lezsek Zgłoś #141 Napisano 16 Listopada 2010 Witam. Może ktoś miał taki problem i może udzielić mi wskazówek: 2 dni temu wymieniałem olej oraz filtr oleju u znajomego mechanika, dodatkowo zapadła szybka decyzja żeby wymienić filtr paliwa i tak się stało. Powiem że mechanik nie jest jakimś wielkim specjalistą. Kupiłem Filtrona bo tylko to było dostępne (bez sprawdzenia oznaczeń - na gębę sprzedawcy). Filtr nie dał się odkręcić i całość została wymontowana (zdjęte 2 opaski/obejmy z wężyków i odkręcony ten dekielek z pozostałymi wężykami) dopiero wtedy udało się odkręcić "górę od dołu". Koleś zalał nowy filtr ropą i zmontował tak jak było, wszystko pasowało. Jednak opaski nie nadawały się już (pogięły się zbytnio), założył zwykłe zaciskowe ślimakowe opaski. Nie było żadnego odpowietrzania. Samochód odpalił i chodził bez problemu, jednak po przyjechaniu do domu i próbie odpalenia go po jakiejś godzinie nie chciał już łapać od razu tylko po 2-3 dłuższych próbach odpalenia. Tak jest teraz cały czas. Po zgaszeniu silnika i próbie odpalenia od razu zapala, a po postoju jest problem. Po zgaszeniu można też usłyszeć przez kilka sekund takie syczenie/pisk - chyba podciśnienie w układzie wciąga powietrze i zapowietrza się cały czas. Najprawdopodobniej albo opaski nie trzymają albo uszkodzony jest wężyk. Chciałem kupić te opaski ale nie mogę znaleźć (mieszkam w warszawie), czy ktoś wie gdzie je dostanę na 100%??? bo rozumiem że węzyki to raczej w ASO?! passat 1.9 TDI 90KM 1998 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #142 Napisano 16 Listopada 2010 Te weżyki przy podstawie filtra sie starzeją i można je zmienić , jak pamiętam to tam idzie 12mm i 16mm po kawałku , opaski dokręcać w miare z wyczuciem nie za mocno , Dostępne jest to w każdym sklepie motoryzacyjnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefanraabke Zgłoś #143 Napisano 17 Listopada 2010 Witam Wszystkich ciekawych kosztów wymiany filtra paliwa informuję: Koszt filtra BOSCH 35zł, a za robociznę w tym samym punkcie gdzie kupiłem ten filtr - 20zł. Wymiany dokonałem w firmie OLMOT w Kutnie. Polecam, szybko,sprawnie i na temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkulik Zgłoś #144 Napisano 29 Listopada 2010 zapewne część z was widziała... część na pewno nie film z wymiany filtru paliwa w 3bg: [ame] [/ame]mi się przydał, zastanawiam się tylko czym on te oringi smarował... do soboty muszę wiedzieć... ktoś podpowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19cali Zgłoś #145 Napisano 5 Grudnia 2010 Witam! A czy ktoś wie czy mając filtr z odkręcaną dolną częścią (jak w filtron PP 850) mogę zastosować bez problemu cały filtr z króćcami (jak w PP 839/1)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #146 Napisano 5 Grudnia 2010 a już kupiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #147 Napisano 5 Grudnia 2010 bez problemu?? musiałbyś podoprowadzać przewody paliwowe, no i oczywiście podgrzewacz którego nie masz czyli takie cudo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #148 Napisano 5 Grudnia 2010 no tak, tylko po co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1980 Zgłoś #149 Napisano 5 Grudnia 2010 A to dlatego że tam wpasować trzeba zawór, w ten kominek metalowy na górze tzw. podgrzewacz paliwa w filtrze, a wygląda on tak: http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&towkod=302114303414&pic=0&moto=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #150 Napisano 5 Grudnia 2010 nie no, mi chodzi o to: po co tak kombinować?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1980 Zgłoś #151 Napisano 6 Grudnia 2010 A, bo jak wszystko by szło tak prosto to by niebyło zabawy, jest ryzyko jest przyjemność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19cali Zgłoś #152 Napisano 12 Grudnia 2010 (edytowane) Aha. dzięki. Czyli PP 850... Może być problem z odkręceniem. Dlatego chciałem się zaasekurować. Może się źle wyraziłem. Chodziło mi o to, że mam typ PP 850. Czyli odkręcam dół, podmieniam na nowy i zakręcam. Zastanawiałem się czy można kupić typ PP 839/1. Wtedy tylko podmieniam wężyki i nie muszę odkręcać dolnej części. Pozdrawiam! Edytowane 12 Grudnia 2010 przez 19cali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #153 Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) Ja mam pytanie czy w nowym filtrze ten plastik na dole trzeba dokręcać lub odkręcać czy może zostawić go tak jak jest? Poza tym jak wyciągnąć filtr(mam ten z wężykami na górze) odkręciłem tą śrubę ale jeszcze jakoś mocno siedzi a nie chciałem na siłęgo wyciągać.Po zdjęciu tej wsówki ala mickey mouse czy trudno wyjmuje się ten przewód? Edytowane 22 Lutego 2011 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #154 Napisano 22 Lutego 2011 Ja mam pytanie czy w nowym filtrze ten plastik na dole trzeba dokręcać lub odkręcać czy może zostawić go tak jak jest? to pokrętło plastikowe od spodu ma być zakręcone inaczej bedzie ciekło paliwo a słuzy to do spuszczania wody gromadzącej sie na spodzie filtra,a co wyciagniecia filtra to niie ma zadnego problemu luzyjesz opaske trzymającą filter luzujesz wezyki lub srube imbusowa z góry i po robocie , nastepnie nowy filter zalewasz czystą ropa montujesz i ma chulac roboty na 10 min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #155 Napisano 23 Lutego 2011 Jeszcze mam pytanko co do odpowietrzenia: czy mam przekręcić pare razy stacyjką czy może odpalić i potrzymać na obrotach? Ten filtr ropą zalewamy przed podłączeniem go do przewodów czy jak już siedzi z podłączonymi przewoadami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #156 Napisano 23 Lutego 2011 (edytowane) filtr zalewasz cały ropa przed podłaczeniem,a co do odpowietrzenia to odpal normalnie ,nie musisz trzymac na obrotach czy cos ,odpal pochodzi i bedzie ok Edytowane 23 Lutego 2011 przez bolo02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #157 Napisano 23 Lutego 2011 Ok.wiec zalałem filtr do pełna,po odpaleniu troszkę przegazowałem i jak narazie autko hula. Zobaczymy czy bedzie lepiej chodziło rano po odpaleniu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #158 Napisano 23 Lutego 2011 Jak macie silniki PD to macie elektryczną pompkę paliwa, więc nie musicie napełniać filtra paliwem. Wystarczy do wylotu z filtra podłączyć kawałek wężyka, ten zaś do butelki żeby sobie nie pochlapać komory silnika ropą. Włączyć zapłon. pompka sama napompuje ropy do filtra. Jak na wylocie pojawi sie ropa podpiąć oryginalny wężyk, i samochód zapala od pierwszego przekręcenia kluczykiem bez zająknięcia. Sprawdzone. Sam tak robię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #159 Napisano 23 Lutego 2011 Jak macie silniki PD to macie elektryczną pompkę paliwa, więc nie musicie napełniać filtra paliwem. Wystarczy do wylotu z filtra podłączyć kawałek wężyka, ten zaś do butelki żeby sobie nie pochlapać komory silnika ropą. Włączyć zapłon. pompka sama napompuje ropy do filtra. Jak na wylocie pojawi sie ropa podpiąć oryginalny wężyk, i samochód zapala od pierwszego przekręcenia kluczykiem bez zająknięcia. Sprawdzone. Sam tak robię moim zdaniem prościej jest zalać sobie wcześniej na zewnatrz,po co mam cudować z jakikis butelkami ,załaczać pompe zeby pchała z zbiornika paliwo,odłaczać wezyki ( zwłaszcza jak sie ma filter z podgrzewaczem))strata czasu jak dla mnie ale kazdy ma swoje sposoby wiec nie podwarzam tego co napisałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz_G Zgłoś #160 Napisano 27 Lutego 2011 Witam po raz pierwszy forumowiczów Wczoraj wymieniałem filtr paliwa w wersji AJM-ten podkręcany z podgrzewaniem. Chcę rozwiać wątpliwości związane z pytaniem czy zalewać filtr ropą. Otóż nie jest to konieczne, w moim przypadku samochód zapalił bez problemów, pochodził na wolnych i wyjechał z garażu bez zająknięcia. Dziwne ale prawdziwe.. Dla pewności przegoniłem trochę passka w celu sprawdzenia czy się po czasie nie zapowietrzy-nic takiego nie zaobserwowałem, dzisiejszy dzień także cykał . Dla ułatwienia wymiany proponuję zdjąć z nasady filtra wężyki paliwowe-te od strony grodzi silnika ponieważ łatwiej wtedy tą nasadę odsunąć na bok w celu dalszego demontażu/montażu filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach