Skocz do zawartości
MrWho

Jakie amortyzatory - firmy, ceny.

Rekomendowane odpowiedzi

Podobno jest różnica tylnych amortyzatorów sedan a combi prawda??

Tak są inne.

55ea6e7501aeb32bm.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

poniewaz temat podobny do mojego to sie wpinam:)

Porblem mam taki ze zaczelo mi cos stukac z tylu auta np.przy zjezdzaniu z progu zwalniajacego lub jakis poprzecznych nierownosci, dodatkowo zauwazylem ze tylne amortyzatory sie skonczyly(wyciek oleju)zawieszenie :H&R + Bilstein (gwint)

 

wpis z dok.Dekra:

 

 

m. Fahrwerk Krupp Bilstein ,K

ennz. V/H :H&R 29516VA/29561HA

; Dampferkennz. V/H :F4-BE5-6820-M1/

F4-BE5-2748-M0,Achse

1:Federbeine mit Aussengewi

nde,Abst.zw.Mitte Federbei

Nbefest.schraube u.Federte

Lleroberkante:330mm*

 

Niestety nie moge znalezc tego samego amora na tyl tzn : F4-BE5-2748-M0

doradzcie cos czym moge go zastapic, niechcialbym zeby cos sie zmienilo tzn. wysokosc auta lub wlasciwosci jezdne, mysle nad Bilstein B6 ale nie jestem pewien czy bedzie to samo i jak B6 pasuje do H&R

Co do stukow wydaje mi sie ze to gorne lozysko amora .

Czekam na wasze wypowiedzi

pozdrawiam.

Edytowane przez zduno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawa

Witam podłączę się do tematu, mam passata kombi z 2001 4x4 wersja sport.Chciałbym zmienić amortyzatory przednie może być bilstein , tylko czy do wersji sport to są z innym numerem fabrycznym i czy ktoś już takie zakładał? Jeżeli tak to proszę o numer katalogowy i gdzie szukać takich.( Wersja sport jest niższa o 20mm także raczej powinny być inne niż seria).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

kupilem zestaw p/t z Bilsteina seria B6

i przod poszedl w gore okolo 2-3 cm tyl jest ok

nie znalazlem z Bilsteina innego typu wg.kat. jest jeszcze wesja W8 i niby pasuje

ale koszt to 1800 zl :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawa

Mam jeszcze jedno pytanie, czy z firmy sachs coś podejdzie do mojego typu zawieszenia czyli 1BE wersja sport?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat :)

 

Chcę się Was poradzić które amorki wybrać, bo nie wiem czym się różnią. Otóż mam do wyboru: Bilstein B4 VNE-4577 lub BNE-B993. Jest jakaś zasadnicza różnica między nimi?

 

Edit:

Zdecydowałem się w końcu na VNE4577 na przód i BNE2994 na tył. Wymieniłem ja w poprzednim tygodniu a dziś byłe zrobić przegląd. Ku mojemu zaskoczeniu badanie wykazało 68% przód i 75% tył!!! Czy to normalne, że tak wspaniałe ponoć amortyzatory Bilstein po tygodniu mają tak niską sprawność?!?

Edytowane przez owoc84
Po wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cows30

hm, a ja se załozyłem amorki firmy KYAB i nie nazekam, auto trzyma się dróżki lepiej, ale cosik czuję że trzeb też ciut twardsze sprezynki doolyc by było lepiej. (nie spotrowe, trochę twardsze niż orginał)

Zestawienie dostępnych części zamiennych KYB - PrzódNumer katalogowy KYBPart 341273Excel-G Fitting Position : Front AxleShock Absorber Type : Gas PressureShock Absorber Mounting Type : Top pinShock Absorber System : Twin-TubeSupplementary Article/Supplementary Info : without spring seatTo construction year : 02.2005

Zestawienie dostępnych części zamiennych KYB - TyłNumer katalogowy KYBPart 343281Excel-G Fitting Position : Rear AxleShock Absorber System : Twin-TubeShock Absorber Mounting Type : Bottom eyeShock Absorber Type : Gas PressureTo construction year : 02.2005Suspension : For vehicles without sports suspensionVehicle Equipment : For vehicles without ride height adjustment

553207Gas A Just

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam bilstein, para 350 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomcioskinny

polecam KAYABY , SAHS na nasze drogi jest zbyt sztywny szybko się wymęczy, ja mamKayaby od 2 lat i jest bajka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ku mojemu zaskoczeniu badanie wykazało 68% przód i 75% tył!!! Czy to normalne, że tak wspaniałe ponoć amortyzatory Bilstein po tygodniu mają tak niską sprawność?!?

 

1. istniala roznica w cisnieniu miedzy prawym a lewym kolem;

2. siedziales w samochodzie;

3. zle Ci zlozyli amorki, gumy (poczatki sprezyn) nie w tych miejscach co potrzeba;

4. zle skalibrowany tester amorkow.

 

....odpowiedzi wybierz sobie sam w dowolnej kolejnosci i ilosci.

 

FAKT, ze BILSTEIN ostatnio sie zeszmacil...gadalem z gosciem z ZERKAPOLu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

niechodzi o to ze sie zeszmacil tylko zaczal sprzedawac wszystkim , co widzac w necie

wszczesnie bylo kilku dystybutorow i ceny kosmiczne

a co ma powiedziec Zerkopol jesli staracil monopol na bilsteina

 

pamietam jak mi wycenil 4 sztuki po 600 zl plus montaz a niecale 8 miesiecy pozniej kupilem to samo po 300 w polcarze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. istniala roznica w cisnieniu miedzy prawym a lewym kolem;

2. siedziales w samochodzie;

3. zle Ci zlozyli amorki, gumy (poczatki sprezyn) nie w tych miejscach co potrzeba;

4. zle skalibrowany tester amorkow.

 

....odpowiedzi wybierz sobie sam w dowolnej kolejnosci i ilosci.

 

FAKT, ze BILSTEIN ostatnio sie zeszmacil...gadalem z gosciem z ZERKAPOLu.

Może źle napisałem - obydwa amorki z przodu miały po mniej więcej 66%. Diagnosta podczas badania siedział w samochodzie. Więc co źle złożyli czy jak? Przy wymianie oprócz amorków wymieniłem, osłony, odboje i górne mocowanie, wymieniałem w dobrym serwisie. Powiem szczerze, że nie jestem zadowolony z tych amorków. Fakt, że auto trzyma się drogi bardzo dobrze, ale komfort jazdy jest marny w porównaniu do oryginalnych armorków.

 

Co robić? Pojeździć chwile i sprawdzić po czasie sprawność ew. reklamować czy szukać winnych w serwisie? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do wymiany amorki na tył i nie wiem jakiej firmy kupić ??chodzi mi o dobrą cene i zeby były dobre , byłem w jednym sklepie to same amorki zaxsa szt. 250zł a w drugim monroey tez 250zł szt które są lepsze i czy nie ma sensu kupować tańszych ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byry007 Jeśli masz do wyboru Sachs lub Monroe to ja wybrał bym Sachsa, a z innych producentów to KYB- Kayaba.O amorkach Monroe jest zła opinia; moja również- przerabiałem temat amorów Monroe parę lat wstecz w B3.:dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Wznawiam temat.

 

Dziś pojechałem na przegląd wbić stempelek, i wynik: 66% przód, 74% tył - seria. Planuje wymienić wszystkie 4 sztuki i teraz pytanie (przewertowałem już poprzednie wątki).

 

Przesiadając się z Subaru do Paska to jak z taczki do łajby :D Chce (ale nie za dużo) zrobić sztywniejszy samochód, bo czasami łapie stracha w zakrętach ;)

 

Kayaba (mam w subaru, ale razem z oponami z niskim profilem to jak taczka ;D )

Bilsztajn - ?????

 

Oczywiście docelowo 3BG AVF

 

Słucham was, co tam pomocowaliście ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu kupiłem takie gdy miałem jeszcze Golfa. Początkowo było super ale po pół roku znów musiałem wymienić. To tylko moje zdanie ale ja raczej nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja po miesiącu miałem te amorki -DELPHI- zapocone i to co ciekawe obydwa ( w aucie żonki corsa b ' 94 - przód). Ale na szczęście przeszło na gwarancji i wymienili mi je na nowe, ale niestety autko 2tyg by stało gdybym nie założył poprzednich. do tej pory jak narazie ok. Ale niestety przez to miałem sporo roboty z tymi wymianami.

 

może poprostu miałem pecha,albo ten typ tak ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy sachs to dobry pomysł czy Bilstein

 

Jedne i drugie dobre, mówimy oczywiście o olejowo gazowych. Bierz tańsze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdybym założył na przód olejowo-gazowe a na tył olejowe?.Jak będzie sie zachowywać samochód?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności