lukisio Zgłoś #161 Napisano 25 Lutego 2009 Jakbyś szukał w AWX/AVF jest w tym miejscu http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=401000&postcount=7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #162 Napisano 25 Lutego 2009 Zastanawiam się czy poprostu jak jest walnięty ten czujnik to czy nie wyrzuca płynu przez korekawaria czujnika nie jest powodem wywalania płynu przez korek, prędzej uszkodzony termostat.awaria czujnika odpowiada za wyświetlanie temperatury na zegarach i sterowanie -sygnał do komputera. Czy napewno zielony bo tu piszesz "wymieniałem go ostatnio w golfiku, był zielony ale w AVF jest na pewno czarny." mam czarny u siebie i kolega lukisio, miał czarny a teraz ma zielony, być może takie montowali a zielony czy niebieski podpowiada Etka Jeżeli bym miał wymienić to podejrzewam, że czarnego już nie dostanę, chyba, że używkę a to raczej nie ma sensu. Pozdrawiam ps.czujnik najlepiej wymieniać razem z oringiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #163 Napisano 25 Lutego 2009 awaria czujnika nie jest powodem wywalania płynu przez korek, prędzej uszkodzony termostat.awaria czujnika odpowiada za wyświetlanie temperatury na zegarach i sterowanie -sygnał do komputera. mam czarny u siebie i kolega lukisio, miał czarny a teraz ma zielony, być może takie montowali a zielony czy niebieski podpowiada Etka Jeżeli bym miał wymienić to podejrzewam, że czarnego już nie dostanę, chyba, że używkę a to raczej nie ma sensu. Pozdrawiam ps.czujnik najlepiej wymieniać razem z oringiem. U mnie przed wymiana i po wymianie jest zielony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crazy Zgłoś #164 Napisano 26 Lutego 2009 Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vito6 Zgłoś #165 Napisano 6 Marca 2009 Witam... A ja z kolei mam inny problem z czujnikiem...Stary nie wskazywał temp w ogóle...Wymieniłem go na nowy kupiony w salonie vw i mimo wymiany dalej nie wskazuje temp a do tego pojawił się przez to nowy problem,samowłączający się wentylator klimy na drugi bieg po wł tylko stacyjki przy wył klimie... Co jest powodem tego wszystkiego....?? Pomocy..... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #166 Napisano 10 Marca 2009 Ja mam niebieski ten czujnik i się zastanawiam czy można go zastąpić zielonym bez zmiany wtyczki tzn. czy będzie pasowała stara wtyczka do zielonego czujnika bo tak na zdjęcia patrzę tych czujników i mam wrażenie że niebieski jest całkowicie kanciasty a zielony trochę zaokrąglony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #167 Napisano 10 Marca 2009 Ja mam niebieski ten czujnik i się zastanawiam czy można go zastąpić zielonym bez zmiany wtyczki tzn. czy będzie pasowała stara wtyczka do zielonego czujnika bo tak na zdjęcia patrzę tych czujników i mam wrażenie że niebieski jest całkowicie kanciasty a zielony trochę zaokrąglony. Niebieski czujnik 4 stykowy nr ref. 059 919 501 stosowany nadw. >>3B-X-600000. Zielony czujnik 4 stykowy nr ref. 059 919 501A stosowany nadw. 3B-Y-000001>> Wtyczka będzie inna jak sam zauważyłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #168 Napisano 11 Marca 2009 ok dzięki. A jakiej firmy ten czujnik polecacie ... ja znalazłem firmy TIMMEN i WIKA ??? i co wy na to ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #169 Napisano 11 Marca 2009 A jak cenowo wygląda sprawa? Ja stawiam na Timmen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #170 Napisano 11 Marca 2009 TIMMEN - 45 PLN, WIKA - 27 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #171 Napisano 13 Marca 2009 Ja w kwestii już samej wymiany czujnika. Wiem gdzie się znajduję i w związku z planowaną jego wymianą mam parę pytań: 1. Czy dużo płynu się wyleje jak go nie odpuszczę wcześniej, a czy jak postawię auto "trochę z górki" to wtedy mniej (czujnik znajduje się w tylnej części silnika) ?? 2. da radę zrobić tą wymianę bez kanału (od góry)?? 3. jak trudno zdjąć to zawleczkę i czy może mi ona spaść na dół (tzn czy jest całkowicie wyjmowalna czy tylko wysuwana)?? jakby ktoś to już robił i chciał mi na te pytania odpowiedzieć to dziękuje z góry. Pozdrawiam P.S. Ewentualnie jakby ktoś miał jeszcze jakieś inne rady dotyczącej tej wymiany do byłbym wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #172 Napisano 13 Marca 2009 mner Przed wymianą czujnika przygotuj sobie kawałek szmatki,aby zatkać otwór w króćcu po wyjęciu czujnika temp.Odpinasz wtyczkę od czujnika, wyciągasz zawleczkę-zabezpieczenie, wyciągasz czujnik,zatykasz otwór po czujniku,sprawdzasz czy wyciągnąłeś czujnik razem z uszczelniającym go Oringiem - jeśli nie to musisz go wydobyć z króćca.Płynu nie powinno dużo ubyć (setka może) przy wymianie czujnika jak zrobisz to szybko i sprawnie (wyciągnięcie czujki i wsadzenie szmatki).Oring należy wymienić na nowy.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #173 Napisano 13 Marca 2009 Dzięki. pogoda się u mnie słoneczna robi ....jutro sobota, czujnik z oringiem gotowy to tylko szmatka i do roboty....obym tylko czegoś nie zepsuł (mam jakieś obawy co do tej zawleczki.... ale puk,puk w niemalowane żebym nie zapeszył) ).Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #174 Napisano 14 Marca 2009 U mnie przy wymianie nie ubyło wcale płynu ,bo płyn po prostu nie wypływał Warunek,silnik zimny i zamknięty korek od zbiorniczka wyrównawczego. Nie wiem jak u Was jest montowany czujnik,ale ja mam wsadzany do rurki od góry dlatego może nic nie wyciska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #175 Napisano 14 Marca 2009 i ja wymieniłem czujnik jako , że vag pokazywał mi m.inn. 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent Przy okazji widziałem ,że wskazówka od temp. podnosi sie max. do 70*C. Jeżeli chodzi o samą wymanę to najlepiej wcześniej przygotować sobie jakieś szczypce , którymi wyciągamy zawleczkę (drucik) i wyjmujemy czujnik obracając go pół obrotu w lewo. Płynu (zimny silnik) wycieka max. 50 ml. Nowy czujnik wkładamy analogicznie wciskając go na miejsce starego półobrotem. Pamiętać należy też o odpowiednim połączeniu kabelków , choć nie pamiętam , możliwe że nie ma możliwości podłączenia inaczej Po wymianie skasowałem błędy. Po jakims czasie jeżdżenia znowu zrobiłem skanowanie VAGiem i ... dalej mam ten sam błąd. Dodam ,że czujnik kupiłem w serwisie (prod.Luxemburg) 109 zł. - niebieski. Dalej wskazówka od temp. nie podnosi sie wyżej jak do 70-80*C. Czyli dalej coś nie tak ! Tylko co ? Może to też termostat , ale czy VAG pokazywałby ten błąd przez niego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #176 Napisano 14 Marca 2009 Może to też termostat , ale czy VAG pokazywałby ten błąd przez niego jak dosjc, ze to termostat jest opisane. Zastosuj porady i powinno sie wszystko wyjasnic. Mogly sie pokryc w czasie dwie usterki czujnika i termostatu, tzw. zlosliwosc rzeczy martwych . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #177 Napisano 14 Marca 2009 Czyli jak to też termostat , to również będzie błąd pokazywał ? a czy Ktoś może mi krok po kroku powiedzieć mi jak sprawdzić VAGiem (311.2N) sprawdzić temp. Przeczytałem cały wątek. Piszecie aby wejść w 17[instruments], tam dalej ... ? a także wejść w 08 silnik - u mnie to [Auto - HVAC]. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #178 Napisano 14 Marca 2009 Silnik [01] Bloki wartości mierzonych [08] kanał [02] Zegary [17] Bloki wartości mierzonych [08] kanał ... (nie wiem jaki, ale polatasz po kanałach to znajdziesz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #179 Napisano 16 Marca 2009 (edytowane) A czy da się z tych dwóch bloków jednocześnie obserwować wskazania temperatur?? Radas u mnie wystąpiła identyczna sytuacja najpierw błąd 17664 (chyba taki numer bo z pamięci pisze) związany z uszkodzeniem czujnika. Potem jego udana wymiana (w ostatni weekend) i teraz temp. max. 80 st C przy jeździe "na gazie" i z górki bez gazu 75 st.C oraz na postoju znowu trochę wzrasta. Też mam podejrzenia do termostatu ale może mnie ktoś w tym upewni bo już sam nie wiem (bo jeszcze mi takie coś dziwnego przyszło do głowy, że może komputer chce być mądrzejszy od nas tzn. miał przez jakiś czas błąd czujnika dlatego teraz nawet jak już dostał akceptowalne wyniki na wszelki wypadek poddał je pod obserwację i w jej trakcie żeby zapobiec jakimś uszkodzeniom podaje niższe wartości..... hmmmm wiem że to już jakaś mania prześladowcza chyba ale nigdy nic nie wiadomo). Pozdrawiam. Acha i jeszcze jedno przy wymianie czujnika w moim silniku wycieka trochę płynu i z wielu opcji chyba najlepiej przygotować sobie jakiś pojemnik (np obcięta butelka plastikowa) i go wyłapać nie jest to trudne. Opcja ze szmatką też jest dobra tylko w moim przypadku miała jeden feler razem ze starym czujnikiem nie wyszedł stary oring i żeby go wyciągnąć musiałem wprowadzić spuszczenie płynu. Zdjęcie zawleczki też nie jest trudne tylko trzeba z czuciem do tego podejść i podwadzając śrubokrętem schodzi. I jeszcze jedno. Ostatnio przejechałem jakiś kawałek drogi tak że wskazówka temperatury tylko lekko drgnęła i po sprawdzeniu temperatury węży na chłodnicy wyszło, że górny już był ciepły a dolny jeszcze zimny. Czy to oznaka że termostat jest cały czas otwarty (uchylony) I po kłopocie!! Wymieniłem również termostat i teraz ładnie się nagrzewa, a potem wskazówka stoi twardo na 90 i nawet nie drgnie. U mnie już wszystko w tym temacie załatwione. Edytowane 31 Marca 2009 przez mner aktualizacja informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #180 Napisano 1 Kwietnia 2009 no i sprawdziłem za pomoca VAGa jaka pokazywana jest temp , porównując do wskazań na liczniku. Zawsze mniej-więcej VAG pokazywał o 5-9 *C mniej. A druga sprawa , czy to normalne ,ze poczas jazdy , po zrobieniu ok.50 km ,w trasie , lub 20 w mieście wskazówka od temp. na desce osiaga ok 90*C ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach