adi2255 Zgłoś #441 Napisano 17 Stycznia 2011 okolo 88st czyli maszodpowiedz Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice. No dobra termostat sprawny. Ale pytanie czy normalnym jest to że górny wąż jest gorący a dolny zimny?? A czepiam się tego tylko dlatego, że samochód strasznie dużo pali i wydaje mi się że to może mieć coś wspólnego. Błędów na komputerze nie ma, słaby nie jest a pali... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldez Zgłoś #442 Napisano 17 Stycznia 2011 ... Ale pytanie czy normalnym jest to że górny wąż jest gorący a dolny zimny?? ... Koledzy poprawcie mnie jeżeli się mylę, termostat jest na dolnej rurze, czyli wylocie "wody" z chłodnicy, więc na wlocie do silnika schłodzonej "wody", tak ?? Jeżeli tak, to dolny wąż będzie teraz zimny (przy otwartym termostacie), wiadomo jaka jest temp powietrza, nie wiem jak latem, bo nie znam wydajności chłodnicy, czy będzie zimny, letni, czy ciepły. Przy zamkniętym termostacie górny wąż będzie się nagrzewał bo, pomimo braku obiegu płynu, płyn posiada określoną przenikalność cieplną i temperatura "będzie przechodziła". Pozdrawiam, Waldek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #443 Napisano 17 Stycznia 2011 Koledzy poprawcie mnie jeżeli się mylę, termostat jest na dolnej rurze, czyli wylocie "wody" z chłodnicy, więc na wlocie do silnika schłodzonej "wody", tak ?? Jeżeli tak, to dolny wąż będzie teraz zimny (przy otwartym termostacie), wiadomo jaka jest temp powietrza, nie wiem jak latem, bo nie znam wydajności chłodnicy, czy będzie zimny, letni, czy ciepły. Przy zamkniętym termostacie górny wąż będzie się nagrzewał bo, pomimo braku obiegu płynu, płyn posiada określoną przenikalność cieplną i temperatura "będzie przechodziła". Pozdrawiam, Waldek. Nie...termostat jest na wlocie do chlodnicy. Logicznie myslac termostat otwiera sie jakma goraca, a jak da sie mu zchlodza wode z chlodnicy to jak ma sie otworzyc????? Woda idzie z bloku->termostat->chlodnica->powrot do glowicy i bloku. Gowny jest cieply bo woda stoi tam i sie nagrzewa odbierajac cieplo z cieczy nagrzanej przeplywajacej w glowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldez Zgłoś #444 Napisano 17 Stycznia 2011 ... Nie...termostat jest na wlocie do chlodnicy.Logicznie myslac termostat otwiera sie jakma goraca, a jak da sie mu zchlodza wode z chlodnicy to jak ma sie otworzyc????? Woda idzie z bloku->termostat->chlodnica->powrot do glowicy i bloku. Gowny jest cieply bo woda stoi tam i sie nagrzewa odbierajac cieplo z cieczy nagrzanej przeplywajacej w glowicy. ... Hej, no właśnie też mi to jakoś nie gra, ale, zrobiłem teraz kilkanaście km, temp na blacie lekko powyżej 80stC (zmodowany wskaźnik), górna rura gorąca jak cholera, dolna wyczuwalnie letnia, czy nie powinna być gorąca po tym jak był otwarty termostat, zgodnie z (Woda idzie z bloku termostat chlodnica powrot do glowicy)?? Zasugerowałem się silnikiem Pb z poprzedniego auta, tam termostat był na górze silnika i dalej rura wchodziła do chłodnicy od góry. Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale lubię dociekać jak to działa. W kaloryferze ciepła woda też dopływa od góry , a VW na odwrót. Pozdrawiam, Waldek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi2255 Zgłoś #445 Napisano 17 Stycznia 2011 Panowie, niech ktoś wytłumaczy to na chłopski rozum... jak silnik się nagrzeje, termostat się otworzy to węże powinny być podobnej temperatury czy jeden ciepły a drugi zimny?? Bo taką sytuacje teraz mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #446 Napisano 17 Stycznia 2011 Panowie, niech ktoś wytłumaczy to na chłopski rozum...jak silnik się nagrzeje, termostat się otworzy to węże powinny być podobnej temperatury czy jeden ciepły a drugi zimny?? Bo taką sytuacje teraz mam... gorny bedzie goracy a dolny cieply,po otwarciu oczywiscie.przy obecnych temperaturach pozadnie musial bys go katowac aby byly podobnej temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #447 Napisano 17 Stycznia 2011 Koledzy, nie mogę wyciągnąć zacisku z kablami z tego czujnika. Trzyma jak cholera, odchylam ten przycisk, aby go uwolnic, ale to nic nie daje. Ma ktoś jakiś patent na to??? Szlag mnie już trafia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi2255 Zgłoś #448 Napisano 17 Stycznia 2011 gorny bedzie goracy a dolny cieply,po otwarciu oczywiscie.przy obecnych temperaturach pozadnie musial bys go katowac aby byly podobnej temperatury I o to mi właśnie chodziło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #449 Napisano 18 Stycznia 2011 Czujnik wymieniony, był walnięty, ponieważ teraz na VAG-u temperatura jest w zakresie 88-93stC. U mnie czujnik był - z wejściem na wtyczkę - zaokrąglony na jednym z boków. Niestety podczas wyjmowania go z zawleczki, ta się ułamała. jednak nie było problemu, bo nowy czujnik był oryginalnie zapakowany z nową zawleczką. Dla potomnych: ja najpierw wyciągnąłem całą wtyczkę razem z czujnikiem w silnika, a dopiero później oddzielałem czujnik od wtyczki - tak było mi łatwiej. Jeżeli ktoś będzie chciał zdjęcie tego czujnika i jego nr, to wstawię na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #450 Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) Hey zimny silnik jeszcze nie odpalany.. co jest nie tak ??? Edytowane 18 Stycznia 2011 przez lofi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #451 Napisano 18 Stycznia 2011 I o to mi właśnie chodziło z tym ze nie koniecznie dolny czyli wejscie bedzie goracy gorny czyli wyjscie po schlodzeniu minimalnie chlodniejszy, ale tez goracy;) ---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:40 ---------- Hey zimny silnik jeszcze nie odpalany.. co jest nie tak ??? Nie tak jest cos z temp na zimnym, 32stopnie to jakby przy duzo.Powinno byc 5-15st bo tyle plyn ponocy moze miec, zas w zimie 0-10st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #452 Napisano 18 Stycznia 2011 z tym ze nie koniecznie dolny czyli wejscie bedzie goracy gorny czyli wyjscie po schlodzeniu minimalnie chlodniejszy, ale tez goracy Napisalem ze przy obecnych temp,wiec przy minusowych,no chyba ze dluga trasa.ponadto przypuszczam ze kolega uzywa ogrzewania a co ztym idzie??? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #453 Napisano 18 Stycznia 2011 witam a ja mam tak że przejadę 15 km w temperaturze ok2 do 3 stopni na plusie i górny wąż zimny a silnik mi się wolno nagrzewa i nie wiem co jest powodem prosze o jakieś sugestie uszczelka wymieniona brak jakiegoś bulgotania głowica była sprawdzona na szczelność termostat wymieniony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #454 Napisano 18 Stycznia 2011 Napisalem ze przy obecnych temp,wiec przy minusowych,no chyba ze dluga trasa.ponadto przypuszczam ze kolega uzywa ogrzewania a co ztym idzie??? Pozdro Wlasnie temat zimnego plynu w zbiorniczku i zimnego weza dolnego toczyl sie niedawno. Nie podarowalem i wymienilem plyn, termostat, umylem caly uklad, odpowietrzylem nagrzewnice. I... i u mnie czy -10 czy 15stopni plyn ciply w zbiorniczku a waz dolny goracy po okolo 2-5km. ---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:15 ---------- witam a ja mam tak że przejadę 15 km w temperaturze ok2 do 3 stopni na plusie i górny wąż zimny a silnik mi się wolno nagrzewa i nie wiem co jest powodem prosze o jakieś sugestie uszczelka wymieniona brak jakiegoś bulgotania głowica była sprawdzona na szczelność termostat wymieniony Nowy(kolejny)termostat wahlera mosiezny a nie blaszany i sprzegielko wiskotyczne od wentylatora;) I oczywiscie porzadne mycie ukladu przy wymianie plynu a nie wylanie i wlanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #455 Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) sprzegło przywiązałem nicią i tak samo sie nagrzewa , no mam ten blaszany ale jak by puszczał to wąż byłby gorący ten górny prawda . a co masz na myśli pożądne mycie układu jakimś specjalnym płynem Edytowane 18 Stycznia 2011 przez Piotr900 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #456 Napisano 18 Stycznia 2011 z tym ze nie koniecznie dolny czyli wejscie bedzie goracy gorny czyli wyjscie po schlodzeniu minimalnie chlodniejszy, ale tez goracy;) ---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:40 ---------- Nie tak jest cos z temp na zimnym, 32stopnie to jakby przy duzo.Powinno byc 5-15st bo tyle plyn ponocy moze miec, zas w zimie 0-10st. czyli dobrze kombinuje ze czujnik jest jakiś "lewy" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #457 Napisano 18 Stycznia 2011 i u mnie czy -10 czy 15stopni plyn ciply w zbiorniczku a waz dolny goracy po okolo 2-5km. jak dla mnie to dziwne,czyli z tego wynika ze nawet przy -10 osiagasz temperature 90 stopni (licznikowe) przy 2km ale niech ci bedzie,no chyba ze uklad chlodzenia masz innaczej skonstruowany niz w moim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #458 Napisano 18 Stycznia 2011 czyli dobrze kombinuje ze czujnik jest jakiś "lewy" Dokladnie;) ale czasami wystarczy przeczyscic laczenie/styki we wtyce i na czujniku zanim sie kupi nowy. ---------- Post added at 13:51 ---------- Previous post was at 13:47 ---------- sprzegło przywiązałem nicią i tak samo sie nagrzewa , no mam ten blaszany ale jak by puszczał to wąż byłby gorący ten górny prawda . a co masz na myśli pożądne mycie układu jakimś specjalnym płynem Ja np uzywam najpierw wody pod cisnieniem(takim jak w kranie) na zmiane zimna/ciepla plukajac kazdy odcinek np nagrzewnica raz w jedna str raz w druga i tak do czasu gdy szara wode nie przestanie plynac i bedzie czysta. Nastepnie to samo silnik i pozniej chlodnieca. Skladam i zalewam preparat do czyszczenia ukladu chlodzenia z woda destylowana. Smigam kolo 20-30km wylewam i znowy plukam jak wyzej. Zalewam plyn i odpowietrzam nagrzewnice. Dlaczego nie blaszany? Bo blacha koroduje i sie zacina przy obecnosci kamienia, mosiadz nie koroduje nie kamienieje i nie pokrywa sie patyna jak miedz. Jedynie brazowieje-ciemnieje, ale to reakcja utleniania bez osadow wytworzonych w niej. Mowiac prosto dlatego wlasnie wahler wyrobil sobie marke... ---------- Post added at 13:53 ---------- Previous post was at 13:51 ---------- jak dla mnie to dziwne,czyli z tego wynika ze nawet przy -10 osiagasz temperature 90 stopni (licznikowe) przy 2km ale niech ci bedzie,no chyba ze uklad chlodzenia masz innaczej skonstruowany niz w moim Tak na liczniku mam zawsze 90 po okolo 2km czy zima czy lato i trzyma czy stoje czy jade. U mnie (avf) tem ''pracuje'' jak w benzynie tylko sie dluzej nagrzewa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #459 Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) Ja np uzywam najpierw wody pod cisnieniem(takim jak w kranie) na zmiane zimna/ciepla plukajac kazdy odcinek np nagrzewnica raz w jedna str raz w druga i tak do czasu gdy szara wode nie przestanie plynac i bedzie czysta.Nastepnie to samo silnik i pozniej chlodnieca. Skladam i zalewam preparat do czyszczenia ukladu chlodzenia z woda destylowana. Smigam kolo 20-30km wylewam i znowy plukam jak wyzej. Zalewam plyn i odpowietrzam nagrzewnice. dzieki przyda sie,chcialem dac do czyszczenia ale teraz wole sam to zrobic ---------- Post added at 12:55 ---------- Previous post was at 12:54 ---------- Tak na liczniku mam zawsze 90 po okolo 2km czy zima czy lato i trzyma czy stoje czy jade. no to pogratulowac,jesli tak masz.poprostu wiem jak grzeja sie diesle w zimie np przy -10,przy normalnej jezdzie oczywiscie. Edytowane 18 Stycznia 2011 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #460 Napisano 18 Stycznia 2011 dzieki przyda sie,chcialem dac do czyszczenia ale teraz wole sam to zrobic ---------- Post added at 12:55 ---------- Previous post was at 12:54 ---------- no to pogratulowac,jesli tak masz Ale jak go kupilem to tak nie mialem... Bylo tak jak u ciebie;) 70-80. Po zabiegu mycia,nowym termostacie Wahlera(koniecznie mosieznym zeby sie dobrze nagrzewal-mosiadz lepiej odbiera temp niz blacha)plynie g30(to samo co g12++)w ilosci 5l/2,5l destylowanej i odpowietrzeniu nagrzewnicy dziala jak benzynka;). Cos w tym jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach