Skocz do zawartości
siniakTDI

Bicie (wibracje) na kierownicy "tylko" przy hamowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Temat bicia kierownicy poruszany ale u mnie chodzi o bicie (wibracje) na kierownicy tylko przy hamowaniu w czasie jazdy żadnych znaczących drgań nie ma.

A więc od pewnego już czasu przy hamowaniu z większej prędkości drży auto i najbardziej to czuć na kierownicy czasami ciężko ją utrzymać podczas hamowania. Po przeczytani kilku tematów stwierdziłem że to wina skrzywionych tarcz hamulcowych, tym bardziej ze stare juz nie wyglądały najlepiej więc postanowiłem zakupić nowe komplet hamulców tj. (tarcze Zimmerman standart + klocki Ate). Jednak po wymianie nie nastąpiła znacząca poprawa dalej jest bicie na kierownicy podczas hamowania z większych prędkości więc to raczej nie tarcze. Co może powodować jeszcze bicie na kierownicy tylko podczas hamowania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze tyl??!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co na tym tyle? tarcze, klocki czy jeszcze coś innego. Czy w ogóle coś na tyle ma wpływ na bicie kierownicy przy hamowaniu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi do głowy przychodzi ogumienie lub zawieszenie. Miałem zawieszenie w stanie agonalnym przed generalnym remontem, nie biło może mocno ale przy hamowaniu działy się bardzo dziwne rzeczy łącznie ze ściąganiem z toru jazdy. Jednocześnie wymieniłem ogumienie, nie wiem która z tych rzeczy była winowajcą.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chlebek1983

ja tak mialem,ale w vectrze i winą były łożyska przednich kół do czego dopiero doszłem po wymianie tarcz,klocków,przegubu i przekładaniu opon.powodzonka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki efekt występuje przy wybitych górnych wahaczach!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi do głowy przychodzi ogumienie lub zawieszenie. Miałem zawieszenie w stanie agonalnym przed generalnym remontem, nie biło może mocno ale przy hamowaniu działy się bardzo dziwne rzeczy łącznie ze ściąganiem z toru jazdy. Jednocześnie wymieniłem ogumienie, nie wiem która z tych rzeczy była winowajcą.

Oponki to raczej nie bo przekładałem z tyłu na przód i to samo bije a oponli dopiero drugi sezon mają i są w stanie wręcz idealnym a o żadnych bulwach nie ma mowy.

ja tak mialem,ale w vectrze i winą były łożyska przednich kół do czego dopiero doszłem po wymianie tarcz,klocków,przegubu i przekładaniu opon.powodzonka

No kolego łożysk nie sprawdzałem ale czy zepsute łożysko nie wydawało by jakichś dziwnych dźwięków typu szumienie albo coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw

Myślę, że to tarcze, nowe, które zakupiłeś też mogą być skoszone, też tak miałem.

Podjedź do mechanika, ściągnij je i najlepiej przetoczna szlifierce, problem ustąpi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko zazwyczaj najpierw zaczyna huczeć, a nawet piszczeć gdy smar już się całkowicie wytopi. Ja bym obstawał przy zawieszeniu Być może końcówka drążka kierowniczego jest wybita i stąd te wibracje przy hamowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chlebek1983

żadnego dzwieku,szumów itp tylko drżenie kierownicy przy heblach a w miare dalszej eksploatacji,wyczuć można było też delikatne bicie podczas skręcania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żadnego dzwieku,szumów itp tylko drżenie kierownicy przy heblach a w miare dalszej eksploatacji,wyczuć można było też delikatne bicie podczas skręcania.

chlebek1983 chyba pójdę twoim tropem skoro twierdzisz że zepsute łożysko niekoniecznie musi szumież lub piszczeć tym bardziej że ty też przerabiałeś bicie kierownicy przy hamowaniu na własnej skórze. Jutro zdejme koła i zaciski hamulcowe i przyjże się tym łożyskom, może coś uda mi się zdiagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc koledzy podniosłem przód do góry, zdjołem koła miałem się zabierać za zdejmowanie zacisków ale postanowiłem sie jeszcze przyjżeć tarczom hamulcowym, choć mają dopiero przejechane ok 2000km i co widzę po lewej stronie super zero bicia na tarczy, natomiast po prawej srtonie wyraźnie widoczne jest bicie na tarczy widać to jest juz na na pierwszy rzut oka, dodatkowo widać jak zacisk pracuje delikatnie ok 0,8mm na boki. Pomyślałem:confused: :mad: nic tylko zajechałem tarcze, ale coś mnie tkneło Zimmermany po 2000km nie możliwe tym bardzij ze przez pierwsze 500km bardzo je oszczędzałem bez gwałtownych hamowań. Przełożyłem tą niby skrzywioną tarcze z lewej strony na prawą i co, i tarcza nie bije a zacisk stoi nieruchomo ufffff odetchnołem, więc to raczej nie tarcza. Dla pewności założyłem jescze tą tarcze co była na lewej stronie (tą co nie biła) do prawego zacisku i tu ta tarcza która nie biła zaczeła bić, czyli coś jest nie tak po prawej stronie i nie jest to tarcza. Zdjołem zacisk przyjżałem się temu łożysku w zwrotnicy ale jest obudowane i nic nie można stwierdzć (wyglada normalnie bez widocznych uszkodzeń) chyba trzeba łożysko wymieniać w ciemno. Chyba że to rozpychanie zacisku spowodowane "niby" krzywą tarczą może powodować coś innego ? Tylko co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może ktoś krzywo zaprasował łożysko, ale że nic nie huczało ??? Spróbuj zakręcić piasta, może coś zauważysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze nie huczec. tez tak mialem. mozesz jeszcze sprawdzic czy piasta jest ok. ja bym wymienil lozysko i piaste.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do piasty też dostawiałem taki duży srubokręt żeby dotknać do czoła piasty i sprawdzić bicie na samej piascie, ale piasta ma chyba za małą srednice żeby wychwycić na niej tak małe bicie, pozatym zero luzu juz sam nie wiem :confused: a może to od pólosi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie żeby półoś powodowała bicie na ściągniętym kole, a pisałeś że takie występuje. Pewnie trzeba będzie zdemontować piastę i sprawdzić ją w tokarce. Ale posprawdzaj jeszcze dobrze bo to dużo roboty:(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ze jezeli piasta ma na obwodzie bicie 0,01 mm to na obwodzie kola berdzie juz 1 mm(wiekszy promien). ja bym wymienil lozysko. w celu jego wymiany i tak musisz wyjac piaste. wiec wtedy bedziesz mogl sprawdzic piaste. co do polosi, tez jest mozliwe ze jest skrzywiona. przesuniecie z niej bedzie sie pojawiac na piascie(tak mialem). tylko ze to bedzie przesuniecie typu gora\dol. wiec stawiam na lozysko lub (i) piaste.

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ari_1

Jeśli wymieniłeś tarcze i nie ma poprawy to sprawdź zawieszenie.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zrobił owalizacje piasty i tarczy wtedy będziesz mógł już coś wykluczyć majać dane jak wyszło:) ostatnio byłem wymieniać swoje tarcze i właśnie gadałem z mechanikiem i mówił że jak bicie przy hamowaniu to oprócz sprawdzenia tarcz dużą role odgrywa piasta i właśnie ją tez można poddać owalizacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

derlysy a co to jest ta "owalizacja piasty i tarczy" na czym to polega i jakiego mechanika to najlepiej robić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności