie w samochodzie i przyczepce.

W wiązkach firmy Westfalia też mamy dodatkowy system Kontrole trakcji DSC ale w tym momencie musimy mieć przyczepkę z takim bajerem bo inaczej nic nam to nie daje.

HAK HOLOWNICZY

 

Mając do wyboru hak westfalia i oris hmmmmmmmmmm przyznam się że sama kula wypinana w Westfali jest zdecydowanie masywniejsza niż w firmie ORIS.

W ciągu ostatniego roku słyszałem już kilka przypadków zniszczenia haka firmy ORIS. Jeśli chodzi o konstrukcję którą się montuję do podwozia auta to są podobne.

 

Cięcie zderzaka

W passacie B6 zderzak jest cięty w każdym przypadku. Są dwie opcje zakup samej klapki i dopasowania jej lub druga opcja zakup dolnej nakładki zderzaka z zaślepką i tu uwaga nie każdy hak wypinany mieści się.

 

Na rynku wtórnym jest bardzo dużo używanych z demontażu wiązek lub samych sterowników ze znaczkiem VW jedno co mogę powiedzieć odradzam zakupu czegoś takiego. Powód często bez fachowca i instrukcji montażu tego się nie założy. A instrukcji po za fabryką i serwisem nie znajdziesz.

Każdy kto ma w planach montaż haka to służę pomocą :637:

 

---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 19:54 ----------

 

Jeśli posiadasz hak holowniczy kulisty to większości przypadków nie ma możliwości korzystania z zaczepu który wcześniej można było wkręcić w tylni zderzak.

Wcześniejsze mocowanie znajdowało się w belce zderzaka która jest demontowana po montażu haka holowniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

Jestem po instalacji haka.

I wybrałem polski produkt marki Steinhof http://www.steinhof.pl/glowna.html

jest lepszy od oryginału bo nie trzeba ciąć zderzaka w widocznym miejscu!!!

Belka jest bliżej nadwozia a kula dłuższa i wychodzi pod widoczną częścią tnie się tylko kawałek 5cm na 15cm tej części poziomej pomiędzy uchwytami. Rewelka.

Do tego moduł wystrugany przez kolesi z Polibudy działa nic się nie pierniczy. A cena z modułem i montażem 1280zł w Wawie.

Montowałem w:

Satura P.P.U.H. Mirosław Siciński

Płowiecka 31

04-501 Warszawa, Poland

22 613 22 43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Romcio1964

Witam wszystkich!

Przygotowuję się do zamontowania haka "Westfalia" kupionego na allegro i zastanawiam się skąd podłączyć (+) do zasilania modułu (MHS-3). Rozważałem gniazdo 12V w bagażniku, ale nie znalazłem jego bezpiecznika. W/g książki miałby to być bezp. 33 (20A) w skrzynce z prawej strony (zeszyt 3.3 Porady str. 90, rys.43 B), ale tak nie jest. Nie ma tego bezp. w ogóle. Może jakieś sugestie, co do zasilania instalacji haka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zastanawiam się skąd podłączyć (+) do zasilania modułu (MHS-3). .......... Może jakieś sugestie, co do zasilania instalacji haka?

 

O to samo zapytałem w warsztacie w którym montowałem hak do B6. Koleś stwierdził, że nie ma co się pieścić i puścił przewód aż do bezpieczników koło akumulatora. Przewód w cienkim peszlu, ładnie poukładany pod osłonami, wzdłuż przewodów itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności