Skocz do zawartości

longin1

  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O longin1

  • Urodziny 01.01.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Maniek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Łódź

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4
  • Rok produkcji
    2002
  1. Niestety to nie maglownica a może to i dobrze. Szukam dalej, ale zaczyna mnie to irytować. Niby wszystko ok, tarcze przetoczone, klocki nowe, zawieszenie sztywne, maglownica ok. No to o co kurde chodzi! :nie
  2. Noooo to byłoby rzeczywiście zaskakujące. W piątek jadę do mechanika, jak tylko coś będzie wiadomo dam znać.
  3. Cześć, Czy podtrzymujesz teorię? Czy ktoś może to potwierdzić, że po wymianie wahaczy dolnych tylnych drgania podczas hamowania ustały? Zaczynam dojrzewać do tego, że faktycznie może tak być bo: 1. Tarcze mam nowe. 2. Klocki mam nowe tej samej firmy co tarcze choć to pewnie nic nie znaczy. 3. Luzów na łożyskach brak. Powiem więcej - wkurzyłem się i zawiozłem stare tarcze do przetoczenia tylko po to żeby zobaczyć jaka będzie różnica w porównaniu z nowymi. Okazało się, że żadna! Jest tak samo jak było. Tokarz pokazał mi jak to toczył - bez zdejmowania tarczy z tokarki + toczenie przylgni piasty - wszystko współosiowo - zero bicia. Więc może faktycznie ten wahacz jest przyczyną, tym bardziej, że podczas jazdy coś dzwoni, ale jest to dzwonienie połączone z takim głuchym stukaniem (wybita guma?). Z góry dziękuję za odpowiedź.
  4. Witam, Czy spotkał się ktoś z następującym problemem? Światła stop z tyłu po przekręceniu kluczyka (bez zapalania silnika) zapalają się poprawnie, tzn. po naciśnięciu hamulca jedno włókno. Jak tylko przekręcę włącznik świateł na pozycyjne lub mijania to zapalają się dwa włókna i tak sobie świecą przez cały czas i niezależnie od tego czy przycisnę hamulec czy nie. Gasną dopiero wtedy kiedy wyłączę światła lub silnik. Błędów na VAG brak Co jest grane? Pozdrawiam.
  5. Witajcie! Dorwałem Passata z zawieszeniem 1BE i zrobiłem zdjęcia amorka i sprężyn z przodu (z tyłu nie było szansy). Może komuś się to przyda gdyby chciał wiedzieć jak wyglądają oryginalne sprężyna i amorek. Amortyzator 1BE to: SACHS 3B0 413 031 S Pozdrawiam. Pozdrawiam.
  6. Witam wszystkich, Przeczytałem cały wątek i nadal nie wiem jakie amorki i sprężyny kupić do zawieszenia 1BE. :hmm Jedni piszą, że w serii były czerwone o obniżonym skoku i ja właśnie takie mam, ale ktoś inny twierdzi, że w katalogu SACHS i Monroe nie ma różnicy pomiędzy zawieszeniem standardowym i 1BE, ale amorek jest czarny. Wszedłem do katalogu SACHS i znalazłem 3 amorki: 557 837 290 186 33-117-A wszystkie są czarne. i sprężyny: 997 156 997 157 996 634 996 634 Mam serdeczną prośbę o informacje do kogoś kto już wymieniał te klamoty. 1. Czy można wymienić zawieszenie 1BE na seryjne i co trzeba wymienić czy tylko sprężyny czy amorki również? 2. Jakie konkretnie numery zawieszenie 1BE trzeba kupić zamiast fabrycznie montowanych czerwonych amorków i sprężyn do nich? Pozdrawiam.
  7. Cześć. Kolega JurekW kilka lat temu napisał zacytowany powyżej tekst. Jako, że numery do naszych samochodzików przez lata nie zmieniają się, postanowiłem nie zakładać nowego posta tylko odświeżyć ten. Moje pytanie brzmi, skąd mam wiedzieć czy mój samochód wymaga amortyzatorów dla "pojazdy z wyposażeniem do jazdy na złych drogach"? Gdzie takie informacje mogę znaleźć? Nawet katalog SACHS'a (ZF) podaje dwie możliwości: zawieszenie normalne i właśnie to na złe drogi. No i jakie w ogóle wybrać z podanych powyżej skoro jest tyle możliwości? Rozkodowałem kody wyposażenia z naklejki na samochodzie, ale tam nie ma takich informacji. Wolałbym wiedzieć jakie amorki kupić i je kupić przed rozkręceniem zawieszenia. Uprzejmie proszę koleżanki i kolegów o wskazówki. Dziękuję.
  8. No jasne, ale jak ktos wymienia gumke to musi wyciagnac tloczek. Wtedy plyn leje sie po zacisku no chyba, ze ktos przewod elastyczny zacisnie czego ja nigdy nie robie, ale reszta z zacisku i tak sie wylewa a wtedy trzeba odpowietrzac calosc. Oczywiscie masz racje, kazdy ma swoje doswiadczenia i robi po swojemu. Chcialem sie tylko podzielic swoim pomyslem.
  9. Cześć, Wątek stary, ale może ktoś będzie go czytał i taka informacja mu się przyda. Znam super patent na bezproblemowe założenie osłonki gumowej przeciwpyłowej na tłoczek. Warunki: 1. Zacisk musi być wymontowany. 2. Wykręcony całkowicie odpowietrznik. 3. Trzeba posiadać kompresor z końcówką do przedmuchiwania. Wykręcamy (tylna oś) lub wyciskamy (przednia oś) tłoczek z zacisku. Usuwamy starą gumeczkę, czyścimy wnętrze zacisku, w tym przypadku głównie chodzi o rowek na rant nowej uszczelki. Teraz uwaga, wkładamy nową uszczelkę do zacisku, dokładnie wciskamy ją w rowek - samą gumkę, bez tłoczka. Przyszła kolei i na tłoczek i kompresor. Końcówkę kompresora przykładamy do dziurki odpowietrznika a tłoczek z drugiej strony równo do krawędzi uszczelki. Delikatnie (DELIKATNIE!) wdmuc***ąc powietrze w miejsce odpowietrznika uzyskamy efekt rozciągnięcia się gumki wokół tłoczka bo ten blokuje całkowity wypływ powietrza z zacisku. W ten sposób nałożenie gumki na tłoczek staje się banalnie proste! Można a nawet trzeba posmarować końcówkę tłoczka wkładaną w gumkę pastą do hamulców - ja mam ATE bremszylinder paste. Uwaga na palce - NIE WKŁADAĆ PALCÓW pomiędzy tłoczek a zacisk - grozi uszkodzeniem! Niedługo będę regenerował tylne zaciski to nagram video i umieszczę do wglądu. Powyższą metodę stosowałem w kilku różnych samochodach - wiadomo, zasada ta sama. Pozdrawiam.
  10. Masz rację! Już dostałem karne od moderatora, ale nie zrobiłem tego specjalnie. Użyłem wyszukiwarki i taki temat mi wyskoczył to napisałem interesującą mnie kwestię.
  11. Lewe przednie koło ma odchyłkę -1,05. Teraz zakładając, że odchyłka ta jest pochyleniem koła górą do wnętrza pojazdu to samochód będzie skręcał w prawo. Natomiast jeśli pochylenie jest odwrotne czyli górą na zewnątrz pojazdu to samochód będzie skręcał w lewo. Trzeba to ująć tak - koło przednie bardziej dociśnięte prawą stroną opony pojedzie w prawo, lewą stroną pojedzie w lewo - no i za nimi cały pojazd. Nie mam doświadczenia typowo mechanicznego, ale jestem fizykiem. Tutaj chodzi głównie o tarcie krawędzi bardziej dociśniętej opony do podłoża i efekt skręcania (znoszenia). Z innej beczki - producent ustalił konkretne wartości geometrii kół z dopuszczalnymi odchyłkami. No to moim zdaniem takie powinny być. - - - - - aktualizacja - - - - - Oj tak, to całkiem prawdopodobne. Zważywszy, że jak piszesz nie ma możliwości ustawienia jednego koła z osobna. Z drugiej strony czy aby na pewno?
  12. Z tymi cenami to może być tak, że Polscy sprzedawcy kupują lampy bezpośrednio z zagranicy z innych rynków z pominięciem polskiej dystrybucji. Możliwe, że wtedy cena końcowa będzie niższa od tej żarówki, która przeszła przez kanał dystrybucji w Polsce. Pytanie tylko jak to wyśledzić. Dla mnie dramatem jest to, że zarówno OSRAM jak i Philips nie mają opracowanego wzorca cech swoich produktów dla klienta po to aby możliwe było odróżnienie podróbki od oryginału. No może i mają, ale dlaczego nie udostępniają - kolega po korespondencji z producentami został zwyczajnie sam. On sam i my wszyscy również.
  13. Czy może ktoś z Was wie jak wyregulować ksenony za pomocą VWTOOL-a?
  14. Tak, ma. Powodem takiego stanu rzeczy jest nierównomierny docisk opony do podłoża i tym samym jednostronnie mocniejsze tarcie i w efekcie dążenie opony do zjazdu w jedną ze stron.
  15. Serwo owszem, ale czy odpowietrzałeś cały układ hamulcowy? Stan zacisków w tym głownie tłoczków jest ok?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności