siniakTDI Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2008 Temat bicia kierownicy poruszany ale u mnie chodzi o bicie (wibracje) na kierownicy tylko przy hamowaniu w czasie jazdy żadnych znaczących drgań nie ma. A więc od pewnego już czasu przy hamowaniu z większej prędkości drży auto i najbardziej to czuć na kierownicy czasami ciężko ją utrzymać podczas hamowania. Po przeczytani kilku tematów stwierdziłem że to wina skrzywionych tarcz hamulcowych, tym bardziej ze stare juz nie wyglądały najlepiej więc postanowiłem zakupić nowe komplet hamulców tj. (tarcze Zimmerman standart + klocki Ate). Jednak po wymianie nie nastąpiła znacząca poprawa dalej jest bicie na kierownicy podczas hamowania z większych prędkości więc to raczej nie tarcze. Co może powodować jeszcze bicie na kierownicy tylko podczas hamowania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2008 moze tyl??!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2008 Ale co na tym tyle? tarcze, klocki czy jeszcze coś innego. Czy w ogóle coś na tyle ma wpływ na bicie kierownicy przy hamowaniu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2008 Mi do głowy przychodzi ogumienie lub zawieszenie. Miałem zawieszenie w stanie agonalnym przed generalnym remontem, nie biło może mocno ale przy hamowaniu działy się bardzo dziwne rzeczy łącznie ze ściąganiem z toru jazdy. Jednocześnie wymieniłem ogumienie, nie wiem która z tych rzeczy była winowajcą. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chlebek1983 Zgłoś #5 Napisano 13 Marca 2008 ja tak mialem,ale w vectrze i winą były łożyska przednich kół do czego dopiero doszłem po wymianie tarcz,klocków,przegubu i przekładaniu opon.powodzonka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2008 Taki efekt występuje przy wybitych górnych wahaczach!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #7 Napisano 13 Marca 2008 Mi do głowy przychodzi ogumienie lub zawieszenie. Miałem zawieszenie w stanie agonalnym przed generalnym remontem, nie biło może mocno ale przy hamowaniu działy się bardzo dziwne rzeczy łącznie ze ściąganiem z toru jazdy. Jednocześnie wymieniłem ogumienie, nie wiem która z tych rzeczy była winowajcą. Oponki to raczej nie bo przekładałem z tyłu na przód i to samo bije a oponli dopiero drugi sezon mają i są w stanie wręcz idealnym a o żadnych bulwach nie ma mowy. ja tak mialem,ale w vectrze i winą były łożyska przednich kół do czego dopiero doszłem po wymianie tarcz,klocków,przegubu i przekładaniu opon.powodzonka No kolego łożysk nie sprawdzałem ale czy zepsute łożysko nie wydawało by jakichś dziwnych dźwięków typu szumienie albo coś podobnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2008 Myślę, że to tarcze, nowe, które zakupiłeś też mogą być skoszone, też tak miałem. Podjedź do mechanika, ściągnij je i najlepiej przetoczna szlifierce, problem ustąpi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2008 Łożysko zazwyczaj najpierw zaczyna huczeć, a nawet piszczeć gdy smar już się całkowicie wytopi. Ja bym obstawał przy zawieszeniu Być może końcówka drążka kierowniczego jest wybita i stąd te wibracje przy hamowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chlebek1983 Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2008 żadnego dzwieku,szumów itp tylko drżenie kierownicy przy heblach a w miare dalszej eksploatacji,wyczuć można było też delikatne bicie podczas skręcania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2008 żadnego dzwieku,szumów itp tylko drżenie kierownicy przy heblach a w miare dalszej eksploatacji,wyczuć można było też delikatne bicie podczas skręcania. chlebek1983 chyba pójdę twoim tropem skoro twierdzisz że zepsute łożysko niekoniecznie musi szumież lub piszczeć tym bardziej że ty też przerabiałeś bicie kierownicy przy hamowaniu na własnej skórze. Jutro zdejme koła i zaciski hamulcowe i przyjże się tym łożyskom, może coś uda mi się zdiagnozować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #12 Napisano 14 Marca 2008 No więc koledzy podniosłem przód do góry, zdjołem koła miałem się zabierać za zdejmowanie zacisków ale postanowiłem sie jeszcze przyjżeć tarczom hamulcowym, choć mają dopiero przejechane ok 2000km i co widzę po lewej stronie super zero bicia na tarczy, natomiast po prawej srtonie wyraźnie widoczne jest bicie na tarczy widać to jest juz na na pierwszy rzut oka, dodatkowo widać jak zacisk pracuje delikatnie ok 0,8mm na boki. Pomyślałem:confused: nic tylko zajechałem tarcze, ale coś mnie tkneło Zimmermany po 2000km nie możliwe tym bardzij ze przez pierwsze 500km bardzo je oszczędzałem bez gwałtownych hamowań. Przełożyłem tą niby skrzywioną tarcze z lewej strony na prawą i co, i tarcza nie bije a zacisk stoi nieruchomo ufffff odetchnołem, więc to raczej nie tarcza. Dla pewności założyłem jescze tą tarcze co była na lewej stronie (tą co nie biła) do prawego zacisku i tu ta tarcza która nie biła zaczeła bić, czyli coś jest nie tak po prawej stronie i nie jest to tarcza. Zdjołem zacisk przyjżałem się temu łożysku w zwrotnicy ale jest obudowane i nic nie można stwierdzć (wyglada normalnie bez widocznych uszkodzeń) chyba trzeba łożysko wymieniać w ciemno. Chyba że to rozpychanie zacisku spowodowane "niby" krzywą tarczą może powodować coś innego ? Tylko co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #13 Napisano 14 Marca 2008 Być może ktoś krzywo zaprasował łożysko, ale że nic nie huczało ??? Spróbuj zakręcić piasta, może coś zauważysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #14 Napisano 14 Marca 2008 moze nie huczec. tez tak mialem. mozesz jeszcze sprawdzic czy piasta jest ok. ja bym wymienil lozysko i piaste. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #15 Napisano 14 Marca 2008 Do piasty też dostawiałem taki duży srubokręt żeby dotknać do czoła piasty i sprawdzić bicie na samej piascie, ale piasta ma chyba za małą srednice żeby wychwycić na niej tak małe bicie, pozatym zero luzu juz sam nie wiem a może to od pólosi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #16 Napisano 14 Marca 2008 Nie wydaje mi sie żeby półoś powodowała bicie na ściągniętym kole, a pisałeś że takie występuje. Pewnie trzeba będzie zdemontować piastę i sprawdzić ją w tokarce. Ale posprawdzaj jeszcze dobrze bo to dużo roboty:(. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #17 Napisano 14 Marca 2008 tylko ze jezeli piasta ma na obwodzie bicie 0,01 mm to na obwodzie kola berdzie juz 1 mm(wiekszy promien). ja bym wymienil lozysko. w celu jego wymiany i tak musisz wyjac piaste. wiec wtedy bedziesz mogl sprawdzic piaste. co do polosi, tez jest mozliwe ze jest skrzywiona. przesuniecie z niej bedzie sie pojawiac na piascie(tak mialem). tylko ze to bedzie przesuniecie typu gora\dol. wiec stawiam na lozysko lub (i) piaste. powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ari_1 Zgłoś #18 Napisano 16 Marca 2008 Jeśli wymieniłeś tarcze i nie ma poprawy to sprawdź zawieszenie. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #19 Napisano 16 Marca 2008 ja bym zrobił owalizacje piasty i tarczy wtedy będziesz mógł już coś wykluczyć majać dane jak wyszło:) ostatnio byłem wymieniać swoje tarcze i właśnie gadałem z mechanikiem i mówił że jak bicie przy hamowaniu to oprócz sprawdzenia tarcz dużą role odgrywa piasta i właśnie ją tez można poddać owalizacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #20 Napisano 18 Marca 2008 derlysy a co to jest ta "owalizacja piasty i tarczy" na czym to polega i jakiego mechanika to najlepiej robić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach