Skocz do zawartości
Gość stonao

[B5] Obniżenie zawieszenia - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stonao

Witam serdecznie!

 

Posiadam samochodzik VW Pasata 3B5 1998 wersja BASIC 1,9 TDi 110 km, Syncro.

 

Moje ogólne i „często” powtarzane pytanie jest mianowicie takie: czy to taka wielka tragedia biedzie, jak obize sobie pasata tylko wymieniając sprężyny, bo jak czytam te wasze posty o tych zawieszenia wymianach amortyzatorów i innych takich to mi głowa pęka.

Jak to wszystko wyglądało jak bym kupił sprężyny "sportowe" (nie mam pojęcia, jakie i w jakiej cenie może cos polecicie? Rozsądnego) i założył do auta felgi 18" np. oto te http://moto.allegro.pl/item312140713..._audi_vw_.html

albo

http://moto.allegro.pl/item311435730..._alufelgi.html

 

Czy zda to egzamin?

Czy musze wymieniać całe zawieszenie? Czy mogę kupić jakieś sprężyny, co obniża mi auto o -40/40 mm?

Potrzeba jakieś innych wielkich kosztów żeby obniżyć rozsądnie auto?

Ja wiem ze można prościej jak tu jeden użytkownik, „ Maly" się wypowiadał po prostu palnikiem po tjunigowac sprężyny, ale chodzi mi o jakiś pół środek pomiędzy zawieszeniem całym za 2000 zł a zastosowaniem palnika.

Proszę was nie piszcie mi ze mam użyć wyszukiwarki, bo mnie po prostu szlak trafia jak mam się tym obsługiwać;/

 

 

Tak przy okazji zdjęcie mojej fury J

http://www.wrzuta.pl/obraz/9WpNknu2rJ/passat_1_9_tdi_syncro_4x4_quattro

 

 

 

Pozdrawiam Przemysław

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz co.. ja wlasnie zalozylem 18" 225/45 bez zadnego obnizania na serii i wyglada calkiem znosnie. Natomiast fatnstatyczne jest to ze wreszcie pasek sie lepiej trzyma. W zakretach jest bardzo dobrze, nawet przy duzych predkosciach a na cisanych (np na radzie) zgubila sie ta przekleta podsterownosc. Minusy - opony bardziej szumia. Fele mam proste opony Dunlop. Kolejna ujma - na dziurach juz nie jest tak miekko...

Reasumujac: Jest zajebiscie. Jak raz zalozysz 18' juz ich nie zdejmiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz w dziale moj passat moje pudlo -60mm :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stonao

No dobrze mniej wiencej wiem na czym stoje ale to tylko mniej wiencej... bo wciaz nie wiem czy kupic sprezyny np KW za 780 zł komplet czy jak kupywac to amortyzatory ze sprezynami. Znowu ja chcem tylko zyskac na efekcie wizualnym a nie miec sportowe zawieszenie bo ja w wysciagach startowac nie bede a 110 km i 1700 kg to nie jest szybie auto :]

Znowu jak szybko bede sie zuzywały amortyzatory. Jezli robie srednio 4-5 tys km miesiecznie czy zda mi to egzamin na moja jazde czy moze ktos mi to wybije z głowy?

Zbyt duzo pytan zbyt mało odpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett
No dobrze mniej wiencej wiem na czym stoje ale to tylko mniej wiencej... bo wciaz nie wiem czy kupic sprezyny np KW za 780 zł komplet czy jak kupywac to amortyzatory ze sprezynami. Znowu ja chcem tylko zyskac na efekcie wizualnym a nie miec sportowe zawieszenie bo ja w wysciagach startowac nie bede a 110 km i 1700 kg to nie jest szybie auto :]

Znowu jak szybko bede sie zuzywały amortyzatory. Jezli robie srednio 4-5 tys km miesiecznie czy zda mi to egzamin na moja jazde czy moze ktos mi to wybije z głowy?

Zbyt duzo pytan zbyt mało odpowiedzi :)

 

Kup tylko sprezyny zawieszenia, polecam Eibach - obnizenie 30mm, nie przesadzaj z gleba bo bedziesz szorowal o asfalt na nierownosciach. Za nowy komplecik zaolacisz okolo 1000PLN, na Allegro do B5 uzywane juz za ok.500PLN - ale trzeba szukac bo rzadko sie ladny komplet trafi. Nie kupuj czasem sprezyn "no name" - najlepiej firmowe zebys wiedzial o ile obnizasz i ze ci w czasie jazdy nie strzeli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac

Tak dla scislosci bo zobaczylem opis twojego auta.

Nie masz napedu quattro tylko 4 motion :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak dla scislosci bo zobaczylem opis twojego auta.

Nie masz napedu quattro tylko 4 motion :)

 

a jesli jesteś łaskaw, to wyjasnij różnice pomiedzy quattro i 4motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _Wojtek_

Quattro a 4Motion w passku to to samo- TORSEN.

Co inngo golf/a3 /TT tam jest HOLDEX.

Eibach moim zdaniem jest idealny jak na same sprezyny.

U siebie mam 19 i wlasnie Eibacha -30 i naprawde jestem zadowolony.

Tutaj foto jak to u mnie wyglada.

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett
Quattro a 4Motion w passku to to samo- TORSEN.

Co inngo golf/a3 /TT tam jest HOLDEX.

Eibach moim zdaniem jest idealny jak na same sprezyny.

U siebie mam 19 i wlasnie Eibacha -30 i naprawde jestem zadowolony.

Tutaj foto jak to u mnie wyglada.

1.jpg

 

Co ty piszesz w ogole, przeczytaj linke i popraw bledy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _Wojtek_
Co ty piszesz w ogole, przeczytaj linke i popraw bledy:D

 

 

Popraw mnie, w którym miesjcu napisalem nieprawde...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Marka Audi - uzywa znaku handlowego Quattro

Marka Volkswagen - uzywa znaku handlowego 4Motion

 

Nie Holdex - tylko Haldex

 

Zasada dzialania w.w (Quattro w Audi, i 4Motion w VW Passacie) rzeczywiscie opiera sie na mechanizmie roznicowym typu Torsen, jednak nie mozesz powiedziec ze nie ma znaczenia czy bedziemy mowili Quattro czy 4Motion:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _Wojtek_
Marka Audi - uzywa znaku handlowego Quattro

Marka Volkswagen - uzywa znaku handlowego 4Motion

 

Nie Holdex - tylko Haldex

 

Zasada dzialania w.w (Quattro w Audi, i 4Motion w VW Passacie) rzeczywiscie opiera sie na mechanizmie roznicowym typu Torsen, jednak nie mozesz powiedziec ze nie ma znaczenia czy bedziemy mowili Quattro czy 4Motion:D

 

Czepiasz się.

To że w Audi stosuję sie nazwe Quattro a w VW 4Motion to kazdy wie.

Chodziło mi o to, że akurat w passku to to samo-Torsen i dobrze o tym wiedziałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Nie zlosliwie, ale znow zeszlismy na inny temat - zaczelo sie od sprezyn zawieszenia:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki ja to bardzo dobrze wiem, napisałem zeby kolega prostownik (mad_mac) wyjasnij skoro jest taki dokladny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefanoo
Kup tylko sprezyny zawieszenia, polecam Eibach - obnizenie 30mm, nie przesadzaj z gleba bo bedziesz szorowal o asfalt na nierownosciach. Za nowy komplecik zaolacisz okolo 1000PLN, na Allegro do B5 uzywane juz za ok.500PLN - ale trzeba szukac bo rzadko sie ladny komplet trafi. Nie kupuj czasem sprezyn "no name" - najlepiej firmowe zebys wiedzial o ile obnizasz i ze ci w czasie jazdy nie strzeli.

Wydaje mnie sie ze nie jest to zdrowe rozwiazanie, poniewaz do kazdej marki jak i twardosci sprezyny nalezy odpowiednio dobrac amory(porownajcie sobie dlugosc skoku amorow seryjnych i "sportowych")

I napewno wypadalo by to skonsultowac z dobrym specjalista.

Jednak ze mozna pujsc na skroty i zakupic gotowy juz zestaw(sprezyny i amory). Przemawia za tym pewnosc, ze wszystkie elementy zostaly napewno dobrze dobrane do siebie i podstawowa zaleta: cena.

Jak wczesniej kolega Garrett napisal, komplecik sprezyn Eibach mozna kupic za okolo 1000zl, tak to prawda, ale na przyklad zestaw sprezyn i amorow

Koni Str.t (Street) Fixed damping Sports Suspension Kits(Lowers: 35mm)

kosztuje okolo 1400zl. Tak wiec, czysta ekonomia(oszczednosc pieniedzy ale nie na jakosci).

Smialo moge polecic taki zestawik, poniewaz sam na nim smigam i jestem naprawde zadowolony.

Ale to tylko taka moja luzna sugestia:D

1x1.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

To proste ze najlepszym rozwiazaniem jest wymiana sprezyn i amortyzatorow, najlepiej jeszcze rozporki:D Ale cena zestawu Sprezyny + Amortyzatory Eibach kosztuja okolo 3500zlotych za nowki sztuki - jest dosyc duza roznica cenowa pomiedzy firma ktora wymieniles - musze to sprawdzic, ale nie wydaje mi sie zeby przyslowie "co tanie to drogie" nie sprawdzilo sie w tym przypadku. Mozna kupic tez Jamex'y:D

 

Sprawdzilem Koni - zestaw do Passka 2000zlotych - obnizenie o 35mm (jednak z modeli do ktorych komplet jest dedykowany wylaczaja diesel'a) pewnie dlatego ze za ciezki motor i springi moga strzelic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefanoo
To proste ze najlepszym rozwiazaniem jest wymiana sprezyn i amortyzatorow, najlepiej jeszcze rozporki:D Ale cena zestawu Sprezyny + Amortyzatory Eibach kosztuja okolo 3500zlotych za nowki sztuki - jest dosyc duza roznica cenowa pomiedzy firma ktora wymieniles - musze to sprawdzic, ale nie wydaje mi sie zeby przyslowie "co tanie to drogie" nie sprawdzilo sie w tym przypadku. Mozna kupic tez Jamex'y:D

"co tanie to drogie":confused::confused::confused:

Jesli smiesz watpic w jakosc produktow firmy ktora podalem, to jestes w duzym bledzie.

Po pierwsze: sa 3 modele tego typu zestawow 1110, 1130 i 1150. Zestaw ktory ja zaproponowalem(1110 street), jest zestawem kompromisowym pomiedzy komfortem a stopniem obnizenia naszego sam. I trzeba zaznaczyc ze zawieszenie jakie otrzymujemy nie jest zawieszeniem strikte sportowym(ale nie wydaje mnie sie zeby kto kolwiek oczekiwal od pasata zachowania godnego "wurcy"). Ale jesli ktos wymaga czegos wiecej sa jeszcze dwa pozostale warianty(1130 i 1150).

Po drugie: Począwszy od 1955 roku KONI zajmuje znaczącą pozycję w wyścigach samochodowych :

13 tytułów mistrza świata i ponad 200 zwycięstw w wyścigach Formuły 1 oraz ponad 10 w LeMans 24h osiągniętych przez samochody wyposażone w amortyzatory KONI. W tym polonez 2000 ktory rowniez bral udzial w wyscigu Monte Carlo.

Po trzecie: daje gwarancje zadowolenia i pelnej satysfakcji, poparta wlasnym doswiadczeniem z ta marka.

 

Ale tak czy inaczej ostateczny wybor nalezy do Was. Bo przeciez wszyscy wiemy ze, ile forumowiczy tyle opinii:668:

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Stefano, jak napisalem - NIE WIEM NIC O KONI - slyszalem o marce, wydaje mi sie marka dobra, wierze w twoje slowa - heheh, nie musisz przytaczac tylu przykladow. Sam planuje obnizenie i chyba mnie zacheciles zeby rozgladnac sie za KONI - czyli jaki zestaw polecasz do mojego dzika (jak w opisie) najlepiej 30 - 40mmMAX w dol. Jezeli mozesz to wklej linke do konkretnego produktu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności