Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Tak Ci powiedział mechanik czy sam to wymyśliłeś?? ;)

byłem przy demontażu i skladaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co widziałeś tam czujnik położenia wału?? ;) To jest tryb na wał napędzający pasek rozrządu czyli od przodu, a czujnik jest na obudowie z tyłu w okolicy koła zamachowego. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I co widziałeś tam czujnik położenia wału?? ;) To jest tryb na wał napędzający pasek rozrządu czyli od przodu, a czujnik jest na obudowie z tyłu w okolicy koła zamachowego. ;)

No ale chyba oczywiste ze jeżeli klin zerwało to przestawilo rozrzad i oba czujniki zle zczytywały położenie walu i położenia walków rozrzadu no prosze cie każdy o tym wie.A gdzie sie znajduja doskonale wiem idioty ze mnie nie rób.I nie na obudowie tylko w bloku silnika jak już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sprecyzowałeś treść swojego postu na poprzedniej stronie jak by wynikało, że akurat z tego koła zębatego czujnik położenia wału odczytuje impuls. Ale fakt nie spojrzałem na zdjęcie bo gdybym go powiększył to idzie się domyśleć.

No ale chyba oczywiste ze jeżeli klin zerwało to przestawilo rozrzad i oba czujniki zle zczytywały położenie walu i położenia walków rozrzadu no prosze cie każdy o tym wie.

Żartujesz... Dla większości to nie jest oczywiste...

 

położenia walków rozrzadu
I nie na obudowie tylko w bloku silnika jak już.

Jak już tak wnikasz w szczegóły to dla ścisłości nie czujnik położenia wałków tylko jednego wałka, a dokładnie ssącego ponieważ czujnik G40 odczytuje wartości tylko z jednego wałka.

Ponadto czujnik prędkości obrotowej silnika/położenia wału oczywiście znajduje się na bloku silnika, ale "blok silnika" to trochę ogólne określenie i czujnika należy szukać za podstawą filtra oleju blisko obudowy koła zamachowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widziałem doskonale dzisiaj te wasze czujniki :)

 

A tak nawiasem auto dopiero co złożyłem , ledy w masce bardzo pomocne :) Nie odpalałem dzisiaj , bo muszę troszkę aku podładować , jutro jazda próbna :P . Znając życie zero poprawy będzie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ciekaw jestem co tam u ciebie wyjdzie.Wstawiaj fotki dla pokoleń będą :marecekJa teraz czekam na kabelek kkl zamówiony na aledrogo może jakoś sie tam ogarne z tym i bede sam sprawdzał co i jak :D

Edytowane przez luki1231

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwna rzecz się stała , mianowicie po dwóch przejażdzkach po około 30min i prędkości do 150km/h , kontrolka NIE WYSKOCZYŁA :zeco , ale dla pewności co i jak muszę podpiąć manometr żeby zobaczyć co się dzieje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mialem problem z migajaca kontrolka oleju do tego stop motor i wykrzykniki, wymienilem pompe oleju i po problemie juz ponad 3 lata :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwna rzecz się stała , mianowicie po dwóch przejażdzkach po około 30min i prędkości do 150km/h , kontrolka NIE WYSKOCZYŁA :zeco , ale dla pewności co i jak muszę podpiąć manometr żeby zobaczyć co się dzieje :)

 

i jak robert-o bardzo interesuje mnie czy wyskoczył Tobie jeszcze moze ten komunikat, śledze cały wątek i mam podobne obiawy do Ciebie i chciałbym to rozwiazac w miare szybko (ja juz mam za soba nowa pompe napinacz i łańcuch, panewki wygladały na dobre wiec nietykałęm , a czujnik chyba z 5 razy wymieniałem na różne firmy i nici )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zrobiłem jakieś 50km i nie wyskoczyła , jutro popołudniu zmierze ciśnienie dla pewności i wtedy wszystko bedzie jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla jasnosci ... wystarczy wymienic sama chłodniczke czy trzeba według Ciebie całą podstawe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak , ja miałem i podstawkę i chłodniczkę , więc wymieniłem komplet , jeszcze nie wiem jakie mam ciśnienie ale jakaś poprawa jest. W podstawce są dwa zawory . Najprawdopodobniej padł ten mały zawór . O ile wogóle :hmm . Co zauważyłem to na chłodniczce oleju mam wżer na około 2-3cm , jutro wstawie fotki , może przez to uciekało ciśnienie , cholera wie.

 

 

Zaczekaj do jutrzejszego wieczora , napisze jaki mam ciśnienie i pokaże fotkę wżeru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra , sprawdziłem ciśnienie i co ? 1,5 - 1,6 na rozgrzanym silniku . Dupy nie urywa , ale kontrolka się nie świeci :P Po wymianie obudowy i chłodniczki ciśnienie wzrosło o jakieś 0,4-0,5bar . Co zauważyłem , ciśnienie znacznie powolniej spadało wraz ze wzrostem temperatury silnika. Poprzednio jak temp płynu na klimatroniku wskoczyła na 90C to już miałem 1,2bar a teraz koło 2bar. Wrzucam fotkę obudowy , zaworka , i chłodniczki . Moim zdaniem na 90% winna okazała się chłodniczka a raczej wżer , który się na niej zrobił.

 

hg 004.jpg

hg 003.jpg

hg 002.jpg

hg 001.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To cisnienie masz dobre mi sprawdzali takie samo i ponoc książka przwiduje jeszcze niższe.Możesz zalac gestrzego syntetyka teraz może podniesie cisnienie trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z olejem na razie nie kombinuje , zalałem Motula i zobaczymy jak zrobię z 10 tysięcy km .

 

Dzisiaj poskładałem auto i sobie pojeździłem :jupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm poszlem do auta zobaczyc jak wyglada ta moja obudowa od filtra no i moze rozwiazałęm swój problem ale musze sie tu was poradzic czy moze miec to wplyw na cisnienie oleju. Mianowicie mam pęknieta gruba rurke która wchodzi do podstawy filtra tylko niewiem czy jest to od odmy i czy moze miec wplyw na cisnienie (zaznacze na zdjeciu o co mi chodzi ), pozatym jak jest do kupienia taka rurka to jakie ma oznaczenie bo zeby do tego dojsc musialbym zdjac kolektor a musze jezdzic wiec niemam czasu na wyciaganie.4492857532.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wątpie żeby odma miała coś do ciśnienia , choć jak ktoś wyżej napisał cuda się zdarzają :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a juz myslalem ze bedzie pochytane ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie też wymienialem tą rurkę, kupiłem z Toprana,do wymiany nie ruszałem kolektora, trochę ciasno tam jest ,ale udalo się wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bym wymieniał juz ta rurke to moze z całym tym mocowaniem z filtra olejowego bo mam podobna sytuacje do robert-o i mysle ze wiekszosc zeczy zrobilem a to moze pomoze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności