Skocz do zawartości
Gość stonao

[B5] Obniżenie zawieszenia - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

moze...

choc u mnie palnik i mlot nie poradzil sobie ;)

 

poszlo cale na prase dopiero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze...

choc u mnie palnik i mlot nie poradzil sobie

 

poszlo cale na prase dopiero

 

I właśnie tego w warunkach domowo-garażowych najbardziej się obawiam, bo autko jest mi potrzebne non stop. Jak miałeś ustawiony gwint przed założeniem, gdzieś tak w połowie amortyzatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kazdy gwint ma inny zakres ja mam gdzies w polowie przód

 

widzac co sie dzialo przy przodzie

 

w zyciu bym sie nie podjal sam tego rozkrecac!

 

sam gwint zmienialem w vento ale tutaj jak nie masz pewnosci ze ruszysz kazda srube to bym odpuscil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc. Dam znać jak się uporam. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mapet a jak u Ciebie z pracą zawieszenia z tyłu na tym gwincie? Kurde ja na polepionej drodze mam wrażenie że tył mi podskakuje, i że mi drgania na bude za bardzo przechodzą... mam standard zawias felunek 18" gumy 225/40, amory sprawność +-70% tuleje na tylnej belce w niezłym stanie mają jakiś tam minimalny luz ale guma nie jest sparciała ani spękana. Fakt faktem, że miałem nabulone w tylne koła 2,7 bar teraz upuściłem do 2,3 i jest o niebo lepiej, choć i tak na jakichś poprzecznych nierównościach da się odczuć takie mocniejsze tąpnięcie zastanawiam się czy ten typ tak ma po prostu czy u mnie jest coś nie tak? Mam zamiar rzucić swojego Paska jeszcze troche na glebę i obawiam się że to się dosyć mocno nasili...

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak napisał MAPET - wcześnie zacząć bo jest trochę roboty głównie z przodem. Górne wahacze możesz sobie odkręcić od wspornika-ja tak zrobiłem żeby nie wybijać ze zwrotnicy.

A potem to już fajnie idzie a jeszcze lepiej się jeździ i patrzy :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie jak napisał MAPET - wcześnie zacząć bo jest trochę roboty głównie z przodem. Górne wahacze możesz sobie odkręcić od wspornika-ja tak zrobiłem żeby nie wybijać ze zwrotnicy.

A potem to już fajnie idzie a jeszcze lepiej się jeździ i patrzy .

 

Podejrzewam, że po założeniu koniecznie jechać i ustawić zbieżność. I tu mam pytanie, czy zrobić wysokość optymalną, tak żeby można było bez problemu ustawić, czy mogę już go skręcić na maksa i dopiero ustawiać( w tej chwili mam założone same krótsze sprężyny i już "spece" mieli problemy z dojściem i ustawieniem)? Chodzi o to, czy zbieżność nie zmieni się po max skręceniu gwinta? A z tyłem coś się ustawia?

Edytowane przez marcin_B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konieczności ustawiania zbieżności. Co do wysokości to już musisz się sam zdecydować. Jak dobrze pamiętam to przód mam ustawione u siebie chyba na 70 mm mierząc od początku gwintu do nakrętki, tył na 35 mm. Wyszło tak że wkładam ręke między koło a błotnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma konieczności ustawiania zbieżności.

nie wiem kto Ci naopowiadał takie bajki, ale nie chciałbym od tej osoby kupić opon. juz sie bawiłem swoim gwintem nie raz i zawsze jak jechałem na sprawdzenie zbieżności to zawsze trzeba było ją ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem kto Ci naopowiadał takie bajki, ale nie chciałbym od tej osoby kupić opon. juz sie bawiłem swoim gwintem nie raz i zawsze jak jechałem na sprawdzenie zbieżności to zawsze trzeba było ją ustawić.

 

Dla pewności oczywiście można skoczyć na sprawdzenie.

Montaż zrobiłem w sposób opisany wyżej, skręcałem w różne poziomy,też byłem na kontroli i nie potrzeba było nic ustawiać.

Każdy robi jak uważa.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witek-b5

passat ma tak zaiwszenie skonstrupowane ze zbierznosc nie przestawia sie przy obnizaniu itp

aczkolwiek warto jechac sprawdzic

 

aczkowlwiek ja nie zdazylem i i opony zbiera rowno i jezdzie prosto auto i keira prosta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie z przodu się zbieżność przestawiła i to dosyć dużo. musiałem jechać na ustawienie jeszcze raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie z przodu się zbieżność przestawiła i to dosyć dużo.

No więc właśnie, dlatego zawsze należy po zmianach zbieżność sprawdzić. Czasami nie wymaga korekcji, czasem jest potrzebna, ale sprawdzić powinno się zawsze, bez względu na to, co uczeni mawiają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie warto sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak u siebie wstawiałem gwinta to wahczy nie odkrecałem , tylko mocowanie amora w górze na dwie nakrętki 10-tki albo 13-tki , i dolna śruba co amor przymocowany jest do wahacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie seryjnego zawisu na gwint, obowiązkw należ ustawic zbieżnosc. Jak się nie ustawi to czasami są niespodzianki jak sciagnie się koło a wewnętrzna czesci bieżnika zjechana jest.

1005312m.th.jpg

1005326.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnosnie obnizenia bo moj koleszka zamontowal gwinty ktore pomoglem mu wybrac :o Fk te z reg twardoscia i teraz przod gdy sie ugina skrzypi jak "stare lozko" wymienil toleje na dolnym zawjasie i dalej to samo.Czy moze to byc ta guma ktora jest u gory sprezyny? Spotkal ktos sie z takim problemem????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc

a moze tez pokrecic spreyzna lub poruszac odbojem

a ktory to passat b5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak B5(3BG) dodam tylko ze przed gwintem bylo wszystko ok cicho jak makiem zasial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Guma raczej skrzypi przy skręcaniu kierownicą-WD40 i popsikaj,bedziesz wiedział czy to ona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności