Skocz do zawartości
Gość staH

zawysoka temperatura silnika???

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie to wszystko u Ciebie jest ok, normalne że olej jest cieplejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do oleju to tak powinno być ale bardziej niepokoi mnie te włączanie się wentylatora przy ujemnej temperaturze i bardzo spokojnej jeździe (50-60 km/h obroty do 2 tyś. )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam paska B3 z silnikiem 1,9TD. Gdy temeratura otoczenia była około +5 stopni ogrzewanie było ok. Gdy zewnętrzna temperatura jest od -5 do -20 i więcej w środku nie da się zagrzać. W poprzednich samochodach jakiie miałem to w zime mogłem siedziec w samochodzie w krótkim rękawie a teraz jest nawet w kirtce chłodno. Sprawdzałem węże wychodzące z chłodnicy i nagrzewają się najpierw górny później chłodnica i dolny. Po włączeniu dmuchawy leci ciepłe powietrze ale wydaje mi się że niewystarczająco ciepłe. Czy jest możliwe że brak hokeja i kratki pod zderzakiem ( w samochodzie brak-kupiłem ale leży w garażu)ma taki decydujący wpływ na temperaturę wnętrza?

Proszę o rady. Silnik dizla i przedni napęd to dla mnie jak narazie czarna magia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zamulona nagrzewnica. Jak z poziomem płynu chłodzącego? Może to zbyt proste, ale ja jak przesiadłem się z malucha do dużego fiata też marzłem w autku dopóki nie dolałem jakiś 2 litrów do układu chłodzenia.

 

W mojej 1F (benzynka) miałem zawalony zawór trójdrożny na dopływie do nagrzewnicy. Po jego usunięciu wróciło nagrzewanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu OK. A gdzie szukać tego trójnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gregor, a może jest cały czas na dużym obiegu? W sensie walnięty termostat, wtedy nagrzanie środka graniczy z cudem przy niskich temperaturach i krótkich odcinkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... A gdzie szukać tego trójnika?

Na cienkich wężach idących do nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch dni temperatura otoczenia jest nieco powyżej zera to i ogrzanie środka przychodzi łatwiej. Przed chwilą wróciłem z pracy i sprawdziłem węże. Okazało sie ze wszystkie są ciepłe ale zauważyłem że ubyło mi troche płynu w zbiorniczku jakies 50ml. Co może być nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od dwóch dni temperatura otoczenia jest nieco powyżej zera to i ogrzanie środka przychodzi łatwiej. Przed chwilą wróciłem z pracy i sprawdziłem węże. Okazało sie ze wszystkie są ciepłe ale zauważyłem że ubyło mi troche płynu w zbiorniczku jakies 50ml. Co może być nie tak?
wycieki gdzieś masz lub uszczelkę wydmuchało do środka i nie zobaczysz tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki masz olej na bagnecie. Jeśli będzie rzadki i z taką białą pienistą mazią, to uszczelka. Ale 50ml to znów nie jest dużo, zależy w jakim okresie czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej jest w porządku. Pierwsze co zrobiłem to właśnie sprawdziłem na bagniecie w jakim jest stanie bo przerabiałem to w poprzednim aucie. Myślę że gdzieś jest wyciek ale ciężko narazie zlokalizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrykdg18

Witam ja posiadam passata b3 2.0 115 koni i mam taka sytuacje ze auto szybko fajnie sie nagrzewa ale do 80 stopni jak stoje w korku temperatura wzrasta do 100-110 stopni ale nie wiecej i nie slysze chy chodzi wentylator czy nie czy to moze byc termostat ?? czy raczej czujnik ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja posiadam passata b3 2.0 115 koni i mam taka sytuacje ze auto szybko fajnie sie nagrzewa ale do 80 stopni jak stoje w korku temperatura wzrasta do 100-110 stopni ale nie wiecej i nie slysze chy chodzi wentylator czy nie czy to moze byc termostat ?? czy raczej czujnik ??
termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sie nagrzewa ale do 80 stopni

W granicach przekłamania.

ak stoje w korku temperatura wzrasta do 100-110 stopni ale nie wiecej i nie slysze chy chodzi wentylator

Sprawdż najpierw bezpiecznik , jak to nie on to skombinuj nowy czujnik w chłodnicę bo przyjdzie lato i będzie niedobrze...można jeszcze mostkować na wtyczce tego czujnika aby wykluczyć uszkodzona instalację.

Od wentylatorów są dwa bezpieczniki, nr.19 to raca wentylatorów na zapłonie, i 13 -praca wentylatora na zgaszonym silniku-ten trzynasty jest też od klaksonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lilith

czym steruje czujnik od spodu krucca ukladu chlodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym steruje czujnik od spodu krucca ukladu chlodzenia

może zadaj pytanie jeszcze raz albo foto wklej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym steruje czujnik od spodu krucca ukladu chlodzenia

Steruje podgrzewaczem kolektora ssącego. Czyli tzw. jeżem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj pompy wodnej tam się on znajduje

 

termostat.jpg

 

 

Pojeździj tak a parę stówek będziesz w plecy

 

Witam,

 

Panowie wybaczcie, ale mam pytanie. Otóz w zrzucie z ETKI powyżej widać pozycje 11 - Zaślepka. Mamy z kumplem problem, otóż z owej zaślepki cieknie woda jak szalona... Niestety nie mam możliwości aby tam zajrzeć tak wieć chciałbym się poradzić w jaki sposób owa zaślepka jest montowana - czy to jest śruba?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Pozdr

--

BG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest aluminiowa blaszka przeważnie wprasowana w obudowę pompy jedni mówią że to przeciw zamarzaniu jak zamarznie płyn to ją wysadza inni znowu że to dziura zaślepiona po odlewie obudowy jak cieknie to możecie próbować uszczelnić ale osobiście wymienił bym pompę na nową i miał z głowy, a i ta zaślepka montowana jest jak brok silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności