lukasz6451 Zgłoś #61 Napisano 26 Czerwca 2015 No to teraz moja kolej, i niech ktoś coś wymyśli bo brakuje mi już pomysłów. Ostatnio Wziąłem się za wymianę przegubów na przodzie, okazało się że na jednym z łożysk jest luz, więc przy okazji również wymieniłem również łożysko po prawej stronie. Oddałem również tarcze do regeneracji / przetoczenia + zakupiłem nowe klocki. Wymienilem również zwrotnice na inną używkę ponieważ nie mogłem odkręcić mocowania górnych wahaczy, Po złożeniu wszystkiego okazało się że podczas delikatnego hamowania przy małej prędkości czuć tak jakby hamowanie odbywało się delitkanie przerywając, przy czym auto lekko drga. A gdy rozpędzę sie do około 140 - 160kmh i zacznę hamować czuć dosyć mocne drgania kierownicy i auta... Wymieniłem: Piasty przód Łożyska przód Klocki hamulcowe Tarcze zostały ponownie sprawdzone na tokarce są idelnie proste Koła zmienione Opony wyważone Przekładałem na felgi z innymi oponami Przeguby dwa nowe Nowy płyn hamulcowy Nowe tarcze i klocki tył I nadal odczuwam wibracje podczas hamowania :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #62 Napisano 26 Czerwca 2015 To, że są na tokarce idealnie proste nie oznacza, że w momencie wciśnięcia pedału hamulca nie zaczynają się odkształcać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba76 Zgłoś #63 Napisano 26 Czerwca 2015 Dokładnie, mam identyczne objawy, pojawiły się, jak chciałem przyoszczędzić i założyłem nowe tarcze+klocki textara. Przez pierwsze 5 tyś było o.k., a potem bicie. Na pomiarach idealnie, zarówno tarcza jak i piasta proste. Reklamacja niby nie uznana ale mechanik po znajomości założył drugi komplet. Znowu 5 tyś spokoju i powtórka z rozrywki. Najgorzej jest jak się rozgrzeją. Nie mam pojęcia o co chodzi, wygląda na to, że się odkształcają tylko podczas hamowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #64 Napisano 26 Czerwca 2015 Dzięki wielkie za odpowiedzi, z Waszych odpowiedzi wnioskuję że tarcze mają prawo się odkształcać gdyby były już za bardzo zużyte lub nie oryginalne ze słabej jakości materiałów? Właśnie dlatego zdecydowałem się przetoczyć oryginały gdyż nadawały się do tego. Ale rozważę wymianę na nowe. Jakiego producenta byście polecili? A Jeszcze byłem dziś na stacji diagnostycznej gdzie robią przeglądy w celu wyeliminowania luzów w zawieszeniu, na wahaczach luzów brak, jedynie łapiąc za końcówki drążków kierowniczych i ruchu kierownicy na prawo i lewo da się odczuć delikatny luz, ale zbieżność jest ustawiona prawidłowo... I znów nie wiem w co inwestować, nowe tarcze, czy końcówki drążków kierowniczych... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #65 Napisano 26 Czerwca 2015 Końcówki ja juz przerabialem temat tanich Dachstain a pozniej lepszych Ruvila to padły identyk po roku Dopiero Myle HD stoją juz 2 rok I zmierz grubość tarczy jaka jest teraz i porównaj do nowych A felgi jakie masz ??? Alu czy stal ??? Rozmiar ?? Czy pierścienie centrujace sa przewidziane?? A amortyzatory ile % maja ??? Mi takie pomysły przychodzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #66 Napisano 28 Czerwca 2015 Mój dostawał drgań jak górne wahacze miałem wybite. Po wymianie spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #67 Napisano 28 Czerwca 2015 Łukaszu zdejmij koło, zdejmij klocki hamulcowe, dokręć tarczę hamulcową do piasty nakrętkami, skręć kołami max. w lewo, tak abyś widział prawą tarczę hamulcową i strzemię docisku hamulca. Pokręć tarczą h-ca obserwując /znajdź sobie punkt odniesienia tarczy h-ca do strzemienia/ jej odchylenia. Sprawdź w ten sposób i lewą stronę. Do pomiaru najlepszy byłby czujnik zegarowy, który używają tokarze. Jeszcze mam pytanie czy nowe klocki hamulcowe nie zahaczają po nieprzetoczonej gładzi tarczy hamulcowej /zewnętrznej i wewnętrznej strony/. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #68 Napisano 28 Czerwca 2015 Tarcze były zdemontowane i mierzone czujnikiem zegarowym na tokarce i są proste. Zastanowiło mnie to czy materiał mógł być w jakiś sposób naruszony gdy je przetoczyłem, i czy faktycznie nie odkształcają się po naciśnięciu pedału hamulca jak pisali koledzy kilka postów wyżej. Zauważyłem jeszcze taki objaw że jadąc wolno, około 30km/h i naciskając hamulec, we wstecznym lusterku widzę jak autem delikatnie buja na boki. Ale Zdecydowałem się na zakup nowych tarcz choć liczyłem się z ryzykiem wywalenia kasy w "błoto", kupiłem nowe Bosch a. Stare tarcze miały grubość około 23,6 mm, nowe coś w granicach 25,1mm Więc jak widać stare są w dobrym stanie i najgorszy jest w tym fakt że poza grubością niczym się nie różnią od nowych... Nadal odczuwam wibracje, co prawda nieco mniejsze ale są... Powoli mam już dosyć, i mój portfel też.. Zostały mi jeszcze końcówki drążków kierowniczych, ale to po urlopie, który właśnie zaczynam. Trochę szkoda, bo jadę w trasę i myślałem że uda mi się rozwiązać ten problem nowymi tarczami, a teraz każde naciśniecie hamulca będzie mi przypominać o tym! Po powrocie postaram się jak najszybciej wymienić końcówki drążków i dam znać czy udało mi się rozwiązać ten problem. Pozdrawiam Serdecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #69 Napisano 28 Czerwca 2015 A jak montowałeś tarcze nowe to piasta była idealnie wyczyszczona na błysk? Psikałeś po piaście przed montażem np. miedzią w sprayu? Rozumiem, że zacisk w pełni dobrze pracuje (tłoczek jak i prowadnice na jarzmie)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #70 Napisano 28 Czerwca 2015 Witam. Tez mam problem z hamulcami. Bicie czy tez wibracje pojawiaja sie przy dojazdach np z gory hamuje z predkosci 30 - 40 km/h i wtedy czuc jakby pulsowanie hamulca - lekkie objawy tez na kierownicy. Moje pytania: 1. Czy odpowiedzialne za to moga byc hamulce tylko z przodu ? Mam nowy komplecik Zimmermana zrobione okolo 10 kkm. Na tyle mam jakies gowno TRW i juz widac na nich ze lipa, przod wyglada jak nowka. 2. Mam lekkie luzy na koncowkach drazkow kierowniczych wymieniac ? 3. Przegob prawy przod troche sie odzywa ale tylko czasami. Ogolnie jade na wakacje i wole miec wszystko tip top, ale sprzedaje tego passiaka i nie chce wladowywac nie wiadomo ile kasy. Z gory dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #71 Napisano 29 Czerwca 2015 A może jak pisze Magoo, coś jest z tymi piastami. Bo jak wcześnie pisałeś też je wymieniałeś. Sprawdź to metodą jaką wcześniej opisałem /na pojeździe/. Nic to Ciebie nie kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #72 Napisano 29 Czerwca 2015 U mnie wymienione piasty, łożyska, tarcze, klocki, przewody, gumowe prowadnice zacisku - po 5000km znowu bije. Na zimnych hamulcach prawie w ogóle, na rozgrzanych mocno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #73 Napisano 29 Czerwca 2015 Na zimnych hamulcach prawie w ogóle, na rozgrzanych mocno... Taka jakość tarcz - jaka firma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #74 Napisano 29 Czerwca 2015 Tarcze i klocki Textar. Poprzednim razem też miałem textara - podobnie się pogiął. Jeszcze wcześniej był zestaw Boscha - również tarcze pofalowały się. Tylko że poprzednie komplety były zakładane na krzywą piastę. No i biły nawet na zimno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #75 Napisano 30 Października 2015 ja po wymianie tarcz przednich fabrycznych bo już były zajechane i biły na komplet ATE tarcze + klocki ,przejechałem ponad 10 tys i zaczęły sie minimalne bicia,ze wzrostem kilometrów coraz bardziej zaczynają wibrować ale nie czuć tego dokładnie na kierownicy tylko na całej budzie,za kilka dni zmieniam koła na zimowe i obejrzę co tam sie dzieje,zawieszenie nie ma luzów,sprawdzałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longin1 Zgłoś #76 Napisano 29 Maja 2016 Przyczyna drgania przy hamowaniu jest wahacz tylny dolny. Jesli na ktoryms jest oberwana gorna guma w tulei to wystepuje taki efekpt. Wystarczy ze jeden wahacz, banan, jest walniety a drzy jakby kola byly nie wywazone przy hamowaniu przy wyzszych predkosciach. Tenze banan jest rowniez odpowiedzialny zadziwny stuk przy ruszaniu na wstecznym ktory mozna pomylic z awaria skrzyni biegow, ale to inna usterka. DRGANIA PRZY HAMOWANIU=WAHACZ DOLNY DLUGI "BANAN" Cześć, Czy podtrzymujesz teorię? Czy ktoś może to potwierdzić, że po wymianie wahaczy dolnych tylnych drgania podczas hamowania ustały? Zaczynam dojrzewać do tego, że faktycznie może tak być bo: 1. Tarcze mam nowe. 2. Klocki mam nowe tej samej firmy co tarcze choć to pewnie nic nie znaczy. 3. Luzów na łożyskach brak. Powiem więcej - wkurzyłem się i zawiozłem stare tarcze do przetoczenia tylko po to żeby zobaczyć jaka będzie różnica w porównaniu z nowymi. Okazało się, że żadna! Jest tak samo jak było. Tokarz pokazał mi jak to toczył - bez zdejmowania tarczy z tokarki + toczenie przylgni piasty - wszystko współosiowo - zero bicia. Więc może faktycznie ten wahacz jest przyczyną, tym bardziej, że podczas jazdy coś dzwoni, ale jest to dzwonienie połączone z takim głuchym stukaniem (wybita guma?). Z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #77 Napisano 30 Maja 2016 Ja ze swojej strony dodam że u mnie przyczyną bicia na kierownicy przy hamowaniu była uszkodzona maglownica która nie ciekła ale miała luzy. Temat przerabiałem ze 2 lata temu ale wiem, że mało ludzi bierze magiel pod uwagę zazwyczaj wszyscy wymieniają tarcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longin1 Zgłoś #78 Napisano 30 Maja 2016 Ja ze swojej strony dodam że u mnie przyczyną bicia na kierownicy przy hamowaniu była uszkodzona maglownica która nie ciekła ale miała luzy. Temat przerabiałem ze 2 lata temu ale wiem, że mało ludzi bierze magiel pod uwagę zazwyczaj wszyscy wymieniają tarcze. Noooo to byłoby rzeczywiście zaskakujące. W piątek jadę do mechanika, jak tylko coś będzie wiadomo dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longin1 Zgłoś #79 Napisano 8 Lipca 2016 Noooo to byłoby rzeczywiście zaskakujące.W piątek jadę do mechanika, jak tylko coś będzie wiadomo dam znać. Niestety to nie maglownica a może to i dobrze. Szukam dalej, ale zaczyna mnie to irytować. Niby wszystko ok, tarcze przetoczone, klocki nowe, zawieszenie sztywne, maglownica ok. No to o co kurde chodzi! :nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach