Skocz do zawartości
siniakTDI

Bicie (wibracje) na kierownicy "tylko" przy hamowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

No to teraz moja kolej, i niech ktoś coś wymyśli bo brakuje mi już pomysłów. Ostatnio Wziąłem się za wymianę przegubów na przodzie, okazało się że na jednym z łożysk jest luz, więc przy okazji również wymieniłem również łożysko po prawej stronie. Oddałem również tarcze do regeneracji / przetoczenia + zakupiłem nowe klocki. Wymienilem również zwrotnice na inną używkę ponieważ nie mogłem odkręcić mocowania górnych wahaczy, Po złożeniu wszystkiego okazało się że podczas delikatnego hamowania przy małej prędkości czuć tak jakby hamowanie odbywało się delitkanie przerywając, przy czym auto lekko drga. A gdy rozpędzę sie do około 140 - 160kmh i zacznę hamować czuć dosyć mocne drgania kierownicy i auta...

Wymieniłem:

 

Piasty przód

Łożyska przód

Klocki hamulcowe

Tarcze zostały ponownie sprawdzone na tokarce są idelnie proste

Koła zmienione

Opony wyważone

Przekładałem na felgi z innymi oponami

Przeguby dwa nowe

Nowy płyn hamulcowy

 

Nowe tarcze i klocki tył :(

 

I nadal odczuwam wibracje podczas hamowania :( :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że są na tokarce idealnie proste nie oznacza, że w momencie wciśnięcia pedału hamulca nie zaczynają się odkształcać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, mam identyczne objawy, pojawiły się, jak chciałem przyoszczędzić i założyłem nowe tarcze+klocki textara. Przez pierwsze 5 tyś było o.k., a potem bicie. Na pomiarach idealnie, zarówno tarcza jak i piasta proste. Reklamacja niby nie uznana ale mechanik po znajomości założył drugi komplet. Znowu 5 tyś spokoju i powtórka z rozrywki. Najgorzej jest jak się rozgrzeją. Nie mam pojęcia o co chodzi, wygląda na to, że się odkształcają tylko podczas hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi, z Waszych odpowiedzi wnioskuję że tarcze mają prawo się odkształcać gdyby były już za bardzo zużyte lub nie oryginalne ze słabej jakości materiałów? Właśnie dlatego zdecydowałem się przetoczyć oryginały gdyż nadawały się do tego. Ale rozważę wymianę na nowe. Jakiego producenta byście polecili?

 

A Jeszcze byłem dziś na stacji diagnostycznej gdzie robią przeglądy w celu wyeliminowania luzów w zawieszeniu, na wahaczach luzów brak, jedynie łapiąc za końcówki drążków kierowniczych i ruchu kierownicy na prawo i lewo da się odczuć delikatny luz, ale zbieżność jest ustawiona prawidłowo...

 

I znów nie wiem w co inwestować, nowe tarcze, czy końcówki drążków kierowniczych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Końcówki :) ja juz przerabialem temat tanich Dachstain a pozniej lepszych Ruvila to padły identyk po roku

Dopiero Myle HD stoją juz 2 rok

I zmierz grubość tarczy jaka jest teraz i porównaj do nowych

A felgi jakie masz ??? Alu czy stal ??? Rozmiar ?? Czy pierścienie centrujace sa przewidziane??

A amortyzatory ile % maja ???

Mi takie pomysły przychodzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój dostawał drgań jak górne wahacze miałem wybite.

Po wymianie spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukaszu zdejmij koło, zdejmij klocki hamulcowe, dokręć tarczę hamulcową do piasty nakrętkami, skręć kołami max. w lewo, tak abyś widział prawą tarczę hamulcową i strzemię docisku hamulca. Pokręć tarczą h-ca obserwując /znajdź sobie punkt odniesienia tarczy h-ca do strzemienia/ jej odchylenia. Sprawdź w ten sposób i lewą stronę. Do pomiaru najlepszy byłby czujnik zegarowy, który używają tokarze.

Jeszcze mam pytanie czy nowe klocki hamulcowe nie zahaczają po nieprzetoczonej gładzi tarczy hamulcowej /zewnętrznej i wewnętrznej strony/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze były zdemontowane i mierzone czujnikiem zegarowym na tokarce i są proste. Zastanowiło mnie to czy materiał mógł być w jakiś sposób naruszony gdy je przetoczyłem, i czy faktycznie nie odkształcają się po naciśnięciu pedału hamulca jak pisali koledzy kilka postów wyżej.

Zauważyłem jeszcze taki objaw że jadąc wolno, około 30km/h i naciskając hamulec, we wstecznym lusterku widzę jak autem delikatnie buja na boki.

 

Ale

Zdecydowałem się na zakup nowych tarcz choć liczyłem się z ryzykiem wywalenia kasy w "błoto", kupiłem nowe Bosch a. Stare tarcze miały grubość około 23,6 mm, nowe coś w granicach 25,1mm Więc jak widać stare są w dobrym stanie i najgorszy jest w tym fakt że poza grubością niczym się nie różnią od nowych... Nadal odczuwam wibracje, co prawda nieco mniejsze ale są... Powoli mam już dosyć, i mój portfel też.. Zostały mi jeszcze końcówki drążków kierowniczych, ale to po urlopie, który właśnie zaczynam. Trochę szkoda, bo jadę w trasę i myślałem że uda mi się rozwiązać ten problem nowymi tarczami, a teraz każde naciśniecie hamulca będzie mi przypominać o tym! ;)

 

Po powrocie postaram się jak najszybciej wymienić końcówki drążków i dam znać czy udało mi się rozwiązać ten problem.

Pozdrawiam Serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak montowałeś tarcze nowe to piasta była idealnie wyczyszczona na błysk? Psikałeś po piaście przed montażem np. miedzią w sprayu? Rozumiem, że zacisk w pełni dobrze pracuje (tłoczek jak i prowadnice na jarzmie)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tez mam problem z hamulcami. Bicie czy tez wibracje pojawiaja sie przy dojazdach np z gory hamuje z predkosci 30 - 40 km/h i wtedy czuc jakby pulsowanie hamulca - lekkie objawy tez na kierownicy.

 

Moje pytania:

1. Czy odpowiedzialne za to moga byc hamulce tylko z przodu ? Mam nowy komplecik Zimmermana zrobione okolo 10 kkm. Na tyle mam jakies gowno TRW i juz widac na nich ze lipa, przod wyglada jak nowka.

2. Mam lekkie luzy na koncowkach drazkow kierowniczych wymieniac ?

3. Przegob prawy przod troche sie odzywa ale tylko czasami.

 

Ogolnie jade na wakacje i wole miec wszystko tip top, ale sprzedaje tego passiaka i nie chce wladowywac nie wiadomo ile kasy.

 

Z gory dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może jak pisze Magoo, coś jest z tymi piastami. Bo jak wcześnie pisałeś też je wymieniałeś. Sprawdź to metodą jaką wcześniej opisałem /na pojeździe/. Nic to Ciebie nie kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymienione piasty, łożyska, tarcze, klocki, przewody, gumowe prowadnice zacisku - po 5000km znowu bije. Na zimnych hamulcach prawie w ogóle, na rozgrzanych mocno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zimnych hamulcach prawie w ogóle, na rozgrzanych mocno...

 

Taka jakość tarcz - jaka firma? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze i klocki Textar. Poprzednim razem też miałem textara - podobnie się pogiął. Jeszcze wcześniej był zestaw Boscha - również tarcze pofalowały się. Tylko że poprzednie komplety były zakładane na krzywą piastę. No i biły nawet na zimno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja po wymianie tarcz przednich fabrycznych bo już były zajechane i biły na komplet ATE tarcze + klocki ,przejechałem ponad 10 tys i zaczęły sie minimalne bicia,ze wzrostem kilometrów coraz bardziej zaczynają wibrować ale nie czuć tego dokładnie na kierownicy tylko na całej budzie,za kilka dni zmieniam koła na zimowe i obejrzę co tam sie dzieje,zawieszenie nie ma luzów,sprawdzałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyczyna drgania przy hamowaniu jest wahacz tylny dolny. Jesli na ktoryms jest oberwana gorna guma w tulei to wystepuje taki efekpt.

Wystarczy ze jeden wahacz, banan, jest walniety a drzy jakby kola byly nie wywazone przy hamowaniu przy wyzszych predkosciach.

Tenze banan jest rowniez odpowiedzialny zadziwny stuk przy ruszaniu na wstecznym ktory mozna pomylic z awaria skrzyni biegow, ale to inna usterka.

DRGANIA PRZY HAMOWANIU=WAHACZ DOLNY DLUGI "BANAN"

 

Cześć,

 

Czy podtrzymujesz teorię?

Czy ktoś może to potwierdzić, że po wymianie wahaczy dolnych tylnych drgania podczas hamowania ustały?

 

Zaczynam dojrzewać do tego, że faktycznie może tak być bo:

 

1. Tarcze mam nowe.

2. Klocki mam nowe tej samej firmy co tarcze choć to pewnie nic nie znaczy.

3. Luzów na łożyskach brak.

 

Powiem więcej - wkurzyłem się i zawiozłem stare tarcze do przetoczenia tylko po to żeby zobaczyć jaka będzie różnica w porównaniu z nowymi. Okazało się, że żadna! Jest tak samo jak było. Tokarz pokazał mi jak to toczył - bez zdejmowania tarczy z tokarki + toczenie przylgni piasty - wszystko współosiowo - zero bicia.

 

 

Więc może faktycznie ten wahacz jest przyczyną, tym bardziej, że podczas jazdy coś dzwoni, ale jest to dzwonienie połączone z takim głuchym stukaniem (wybita guma?).

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony dodam że u mnie przyczyną bicia na kierownicy przy hamowaniu była uszkodzona maglownica która nie ciekła ale miała luzy. Temat przerabiałem ze 2 lata temu ale wiem, że mało ludzi bierze magiel pod uwagę zazwyczaj wszyscy wymieniają tarcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ze swojej strony dodam że u mnie przyczyną bicia na kierownicy przy hamowaniu była uszkodzona maglownica która nie ciekła ale miała luzy. Temat przerabiałem ze 2 lata temu ale wiem, że mało ludzi bierze magiel pod uwagę zazwyczaj wszyscy wymieniają tarcze.

 

Noooo to byłoby rzeczywiście zaskakujące.

W piątek jadę do mechanika, jak tylko coś będzie wiadomo dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noooo to byłoby rzeczywiście zaskakujące.

W piątek jadę do mechanika, jak tylko coś będzie wiadomo dam znać.

 

Niestety to nie maglownica a może to i dobrze. Szukam dalej, ale zaczyna mnie to irytować. Niby wszystko ok, tarcze przetoczone, klocki nowe, zawieszenie sztywne, maglownica ok. No to o co kurde chodzi! :nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności